Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:

MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Maeeo, je hebt in ieder geval 1 iemand aan het lachen gekregen. Niet leuk die emoties, maar ik zie het helemaal voor me!

Het kan erger: ik ken iemand die toen ze zwanger was bij haar schoonouders aan tafel in huilen is uitgebarsten omdat ze de dop niet van de mayonnaise af kreeg. ;-D
Bretnay schreef:
24-01-2018 09:31
Misselijkheid lijkt wat te komen rond de middag, ik maakte me er gister wel zorgen om. Ben extreem misselijk geweest bij de eerste en de tweede wat minder. Bij de eerste 5 maanden plat gelegen met sonde voeding en mocht daarna pas rustig opbouwen, wat heel gek is als je 5 maanden niks gegeten heb. En bij de tweede wel onwijs veel misselijk en spugen (15/20 x per dag) maar gelukkig te doen met rust en kleine beetjes eten.

Nu dus 2 kinderen en sta er altijd alleen voor ( man werkt teveel) dus ik maakte me echt even druk hoe te doen als t erger gaat worden...
Heftig, die 2 eerdere zwangerschappen. Ook 15-20x overgeven vind ik extreem misselijk hoor (al snap ik dat jij het relatief ziet aan 5 maanden sondevoeding). In zo'n geval kun je toch niet ook nog voor 2 kinderen zorgen? Je hebt dan echt genoeg aan je eigen lichaam en moet waarschijnlijk zoveel mogelijk blijven liggen om het spugen te beperken.

Ik snap dus heel goed dat je je druk maakt. Wat vindt je man hiervan, heb je het hier niet met hem over gehad nog hoe jullie dit op moeten gaan lossen? Kan hij niet minder werken, of dat jullie meer kinderopvang afnemen, familie inschakelen, etc. etc.? Ik heb zelf mijn man gezegd voordat we de knoop doorhakten voor een 3e dat ik het alleen wilde/kon als hij de zorg voor de kinderen en het huishouden volledig op zich zou nemen (met waar nodig inspringen door familie). Anders zou het voor mij gewoon niet gaan.

Hier neemt de misselijkheid nu ook met de dag toe. Ik was vandaag vanaf half acht kotsmisselijk (spugen viel nog net in te houden) en het begint nu na 3 uur gelukkig weer een beetje af te nemen. Ik ben bang dat ik een dezer dagen wel weer boven de wc pot zal hangen en dat voor de komende 7,5 maand, daar zie ik behoorlijk tegenop.
Welkom nieuwe dames!

@Milov hoe gaat het nu?

@Maeeo Stomme Nuggets!!! Haha ik kan me je emoties zo goed voorstellen. Hier ook veel emotioneler. Heb zelfs net mijn zoontje al slapend uit bed gehaald om hem te knuffelen omdat ik hem zo lief vind. Arme jongen :-$

Gisteren hebben we het toch aan mijn schoonmoeder verteld. Zij komt hier wekelijks oppassen en ik ben nu wel vaak misselijk, werd een beetje een gedoe met het gezamenlijk eten. Daarnaast komt MvM hier volgende week en ik wilde niet dat ze er achter kwam doordat ze die flessen zag. Ze reageerde verbaasd, had het nog niet verwacht, maar wel blij!
Nu we het haar verteld hebben wil ik het mijn moeder en vader ook vertellen. Die komen vrijdag langs dus dan weten zij het ook!
Leuk Vievie, dat jullie het hebben verteld / gaan vertellen. Het geheim houden is wel eventjes leuk, maar zeker als je je beroerd voelt is het veel fijner om je niet groot te hoeven houden en dat mensen je begrijpen en kunnen steunen als dat nodig is.
Inderdaad Nicold, werd wel erg lastig :)
@vievie. Geen nieuw bloed meer gezien gelukkig. Ga ieder half uur naar de wc om te checken Haha. Heb voor de zekerheid wel Mn zus en de verloskundige gebeld. VK zei dat het niet echt klinkt als een miskraam. Het kan vanalles zijn. Ze vroeg of ik ook buikpijn had, maar dat heb ik eigenlijk al vanaf 2 weken constant en vind het moeilijk om te zeggen of dat nu meer of minder is. Jammergenoeg hebben ze deze week geen spreekuur voor echo’s. En: omdat ik nog maar net 6 weken zwanger ben, zouden ze dan misschien nog geen hartslag kunnen vinden waardoor ik me nog meer druk ga maken.

Afwachten dus. Heel moeilijk en voel me echt zwaar zwaar kut nu. Heb zo’n hekel aan die onzekerheid.
Hoi, mag ik ook mee schrijven?

Ik heb op 24 december een miskraam gehad en eergisteren weer een positieve test!! Ben er nog steeds een beetje ondersteboven van, maar wel heel erg blij 😊😊 het is ons tweede kindje, we hebben nu een zoontje van 2 1/2. Berekend vanaf de miskraam zou ik rond 29 september uitgerekend zijn.
anoniem_172377 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 12:29
Reden: .
24.91% gewijzigd
Bretnay, ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt of het weer zo heftig gaat worden. Man, wat een ellende heb je doorstaan! Wel knap dat je voor een derde bent gegaan. Heb je van te voren met je man erover gehad hoe jullie dat gaan regelen met de twee andere kinderen?

Ik kom tot nu toe deze weken redelijk door, veel beter dan bij mijn dochtertje dus als het zo blijft dan teken ik ervoor!
@milov: heel goed teken dat je verder geen bloedverlies meer gehad hebt! Het klinkt in mijn oren ook niet als een miskraam. Maar ik snap dat je desondanks bezorgd bent, het is ook zo'n schrik als je opeens bloed ziet! Kun je volgende week wel terecht voor een echo of moet je wachten tot de oorspronkelijk geplande datum?
@woonplaats, ik woon in Gelderland...

@milov, Fijn dat het bloeden gestopt is!!! Alles ok verder?

@Maeeo, na het lezen van jou verhaal liep ik naar de slaapkamer (vriend en ik zijn beide vrij vandaag) en vriend stond het bed op te maken. Ik moest opeens huilen omdat hij het verkeerde beddengoed had gebruikt... (beddengoed wat ik niet fijn vind). En nog wat andere hormonale dingetjes natuurlijk, maar dat beddengoed was de druppel! :cry:
Daarna heeft hij kipnuggets bij de mac donalds voor me gehaald! :worship:

@misselijkheid, vandaag gelukkig nog niet... Wat een heftig verhaal @bretnay! Poeh... Petje af voor jou!

Zojuist was moeders voor moeders hier. De dame van mvm stond ervan te kijken hoe dik de streep was. Ik moest er ook weer bijna van huilen...
Ze vroeg me of ik wist wat dat betekende. Dat ik of verder ben, ofdat het er 2 zijn... Ook de strepen op mijn testen 3 dagen voor nod waren super duidelijk, ook degene die ik niet met ochtend urine had gedaan... En dan mn kwaaltjes... Dus ik heb de vk gebeld. Ik mag nu vrijdag om half 3 komen voor een echo. Ze heeft er wel bij gezegd dat als het er 2 zijn (of 1) en ik dus wel echt pas 5 weken ben (vrijdag), dat er dan waarschijnlijk niks te zien is.
Maar als ik verder ben kunnen ze het dus wel zien. Ik weet niet zo goed of ik nu bij moet zijn met die echo vrijdag. Maarja, als mijn laatste ongesteldheid geen ongesteldheid was, ben ik dus al 9 weken... En dat zou ik dan wel willen weten. Whaaaaaaaa zo spannend allemaal!!!!! Pffff... :nut:

Ow ja, wat betreft discretie met de mvm flessen, ik heb afgesproken dat ik ze in 2 grote boodschappentassen naast de voordeur zet. Niemand die ziet wat het is.
Hallo dames,

Mag ik me aansluiten bij jullie groep :)

Afgelopen maandag was ik 6 dagen overtijd en bedacht me dat het wel eens raak zou kunnen zijn, dus op naar de winkel en een test gekocht. Eerst dacht ik dat het niks was maar toen zag ik de test en was het dus wel positief! Zwanger...ik kan het niet bevatten nog steeds niet eigenlijk ook al ben ik 4 testen verder.. Maar ik voel me goed, af en toe rommelt het flink in mijn buik en mijn tepels zijn gevoelig afgezien van dat heb ik (nog) nergens last van. Zoals het er nu uitziet ben ik uitgerekend rond 24 september... 1-3 heb ik mijn eerste echo en die dag erna een afspraak bij de VK! Spannend allemaal ook omdat het de eerste is.

Fijne middag allemaal!
@Bretnay heel heftig zeg....

@Milov gelukkig maar. hopelijk blijft het zo! Ik vind het ook niet als een miskraam klinken maar leuk is het natuurlijk niet.

@Katootje jeetje dat is even spannend! Wat zegt je gevoel?

Ik zit in de bieb wat te werken, mijn schoonmoeder past op onze zoon. Maar echt, het is niet te doen. Iedereen en alles stinkt!
Welkom millca! Wat mooi dat je weer zo snel zwanger bent na zoiets heftigs.
MissSF, jij ook welkom!
Nelle89 schreef:
24-01-2018 09:44
@bretnay Haha k
Ben nu ook gestopt hoor maar
Vind het nog wel moeilijk.. telkens denk k was k nu maar telkens
Beroerd dan denk k er ook
Niet aan. Maar tis voor een goed doel dus er gewoon voor gaan en niet zeuren om een sigaret..
Wel heftig als k dat zo lees van jouw met misselijkheid en overgeven. Zou wel zwaar zijn als je het weer terug krijgt en dan met 2 kindjes erbij.
Knap zeg gestopt met roken!

Jaaa ikhoop op het beste!
Zou echt te erg zijn maar goed elk half uur spugen, overleef ik wel maar hopelijk geen langdurige opname.
nicole123 schreef:
24-01-2018 10:36
Heftig, die 2 eerdere zwangerschappen. Ook 15-20x overgeven vind ik extreem misselijk hoor (al snap ik dat jij het relatief ziet aan 5 maanden sondevoeding). In zo'n geval kun je toch niet ook nog voor 2 kinderen zorgen? Je hebt dan echt genoeg aan je eigen lichaam en moet waarschijnlijk zoveel mogelijk blijven liggen om het spugen te beperken.

Ik snap dus heel goed dat je je druk maakt. Wat vindt je man hiervan, heb je het hier niet met hem over gehad nog hoe jullie dit op moeten gaan lossen? Kan hij niet minder werken, of dat jullie meer kinderopvang afnemen, familie inschakelen, etc. etc.? Ik heb zelf mijn man gezegd voordat we de knoop doorhakten voor een 3e dat ik het alleen wilde/kon als hij de zorg voor de kinderen en het huishouden volledig op zich zou nemen (met waar nodig inspringen door familie). Anders zou het voor mij gewoon niet gaan.

Hier neemt de misselijkheid nu ook met de dag toe. Ik was vandaag vanaf half acht kotsmisselijk (spugen viel nog net in te houden) en het begint nu na 3 uur gelukkig weer een beetje af te nemen. Ik ben bang dat ik een dezer dagen wel weer boven de wc pot zal hangen en dat voor de komende 7,5 maand, daar zie ik behoorlijk tegenop.
Heftig he! Hopelijk duurt t bij ou geen7,5 maand! Bij mij bij beide rond 26/27 weken bijna over.

Ik heb wel veel hulp maar met 2 kids word t zoiezo zwaar. M’n partner probeert er zoveel te zijn maar kan met zijn baan weinig weg helaas :-(

Gewoon standje overleven en op de bank proberen te liggen als de kindjes even spelen.
@katootje! Spannend zeg die extra echo! Wel goed dat ze het gaan doen. 2 kindjes of eventueel al bijna je eerste trimester door is wel spannend zg!
@maeeo: wat rot van die mac! Dat is echt niet tof :-(

@vievie : leuk dat je t al verteld heb!
@milov:
Hopelijk is dit het enigste bloed verlies!
@Katootje: oeh, spannend, dat hoge hcg! Hopelijk krijg je er vrijdag meer duidelijkheid over, fijn dat het zo ingepland kon worden.
Bretnay schreef:
24-01-2018 14:06
Ik heb wel veel hulp maar met 2 kids word t zoiezo zwaar. M’n partner probeert er zoveel te zijn maar kan met zijn baan weinig weg helaas :-(

Gewoon standje overleven en op de bank proberen te liggen als de kindjes even spelen.
Maar hoe gaan jullie dat dan doen dan als jij weer in het ziekenhuis zou komen te liggen en aan de sondevoeding moet? Ik sta er denk ik toch wel anders in: voor mij is elk half uur spugen een no-go als ik dat zou kunnen voorkomen door bijv. continu te liggen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat mijn man (en zijn werkgever) daar offers voor brengt. Dus jammer als dat lastig is met zijn werk, maar als hij zelf buikgriep zou hebben dan zou hij ook niet werken. Bij mij maakte het heel veel uit of ik lichamelijk actief was. Als ik de hele dag lag bleef het bij 1x spugen per dag, als ik mijn zoon had moeten verzorgen zou ik elk half uur boven de wc hangen. Ik wil dat als het ook maar even kan niet meemaken, enerzijds omdat het gewoonweg vreselijk is, maar ook voor de gezondheid van mijzelf en de baby-in-wording. Ik snap dat jij het nog heftiger hebt meegemaakt, maar ik vind je wel heel luchtig doen over zolang en zovaak moeten overgeven. Of maakt het bij jou niet zoveel uit hoeveel je spuugt of je nou wel of niet voor de kinderen zorgt? Dat het het wel vervelender en moeilijker voor je maakt, maar dat het de misselijkheid en het spugen er niet echt mee samenhangen?

Hoeveel tijd per week ben jij nu alleen met de kinderen? Ik gelukkig maar 1 dag per week + nog 3 uur met alleen de oudste. Dat laatste hoop ik nog wel een tijd te kunnen volhouden, alleen hem thuis is nu wat makkelijker dan 3 jaar geleden of de combinatie van beide kinderen. Maar voor mijn thuisdag heb ik inmiddels geregeld dat mijn moeder en mijn man de komende weken inspringen, want dat zie ik al niet meer zitten in het tempo dat de misselijkheid nu per dag toeneemt.
Jeetje wat wordt hier druk geschreven! Ik kan het nauwelijks bijbenen!

Wat zijn er dan toch veel dames beroerd hier! Lijkt me zo vreselijk! En als je dan ook al een kindje of kindjes hebt is dat helemaal niet te doen. Sterkte voor jullie!
Ik ben niet misselijk gelukkig maar was gisteravond erg duizelig. Heb toen een paar zoute dropjes gehad en daarna werd het beter. Verder blijf ik vermoeid (wordt steeds wat erger) en alles stinkt idd. Libido is nul en ik ben wat humeurig. Vandaag als mijn berekening klopt 6 weken en 3 dagen zwanger.

@Milov, volgens mij moet je echt wel flink wat bloed verliezen wil je een miskraam hebben maar ik snap je onzekerheid. Hoe is het nu met je?

@Katootje, oh jee ik snap je spanning heel goed! Wat spannend vrijdag.
Ik testte op mijn NOD dus ook super duidelijk en ben ergens ook bang voor het nieuws dat het er misschien 2 zijn. Bij mijn eerste zwangerschap testte ik op mijn NOD een duidelijk maar wel lichter streepje (zelfde soort test en zelfde lengte van cyclus). Maar als je dan weer kijkt naar mijn kwaaltjes dan vallen die erg mee. Al heb ik er wel meer dan bij mijn eerste zwangerschap en dat is dan vooral vermoeidheid en duizeligheid. Dat had ik vorige keer niet. Maar goed ik zal nog 29 dagen moeten wachten tot ik meer weet. En ben nog steeds niet gebeld door MvM voor een afspraak.

Welkom aan alle nieuwe dames!
Welkom millca en MissSF!

@vievie, mijn gevoel roept vanalles! Haha! Ik weet het niet zo goed. Als het er twee zijn is er vrijdag waarschijnlijk ook nog niks te zien. Dat lijkt me dan ook wel weer een beetje eng.
In mijn achterhoofd hou ik ook nog wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dan heb je ook meer HCG heb ik gelezen... Dus als ze niks zien ben ik wel bang dat t dat is... Ik weet ook niet of ik echt heel blij ben met die echo, misschien dat ik me er dan alleen maar meer zorgen om ga maken. Misschien heb ik ook wel gewoon een raar lichaam wat veel HCG produceert... Ik weet het niet...
Mijn gevoel zegt dat er van alles mis kan zijn, maar dat er ook niks aan de hand hoeft te zijn. Maarja, de mvm dame doet 700 testen per jaar zei ze en deze streep paste niet bij 4,5 week zwanger...
Katootje83 schreef:
24-01-2018 16:33
Welkom millca en MissSF!

@vievie, mijn gevoel roept vanalles! Haha! Ik weet het niet zo goed. Als het er twee zijn is er vrijdag waarschijnlijk ook nog niks te zien. Dat lijkt me dan ook wel weer een beetje eng.
In mijn achterhoofd hou ik ook nog wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dan heb je ook meer HCG heb ik gelezen... Dus als ze niks zien ben ik wel bang dat t dat is... Ik weet ook niet of ik echt heel blij ben met die echo, misschien dat ik me er dan alleen maar meer zorgen om ga maken. Misschien heb ik ook wel gewoon een raar lichaam wat veel HCG produceert... Ik weet het niet...
Mijn gevoel zegt dat er van alles mis kan zijn, maar dat er ook niks aan de hand hoeft te zijn. Maarja, de mvm dame doet 700 testen per jaar zei ze en deze streep paste niet bij 4,5 week zwanger...
Wat kunnen ze wel zien? Het lijkt mij dat ze wel moeten kunnen zien of er 1 of 2 vruchtzakjes zijn, toch? En of het in de baarmoeder zit of bbm? Als je die 2 dingen weet zul je denk ik toch wel deels gerustgesteld kunnen worden denk ik, ook al kun je nog niet zien of het hartje klopt (want dat klopt nog niet met 5 weken) en of de groei goed is.
Juffie6 schreef:
23-01-2018 22:04
@nelle89, keek jij toevallig ook naar vier handen op één buik? Voor degene die het programma niet kennen, het gaat over tienermoeders die hulp krijgen van een bn'er. Ik keek het ook en een flinke huilbui. Raakte een beetje in paniek of ik het allemaal wel zou kunnen. Nu zijn de tienermoeders van tv juist voorbeelden waarvan je denkt dat je het sowieso beter gaat doen.

Ook zie ik erg op tegen de bevalling, ben niet zo'n held met pijn en bloed dus dat wordt een uitdaging. Maar pffoe moest er even van bijkomen van die paniekaanval. Gelukkig was vriendlief erg meedenkend en lief. Had ik even nodig!
Nou ik kon er nog geen minuut naar kijken. Identificeer me totaal niet met die meiden en patty’s adviezen hoef ik ook niet 😂😂😂
nicole123 schreef:
24-01-2018 16:37
Wat kunnen ze wel zien? Het lijkt mij dat ze wel moeten kunnen zien of er 1 of 2 vruchtzakjes zijn, toch? En of het in de baarmoeder zit of bbm? Als je die 2 dingen weet zul je denk ik toch wel deels gerustgesteld kunnen worden denk ik, ook al kun je nog niet zien of het hartje klopt (want dat klopt nog niet met 5 weken) en of de groei goed is.
Dat kon ze niet zeggen. Het kan zijn dat ze helemaal niks zien met 5 weken zei de dame aan de telefoon...
Als ze idd kunnen zien of het er 1 of 2 zijn en of het in mijn bm zit ben ik al heel tevreden...

Wel nog even smoes voor mn werk verzinnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven