Uitgerekend begin 2026

22-06-2025 17:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Ik ben nu 9 weken zwanger en eind januari uitgerekend. Onze ouders weten het, maar verder niemand, en het lijkt me leuk om met andere dames te kletsen die ook begin volgend jaar uitgerekend zijn! Ook om ervaringen en kwaaltjes (want die zijn bij mij zeker aanwezig 🫠) met elkaar te delen.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 27 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Allemaal heel spannend! We hebben een goede eerste echo gehad bij 8 weken.
Ha tortelduif, ik doe nog alles zonder aanpassingen. Zelfde gewichten en intensiteit. Enige wat ik over een aantal weken niet meer doe is rechte buikspieren omdat dat ervoor kan zorgen dat de scheiding erger wordt. Verder blijf ik wel alle andere buikspieren doen en zorg ik dat ik niet plat op mijn rug lig maar bijv op een step met 1 kant hoger.
Hier wel strakker zittende broeken ook al maar dat was vanaf het begin al, beetje opgezette buik door de hormonen denk ik. Het buikje mag van mij ook nog wel even weg blijven haha.
Wanneer had jij een zichtbaar buikje bij je eerste kindje tortelduif? En snap je helemaal dat gevoel van een zoutzak te zijn.
Zonnegloed schreef:
30-07-2025 09:12
Ha tortelduif, ik doe nog alles zonder aanpassingen. Zelfde gewichten en intensiteit. Enige wat ik over een aantal weken niet meer doe is rechte buikspieren omdat dat ervoor kan zorgen dat de scheiding erger wordt. Verder blijf ik wel alle andere buikspieren doen en zorg ik dat ik niet plat op mijn rug lig maar bijv op een step met 1 kant hoger.
Hier wel strakker zittende broeken ook al maar dat was vanaf het begin al, beetje opgezette buik door de hormonen denk ik. Het buikje mag van mij ook nog wel even weg blijven haha.
Wanneer had jij een zichtbaar buikje bij je eerste kindje tortelduif? En snap je helemaal dat gevoel van een zoutzak te zijn.
Wat fijn dat je nog alles kunt doen! Ik merk zelf al een paar weken dat oefeningen die veel druk zetten op de buik (pullups bijvoorbeeld) niet meer zo goed gaan dus die sla ik nu over. En ben nog aan het revalideren van een knie-operatie vorig jaar dus zit sowieso nog niet op mijn oude niveau.

Bij mijn eerste had ik pas laat een buik, denk dat ik het zelf rond 18 weken verschil merkte maar pas vanaf 25 ofzo echt zichtbaar voor de buitenwereld. Vond dat eigenlijk wel fijn, kon ook tot het einde mijn eigen (ruimvallende) shirts aan. Nu verwacht ik wel een wat grotere buik.
Oh dat is inderdaad laat tortelduif! Het klinkt alsof je bij je eerste kindje superfit je zwangerschap in ging. Dat zal zeker meespelen, en het feit dat de boel al een keer is opgerekt speelt nu ook mee natuurlijk. Volgens mij is het altijd wat sneller zichtbaar bij een tweede kindje. Doe je veel aan krachttraining of ook andere sporten?
Hier ook een zoutzak hoor. Heb alleen energie om te werken, dus al weken niet gesport en dat terwijl ik normaal 4x per week sportte. Misselijkheid lijkt iets beter te gaan en hopelijk ook snel weer wat energie om te sporten.
@Zonnegloed ik doe aan krachttraining en probeer wat te wandelen. Na de zwangerschap hoop ik tzt ook hardlopen weer op te pakken. Ik was inderdaad fit vorige keer maar heb ook geluk gehad met een makkelijke zwangerschap waardoor ik actief kon blijven.

@Creating wat is misselijkheid toch slopend hè. Fijn dat het iets minder is, hopelijk ben je er binnenkort helemaal vanaf.
Ja dat is zeker zo, met misselijkheid had dit ook echt niet gekund. Super vervelend lijkt me dat. Hopelijk ben je er binnenkort vanaf Creating joy, bij de meesten wordt het na 13 weken een stuk minder/gaat het weg. Ik duim dat dat ook voor jou geldt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven