Uitgerekend 2e helft augustus 2017. Wie ook?

06-01-2017 16:16 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Er zijn al wel topics met uitgerekende datum in augustus, maar die zijn allemaal vol, vandaar een nieuwe.



Ik ben 17 augustus uitgerekend Heb volgende week dinsdag mijn eerste echo. Spannend!! Ben inmiddels 8 weken zwanger.



Zijn er nog meer zwangeren die mee willen schrijven en ervaringen delen? Leuk & gezellig!



Groetjes, Sara.
Alle reacties Link kopieren
Mijn echo was voor zover ze kunnen zien goed. Bij mij hebben ze ook de baarmoedermond gemeten en deze lag erg laag evenals de placenta. Bij mij gaven ze ook aan dat bij het oprekken de baarmoedermond vaak nog wel omhoog trekt inderdaad. Als dat niet het geval is, doen ze alsnog een keizersnee. Krijg bij 30 weken nog een echo om te checken hoe het er dan bij ligt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de echo goed was sara! Ligt jouw placenta nu ook voor? Die van mij voel ik echt in mn buik liggen. Hij zit vanaf rechts tot iets over mijn navel. En niet zodanig laag dat ze uit gingen van een keizersnede. Wat bedoelen ze met een lage baarmoederhals?



Ik heb nog een draagdoek van by kay deze is speciaal voor baby's. Ik twijfel nu wel om een doek aan te schaffen die niet rekbaar is. (Geweven doek) die kan je vaak langer gebruiken als je kindje zwaarder is.



Anne hoe is het met jou?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:spruit2014 schreef op 29 maart 2017 @ 23:35:



Anne, die steken in je navel kan ook zijn omdat je baarmoeder er nu net onder zit. En met het echo apparaat drukken ze echt niet zo hard hoor. Al weet ik nog dat mijn dochter altijd keihard tegen dat apparaat zat aan te schoppen haha!





Nee helaas, ik heb dit al zo'n 10 jaar. Gedacht werd aan een navelbreuk maar dit was niet te onderzoeken omdat ik de dokter sla zodra hij eraan komt. Er zit geen verdikking of zo. Een jaartje of 10 geleden lag ik in bed en ineens gebeurde dat en kon ik niet meer bewegen want elke keer als ik ook maar een mm bewoog kreeg ik die enorme steken alsof er een mes in mijn navel gaat. Nu weet ik inmiddels dat als ik net boven of op mijn navel druk dat dus gebeurd, daarom met buikonderzoek sta ik al klaar voor de aanval haha!



Ik heb de kinderkamer, die word 21 april geleverd en gemonteerd, en kleertjes natuurlijk, en best al wel wat hoor, voor het bedje, de box en een box matras, kruiken, badcape, badje, luieremmer, noem maar op! En jij?
Alle reacties Link kopieren
Haha die Fohn inderdaad! Spruitje, ik wist niet dat ze een inwendige echo doen?? Gadver, dat vind ik geen leuk vooruitzicht??

Fijn dat het bij jou ook goed was Sara.

Ik moet a.s dinsdag.

Ik hou helemaal niet van die inwendige echo's hoor, sowieso inwendige dingen haha.



Alles hier goed hoor.

Sorry ik reageer steeds een beetje laat!!!

Gisteren een doppler gekocht, 2e hands maar het valt me tegen, geluid heel zwakjes van de koptelefoon.

Hebben jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Hahah anne, het is zo gepiept hoor! Het voelt altijd nog beter dan toucheren. Je mocht trouwens ook zeggen dat je het niet wilde hoor.



Wat vervelend van je navel zeg! Dat gaat wel een dingetje worden ben ik bang. Doet het geen zeer als de baby daar schopt?!



Ik heb eigenlijk alles nog van mijn dochter. Ik koop alleen een boxkleed, geen matras dat vind ik niet nodig. Kamertje staat al zo goed als klaar haha.



Die dopler kan ook komen omdat je nog niet zo ver bent. Wat voor een heb je? Ik heb er geen hoor.



Nemen jullie iets van een pyama mee naar het ziekenhuis?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me pijnlijk Anne. Goed voorbereiden door verloskundige en ziekenhuis te laten weten dat je die gevoeligheid daar hebt, misschien ga je dan ook minder stressvol de bevalling in straks. Kan me voorstellen dat je daar best gespannen van wordt nu al.



Ik heb ook geen doppler. Weet niet hoe dat bij anderen is, maar bij de verloskundige hoor je het hartje al wel heel goed kloppen. Misschien zit er verschil tussen bepaalde merken dopplers?



Lekker jij dat grootste gedeelte al klaar is. Lijkt me heerlijk om zo af en toe lekker in het kamertje bezig te zijn en af en toe nog iets nieuws te kopen tot het helemaal af is. Mijn man is vanavond met een neefje de hoogslaper van ons zoontje aan het opbouwen en zoontje ligt nu lekker naast mij in het grote bed te slapen. Is morgen zijn bed klaar. Dat zal me een leuke verrassing zijn voor hem! Helaas ben ikzelf al sinds gisteren ziek. Heb waarschijnlijk iets verkeerds gegeten dus heb buikgriep. Probeerde vanavond een beschuitje, maar kwam er na een half uur weer uit. Dus maag is echt nog van slag. Heb vanmorgen een echo gehad omdat ik overal uitslag kreeg van overgeven waarschijnlijk. Verloskundige vertrouwde het niet maar gelukkig is alles goed. Maar wat is het toch naar om ziek te zijn en nu ga ik mijn gezondheid ook weer meer waarderen.



Zal eens googelen spruit naar die draagdoek die jij zei. We hebben nog wel een Björn Borg, maar draagdoek lijkt me iets fijner zitten.



Placenta ligt idd ook voor. Vandaar dat ik nog amper schopjes voel. Met een lage baarmoedermond bedoelen ze dat de baarmoeder laag ligt, maar hoe dat kan weet ik niet. Schijnt wel dat als je je eisprong hebt, dat je baarmoeder(mond) ook laag ligt en zacht is en dan kun je die vanuit de vagina voelen. Wanneer je ongesteld wordt, gaat alles weer onhoog en wordt het harder. Als je zwanger bent, blijft de baarmoeder in het begin laag liggen en voelt ook zacht aan. Dus sommigen testen zo ook wel of ze eventueel zwanger zijn. Al is dat natuurlijk niet 100% betrouwbaar.



We zien het wel. Op dit moment moet ik even niet aan een bevalling denken. Voel me zo brak. Hopelijk morgen wat opgeknapt. Heb nu trouwens zin in waterijsje. Van die raketjes of zo
Alle reacties Link kopieren
Gaat het al beter sara?



Ik voel de schopjes nu echt goed. Wel altijd savonds als ik rustig op de bank zit en als ik in bed lig. Hoop niet dat het een voorbode is op nachten lang een wakkere baby.



Ons geboorte kaartje is ook af! Liever had ik iets klassieks gehad maar dat kon ik nergens vinden. Ik heb het nu zelf ontworpen, stuk goedkoper ook bij mijn eerste was ik ruim 160 euro kwijt. Nu maar 80.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Jaah inmiddels weer helemaal de oude. Maar je kunt echt beroerd zijn van iets verkeerds eten.



Nee hoop ik ook niet. Zijn het plopjes of voel je wel dat het echt schopjes zijn? Ik voel nog meer plopjes. Ga er in bed ook echt voor liggen om ze te voelen. Lijkt me zo leuk!



Als je zelf ontwerpt is idd stuk goedkoper. Ik ga het door "huisvanmijn" laten doen. Zij ontwerpen heel mooie (ook klassieke) kaartjes en vooral heel uniek. Bij mijn zoontje had ik een foto van hem op de voorkant. Nu wil ik iets heel anders. Zal vast wel prijzig zijn. Je bent er wel lekker op tijd bij! Ik dacht, daar ga ik met 30 weken aan beginnen ????
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_251323 wijzigde dit bericht op 11-04-2017 14:27
Reden: Foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ja klopt, vind het fijn als het af is. Ik heb ze bij hipdesign genaakt. Ga ook eens koekeloeren op jouw site!



Fijn dat het beter gaat! Ik voel echt schoppen mijn buik gaat ook heen en weer als ze schopt zo grappig. Mijn man voelt het nu ook als hij zijn hand op mijn buik legt.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
[quote][

Die dopler kan ook komen omdat je nog niet zo ver bent. Wat voor een heb je? Ik heb er geen hoor.



Spruitje, nee ik hoor het goed maar ik bedoel gewoon dat de kwaliteit niet zo goed is. Bij de VK hoor je het heel zuiver en dit is gewoon rommel eigenlijk haha.

Ik was van plan zo'n bigshirt, zo'n groot pyama shirt te kopen voor de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Sara, voel je je weer beter?



Kunnen wij geen whatsap groep nemen ofzo? Haha ik vergeet hier steeds te kijken terwijl ik het zo leuk vind.



Ik heb gisteren dan ook de 20 weken echo gehad, alles goed met onze spruitje alleen de placenta ligt voor de uitgang, las ik zoiets nou ook over jou Sara?



Ik hoop echt dat het met 32 weken veranderd is, anders een keizersnee, dat lijkt me er pijnlijk achteraf.
Alle reacties Link kopieren
@anne, mijn placenta ligt in de buurt van de uitgang, maar niet zo erg dat ik met een keizersnede zou moeten bevallen. Is bij jou de kans groot dat hij nog omhoog groeit? Fijn dat alles goed is! Je hebt btw ook hartslag apps voor je telefoon haha



Een facebook groep kan eventueel ook.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, ze was best duidelijk. Als hij met 32 weken niet verplaatst is keizersnede. JA die werken niet hoor, heb ik al geprobeerd hihi.



Hebben jullie ook regelmatig steken daar beneden?
Alle reacties Link kopieren
Fb groep vind ik toch niet alles omdat mensen in mijn vriendenlijst dan dingen op hun tijdlijn voorbij zien komen. Was lid van een besloten groep en toch zagen mensen mijn berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde Anne. Bij mij controleren ze met 30 wk of ik keizersnee moet of niet. Dat is het enige waarover ik nu toch een beetje in spanning zit want die nasleep van een keizersnee... :(



Heel af en toe heb ik steken als ik te gek heb gedaan. Bijv. Hond uitlaten, vaatwasser uitruimen ene huis stofzuigen achter elkaar. Dan geeft mijn lijf wel aan dat het net iets teveel was
Alle reacties Link kopieren
Facebookgroep vind ik ook wel leuk, weet niet hoe dat zit met meldingen op je tijdlijn. Volgens mij als je een gesloten groep aanmaakt, kun je aangeven of anderen iets kunnen zien op hun pagina. Heb verder nooit in een gesloten groep gezeten, alleen openbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hey Sara, ik heb dat precies hetzelfde, met die nasleep ervan. Er word wel makkelijk over gedaan en niemand vraagt hoe het gaat met de moeder na een keizersnee, iedereen vind het maar normaal.

Vorig jaar een kijk operatie gehad met 4 kleine sneetjes en ik heb 5 weken op de bank gelegen.



Dan ben ik wel heel anders, ik loop van sochtends vroeg tot een uur of 5 achter elkaar bezig te zijn in huis, ik til, verschuif,trek,duw haha. Ik kan niet stil zitten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Omdat de meesten ook niet weten welke impact het op je heeft. Maar het is gewoon jammer als het toch weer een keizersnee wordt, want dan heb je al geen lekkere start. Mij komt het ook best slecht uit omdat de school van mijn zoontje rond die tijd weer begint en dan moet ik toch elke keer met de fiets heen en weer.



Ik loop ook de hele dag van alles te doen, maar omdat ik snel harde buiken heb, geeft de verloskundige toch aan dat ik te weinig aan m'n rust denk en teveel dingen achter elkaar doe. We hebben een pup van 4 maanden, dus daar ben je wel heel druk mee zeg maar.. en verder denk ik al snel, ik lunch straks wel, eerst nog even dit of dat. En daar moet ik nu dus beter op gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt steken. Wel enorme banden pijn. Kan mij echt niet draaien in bed zonder mijn buik vast te houden. Vannacht deed ook weer zo'n pijn. Lopen doet ook af en toe rete zeer.



Pff eten moet ik echt op tijd doen. Als in een maaltijd oversla trek ik dat echt niet. Wordt er kots misselijk van!



Op de gewone echo zagen ze dat mijn placenta ver genoeg weg lag. Ik hoop zo op een vaginale bevalling. Mijn keizersnede was echt prima te doen hoor en in ging na 24 uur naar huis. Maar toch liever een gewone bevalling. Wij hebben gelukkig al kunnen regelen met het werk van mijn man dat hij in ieder geval 6 weken onze dochter op de fiets kan brengen en halen.



Ik vind facebook opzich prima en dat kun je inderdaad op geheim zetten. Mijn hoofd tolt zo langzamerhand van de groeps apps haha. Maar zeggen jullie het maar!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe voelt dat bandenpijn? Geen idee. Beetje als menstruatiepijn of zo?



Ja moet ik eigenlijk ook. Echt misselijk wordt ik niet, wel trillende handen en zo.

Zelfde met water drinken.



Dat vind ik nog steeds knap dat je na 24 u al naar huis ging! Ik heb 4 dagen ziekenhuis gehad en toen nog wel goed moeten bijkomen van buikoperatie. Ik deed alle huishoudelijke klusjes wel weer, maar voelde het goed trekken. Da's lekker dat je man dat de eerste tijd doet. heb jij er geen omkijken naar en kun je rustig de dag starten zonder je te hoeven haasten voor school.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gekeken naar een besloten of geheime groep, dan moet je naam of e-mailadres toevoegen en kun je een groep starten. met z'n drieën



Groepsapp voel ik persoonlijk ook niet zoveel voor, omdat ik al in meerdere apps zit en dan blijft mijn telefoon de hele dag gaan. Maar Facebookgroep lijkt me leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook echt naar huis hoor.. vond dat hele ziekenhuis niks.. werd echt gek van dat gezoem van het ventilatiesysteem. Zullen de hormonen zijn geweest



Bandenpijn is echt een trekkend/spierpijn gevoel bij je lies. Dat menstruatie achtige gevoel herken ik ook wel maar ik heb dat meer als ik echt heel veel heb gedaan op een dag.





Wie maakt de facebookgroep? Dan stuur ik mijn email adres in een prive bericht hier.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vind ziekenhuis ook hè-le-maal niks. Dat eten, die zusters die om de haverklap naar binnen vliegen (ook al waren ze hartstikke lief) Thuis is zoveel relaxter en kan je gewoon je gang gaan.



ik maak m wel. Heb gister ff gekeken hoe het werkt. Moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap. Ik ben nu 21w en rond 23 augustus uitgerekend dit is mijn derde kindje.

Kan ik nog bij de groep of is hij vol?

Groetjes Chantal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven