Uitgerekend 16-30 april 2018
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:32
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo
Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Egeltje10 | 25 | Eerste | 20 april | Meisje! | ![]() ![]() |
Oleander2017 | 38 | Eerste | 20 april | Jongen! | ![]() ![]() |
Esther93 | 24 | Eerste | 15 april | Meisje! | ![]() ![]() |
Richelle91 | 26 | Eerste | 22 april | Meisje! | ![]() ![]() |
XBarbabella | 29 | Derde | 18 april | Jongen! | ![]() ![]() |
Marijeens25 | 31 | Eerste | 25 april | Jongen! | ![]() ![]() |
Squirrel8 | 24 april | Jongen! | ![]() ![]() |
||
Lievemas | 30 | Derde | 29 april | Meisje! | ![]() ![]() |
Waersmaedje1 | 28 | Tweede | 18 april | Meisje! | ![]() |
Moeder1980 | 36 | Zesde | 21 april | nnb | ![]() |
Annii87 | 30 | Eerste | 22 april | nnb | ![]() |
NinjaToby | 30 | Eerste | 24 april | Jongen! | ![]() |
Roosje-Mila1980 | 37 | Eerste | 30 april | Jongen! | ![]() |

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
donderdag 24 mei 2018 om 23:12
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoo ... licht-zorg
dan lees dit maar eens dan?
zoals ik daarop op uit kan maken moet je het al hebben vanaf de geboorte
dan lees dit maar eens dan?
zoals ik daarop op uit kan maken moet je het al hebben vanaf de geboorte
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
vrijdag 25 mei 2018 om 03:17
Klopt eigenlijk zou het moeten gezien de wet dat ieder een geldig id bewijs bij zich moet hebben.
Echter wij doen het elke keer pas zodra wij op vakantie gaan. Dit keer eind Juli.
Lastige is dat ze met de pasfoto bijv rechtop moeten zitten en jouw hand, die je in de nek houdt ter ondersteuning, niet zichtbaar mag zijn.
Ik zou mij voorlopig gewoon ten domme houden, wordt waarschijnlijk niet naar gevraagd. Misschien als je naar het ziekenhuis moet?
Maar geloof niet dat ik ze bij de andere twee toen al had.
Echter wij doen het elke keer pas zodra wij op vakantie gaan. Dit keer eind Juli.
Lastige is dat ze met de pasfoto bijv rechtop moeten zitten en jouw hand, die je in de nek houdt ter ondersteuning, niet zichtbaar mag zijn.
Ik zou mij voorlopig gewoon ten domme houden, wordt waarschijnlijk niet naar gevraagd. Misschien als je naar het ziekenhuis moet?
Maar geloof niet dat ik ze bij de andere twee toen al had.

vrijdag 25 mei 2018 om 08:52
Eerste jaar heb ik met de oudste regelmatig in het ziekenhuis gezeten, maar er is nog nooit om zijn id gevraagd. Ook bij andere zorginstellingen niet. Dus wij hebben ook pas een ID voor hem aangevraagd toen hij 2 was en we op vakantie gingen. Toen konden we ook een fatsoenlijke pasfoto maken
.
Dus ik zou het niet doen, tenzij erom gevraagd wordt of je gaat naar het buitenland.

Dus ik zou het niet doen, tenzij erom gevraagd wordt of je gaat naar het buitenland.
vrijdag 25 mei 2018 om 13:18

vrijdag 25 mei 2018 om 17:09
Wij wonen ook vlakbij de grens, maar België en Duitsland vallen voor mij niet meer echt onder "buitenland"
. Het ligt er ook een beetje aan wat je doet. Ik ben zelf nog nooit gevraagd om legitimatie. Maar stel dat jij vrachtwagenchauffeur bent en vaak gecontroleerd wordt, dan is het wel handig om ook voor je kind te hebben. Of dat je er altijd verdacht uitziet. Ik noem maar even wat 
Maar goed, ze zullen je hooguit een boete geven en niet je kind in beslag nemen..
Ik had pas voor de oudste voor het eerst zijn ID nodig, omdat we naar een park gingen waar het onder de 3 jaar gratis is en ik kon zo aantonen dat hij nog geen 3 was
. Daarvoor kan het tzt handig zijn.
Ik zou zelf even inschatten wat nodig is. Bij ons in het ziekenhuis bijv vragen ze mij niet eens om een id, terwijl ik ook weleens naar een verderop gelegen ziekenhuis moest en daar was alles met pasjes en gedoe.
De kosten hoef je het idd niet voor te laten, maar het is zo'n gedoe met regelen vooral. En over twee maanden ziet ze er alweer compleet anders uit.

Maar goed, ze zullen je hooguit een boete geven en niet je kind in beslag nemen..
Ik had pas voor de oudste voor het eerst zijn ID nodig, omdat we naar een park gingen waar het onder de 3 jaar gratis is en ik kon zo aantonen dat hij nog geen 3 was

Ik zou zelf even inschatten wat nodig is. Bij ons in het ziekenhuis bijv vragen ze mij niet eens om een id, terwijl ik ook weleens naar een verderop gelegen ziekenhuis moest en daar was alles met pasjes en gedoe.
De kosten hoef je het idd niet voor te laten, maar het is zo'n gedoe met regelen vooral. En over twee maanden ziet ze er alweer compleet anders uit.

zaterdag 30 juni 2018 om 13:09
Hier gaat het opzich ook goed... nu heb ik nog niet echt de tijd gekregen om.elke dag lekker alleen te zijn met haar.... de verloskundige en de kraamzorg hebben achter mijn rug om jgz op mij afgestuurd omdat ik me niet goed voelde na de bevalling.. die mensen kwamen elke week 3 dagen langs om te klagen wat er niet goed aan me huis is... of te wel ik heb een schouw boven de haard en die moet helemaal opgeruimd zijn geen kleine dingetjes want stel je voor dat linde daar wat van afpakt.... ik maak denk beeldig maar even de oogbewegingen van het wtf momentje... mijn nichtje is 4 en komt daar amper bij... ik denk dat ik de haard ook maar weg moet halen want stel je voor hij brand in de winter...
Oke sorry ze gaan echt heel ver en nu na 2 maand is het eindelijk 2 keer per week geworden en haar vervanger heeft gezecht vanaf nu lekker 1 keer per week... wij worden er gek van... want het zou maar voor 2 weken zijn en inmiddels 2 maand verder en nog niet van die mensen af...
Buiten dat gaat t goed maar die mensen maken me inmiddels best wel depri... niks is goed en hoe ik haar in bad doe is ook niet goed en nu willen ze daar ook bij zijn... wij hebben als ouders gezecht nee bad tijd is voor ons en prive voor ons en haar.. daar willen we niemand bij hebben maar gaan ze niet mee akoort... het in bad doen is niet goed hoe ik t doe omdat ik de standaard niet gebruik.. tot 2 weken terug zat ik met mijn hb nog onder het minimale dus ik doe haar ik bad voor mij veilige mannier op de grond.. zittend kan ik niet door mijn benen zakken want ik zit al en staand kan dat wel ennvind ik op t moment nog niet veilig.. helaas denkt jgz daar anders over en als ik dingen niet doe zoals ze willen gaan ze dreigen met melding maken bij veilig thuis.... heej wtf ik zorg goed voor haar ik badder alleen anders voor veilige ondergrond voor mijn gevoel... maar liever zien ze me neergaan en dat linde los in bad achterblijft wat ik dus gevaarlijk vind.. maar zo ieder zijn mening..
Ik weet wel mocht er ooit een tweede komen dan ga ik andere kraamzorg nemen en andere verloskundige... de kraamzorg deed alles achter me rug om en heeft mij niks uitgelegt... ik had haar bedje opgemaakt voor de bevalling en de dag bij thuiskomt en de kraamzorg was er die me naar bed stuurde en ik wakker werd was haar bedje ineens anders opgemaakt zonder te zeggen waarom of wat er fout aan was.. maar zo de kast in gedoken andere laken en deken gepakt en niks op plek terug gelegd... nee dat vond ik echt niet fijn ook mijn spullen die ik weg legde om na te kijken waren opgeruimd ik heb 3 dagen lopen zoeken zegt zij ineens ja dat heb ik in jou map gedaan.... hallo dat heb ik niet gevraagd... alles hele dag opruimen.. was blij dat ze weg ging ze wou nog verlengt blijven ik heb gezecht is niet nodig
Klaagbrief alla richelle sorry maar moest er even uit.. verder gaat t goed hier
Oke sorry ze gaan echt heel ver en nu na 2 maand is het eindelijk 2 keer per week geworden en haar vervanger heeft gezecht vanaf nu lekker 1 keer per week... wij worden er gek van... want het zou maar voor 2 weken zijn en inmiddels 2 maand verder en nog niet van die mensen af...
Buiten dat gaat t goed maar die mensen maken me inmiddels best wel depri... niks is goed en hoe ik haar in bad doe is ook niet goed en nu willen ze daar ook bij zijn... wij hebben als ouders gezecht nee bad tijd is voor ons en prive voor ons en haar.. daar willen we niemand bij hebben maar gaan ze niet mee akoort... het in bad doen is niet goed hoe ik t doe omdat ik de standaard niet gebruik.. tot 2 weken terug zat ik met mijn hb nog onder het minimale dus ik doe haar ik bad voor mij veilige mannier op de grond.. zittend kan ik niet door mijn benen zakken want ik zit al en staand kan dat wel ennvind ik op t moment nog niet veilig.. helaas denkt jgz daar anders over en als ik dingen niet doe zoals ze willen gaan ze dreigen met melding maken bij veilig thuis.... heej wtf ik zorg goed voor haar ik badder alleen anders voor veilige ondergrond voor mijn gevoel... maar liever zien ze me neergaan en dat linde los in bad achterblijft wat ik dus gevaarlijk vind.. maar zo ieder zijn mening..
Ik weet wel mocht er ooit een tweede komen dan ga ik andere kraamzorg nemen en andere verloskundige... de kraamzorg deed alles achter me rug om en heeft mij niks uitgelegt... ik had haar bedje opgemaakt voor de bevalling en de dag bij thuiskomt en de kraamzorg was er die me naar bed stuurde en ik wakker werd was haar bedje ineens anders opgemaakt zonder te zeggen waarom of wat er fout aan was.. maar zo de kast in gedoken andere laken en deken gepakt en niks op plek terug gelegd... nee dat vond ik echt niet fijn ook mijn spullen die ik weg legde om na te kijken waren opgeruimd ik heb 3 dagen lopen zoeken zegt zij ineens ja dat heb ik in jou map gedaan.... hallo dat heb ik niet gevraagd... alles hele dag opruimen.. was blij dat ze weg ging ze wou nog verlengt blijven ik heb gezecht is niet nodig
Klaagbrief alla richelle sorry maar moest er even uit.. verder gaat t goed hier

dinsdag 3 juli 2018 om 10:58
Lijkt me heerlijk als je je kan drukmaken om lakentjes die je niet kunt vinden, eerlijk gezegd. Ik lig nu al bijna twee weken in het kinderziekenhuis met de kleine man, omdat hij een levensbedreigende aandoening heeft. Hij is nu twee keer geopereerd en het lijkt nu de goede kant op te gaan. Hij zal zeker zes weken in het ziekenhuis moeten blijven.
De zomer gaat dus een beetje aan me voorbij, maar ik heb het er met alle liefde voor over
Het is overigens ontdekt bij de 8-weken-controle van het consultatiebureau en zij hebben heel adequaat gereageerd. Ik ben blij dus dat ze er zijn.
De zomer gaat dus een beetje aan me voorbij, maar ik heb het er met alle liefde voor over

Het is overigens ontdekt bij de 8-weken-controle van het consultatiebureau en zij hebben heel adequaat gereageerd. Ik ben blij dus dat ze er zijn.
dinsdag 3 juli 2018 om 13:56
Wow Bridt, wat schrikken zeg! Wat zal alles even op zn kop staan! Fijn dat het nu dr goeie kant op gaat met je mannetje! Kun je al die tijd bij hem blijven? Heel veel sterkte!
Richelle Vervelend allemaal, maar het zal vast niet voor niets zijn. Misschien alles wat positiever bekijken, niet iedereen is tegen je.

Richelle Vervelend allemaal, maar het zal vast niet voor niets zijn. Misschien alles wat positiever bekijken, niet iedereen is tegen je.

dinsdag 3 juli 2018 om 17:15
Jeetje Bridt, wat een spannende tijd... Hopelijk kun je je mannetje lekker extra veel knuffelen. Idd veel sterkte!
En dat is geen kleine baby meer Esther, haha. Hier vandaag de eerste prikjes en de kleine man weegt nu bijna 4900 gram. Gaat hard hoe snel ze groter worden! Hij heeft wel enorm een voorkeurskant, dus binnenkort komt de fysio langs.
Lievemas, hoe gaat het bij jou?
En dat is geen kleine baby meer Esther, haha. Hier vandaag de eerste prikjes en de kleine man weegt nu bijna 4900 gram. Gaat hard hoe snel ze groter worden! Hij heeft wel enorm een voorkeurskant, dus binnenkort komt de fysio langs.
Lievemas, hoe gaat het bij jou?
dinsdag 3 juli 2018 om 20:34
(Ik vond het niet passend om toe te voegen hoe t hier gaat in mn vorige post gezien ik ook reageerde op de reactie van Bridt. Ik gun haar snel een gezond en blij mannetje thuis)
Maar hier gaat het goed! Ons meisje doet alles wat ze doen moet
ze groeit als een malle, mooi op de +2,5lijn..
Grote zus is helemaal gek met haar dus we genieten hier.
Nog een maandje rustig aan tot t werk weer roept..
Maar hier gaat het goed! Ons meisje doet alles wat ze doen moet

Grote zus is helemaal gek met haar dus we genieten hier.
Nog een maandje rustig aan tot t werk weer roept..

dinsdag 3 juli 2018 om 21:35
Bridt.. dat is schrikken zeg. Goed dat ze zo adequaat hebben gereageerd en dat het de goede kant op gaat! Hopelijk blijft het deze kant op gaan.
Richelle, ik sluit me aan bij Lievemas. Ze proberen je te helpen. Ik vind persoonlijk dat het in dat opzicht zo goed geregeld is in Nederland. Komt allemaal goed, ze bedoelen het goed.
Richelle, ik sluit me aan bij Lievemas. Ze proberen je te helpen. Ik vind persoonlijk dat het in dat opzicht zo goed geregeld is in Nederland. Komt allemaal goed, ze bedoelen het goed.

dinsdag 3 juli 2018 om 21:46
Bedankt
. Ik ben tot nu toe non-stop bij hem geweest. Behalve toen hij op de IC lag, toen heb ik elders in het ziekenhuis geslapen. Maar ze willen juist het liefst de ouders er ook bij, zeker omdat ik borstvoeding geef. We hebben ook een eigen kamer, dus dat is heel fijn. Ook op de IC mocht ik hem voeden, dat vond ik wel bijzonder.
Maar goed, het liefst zou ik hier ook niet zijn en (net als jullie) lekker met de kinderwagen in de zon lopen en genieten van het verlof. Al heb ik het er uiteraard met alle liefde voor over.
Fijn dat het bij jullie goed gaat, zo hoort het ook hoor!

Maar goed, het liefst zou ik hier ook niet zijn en (net als jullie) lekker met de kinderwagen in de zon lopen en genieten van het verlof. Al heb ik het er uiteraard met alle liefde voor over.
Fijn dat het bij jullie goed gaat, zo hoort het ook hoor!
dinsdag 3 juli 2018 om 22:30
Wat fijn dat je constant bij hem mag zijn en je een eigen kamer hebt, goed geregeld!
Dat wandelen in de zon met de kinderwagen komt echt wel weer voordat de zon weg is! En troost je een klein beetje, het is veel te warm nu voor zo'n kleintje en mezelf ook dus we zitten hier toch ook de grootste tijd binnen
Dat wandelen in de zon met de kinderwagen komt echt wel weer voordat de zon weg is! En troost je een klein beetje, het is veel te warm nu voor zo'n kleintje en mezelf ook dus we zitten hier toch ook de grootste tijd binnen

woensdag 4 juli 2018 om 13:25
Fijn dat je de hele tijd bij hem kan zijn Bridt. Lijkt me heel gek om op de IC te zijn met je baby en dan borstvoeding geven. Ook wel een mooi moment misschien? Hopelijk kun je idd straks ook lekker genieten van je baby thuis!
Mooi dat het bij jou goed gaat lievemas
Iedereen heel veel succes en ook plezier de komende tijd. Ik denk dat ik het hierbij laat voor dit topic. Ik vond het fijn mijn ervaringen te delen en te horen en leren van jullie verhalen. Hopelijk komt het met alle baby's helemaal goed en genieten jullie van de kleintjes.
Mooi dat het bij jou goed gaat lievemas

Iedereen heel veel succes en ook plezier de komende tijd. Ik denk dat ik het hierbij laat voor dit topic. Ik vond het fijn mijn ervaringen te delen en te horen en leren van jullie verhalen. Hopelijk komt het met alle baby's helemaal goed en genieten jullie van de kleintjes.
zondag 9 september 2018 om 14:06
Hoi allemaal!!
Ik ben 16 april uitgerekend en wil heel graag met jullie deze bijzondere tijd delen
Ik moet alleen even wennen aan het plaatsen van een reactie. Ik ben 38 jaar en heb al een zoontje van 9 jaar.
Ik ben 16 april uitgerekend en wil heel graag met jullie deze bijzondere tijd delen
Ik moet alleen even wennen aan het plaatsen van een reactie. Ik ben 38 jaar en heb al een zoontje van 9 jaar.
Halfapril2018 schreef: ↑15-08-2017 20:32
[
[td]Bevallen op 29 maart
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Oleander2017[/td]
[td]38[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]20 april[/td]
[td]Jongen![/td]
[td]Bevallen op 13 april
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Esther93[/td]
[td]24[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]15 april[/td]
[td]Meisje![/td]
[td]Bevallen op 20 april
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Richelle91[/td]
[td]26[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]22 april[/td]
[td]Meisje![/td]
[td]Bevallen op 24 april
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]XBarbabella[/td]
[td]29[/td]
[td]Derde[/td]
[td]18 april[/td]
[td]Jongen![/td]
[td]Bevallen op 24 april
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Marijeens25[/td]
[td]31[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]25 april[/td]
[td]Jongen![/td]
[td]Bevallen op 27 april
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Squirrel8 [/td]
[td][/td]
[td][/td]
[td]24 april[/td]
[td]Jongen![/td]
[td]Bevallen op 30 april
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Lievemas[/td]
[td]30[/td]
[td]Derde[/td]
[td]29 april[/td]
[td]Meisje![/td]
[td]Bevallen op 7 mei
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Waersmaedje1[/td]
[td]28[/td]
[td]Tweede[/td]
[td]18 april[/td]
[td]Meisje![/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Moeder1980[/td]
[td]36[/td]
[td] Zesde [/td]
[td]21 april[/td]
[td]nnb[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Annii87[/td]
[td]30[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]22 april[/td]
[td]nnb[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]NinjaToby[/td]
[td]30[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]24 april[/td]
[td]Jongen![/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Roosje-Mila1980[/td]
[td]37[/td]
[td]Eerste[/td]
[td]30 april[/td]
[td]Jongen![/td]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
WW: Tweedehelft2018
Kom je er niet uit, geen probleem er is gerust iemand anders die je toe wil voegen aan de tabel.
zaterdag 5 januari 2019 om 12:58
Ik ben wel benieuwd hoe het nu met iedereen gaat..
Linde was vorige week precies 8 maand maar tot nu toe weigerd ze brood te eten.. ze vind de papflessen met een pot fruit en een pot warme maaltijd voldoende en tussen door een biscuitje van nijntje of een theebiscuitje... een langevinger vind ze ook maar niks.
Nu heb ik brood in de melk gedipt en ook hiermee kokhalst ze alles bij elkaar terwijl de potjes ook al 8 maanden zijn en die eet ze wel..
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen misschien kan ik daar nog tips uithalen.
Linde was vorige week precies 8 maand maar tot nu toe weigerd ze brood te eten.. ze vind de papflessen met een pot fruit en een pot warme maaltijd voldoende en tussen door een biscuitje van nijntje of een theebiscuitje... een langevinger vind ze ook maar niks.
Nu heb ik brood in de melk gedipt en ook hiermee kokhalst ze alles bij elkaar terwijl de potjes ook al 8 maanden zijn en die eet ze wel..
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen misschien kan ik daar nog tips uithalen.

zaterdag 19 januari 2019 om 21:53
Als ze kokhalst, dan is ze daar nog niet aan toe. Zo simpel is het eigenlijk
. Ik zou het dan ook niet afdwingen of forceren.
Een baby heeft een soort "kokhalsreflex". Als kleine baby drinken ze alleen melk en alles met klontjes of meer structuur spugen ze uit reflex al snel uit. Dat is eigenlijk een soort bescherming, om te voorkomen dat een baby iets verkeerds eet. Die reflex verdwijnt vanzelf, maar zolang ze nog kokhalsen bij hardere of grotere dingen, is ze er nog niet aan toe.
Lekker laten gaan en een weekje erna nog eens proberen. Het hoeft allemaal niet volgens het boekje vanaf 8 maanden gegeten te worden. Ik heb koekjes nog niet eens geprobeerd zelf en hier is hij toch alweer bijna 9 maanden. Brood toevallig deze week voor het eerst met hele kleine stukjes.
Gewoon geduld, het komt wel

Een baby heeft een soort "kokhalsreflex". Als kleine baby drinken ze alleen melk en alles met klontjes of meer structuur spugen ze uit reflex al snel uit. Dat is eigenlijk een soort bescherming, om te voorkomen dat een baby iets verkeerds eet. Die reflex verdwijnt vanzelf, maar zolang ze nog kokhalsen bij hardere of grotere dingen, is ze er nog niet aan toe.
Lekker laten gaan en een weekje erna nog eens proberen. Het hoeft allemaal niet volgens het boekje vanaf 8 maanden gegeten te worden. Ik heb koekjes nog niet eens geprobeerd zelf en hier is hij toch alweer bijna 9 maanden. Brood toevallig deze week voor het eerst met hele kleine stukjes.
Gewoon geduld, het komt wel

zondag 20 januari 2019 om 00:38
Ik moeat van het cb al met 7 maand beginnen met brood... heb t echt op ke vingers gekregen dat het fout was dat ze nog geen brood at..
Inmiddels is ze bijna 9 maand en ze eet nu net een dag of 2 a 3 een paar stukjes brood..
Haar eerste kiesje is in aantocht maar wil er nog niet echt door komen wel al een dikke bobbel op de plek..
Ik ben ook gestopt met brood geven toen ze er nog niet aan toe was.. linde is geen boekje. Wel gaf ik papflessen ivm de vezels.
Ook krijgt ze heel soms een mini baby rijstewafelrondje met lensen vanaf 8 maand, en ik moet zeggen die zijn super lekker echt een goede chips vervanger
Inmiddels is ze bijna 9 maand en ze eet nu net een dag of 2 a 3 een paar stukjes brood..
Haar eerste kiesje is in aantocht maar wil er nog niet echt door komen wel al een dikke bobbel op de plek..
Ik ben ook gestopt met brood geven toen ze er nog niet aan toe was.. linde is geen boekje. Wel gaf ik papflessen ivm de vezels.
Ook krijgt ze heel soms een mini baby rijstewafelrondje met lensen vanaf 8 maand, en ik moet zeggen die zijn super lekker echt een goede chips vervanger