Uitgerekend 2e helft juli 2021 *nieuw*

15-12-2020 19:56 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!
Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Controle /Echo
Lapjeskat 28 18 juli :heart: 1e 3-2 controle 26-2 SEO
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Olijfje 29 19 juli :heart: 1e 24-2 SEO
Neweve 30 19 juli :heart: 1e 24-2 SEO
Nolatjeee90 28 20 juli :heart: 1e 26-1 echo
SingleQueen 37 19 juli :heart: 1e
Nalala 31 20 juli :heart: 3e 19-01 controle
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e 3-3 SEO
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Plukje83 36 22 juli :heart: 2e 27-1 controle 23-2 SEO
Phloxx 29 26 juli :heart: 1e 20-1 echo
Lisedor 35 22 juli :heart: 3e 25-2 SEO
Aviendha 28 28 juli :heart: 1e 5-3 SEO
Janeway103 28 juli :heart: 2e 9-3 SEO
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 3-2 controle. 3-3 SEO
Lampje279 32 27 juli :heart: 1e 3-3 SEO
Fietsertje89 :hug:
Mathilde , Amber :hug:
mirriemirrie wijzigde dit bericht op 23-02-2021 07:48
30.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de goede echo's dames! :cheer:

Heerlijk lapjeskat: een babymoon. Goed excuus toch om er tussen uit te gaan!

Kinkhoest moet ik ook nog regelen. Mag dat ook later? Of met 22wkn?

Woensdag mogen wij voor echo. Vriendlief zou eerst niet mee kunnen vanwege werk, maar nu toch wel. Zo blij mee.
Ik vond dit antwoord op de site van het rijksvaccinatieprogramma:
"Je kunt de vaccinatie halen vanaf de 22e week in tot aan het einde van je zwangerschap. Maar wel geldt: hoe eerder, hoe beter. Want door vroeg te vaccineren, is er voldoende tijd om antistoffen aan je baby over te dragen. Die antistoffen beschermen je kind tegen kinkhoest."

Kan dus ook prima daarna nog!

En echt super dat jullie samen kunnen gaan naar de echo! Het is zoveel fijner om samen mee te maken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een goede echo gehad :heart:
Mijn vrouw mocht erbij zijn, allebei zowat zitten huilen toen we ons levendige baby'tje zagen :$

De 22 wekenprik zou ik een uitnodiging voor krijgen, maar die heb ik nog niet ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Neweve: Leuk, die wieg. Wij zijn inderdaad ook bezig met het opknappen van een oude familiewieg.

Lapjeskat: Fijn dat het opschiet met jullie nieuwe woning.

Wilgentak: Fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Andere vraag: Gaan jullie iets van een cursus oid doen? Het is mijn eerste kindje dus misschien wil ik wel "iets". Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer, er is zóveel aanbod. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of plannen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben even stil geweest hier. Fietsertje :hug:

Wat fijn dat er al wat goede echo's zijn geweest. Ik moet nog een weekje wachten.

Kinkhoestprik: Mirrie dat kan ook later. Vorige zwangerschap was hij nog niet opgenomen en kon je dat alleen zelf regelen via de reispoli. Toen was het advies met 30-34 weken ofzo. Met de officiële invoering is er een langere periode voor gekomen. Mijn vk van het ziekenhuis raadde me aan pas in week 21 ofzo te bellen omdat de ggd hier momenteel toch anders nog niet kan plannen in alle drukte.
Wilgentak: ik kreeg de uitnodiging mee met de intake. Anders zou je de vk nog even moeten vragen!

Vivavette: ik weet het nog niet. Ik deed vorige zwangerschap centering pregnancy en de 'pufcursus' zou onderdeel zijn van de bijeenkomsten. Alleen omdat ik 6 weken te vroeg beviel heb ik de laatste 2 én de helft van de bevallingsinfo gemist. Dat werd toen een spoed KS waarbij ik al half van de wereld was dus er was weinig cursus nodig. Ik hoop toch dat we deze keer voor een normale bevalling kunnen gaan maar misschien dat ik dan toch nog wat info nodig heb. Maar het ziekenhuis biedt soms ook bijeenkomsten, alleen geen idee hoe het nu met corona zit. Moet ik tzt nog eens navragen.
Alle reacties Link kopieren
Vivavette schreef:
02-03-2021 11:07
Andere vraag: Gaan jullie iets van een cursus oid doen? Het is mijn eerste kindje dus misschien wil ik wel "iets". Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer, er is zóveel aanbod. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of plannen.
Ik heb gekeken naar wat mijn aanvullende verzekering vergoedde, dat beperkte het bos al aardig (ik had iets van 4 of 5 stromen om uit te kiezen). Daaruit heb ik in overleg met man iets gekozen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteren ook een goede echo gehad! Echt een opluchting, we waren allebei best zenuwachtig.

Qua cursus hebben we de vorige keer een 'samen bevallen' cursus gedaan, kan ik aanraden. Wij vonden het heel fijn dat partner bij alle lessen aanwezig en betrokken was, zodat je er echt gelijkwaardig in gaat.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Puzzelstuk!

"Pufcursus" heb ik gedaan. 6 lessen voor de bevalling, met oefeningen, uitleg over de bevalling en uitleg over wat je zou kunnen verwachten. 1 les met partner. Was leuk, met de andere meiden nog steeds een appgroepje. Vond het vooral leuk om ervaringen uit te kunnen wisselen. Nu weet ik het nog niet. Voor de uitleg hoef ik het niet meer te doen.

Werd vanmiddag gebeld dat de echo niet door kan gaan morgen, echoscopiste is ziek. Nu donderdagmiddag. Gelukkig niet heel lang wachten, maar baal wel, want nu kan vriend weer niet mee. Mijn moeder gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een goede echo gehad vandaag! Wat waren we zenuwachtig! Maar alles was goed en we krijgen een meisje 💞
Alle reacties Link kopieren
Fijn, weer goede nieuwe echo's!! Toch echt een opluchting he.
Wij mogen morgenochtend, ik vind het stiekem heel spannend.
-
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede echo!

Veel succes morgen Phloxx, fijn dat je in de ochtend mag, hoef je niet zo lang te wachten ;)
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen Phloxx!
Wij hebben ook een goede echo gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te horen van alle goede echo's :-D

Deze week ben ik niet zo bezig met babydingen, we hebben namelijk eindelijk ons oude huis weten te verkopen :yes: . Dus ben nu meer bezig met duimen dat alles goed loopt mbt koopcontract opstellen, bedenktijd en financieringsvoorwaarden. Ik heb op zich wel vertrouwen in deze kopers (is eerder al een keer misgegaan...) Maar zekerheid heb je pas bij de notaris natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wilgentak, die uitnodiging was bij mij gewoon een brief waarin staat dat je het zelf moet regelen. Geen persoonlijke aanhef (beste zwangere) of code ofzo. Ook zonder kun je het zelf regelen. Www.22wekenprik.nl

Fijn van de goede echo's! Ik ben vanmiddag aan de beurt. Daarna pas gaan we dingen kopen voor de baby en babykamer dus zal ik hier vast weer wat meer gaan schrijven :hyper:

@Vivavette ik doe zwangerschapsyoga. Wordt helaas niks van vergoed. Sommige andere dingen hier in de buurt worden wel vergoed, maar ik wil niet nog iets online moeten doen. En ik wilde toch echt graag yoga omdat ik het idee heb dat dat heel veel omvat (ademhaling, lichaamshoudingen, enz.)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die goede echo's. Veel plezier vandaag phloxx.

@lapjeskat, Gaaf en tijd voor een feestje met alcoholvrije champagne. waren jullie al verhuisd of gaan jullie je nu opmaken voor de verhuizing?

Ik ga vandaag naar mijn bff die ook zwanger is. Door corona elkaar nog niet zwanger gezien dus heb er erg veel zin in.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles goed! En nog steeds een meisje haha.
Ben wel iets vooruit gezet; nieuwe datum is 21 juli. (Was bij de termijn echo niet goed te zien, bewoog te veel)

Neweve, wat gezellig, geniet ervan!
-
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede echo!
Alles zit erop en eraan en... het is overduidelijk een jongeman. :-D
Alle reacties Link kopieren
Mooi al die echo's!

@Phloxx, die nieuwe datum komt ook wel redelijk overeen met de datum die je voor de termijnecho dacht toch?

@neweve, verhuizing was op zich al geregeld, maar we moesten dus nog van het oude huis af. Dat lijkt nu gelukt te zijn. Morgen koopcontract tekenen!

Ik kom net terug van het shoprondje bij de prenatal. De bankrekening is een stuk lichter, maar we hebben nu wel een kinderwagen en babykamer gekocht. Die laatste kan (op het ledikantje na uiteraard) desnoods over een jaar of 20 mee naar een studentenkamer, zo babyachtig ziet die er niet uit. Dus wij zijn zeer tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Lapjeskat: Fijn dat jullie woning verkocht is, gefeliciteerd.
Leuk dat je goed geslaagd bent bij prenatal.

Phloxx en Marieke: Fijn dat jullie een goede echo hadden!

Sinds een aantal dagen voel ik de baby duidelijk, erg leuk. Mijn vriend heeft het inmiddels ook gevoeld. Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede 20 weken echo gehad! We krijgen een jongen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bijna janeway!

Hier toch maar nog een zwangerschapsbroek kopen. Had een doos vol op marktplaats gekocht maar veel is 3/4 of kort dus nog even geduld. Van de lange broeken er 3 geschikt voor naar werk waarvan 2 wit, en ik knoei snel (gisteren schone broek vanochtend alweer een vlek). Gelukkig ben ik maar 1 dag per week op werk maar het vergt wel wat planning rondom wasjes. Dus met nog 1 lange broek ben ik denk ik compleet.

Hier voel ik sommige dagen ook de baby steeds duidelijker en regelmatiger. Man heeft m 1 keer gevoeld. Toen bleef de kleine tegen mijn heup schoppen dus had hij tijd om z'n hand op de juiste plek te leggen. Op andere momenten beweegt de kleine te veel/random en met de voorliggende placenta is het vanaf buitenaf vooral links en onderin te voelen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Janeway! :cheer:

Als ik weer eens achter de computer zit zal ik eens kijken of ik het geslacht ook in de tabel kan zetten. Kan het allemaal niet meer onthouden wie, wat krijgt ;)

Hier gaat het zn gangetje. Bij de bekkenfysio geweest. Zeker baat bij gehad. Een en ander stond schreef wat de klachten verklaarde. Nu een stuk beter! Slaap ook weer een stuk beter. Baby trappelt er vrolijk op los, veel actiever dan zoon destijds was. Vind het fijn, toch weer een soort geruststelling.

Nog weinig aan baby gerelateerde zaken gedaan. Van de week wat verf testers gehaald om te kijken wat voor kleuren we gaan gebruiken. Ik denk dat we richting een aardse groentint gaan met gebruiken wit. En dan wil ik een rond paneel gaan behangen met een eyecatcher.
Meubels staan nu nog bij zoontje op zijn kamer. Die gaan over naar de babykamer. En dan bij hem een nieuwe kledingkast en ruimte om te spelen op zijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal! Fijn om te horen dat de meesten hier alleen maar goed nieuws hebben. Maar wat verdrietig van Fietsertje :heart: Rond deze tijd hoop je toch dat het alleen nog maar goed gaat.... :cry:

Hier ben ik inmiddels naar NL verhuisd en aan een nieuwe baan begonnen. Heb een heel scala aan echos gehad nu vanwege alles. Volgende week de 7e! Alles is goed gelukkig, maar in NL willen ze toch even checken of alles hetzelfde is als de Engelse dokters hebben waargenomen/gedocumenteerd. Mijn man vindt het dus ook prima om er 1tje te missen, dus dan gaat mijn moeder mee en die heeft er heel veel zin in!

@NewEve: ik ga ook een extra zwangerschapsbroek halen. Ookal had ik de 'mazzel' dat ik 3 jaar terug flink was aangekomen (en daarna ook ben afgevallen) en dus wat ruime broeken heb liggen. Maar zelfs die beginnen nu al een stuk oncomfortabeler te zitten - vooral s'avonds!!!

Zijn jullie al begonnen met spulletjes te kopen voor de baby? Hebben jullie tips waar ik spullen kan kopen? Of websites met info voor de baby/nieuwe ouders? Ik zit nog helemaal in de Engelse websites, maar dat begint op sommige vlakken minder relevant te worden!
We hebben mazzel dat we de kinderwagen nog van mijn schoonzus hebben gehad (Uppavista) en nog een paar andere babyspulletjes (babyfoon, zo'n zitbal, kleertjes etc). Oh, en is er hier iemand die naar wasbare luiers aan het kijken is?

Ik vind het wel jammer dat ik mijn baby nog niet zoveel of goed voel. Door alle echos weet ik dat alles goed zit en dat ze heus wel flink beweegt. Zelfs mijn placenta zit op de goede plek (de achterkant en hoog genoeg) en zwangere vriendinnen met een placenta aan de voorkant voelen hun baby al weken eerder dan ik! Ach tja, het is gewoon voor iedereen anders. Iig ook geen last van 'fanny daggers' zoals ze dat zo mooi in het Engels noemen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Janeway!

Qua kleding kan ik eigenlijk ook nog wel 1 of 2 broeken gebruiken. Maar ik stel het zo lang mogelijk uit, wachtend op warmer weer want dan koop ik liever wat jurken. Die zitten toch het meest comfortabel momenteel. En dat terwijl ik normaal eigenlijk niet zo vaak jurken draag.

SingleQueen: wat een drukke tijd, maar wat fijn dat het uiteindelijk gewoon goed zit met je kleine! Spullen kopen in babywinkels kan ik erg aanraden met een private shopping afspraak. Verder heb je natuurlijk nog Marktplaats en het hele grote internet. Bol heeft ook veel, maar vaak niet uit eigen voorraad.
Ik kijk voor serieuze informatie rondom zwangerschap en bevalling regelmatig op deverloskundige.nl. Voor de leuk kijk ik ook weleens op 24baby.nl. Die laatste heeft ook gewoon serieuze artikelen, aangevuld met wat leuke zinnige ("voorspel de oogkleur van je baby") en minder zinnige artikelen ("Dit wordt het karakter van je baby volgens de Chinese horoscoop").
Alle reacties Link kopieren
Mirrie super leuk, zijn jullie inmiddels al uit de kleur? Vind t maar lastig met die testers en hoe dat op een groot vlak uitvalt haha, wij gaan binnenkort maar een gok wagen, als het niks is verven we wel weer over :-D

Singlequeen lekkere drukke periode maar fijn dat alles op de rit is!! En mooi op tijd, ook een fijne geruststelling denk ik. Leuk dat je moeder mee gaat, lijkt me voor “oma” ook een super mooie ervaring.

Wij hebben vorige week flink wat spullen besteld! Komt over een aantal weken binnen denk ik dus ben benieuwd en heb er echt veel zin in om een kamertje klaar te maken (hoi nesteldrang).

Lapjeskat haha grappig ik denk precies zo, ik hoop op mooi weer en jurkjes :-D anders toch nog maar een broek extra ja..

Hoe staat t met de babykamers bij jullie? Zijn jullie al begonnen of zijn er al spulletjes binnen? Kan helemaal enthousiast worden van nieuwe mooie spullen haha (bankrekening niet overigens maar hey, het is voor een goed doel).

Is er trouwens iemand die last heeft van harde buiken? Ik heb daar sinds dit weekend best veel last van en ook een wat gevoelige buik. Moet rustiger aan gaan doen van de verloskundige maar voor m’n gevoel doe ik al zo weinig, dus dat vind ik lastig :-( iemand hier tips voor oid? Of wat juist wel/niet goed is? Wil niet teveel googelen want voor je het weet ben je weer bang voor de ergste scenario’s haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven