Uitgerekend 2e helft september deel 2

08-02-2013 19:47 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een groepje meiden die allemaal in de 2e helft van september 2013 zijn uitgerekend.

Klik hier voor het 1e deel van ons topic.

NaamLeeftijdKindjeUDControles en bijzonderhedenPuck01281e08/09 je klopt!Thymara321e19/09 je klopt!Joma283e25/09 je klopt!Clau82301e en 2e25/09 jes kloppen!Nurse83292e28/09 je klopt!Snowlover281e28/09 je klopt!Kena272e28/09 je klopt! 17/05 20-weken echo!lil_timmy291e29/09 je klopt! 17/05 20-weken echo!

Een hele dikke voor Sas, Sunrise, Lalie en Zozo!
Heey Meiden,

Ik vind het forum zo maar vervelend lezen en heb lekker genoten van de zon vh weekend. Net als Thymara ondanks insmeren toch een beetje verbrand ondanks factor 30..

@ Verlof, ik heb nog heeeel veel vakantie staan en dat wordt ook alleen maar meer omdat ik nu meer uren werk dan ik normaal gesproken doe. Ik neem in Juni een maand vrij, dan werk ik nog 6 weekjes in de zomervakantie, dan neem ik 2 weken vrij voor mijn verlof en nog 2 weken erna. Dus begin ook pas weer ergens halverwege januari. Van de week even bespreken met mijn manager of hij dat oke vindt maar dat zal wel. Daarna ga ik tussen de 24 of 28 uur werken, ook dat ga ik bespreken...

Volgende maand wordt ergens bekend wat we aan subsidies krijgen volgend schooljaar dus duimen en afwachten!!

@ Kena, hoe is het nu met je dochter? Was het wat beter

nadat ze geslapen had?

@ TImmy, natuurlijk mag je af en toe even lekker klagen!

@ mijzelf, vandaag weer bij de vk geweest, krachtig hartje en veel gebonk omdat het zo bewoog, heb het zelf nog niet kunnen voelen maar het zit er dus wel aan te komen!
Ha meiden,

Nog bedankt voor al jullie lieve succes-wensen vrijdag!! Het is al met al flink tegen gevallen, maar had veel steun aan die kleine in m'n buik!! Veel met mijn hand overheen zitten wrijven.. Het is een hele operatie geworden, bot is er van mijn bovenkaak afgeschraapt en nu zitten er 13 hechtingen in mijn bovenkaak en gehemelte. Vrijdagavond zat ik al meteen met een flink opgezet gezicht (zelfs mijn linkeroog zat bijna dicht..), maar dat ik nu gelukkig alweer wat aan het slinken. Ik maakte me vrijdag na de ingreep wel flinke zorgen over die kleine, ik had het naderhand niet meer voelen schoppen en mijn buik voelde heel anders! Gelukkig heeft mijn vent meteen de vk opgebeld, maar die kreeg hij niet te pakken. Op goed geluk vervolgens met de auto maar langsgereden, waar ze net op het punt stond om naar huis te gaan. Ik kon meteen doorlopen om naar het hartje te luisteren. Ze reageerde echt ontzettend lief en meelevend!! Ze heeft gevoeld en stelde me gerust dat mijn buik anders aanvoelde door de spanning. Daarna een heel duidelijk hartje gehoord, waardoor ik meteen lekker lag te janken (dan komt ook meteen alles eruit, je kent het wel..). Echt geweldig dat ik zo snel en lief werd geholpen!!

Het praten gaat nu steeds wat beter, lachen is helaas nog niet echt prettig, evenals veel doen. Ik mag ook 'maar' 4 pcm per dag en omdat ik vrijdag en zaterdag daar zwaar overheen zat, heb ik me zondag en vandaag maar netjes aan de 4 gehouden. Toch beter voor het baby'tje.. (Helaas voor mij betekent dat wel meer pijn, maarja, dat heb ik er dan wel weer voor over). Heb het dus overleefd, maar echt relaxt was/is het zeker niet!!

Gelukkig kan ik uitkijken naar woensdag!! (20-weken echo).

Over verlof: ik start 19 juli geloof ik met de zomervakantie. Omdat ik dan in de zomervakantie start met verlof en ik 3 weken terug krijg door de zomervakantie, hoef ik pas weer aan de slag in de week voor de kerstvakantie! (Ja, in het onderwijs praten we in vakanties...;) Het komt dus allemaal perfect uit!
@ Puck - Arme jij, klinkt echt als een nare ingreep. Super lief dat je verloskundige zo begripvol was en je kon geruststellen.

@ Kena - ik herken ontzettend je onzekere gevoel over het niet voelen van de baby. Ik heb ook vaak dat ik opeens 2 dagen helemaal niets voel. Kan me dat niet herinneren van de zwangerschap van Q.

@ Verlof - ik ga 28 aug met verlof en zal me 6 Januari weer melden. Heerlijk!!! Zo'n zin in!!!

Vanavond heel rap mn koffer inpakken. Ik vlieg vannacht en heb werkelijk nog niets ingepakt. Ahhhhhh, slecht gepland weer! wel lekker hoor dat we naar t zonnetje gaan, zeker toen ik vanmorgen weer door de regen fietste.

Fijne week, ik ben even weg, spreek jullie daarna weer!
@puck, heel veel succes met herstellen van die heftige ingreep!! En inderdaad super lief van je vk dat ze je hielp met geruststellen. Nog maar een dagje wachten voor jou voor je 20wk echo, vind je het ook zo spannend.

@joma, Heel veel plezier met je vakantie!! Hopelijk heb je daar super lekker weer, veel en kun je lekker relaxen zodat je er weer helemaal tegenaan kan tot aan je verlof. Ik moet nog 1.5 week wachten tot mijn vakantie maar heb er nu ook al zoveel zin in.

@me, gister iets te fanatiek geweest met sport. Daarna gelijk last van m'n banden en super moe. Moet echt rustiger aan doen met squash of maar gewoon stoppen. Merk dat ik het moelijk vind om maar op halve kracht iets te doen.
Thymara klopt wel dat je je kindje meestal voelt als jij in rust bent.

Als jij namelijk beweegt, wiegt dat je kindje namelijk in slaap. Als jij tot rust komt, wordt je kindje vaak wakker.

Vervelend dat je zoveel last hebt van het fanatieke sporten, inderdaad maar iets rustiger aan doen.

Lil_Timmy niks aan een huildag, maar soms wel even heel erg lekker.

Vanmorgen ging dochter huilen toen ik weg ging bij de psz, dat doet ze eigenlijk nooit meer, maar de tranen stonden mijn ineens ook erg hoog... dat heb ik ook nooit gehad.

Snowlover wat heerlijk weer een goede controle! Dochter is wel opgeknapt na haar middagslaapje, ging weer een stuk beter.

Puck och meis dat klinkt als een vreselijk pijnlijke ingreep, ik hoop dat de pijn heel snel af gaat nemen. Fijn dat je zòn begripvolle verloskundige hebt!

Heel veel plezier en succes morgen!!! Ik ben heel erg benieuwd!

Joma geniet van je welverdiende vakantie en neem een flink portie zon mee op de terugweg! Of beter nog stuur het vast vooruit....

Verlof we gaan allemaal in een heerlijke tijd met verlof, ik duim voor een heerlijke nazomer, zodat we lekker met onze kindjes naar buiten kunnen.

Ik ga ook proberen of ik mijn verlof tot het nieuwe jaar kan uitsmeren, even een jaartje geen feestdagen werken! Zou wel heel fijn zijn.
Puck, jee wat een heftige ingreep. Heel fijn dat je daarna het hartje even hebt gehoord, kan me goed voorstellen dat dat even een fijne ontlading van de spanning was. Hopelijk neemt de pijn gauw af! Veel plezier morgen met de 20-weken echo!! Willen jullie weten wat het wordt?

Thymara, dat je nog zo fanatiek sport joh, knap, maar wel vervelend dat je daarna pijn hebt. Rustiger aandoen is lastig, zeker met squash lijkt me. Misschien wat anders gaan proberen? Ik ben nu aan sinds 2 weken aan het zwemmen (geen zwangerschapszwemmen, gewoon baantjes zwemmen) en is wel goed voor de spiertjes hoor. Na de eerste keer merkte ik toch duidelijk dat ik heel wat spieren niet/weinig gebruik....wat een spierpijn, maar gelukkig ging de 2e keer al een stuk beter.

Joma, fijne vakantie! Geniet ervan!! Haha, ja stuur de zon vast vooruit hierheen!

Snowlover, wat heerlijk dat je nog zoveel vakantiedagen hebt staan, half januari weer beginnen klinkt echt heeeeel ver weg. Fijn dat de controle goed was!

Kena, ook herkenbaar hoor ,het niet voelen van de baby. Ik twijfel soms nog steeds of ik echt wat voel. Verder dan wat licht gekriebel gaat het nog niet. En dan soms ook een paar dagen niet.

Verlof, bij mij ziet het er iets anders uit. Op advies van de gyn stop ik met 28 weken met werken, dit is per 1 juli. 28 weken bij een tweeling schijnt te vergelijken te zijn met 36 weken bij een eenlingzwangerschap, dus ik denk dat ik dan wel blij ben dat ik niet meer hoef te werken. Mijn zwangerschapsverlof begint daardoor automatisch met 34 weken, waardoor ik na de bevalling nog 10 weken vrij ben. En daar wil ik dan nog 4 of 5 weken aanplakken, heb ook nog veel vakantiedagen staan.

Afgelopen week weer echo en controle gehad. Alles was goed en als ze het goed gezien heeft, krijgen wij 2 meisjes!!! Zo leuk!

Mijn 20-weken echo staat trouwens gepland op 7 mei (in de tabel staat 13 mei). En dan gaan wij 9 mei ook heerlijk even de zon opzoeken voor 12 dagen, zin in!!

Oh ja, ik heb me ook opgegeven voor zwangerschapsgym, daar ga ik 10 juni mee beginnen. Ben heel benieuwd! Gaan jullie ook iets van een zwangerschapscursus doen?
Clau, wat fijn dat de gyn. je nu al z`on duidelijk advies geeft wat betreft verlof, kun je dat ook mooi aan je werkgever vertellen.

Lijkt mij wel heel prettig.

Wat fijn dat de controle echo er zo goed uitzag en voor nu ga ik uit van 2 meiden in de tabel! Gaaf zeg!!!

Heb de datum van je 20-weken echo aangepast, weet niet waar ik 13-5 vandaan heb getoverd.

Wat heerlijk dat jij ook nog even de zon op gaat zoeken.

Stuurde mijn man net ook een berichtje, met de vraag of we niet even een last-minute konden boeken! Ben er aan toe!
@ puck, succes met herstellen!

@ joma, fijne vakantie!

@ thymara, Ik merk het ook dat ik een stap terug moet doen met sporten, niet fijn! Maar, ik probeer het toch zo lang mogelijk vol te houden.

@ kena, Hoop ook dat we een flinke nazomer krijgen. heerlijk met mn babyboy naar buiten. Heb al echt een leuke naam bedacht. Toch een beetje Italiaans wat vriendlief leuk vind en niet ordi klinkt in mijn oren. En ik had er al een verbastering van! Dus die naam zal het wel worden :D

@ Clau82 ik heb mezelf ook opgegeven voor een cursus via de thuiszorg, ik zie het allemaal wel

Vandaag naar vk geweest. Maar 1,5 kilo aangekomen, en ook echt alleen maar buik, verder zie je niks. Hoe ist met jullie gesteld?

Greetzz
Sorry meiden....zat in de zon! En zelf met factor 50 is mijn masker begonnen. dit weekend is onze tuin heel erg opgeknapt en nu gras en een loungebank . geweldig! Dochter hele tijd dAnsen in de tuin.

En kena ....hier ook echt een peuterpuber. Man man wat een driftkikker en krengetje op zijn tijd! Ze zit al veelvuldig in de hoek en blijft er keurig zitten.

Vandaag beetje aanvaring met vriend gehad. totaal niet met zwangerschap bezig en amper de vraag hoe het gaat. terwijl ik hem na dit weekend d ongeveer 100 pluimen in zijn.... Heb gestopt. hij heeft hem goed begrepen. lucht weer op.

clau leuk 2 meiden!! 1 of 2 eiig ? En heel goed op tijd stoppen ! Zeker met eerste kindjes. mijn moeder liep 6 dage overtijd maar wij waren nummer 3 en 4! Nu zoude ze dat niet meer aandurven denk ik.

Puck wat heftig bah! Gelukkig achter de rug!

Verlof: half aug en erna vakantie eraan plakken. hoop pas 2014 te beginnen! En 3 weken ervoor neem ik elke week een dag op. Pure luxe
@ Nurse, excuses omdat je in de zon zat Lekker doen natuurlijk! Wel balen dat je masker al begonnen is, zie je dat direct en hoe dan..?

Heeeerlijk een loungebank in de tuin!

@ Claudia, wat leuk!! en ook fijn dat je nu al weet dat je eerder met verlof gaat, lijkt me ook zwaar in de laatste weken.

@ Puck, heel veel sterkte en hopelijk herstelt het snel! Wat een lieve vk heb je dat je direct nog terrecht kon!

@ Thymara, dat is ook de reden dat ik gestopt ben met 3,5 maand met korfballen, ik kan gewoon niet op halve kracht iets doen.. maar het is lastig!!

@ Joma, Geniet lekker van je vakantie! Heeerlijk genieten, relaxen en boekjes lezen!

@ Verlof, gisteren besproken en het is zoals ik eerder vertelde, dus ergens begin januari weer terug! En kan de dagen werken die ik wilde dus dat is mooi!

@ cursus, ik heb gisteren me rotgezocht naar een leuke cursus in de buurt maar erg lastig! Vooral omdat het in de zomerperiode valt en dan heeft alles bijna zomerstop....

Dus ga in ieder geval donderdag starten met zwemmen als ik mijn bikini nog pas.....
@puck, veel plezier en succes met je 20wk echo vandaag!!!

@clau, wat leuk dat je weet dat je twee meisjes krijgt! En relaxed dat het voor je verlof zo geregeled is. Jouw lijf heeft veel meer te verduren met 2 dus goed en relaxed dat je al langer van te voren met verlof kan.

@nurse, lekker dat je tuin op orde is, kan je er straks des te meer van genieten. Nu natuurlijk nog een goede (na)zomer voor tijdens verlof :-)

Wel vervelend dat je man niet zo met je zwangerschap bezig is. Ligt dat bij hem ook aan het feit dat hij het allemaal al een keer heeft meegemaakt en het minder spannend is? Nu maar hopen dat het goed blijft hangen wat je hem gister hebt gezegd :-)

@20wk echo, komt voor iedereen ook steeds dichterbij. Voor mij nog een weekje wachten, maar vind het nu al best wel spannend.
Lil_Timmy gaaf dat jullie al een naam hebben bedacht!!!

Ik zit inmiddels op +4 kg en dat is echt niet alleen maar buik....

Nurse heftig he dat puberen en ik reageer ook veel feller als ik normaal gesproken zou doen, niet leuk voor dochter! Maar ze haalt echt af en toe het bloed onder mijn nagels vandaag... mijn engelen geduld is ver te zoeken!

Ook hier een veel minder begripvolle man als bij de eerste.

Bij L. heb ik flink last van mijn bekken gekregen met 24 weken zwangerschap sinds 5 weken begin ik weer wat last van mijn rug te krijgen, dus wil vooral thuis even een stapje terug doen.

Roept man mij van de week naar boven, om daaraan gekomen doodleuk te vragen of ik even mee wil helpen met kastdeuren sjouwen... aargh!!!

Snowlover wat fijn dat je werkgever met jou wensen in kan stemmen!

Vandaag een gratis box van de Babydump gekregen, ik zeg een aanrader! Geen foldermateriaal alleen maar leuke en praktische dingen!!!
Haha kena sorry maar dat klinkt als ee echte vent

Komt allemaal goed. als de kleine er eenmaal is is het voorhun ook veel echter!

Ik durf niet meer op weegschaal :s

Spannend he alle 20 weken echos
@ Kena, ooow herkenbaar!!

@ weegschaal, vanmorgen een poging gewaagd en nu +2,5 en wel voornamelijk buik heb ik het idee! Moet nu wel oppassen want nu ik niet meer continu misselijk ben, heb ik de neiging om te eten waar ik zin in heb. Dus nu maar appels standaard in mijn tas etc. Want anders wordt het erna zo lastig..!

@ Ego, gisteren echt een baaldag, lange dag gewerkt, was pas om 22.00 uur thuis. Wilde ik lekker douchen want ik had last van mijn rug en buik.. Kan het niet want vriendlief was aan het klussen geweest en het lukte niet dus het warme water doet het even niet... Toen voor het eerst een huilbui.. lucht wel op maar het gaat om zoiets kleins!

@ 20-wk echo, mijn zus heeft hem van vorige week gehad en alles ziet er goed uit, dus dat is fijn!! Ik vind het erg leuk om het op deze manier te kunnen delen, wel speciaal "samen zwanger" !
Ik heb nog een vraag voor de nu al moeders onder ons. Ik twijfel erg of we een wiegje zullen kopen voor de eerste paar maanden. Want een ledikant lijkt me weer zo groot voor zo'n kleintje..

Hoor graag jullie mening!
ik leen een wiegje van een collega. vind het ook zonde geld, maar het is wel handig. je kan ook de kinderwagen naast je bed zetten of de bak daarvan....

ik ook met mijn zus zwanger. jammergenoeg woont ze ver weg maar leve whatsapp! zij 2 weken korter

ooooo ik twijvel zo of ik het geslacht wil weten
Jeetje wat is zo'n 20-weken echo gaaf zeg!!!!!!!!!!! Je kan echt ALLES zien! Hersentjes, aorta, niertjes, gebit, zelf de lens van haar oog zagen we zitten! Ja, haar, het is een meissie!! ^^ Mijn vent meteen super trots, moest zich groot houden om niet te gaan huilen! Ik kan nog nauwelijks lachen, maar ja, dat gebeurt gewoon als je naar zoiets aan het kijken bent.. Degene die echo deed dacht dat ik teleurgesteld was dat het een meisje is, maar dat kwam dus ergens anders door...

@Nurse en Snowlover: Leuk dat jullie tegelijk zwanger zijn met jullie zus!! Lijkt me echt geweldig!

@Snowlover: Lekker toegeven aan die huilbuien hoor, het lucht idd lekker op! Ik heb er niet heel vaak last van, maar als het gebeurt is het idd om iets kleins..

@Clau: Geweldig dat je twee meiden krijgt! En fijn dat je eerder met zwangerschapsverlof kan, lijkt me idd niet fijn om tot de 36e week door te lopen met twee kinderen in je buik!!

@Kena: Babybox van de babydump? Kan je die ook via internet aanvragen?! Eens kijken.. Ik hoop trouwens dat je rugpijn niet erger gaat worden. Rustig aan doen dus!!

@Me: Getver, heb er een blaasontsteking bij... Ongelooflijk dat die kleine niks heeft, terwijl ik allerlei pillen moet slikken om mezelf 'gezond' te houden. Morgen wel werken vanwege de koningsspelen, maar heb ouders gevraagd om te helpen. (Alles klopt namelijk nog in m'n mond als de bende, dus extra handen zijn dan wel welkom!) Daarna 2 weken vrij, dus alle tijd om m'n lijf rust te gunnen.

Ben zo blij met die kleine!!! ^^
@ Puck, wat heerlijk dat het allemaal goed was! Jij gaat ondanks je mond heerlijk de meivakantie in!

Succes morgen!!

@ Me, vandaag een drukke dag gehad met een voorstelling voor de ouders, teveel getild dus heb nu erg last van m'n rug en kan nog steeds niet thuis douchen.... straks maar even lekker naar mijn ouders toe dan! Nu gelukkig weekend dus heeerlijk even nog in het zonnetje zitten!
Snowlver ow ook herkenbaar een huilbui om helemaal niks!!!

Wij hadden bij onze dochter geen wiegje, maar tijdelijk de kinderwagenbak op onze slaapkamer staan, tot ze na een paar weekjes naar haar eigen ledikantje ging.

Dit keer krijg ik een wiegje van een vriendin te leen, erg leuk ga er zeker gebruik van maken maar zou er zelf niet snel een hebben aangeschaft.

Balen dat je niet even lekker kunt douchen, hopelijk is het probleem snel opgelost.

Puck gefeliciteerd met de goede echo! En wat leuk een meisje!

Box kan je niet via internet aanvragen, moet je echt even langs de dichtstbijzijnde babydump.

Wat ontzettend naar dat je ook een blaasontsteking te pakken hebt, hopelijk wordt het snel minder.

Zwanger samen met je zus, lijkt mij ook erg gaaf. Had hier de hoop ook wel, maar mijn zusjes zitten nog even in de wachtstand.

Drukke werkweek deze week, morgen even dagje lekker vrij. Nou ja vrij wel even boodschappen en dat soort ongein, maar dan het weekend weer aan het werk.

Gelukkig is rugpijn niet erger geworden, dus duimen dat het zo blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven