Uitgerekend 15 mei-15 juni 2021

20-09-2020 10:04 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een groepje voor (nu nog pril) zwangere vrouwen die zijn uitgerekend tussen 15 mei en 15 juni 2021.
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUDGeslachtVolgende afspraak/echoBijzonderheden
Miriammm30/321e29 mei??
Mijn poging tot een tabel is nog niet zo goed gelukt zie ik. Als iemand hem netjes kan maken: graag!

Inlog: UDmeijuni2021
Wachtwoord: Meijuni2021
anoniem_400875 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:04
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben Miriam, 30 jaar en zwanger van de eerste. Man is 32.
Woensdag 16 september had ik de eerste positieve test in mijn handen, met echt nog een tuurstreepje. Inmiddels lopen de testen mooi op én voel ik de zwangerschap echt al aan mijn lijf!
Had niet verwacht dit zo snel al te merken. Ik heb last van wat misselijkheid, rommelende darmen met bijbehorende krampen en lage rugpijn, en mijn tepels zijn wat gevoelig. Al met al goed te doen gelukkig, al hoop ik dat de misselijkheid snel voorbij is en niet erger wordt.

Ik kan natuurlijk nog veel meer vertellen maar dat komt later wel ;-)

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar hier een groepje leuke vrouwen leren kennen en op termijn op een andere wijze contact onderhouden. Ergens waar het niet op een openbaar forum staat waarvoor je niet eens hoeft in te loggen zeg maar ;-) Bijvoorbeeld via whatsapp, mail, Facebook (heb ik niet maar kan aangemaakt worden eventueel) of iets dergelijks.
Hopelijk zien meer van jullie dit zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 26 man is 29. Gisteren positieve test in mijn handen. Uitgerekende datum staat voor nu op 1 juni. Het wordt ons 1ste kindje.

Ik heb sinds een paar dagen last van een opgeblazen gevoel en gevoelige tepels. Volgens man heb ik ook last van stemmingswisselingen :hihi:

Ik kan mezelf nu niet in de tabel toevoegen omdat ik via de telefoon op het forum zit. Ik zal mezelf later toevoegen of iemand anders mag dat anders ook vast doen.
miesje93 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 22:23
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik schrijf graag mee! Ik ben Mirrie, 34 jaar oud, vriend is 39 en ben zwanger van de tweede.

Voor mij erg spannend, we hebben begin jan een miskraam gehad. Dat viel fysiek gelukkig mee, maar mentaal wel moeilijk mee gehad. Helemaal omdat het vrij lang duurde voordat we zwanger raakten. Ik heb vorige maand een verwijzing voor de gynaecoloog gehad, maar dus gelukkig nu niet nodig hopelijk.

Kwaaltjes geen last van nog, op wat gevoelige borsten na.

Lijkt me leuk om met een clubje ervaringen uit te wisselen :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Miesje en Mirrie!

Leuk dat het voor jou ook de eerste is Miesje. Hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te raken?

Mirrie, wat verdrietig van je miskraam en wat fijn dat het nu toch "spontaan" gelukt! Hoe oud is jullie oudste?
En heb je een idee van je uitgerekende datum?
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
20-09-2020 18:13


Leuk dat het voor jou ook de eerste is Miesje. Hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te raken?
Nee meteen de eerste ronde. 23 augustus laatste anticonceptiepil nog ingenomen.
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
20-09-2020 18:13

Mirrie, wat verdrietig van je miskraam en wat fijn dat het nu toch "spontaan" gelukt! Hoe oud is jullie oudste?
En heb je een idee van je uitgerekende datum?
Nog inderdaad, blij dat ik niet het traject in hoef om hulp te krijgen. Uitgerekende datum is rond 28 mei. Zoontje is net 3 geworden.

Miesje wat fijn dat het meteen gelukt is! Herkenbaar toch wel van de stemmingswisselingen. :proud: Een dwarse peuter helpt niet mee
Alle reacties Link kopieren
Wow Miesje, wat snel o_o Je weet dat het kan maar dat verwacht je niet he.. (ik niet in ieder geval).

Ik heb me vandaag aangemeld bij een verloskundigenpraktijk en kreeg al een mailtje dat ze me morgen bellen. Ook heb ik me aangemeld voor Moeders voor Moeders. Zo wordt het wel heel echt ineens!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Uitgerekend rond 29 mei. Het is mijn 2e kindje, zal morgen iets uitgebreider reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
20-09-2020 21:48
Wow Miesje, wat snel o_o Je weet dat het kan maar dat verwacht je niet he.. (ik niet in ieder geval).

Ik heb me vandaag aangemeld bij een verloskundigenpraktijk en kreeg al een mailtje dat ze me morgen bellen. Ook heb ik me aangemeld voor Moeders voor Moeders. Zo wordt het wel heel echt ineens!
Nee helemaal niet verwacht. Waren ook best wel in schok gisteren.
Ik wacht nog even met aanmelden bij verloskundige praktijk. Dinsdag zou eigenlijk pas mijn NOD zijn. Moeders voor moeders wil ik me ook even over inlezen.



Ik vind de komende weken wel heel spannend denk dat dat wel blijft tot zo'n 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Schuimblusser :cheer:



Ik weet trouwens nog niet helemaal zeker of ik Moeders voor Moeders ook echt wil doen. Woon in een doodlopende straat met veel sociale controle en mijn buren hoeven nog even niets te weten ;-) Ook is het misschien niet fijn met de misselijkheid die ik al heb.
Anderzijds vind ik het wel een heel mooi iets. Meerdere stellen met vruchtbaarheidsproblemen in onze omgeving dus ik ken het verdriet van dichtbij.
Ik ga dus in ieder geval de intake doen en dan een keuze maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miriam! Leuk dat je een topic bent gestart :)

Ik zit nu achter mijn laptop, dat schrijft wat makkelijker.

Ik ben 26 jaar (einde van deze maand 27), mijn man is 32. We hebben een zoontje van 1, hij is ook van eind mei. Ik hoop echt niet dat ik op zijn verjaardag beval.. Uitgerekende datum is rond 29 mei.
Ik heb vorige maand een miskraam bij 5/6 weken gehad en ben dus nu meteen weer zwanger.

Ik heb meegedaan aan Moeders voor Moeders. Ik had de afspraak dat ik de flessen naast het huis achter de kliko's zette. Deze werden dan 1x per week opgehaald door iemand in een onherkenbaar busje. Ging heel discreet toen. Ik twijfel of ik nu weer mee wil doen. Het dekentje wat je krijgt is trouwens echt heerlijk zacht!

Miesje93 Gefeliciteerd! ik was bij mijn zoontje ook in 1x zwanger. Nooit gedacht dat dat zo snel kon. Was er achteraf ook nog helemaal niet aan toe, wilde eerst wennen aan het idee dat het kon gebeuren.

MirrieMirrie wat fijn dat je die van die doorverwijzing niet gebruik hoeft te maken! Hopen dat nu alles goed gaat en de kleine blijft plakken
Alle reacties Link kopieren
Pff wat bruin bloedverlies vanochtend. Vannacht wat krampen... gelijk weer het gevoel dat het niet goed zit. :"-(
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Vind het ook wel weer spannend hoor, ik heb in juli een missed abortion gehad met +-10 weken. Best een lange nasleep ook met pillen en uiteindelijk nog een curettage.

Maar nu dus alweer zwanger! Ben de eerste dagen echt in shock geweest.

Het wordt ons eerste kindje en ik verwacht zo rond 26 mei uitgerekend te zijn. Ik mag met 7 weken voor de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
He rot Mirrie, hoe gaat het nu?

Welkom Sophie! Logisch dag je in shock bent geweest.

Ik vind het zelf ook wel lastig. Het is nog pril, het kan echt nog fout gaan en toch al inschrijven bij de verloskundige ect. Wij wonen in de Randstad en ik heb zelfs al gekeken hoe het zit met inschrijven en wachttijden voor opvang :facepalm: Dat voelt een beetje gek.
Al moet ik zeggen, rationeel weet ik dat er van alles kan gebeuren, maar mijn gevoel schreeuwt dat het goed zit. Dat sterke gevoel vind ik dan ook wel weer spannend, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
mirrie wat vervelend, hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sophie! Leuk je hier te zien :) Ik begrijp die shock ja.

MirrieMirrie Hoe is het met het bloedverlies? Alles hopelijk gestopt nu

Miriam fijn dat het zo goed voelt! Mijn gevoel schreeuwt nu ook dat alles echt goed zit, bij die miskraam had ik het gevoel dat het niet goed zat. Dus ik hoop dat ons gevoel juist is :)
Ik woon ook in de Randstad. Mijn zoontje ingeschreven bij de opvang bij 12 weken zwangerschap, bij ons in het dorp toen een plek. Met 15 maanden kon hij terecht in ons dorp (sinds een maand :yes: ), niet gek dus dat je nu al kijkt.

Ik heb zelf nog geen contact opgenomen met de verloskundige. Ga dat eind deze week of begin volgende week denk ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zat even in de stress hoor. Zag de volgende miskraam al op me afkomen. Maar geen bloedverlies meer gehad, wel wat gerommel in de buik, maar dat zegt niet zoveel. Kan natuurlijk ook de groei van de baarmoeder zijn. Mijn gevoel is nu ook beter dan bij de zwangerschap van de miskraam. Maar als je dan ineens bloed verliest is het toch intens.

Ik had nog 1 test liggen, en daar knalde de streep vanaf vanochtend, dus moet vertrouwen op mijn lichaam.

Hebben jullie al iets verteld aan de omgeving? Hier voorlopig niet, hebben we besloten. Eerst maar de eerste echo afwachten. Ga volgende week denk ik bellen, dan is het hopelijk ook niet meer lang wachten tot de eerste afspraak ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Mirrie! Dat klinkt veelbelovend.

Ik heb 13 oktober mijn eerste echo en 28 oktober de intake. Zo spannend! De verloskundige was heel aardig aan de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Wat een opluchting Mirrie, snap dat het even heel beangstigend was.

Wij gaan komend weekend onze ouders inlichten, dat is wel snel, maar vind het ook wel fijn om met iemand te kunnen delen mocht het mis gaan.
De rest van de familie na de 1ste echo. Vrienden na 12 weken.

Ik heb mezelf aangemeld bij de verloskundige, moest een online formulier invullen en wordt dan een keer gebeld door de assistente om een afspraak te maken.
Ook aangemeld voor moeders voor moeders.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

K zou ook graag mee willen schrijven..
Ik ben 30 jaar en mijn vriend 32.. wij hebben een dochter van bijna 2.. vandaag was mijn nod. K had zondag al een positieve test in de handen. Duidelijk streep maar wel licht.. ze lopen langzaam op.. ben dus heel benieuwd als ze nog goed gaan oplopen..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie het al aan jullie ouders gaan vertellen Miesje! Hebben ze al kleinkinderen? En denk je dat ze het verwachten?

Ik vind het lastig dat nog helemaal niemand het weet. Het liefst had ik het al aan mijn zus verteld, maar man wil nog even wachten. Dus daar doe ik heel erg mijn best voor ;-)
Ik denk dat we het na de eerste echo vertellen aan in ieder geval onze ouders en broers/zussen, en misschien wat goede vrienden.
Voor schoonouders wordt het het eerste kleinkind. Ik denk dat ik een 'grootouders starters kit' voor ze ga maken. Kwam het tegen op Instagram en het zijn wel het type mensen die zoiets heel leuk vinden.

En omdat ik het verder met niemand kan delen, krijgen jullie dit dan maar te zien ;-) mooie oplopende testen :heart:

https://www.imageupload.net/image/4bWXh
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nellie, leuk dat je mee gaat schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie testen miriammm!! Hoe laad je ook al weer een foto hier in?

Wij gaan het nog niet vertellen.. alleen mijn dochter is over 2 weken jarig en dan denk ik dat fam en vrienden het wel door hebben.. aangezien k geen wijntje mee drink en dan k gestopt ben met roken. Moet zeggen dat het nog niet de bedoeling was om nu voor een 2de te gaan.. wij hadden het nog even willen uit stellen.. maar hej! Wie met vuur speelt moet op de blaren zitten en het is zeer gewenst.. planning is niet helemaal handig aangezien wij rond de ud overdracht hebben van onze nieuwe huis hahaha
Alle reacties Link kopieren
Even proberen of het mij lukt om
Foto’s te uploaden..

https://www.imageupload.net/image/4unck
Deze is van afgelopen zondag 4 dagen voor nod.. ik had dus de hele week al het gevoel dat k wel eens zwanger kon zijn daarom zo vroeg getest


https://www.imageupload.net/image/4utNa

Deze is van vandaag op mijn nod

Ik hoop dat die dus op blijft lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven