Uitgerekend (1e helft) april 2014

28-07-2013 20:58 859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle zwangere dames uitgerekend in (begin) April zijn hier van harte welkom!

De tabel heeft een flinke opschoonactie gehad dus sta je er niet meer in dan hebben we je al een tijdje niet meer gezien. Maar dat betekend niet dat je er niet meer in mag! Dus schroom niet om te komen kletsen.

Nick Leeftijd...kindjeVK UitgerekendBijzonder-

heden 141433 2e kindje 1 april ScorpioScorpio8131 2e kindje 1 april MrsBambi30 1e kindje 5 april Shakie 30 2e kindje 7 april Avive 32 2e kindje 7 - 16 april Zomer88 25 1e kindje7 april Rammie80 332e kindje 7 april MamaD 33 3e kindje 8 april Lievelover 29 2e kindje 9 april Tonsurton 28 1e kindje ? april 5e IUI Ladyblabla 29 1e kindje 26 sept 17 april Isadora1986 1e kindje 1 april Frysianlady 34 1e kindje 14 april
Fb is erg leuk en je kunt er foto's deken samen zonder dat iemand wat ziet, iedereen kan hier mee lezen, ken het nog van andere keren dat je echt een hecht groepje word ook omdat we een gezicht bij de namen hebben , ik vond /vind dat erg leuk. En helemaal anoniem
Citroentje ben je al geweest?
1414 - sowieso heeft het forum mijn voorkeur omdat je dan wel anoniem bent! ik heb wel een ander fb profiel aangemaakt dus ik blijf even heen en weer schommelen denk ik

Thnx Clau voor het toevoegen!

Hoop dat Citroentje wel oke nieuws heeft
Meiden,

Bij deze bewezen: ook al verlies je hele gutsen bloed, het hoeft niet verkeerd te zijn...

Ik ben 6w1d en het hartje klopt!!!!! Er was geen enkele aanwijzing te zien dat dit fout zou moeten gaan, waarschijnlijk fikse innestelingsbloeding / geknapt vaatje of baarmoederhals of -mond die makkelijk bloed.

Ongelooflijk... Zo blij!!! Over 2 weken weer een echo.

Nu eerst lekker op vakantie, ik zal hier af en toe als ik ergens met wifi ben wel s even komen kijken.

Voorlopig gaat ook mijn voorkeur nog even naar dit forum ipv fb, maar ik zie dan wel even wat jullie doen de komende twee weken.

Wederom dank voor jullie meeleven, succes berichtjes etc. Vanaf nu hoop ik geen stress berichten meer te hoeven posten..

Genietse allemaal en voor de dames die het aan mensen gaan vertellen: veel plezier!!
Citroen, wat een supergoed nieuws!! Heerlijk en wat zal je lekker op vakantie gaan nu!! Geniet er van, lekker bijkomen met z'n tweeën want dat zal wel even nodig zijn na deze spannende tijd. Echt superfijn!!! (Woehoe, veel uitroeptekens! )

#forum/fb: ik vind het leuk om me aan te sluiten bij de fb-groep, maar dat wil ik pas doen als ik mijn eerste echo gehad heb (vanaf 3 sept.). Afhankelijk van wie er allemaal over gaan blijf ik ook nog lekker hier mee schrijven, want dat vind ik ook gezellig.
Fijn Citroen!!!! En nu maar lekker gaan genieten van je vakantie!

@ clau, ik weet hoe een facebookgroep werkt hoor! Zit zelf al in een, maar heb er nu nog geen behoefte aan.Vind forum juist anoniemer dan facebook (zelfs met anoniem account. Voor hetzelfde geld ben jij een bekende )

@ Bloem, fijn he zo'n schoolkamp Ik heb het de vorige keer al vrij snel aan mijn leidinggevende verteld aangezien ik heel moe was en we nogal veel te doen hadden op school. Zo kon ik het een en ander skippen. Ook een goede vriendin/collega wist het al wel. Best prettig als je op studietweedaagse opeens carpaccio voorgeschoteld krijgt dat je ff met iemand erover kunt hebben. Ik zou als ik jou was de 9 weken echo afwachten en dan kijken wat je doet.

Trouwens wel 'gemeen' (bijna) iedereen krijgt hier al een vroege echo. Daar doen ze hier niet aan, ben wel een beetje jaloers hoor, mijn echo afpsraak wordt pas na de intake gemaakt (en dat is pas 30-8 ) Ben wel een beetje jaloers op al die meiden die al eerder mogen kijken naar hun kruimel!
Wauw citroen wat een opluchting!!!! Gefeliciteerd! wat een goed nieuws! Ik ga liever inderdaad over naar fb. Ik vind onderlinge anonimiteit niet belangrijk maar ten opzichte van niet schrijvers wel en dan lezen hier op het forum juist wel mee. Zelf vind ik echte namen en foto's juist veel makkelijker te onthouden dan nicknames die me niets zeggen... ik hoop dat ik snel ook op fb kom, ik heb clau gemaild!

Gek trouwens, de privé berichten Naar mij zijn ook niet aangekomen! Misschien ook omdat ik mobiel forum?
@ mamaD, volgens mij werken die priveberichten hier op viva al jaren maar half Dus ik sta er niet van te kijken dat ze niet aankomen...
Vanwege de enkele positieve en vooral veel negatieve testen vanochtend bij de huisarts geweest...

Die vond het ook vreemd maar gaf aan vooral rekening te houden met een vroege miskraam. Maandag opnieuw testen en als ik dan nog negatief test en niet vloei opnieuw langskomen en evt een echo...

Jammergenoeg komt alles nu op gang en begin ik te vloeien.

Ook mij kun je dus jammergenoeg uit de tabel halen
Oneeee dat zag ik niet aankomen! Heel veel sterkte!

Hoe gaat het met Nijntje eigenlijk?
Oh nee Shootingstar, wat erg! Ik snap dat je nu heel erg teleurgesteld bent, maar verlies toch niet je laatste sprankje hoop hoor.. (Zie mijn verhaal)
Sterkte shootingstar!
Citroentje wouwwwww! Fijn nieuws! Veel plezier op vakantie en tot snel!

Shootingstar veel sterkte!

Mamad uitnodiging is er;-)

1414 Hahaha ja idd dat kan ook nog dat mensen elkaar kennen ach ja...mijn buik is al opgezet en je kunt het zien hier ookal veel verteld ik vind het ook niet erg, als het mis zou gaan vertel ik het ook, en ik vind het veeltste leuk om het te vertellen
@Citroentje, wat een geweldig nieuws gefeliciteerd!!

@Shootingstar, wat heftig meid, veel sterkte!

Dit is wel een heel dubbele post zo... :(
Citroentue, wat een super goed nieuws! Fijn dat bloeden niet altijd iets hoeft te betekenen. Nu lekker genieten op vakantie en hopen dat je niet meer bloed zodat je echt kunt genieten van de vakantie en de zwangerschap!

Shootingstar, weet even niet wat ik moet zeggen behalve sterkte en hopen op eenzelfde verhaal als citroentje.

FB, heb ik ook met maart 2011 mama's en is echt ideaal. Toch nog ruim 2 jaar op viva geschreven en ju sinds maandje ofzo helemaal over op FB. Ik zal ke hier dus wek aanmeoden maar wil eerst een goede echo zien. Uit ervaring weet ik wel dat viva een heel fijn "dagboek" vormt en zo alles vast ligt voor de kleine later en je er een leuk "boekwerk" van kan maken!

Het gaat hier wel super snel met schrijven dus hoop dat ik het bij kan houden....

Hier gaat alles goed. Trekkerig gevoel onder in de buik iedere avond en als ik mijn bh uit doe dan voel ik wel dat mijn borsten wat opgezet zijn. Hoop dus maar dat dat een goed teken is en dat alles nog goed zit. Vanavond wel gehad dat mijn dochtertje over mijn buik ging lopen en dat manlief zei dat dat nu ook maar beter is van niet hahaha... gelukkig gaat dat nu nog wel maar niet meer voor lang... verder hier ook veel moe. Vanmiddag lekker 2 uur met dochter meegeslapen en ga zo ook maar weer naar bed toe.
Citroentje super nieuws!!! Gefeliciteerd wat moet dat een dikke vette opluchting zijn!!

@ shootingstar: wat ontzettend klote zeg. Heel veel sterkte :(

@ "gemeen": Dat snap ik helemaal! Je wilt toch zo snel mogelijk je kleine hummeltje zien
wat dubbel is dit inderdaad. Wat een geweldig nieuws voor jou, citroentje. En tegelijkertijd heb jij weer heel verdrietig nieuws shootingstar. Sterkte meis!

@1414: ik heb hetzelfde..intake bij 8w en pas echo enzo bij 10w. Vroeg me al af hoe dat kan, maar zal wel regio/praktijk gebonden zijn?

@kwaaltjes: ik ben zo moeeee! Slaap erg slecht ( steeds wakker door plassen enzo) dus dat helpt ook niet echt :-s.
Voor de tabel: intake 23aug, echo ntb bij 10w

Lfs
Oh citroenntje, wat ontzettend fijn!

Shootingstar, sterkte

1414, ik snap dat je het gemeen vindt, had ik ook de vorige keren. Maar nu snap ik heel goed dat sommige eerder krijgen ivm medisch achtergrond of voorgeschiedenis.

Waar ik woon, biedt de VK de echo met 8 weken aan als een service. Die wordt niet vergoed door de verzekering tenzij er redenen zijn. Normaal is de eerste echo pas rond 10-11 weken.
Onze verloskundigepraktijk biedt twee echo's aan in de eerste 12 weken. Één tijdens de intake (rond 9 weken) en een termijn echo met 11 / 12 weken. Er staat nergens iets over extra kosten. Maar ook niks over de 20 weken echo. Dus ik denk al bijna dat we die dan zelf moeten betalen. Maar goed, dat vraag ik over 2 1/2 week wel
Gisterochtend verloor ik opeens rood bloed, geen stolsels geen krampen maar jeetje.. Ik ben zo bang geweest!! Gelukkig was het maar 1 lading van een paar druppels, daarna bruinige afscheiding. De hele dag wel mijn baarmoeder en onderbuik gevoeld, maar geen krampen, eerder een "druk". Test vanochtend gedaan en die was heel duidelijk, duidelijker dan de vorige een paar dagen geleden. Morgen maar weer testen..!

@citroen jouw verhaal geeft me hoop wat fijn dat het voor jou zo goed afgelopen is, gefeliciteerd met het kloppende hartje!!

@shootingstar sterkte, wat verschikkelijk kloterig.

@wondertje heel ver terug schreef je over die witte korrelige afscheiding: die had ik ook voor mijn NOD. Volgens mij is dat iets wat oa optreed als je hormoonschommelingen hebt. En dat is natuurlijk zo als je zwanger bent. Ik had dat ook wel eens bij stress of wisseling van anticonceptie.

#vertellen mijn vriend heeft zijn ouders vanaf vakantie gebeld, en ik ga het mijn ouders "live" vertellen. Die weten het nu nog niet. Hoewel ik nu wat twijfel door het bloedverlies. Belangrijke personen doen we na een week of 8, de rest krijgt het te horen met 12 weken. Leidinggevende valt hier denk ik onder "belangrijke personen" aantal collegae ook. Qua werk komt mijn zwangerschap voor mijn LG bijzonder ongelukkig uit dus ik ben benieuwd of die haar gezicht in de plooi kan houden, ik hoop dat ze niet met vragen aankomt als "was het geplant?"

#sporten ik ben een fanatieke hardloper (liep trainingsrondjes van 2 uur, heerlijk ), maar ik durf eigenlijk minder voluit te gaan. Zeker na het bloedverlies van gisteren... Zal aan de verloskundige vragen of het kwaad kan. Letten jullie op je harslag tijdens het sporten? Ik zit namelijk vrij hoog, rond de 170 als ik rustig doe, rond de 190 ga ik voluit... Maak me daar ook wat zorgen over, hoor dat je eigenlijk niet boven de 140/150 mag komen, nou dan wandel ik zowat!

#facebook daar ga ik me in verdiepen! Maak even een geheim account aan!

#buikje hier is nog niets te zien, denk ook niet dat ik al iets aangekomen ben. Broeken passen ook gewoon. Jullie zijn echt al aan de zwangerschapskleding toe?! Jeetje!

#kwaaltjes ik heb wat vlagen van misselijkheid, en heb al wat middagslaapjes gedaan. Om 22u ben ik wel redelijk moe, slaap dan ook prima verder last van steken bij mijn zij, een borrelende buik en wat rugpijn. Niks heftigs tot nu toe. Ook geen sterkere zintuigen, dat lijkt me erg vervelend!!
Oh en hoe hebben jullie je verloskundige geselecteerd? Moet ik nog ergens op letten?? Wilde vandaag eentje uit gaan zoeken en die maandag bellen. Hoop dat ik er snel terecht kan ivm mijn bloedverlies van gisteren!!
@Sonane, we hebben hier een praktijk met 3 teams. De vorige keer gebeld en ingedeeld bij een team (ik geloof dat je wel je voorkeur kon uitspreken) nu gewoon naar hetzelfde team, want die kennen we natuurlijk al. Waar je op kunt letten is dus of ze zelf echoapparatuur hebben. Ik weet van mensen uit andere gemeentes dat di standaard 4 echo's krijgen terwijl ik er maar 2 standaard krijg...

Hopelijk is het bloedverlies niets!
Haii meiden ik ben er nog hoor, een beetje druk gehad!

@shootingstar en Ewe wat naar.. Heel veel sterkte!

@Citroentje wat een geweldig nieuws zeg! Geniet ervan..

Wat bereft de vroege echo en jaloers.. Ik had de vorige x met 6 weken en 9 weken een echo en daarna pas met 20 weken weer! Wachten duurt altijd lang en het liefste wil je natuurlijk elke week wel een echo! Het leuke is wel met een echo rond 10 a 12 weken is dat de baby "af" is en wat groter zodat je duidelijk de handjes en voetjes enz in beeld hebt!

Mvm is hier van de week geweest en heb het eerste kannetje alweer vol! Ik ben blij dat ik weer mee mag doen.. Trouwens die omslagdoek is helemaal geweldig, heerlijk zacht! Ik vind het mooi dat er hier zoveel meiden mee doen aan mvm. In mijn vrienden kring is dit toch beduidend minder en dat terwijl het gros toch op de hoogte is van onze "problemen"

Wbt FB ik wil me graag aanmelden maar ik wacht denk ik nog even tot ik de echo gehaad heb. Ik vind het toch wel spannend wbt herkenning. Aangezien nog niemand het weet bij ons, ben ik toch een beetje bang dat het via welke weg ook uitlekt..
@verloskundige praktijk kiezen: Je kunt inderdaad letten op hoeveel echo's je krijgt. Ik krijg bij 8-12-20-35 weken een echo. Met name met die laatste ben ik blij. De vorige keer werd toen ontdekt dat mijn kindje in stuit lag. Dit was namelijk niet te voelen vanaf de buitenkant.

Verder kun je letten op of je een grote of kleine praktijk wil. Een grote is vaak wat minder persoonlijk maar wel beter bereikbaar. Een kleine is vaak meer persoonlijker. Verder schijnen er nog alternatieve praktijken te zijn, die bijvoorbeeld vanuit een bepaalde zienswijze denken (daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee). Ook kun je letten of ze zelf echo-apparatuur in huis hebben.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven