Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter te vroeg dan te laat toch? We zijn hier nog de laatste kleine dingen aan het klussen, maar het is eigenlijk bijna af. Ik wil graag dat het klaar voor inrichten is als mijn verlof in gaat volgende maand. En dan wil ik met 37 weken de box en cosleeper in elkaar zetten en het bed ophogen.

Ons meisje groeit goed, iets te goed zelfs. Haar buikje zit rond de p90 en ze wordt met 40 weken geschat op 3700-4000g (met een uiterste marge van 3400-4300g). Ik krijg nu met 33 en 36 weken weer een groeiecho. Ze lag ook in stuit, dus dat willen ze ook in de gaten houden. Mijn dochter lag namelijk ook in stuit en bij haar was een versie nodig. Ik heb volgende week weer een afspraak met de verloskundige, ik ben wel benieuwd wat ze erover zegt.

Latte, past dat in jullie auto, drie stoeltjes?

Hoe gaat het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een grote baby 😅. Wel fijn dat jullie bijna klaar zijn met klussen. Hier gaan ze morgen weer verder.

Drie stoeltjes dat is best krap lijkt me. Hebben jullie zo een grote auto?

Ik heb gister mijn intake gehad voor de kraamzorg. Zie daar wel tegen op, 5 dagen een vreemde over de vloer voor minimaal 3 uur per dag. Mijn oudste heeft het ook niet zo op vreemde mensen in huis. Dus hoop dat het een beetje meevalt en de oudste niet uitbarst aan het einde van de dag.

Hoe hebben jullie dat ervaren de eerste keer?
Mijn oudste is niet in Nederland geboren dus had dat toen niet en heb me prima gered.
Had het aangevraagd omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat het moest maar kom er nu niet meer vanaf 😬.

Mijn man heeft 4 weken vrij genomen voor mij, de baby en de oudste. Dus het voelt voor mij een beetje overbodig.

Net nog even een date gepland met alleen mijn oudste, die vroeg speciaal om een beetje mamaalleentijd😍 voor de baby er is.
Fijn de extra groeiecho’s Fiona. Gaan ze als ze zo doorgroeit dan eerder inleiden of is dat niet nodig? Hoe is het verder met de harde buiken? Nog veel last van?

Ja in onze auto zouden drie stoeltjes moeten passen waarbij oudste dan op een verhoger in het midden zal zitten. Denk niet dat ze ruim zullen zitten maar het kan wel. Plan is om te sparen voor een nieuwere (bedoel tweedehands) iets bredere auto. Wrs gaan we voor de ford S-max. Hebben nu de C-Max.

Mijn ervaring met kraamzorg is dat als je merkt dat het niet nodig is je ook het kan laten stoppen of dat ze bv alleen ochtenden komt. Je kan het ook helemaal afzeggen als je geen behoefte eraan hebt. Het is niet verplicht. Zelf vond ik dat bij mijn tweede wel prettig. Even iemand die helpt opstarten en mijn oudste vermaakt. Denk dat we nu voor minder uren gaan. Mijn man neemt twee weken vrij dus zullen niet alle uren nodig hebben. Maar stel dat het een keizersnee wordt of andere complicaties dan lijkt het me sowieso wel fijn die hulp.

Leuk die mama alleen tijd Feetje! Dat hebt ik altijd op maandagmiddag met mijn oudste. Erg waardevolle momenten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de echo nog niet besproken met mijn verloskundige, ik heb maandag weer een afspraak. Ze heeft wel gezegd dat ze me dan waarschijnlijk niet tot de 42 weken laten lopen, maar dat zal ook afhangen van de komende groeiecho's denk ik. De harde buiken vallen wel mee als ik maar genoeg rust pak.

Ik merk wel dat het echt zwaarder begint te worden, hebben jullie dat ook? Ik heb veel last van mijn rug, op sommige dagen is er echt geen positie waarin ik pijnloos kan zitten of liggen.

Ik was erg blij met mijn kraamzorg, hoewel we niet echt een goede klik hadden. Ik was die eerste weken alleen maar bezig met overleven, het ging echt niet goed met me. Ik heb zelfs nog twee dagen extra kraamzorg gekregen, zonder had ik het echt niet getrokken. Ik ga er vanuit dat het nu beter zal gaan, maar nog steeds vind ik de extra hulp erg fijn. Al is het alleen maar dat het huishouden blijft draaien.
Alle reacties Link kopieren
Latte dat is toch best een behoorlijke auto al. Echt ruim zullen ze wel niet zitten maar met 3 volwassenen achterin wil ook wel, al zit voorin dan net wat lekkerder. Dus zou goed moeten komen.

Mijn oudste heeft behoorlijk wat autistische trekken, broertje erbij en mama een paar dagen weg is al heel spannend. Wil daarna zo snel mogelijk rust. Ben een beetje bang dat een hele dag iemand over de vloer het recept is voor uitbarstingen in de avond.

En de intake viel niet helemaal goed. Kwam erop neer dat ik er niet vanuit moest gaan dat mijn man iets in huis kon en zou doen want tja het is een man die net vader is geworden. Beetje ouderwets en autoritair was die vrouw.

Had ze al gebeld dat ik er vanaf wou zien maar dat was geen optie volgens hun toen maar aan de hand van je berichtje heb ik ze nogmaals gebeld en nu wouden ze de aanvraag wel annuleren.

Fiona ik snap dat je dan niet tot 42 weken wil blijven lopen. Al lijkt inleiden ook geen pretje maar ja soms is het kiezen tussen twee kwaden. Ben benieuwd wat ze maandag zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt inderdaad als kiezen tussen twee kwaden. Ik ben vorige keer ingeleid en toen ging de bevalling erg moeizaam, ik had dus gehoopt dat het dit keer niet nodig zou zijn. Maar aangezien dochter ook veel te laat kwam, denk ik niet dat deze veel eerder zal komen.

Fijn dat je de kraamzorg kan annuleren. Ik zou juist blij zijn met zo'n intake denk ik, bij ons was het in de kraamtijd omgekeerd. Mijn man was kapot (dochter sliep 's nachts niet en ik kon de eerste dagen niet zelf uit bed), maar kreeg de hele dag opdrachten van de kraamhulp. Ze was erg begaan met mij, maar had niet door dat mijn man ook echt op zijn tandvlees liep.

Maar goed dat je je eigen gevoel volgt, dat is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Kan me er wel iets bijvoorstellen hoor. Is dat vaak als de eerste te laat was de tweede ook?
Waarom kreeg je man opdrachten van haar, ze is daar dan toch om het te doen?

Denk dat het wel veel scheelt dat ik toch sws 3 dagen in het ziekenhuis lig. Dus heb daar natuurlijk wel hulp de eerste paar dagen.
Zag er zo tegen op dat ik zelfs zoiets had van nou ja dan geen borstvoeding want dan zijn ze er nog langer. Terwijl ik dat eigenlijk wel wil en dat met de oudste heel makkelijk ging, op de spruw na ( auw). Maar ja toen was die al een paar maanden dus moest ik naar de huisarts.
Misschien zie ik het wel te rooskleurig maar wil niet met die hoeveelheid stress de kraamweek ingaan.
Fijn dat je hebt kunnen annuleren Feetje. Kraamzorg is er als extra hulp en als jij het om jouw goede redenen niet wenst dan doe je er goed aan om het af te zeggen.

Klopt onze auto is al ruim maar wel al wat ouder dus als we voor nieuwere gaan dan wrs een iets grotere. Maar heeft nu geen prioriteit.

Hier begin ik het ook steeds zwaarder te vinden. Voelt alsof ik al veel verder ben. We moeten nog even uitzitten dames.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een goede keuze voor jou Feetje. Kraamzorg moet juist stress wegnemen, geen stress opleveren. Onze vorige kraamhulp gaf ons vooral het gevoel dat we de hele dag in de weer moesten zijn, ik heb bv. ook geen een keer overdag geslapen. Misschien was het meer een miscommunicatie, maar ik ga bij de intake wel vermelden dat ik hoop dat de kraamhulp iets meer pusht tot rusten.

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat als de eerste laat is, de tweede dat vaak ook is. Niet altijd uiteraard, maar vaak wel.

Heerlijk, een grotere auto Latte! Wij hebben een klein koekblikje, dus dat wordt nog wat straks met twee kinderen. :roll:

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Dochter is uit logeren, dus ik ga lekker op mijn gemak de babykamer schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Fiona heb je dan ook maar 3 deuren?
Vond dat vooral met de maxi-cosi echt ellende. Ging altijd zo lomp voor ik voorbij de stoelen was.
Wij hebben vorig jaar een nieuwe auto gekocht en daar gelijk op gelet. Maar man is bijna twee meter dus een kleine auto is sws geen optie. Door zijn knie zitten we nu wel een beetje van hhmmm misschien is een automaat beter.

Wat jij beschrijft is waar ik bang voor ben met de kraamzorg. Ik kan ook gewoon niet slapen als er iemand in huis rond loopt. Slaap nu overdag ook wel eens maar dan altijd op de bank. Overdag in bed klikt niet bij mij.

O lekker, een bepaalde kleur? Of gewoon wit? Heb je de meubels ook al? Ze kunnen tegenwoordig van die mooie muurschildering maken 😍😍😍

Wij gaan vanavond uit eten met vrienden, mijn oudste heeft een loge dit weekend en morgen gaan ze weer verder met klussen maar dan verdwijn ik even naar de paarden. Verder een beetje bijkomen.
Oh fijn om lekker met de babykamer aan de slag te kunnen Fiona. Voor welke kleur gaan jullie?

Hoe is het nu met je man zijn knie Feetje? Is het blijvend dat je aan een automaat denkt?

Vandaag was mijn man met kids de deur uit zodat ik in het kamertje eea aan spullen kon uitzoeken en ook de kast leegmaken (spullen van jongste lagen er nog). Voelt fijn om er mee bezig te zijn.

Voor morgen staat een gezinsdagje gepland. Wordt waarschijnlijk ergens lunchen waar ze een speeltuin hebben. Er wordt mooi weer voorspeld :).

Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn jullie heen geweest latte? Leuke dag gehad?

De kamer van mijn oudste begint ergens op te lijken. Daar word ik wel blij van. Kunnen bijna schilderen en de vloer leggen. Dan kan die verhuizen en kan de babykamer vorm krijgen.

De knie van mijn man gaat nooit meer helemaal goed worden. Een paar jaar geleden heeft hij de rechterkant gescheurd. Die is nog gevoelig met weer en “veel” belasting, daarnaast heeft hij moeite met het stabiel houden van het gas. Nu heeft hij links erbij en met name het stabiel houden icm de koppeling is het veel makkelijker om een automaat te rijden dan te schakelen. Voor mij maakt het niet uit. Rij overal in weg dus dan is de keuze op zich makkelijk.

Hebben jullie ervaring met de zensy kruik? Dat lijkt me zoveel makkelijker dan de gewone kruiken en veel minder gevaarlijk.

Groeien jullie buiken ook zo hard? Ik begin nu langzaam aan te komen en heb het gevoel dat de baby een kilo per dag groeit 😱 mijn buik word snel dikker. Sneller dan mijn hoofd bij kan houden, blijf dus overal achterhangen met mijn buik 🙈
Hoi allemaal, sorrie dat ik even afwezig was. Ik heb het heel erg druk gehad op mijn werk. Echt lange dagen van 8 tot 21u. En daarna een paar dagen alleen met de kinderen (papa moest weg voor werk), dus ik was compleet uitgeteld. Mijn heupen en bekken doen echt overal pijn nu. Ik heb dus besloten om alle vrije dagen en overuren die ik nog had op te nemen en daardoor ga ik per vrijdag met verlof. Heerlijk! Nu dus deze week even heel snel proberen de overdracht te regelen, maar dat is dan ook wel het enige.

Qua auto hebben wij hier een 5 deurs. Als het goed is passen er 3 stoeltjes op de achterbank, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Waarschijnlijk zullen we nog wat van stoelen moeten wisselen om het te laten passen, maar dat moet dan maar.

Fijn dat de babykamers al opschieten Fiona en Feetje!

Feetje, ik gebruik helemaal geen kruik. Als ik het bedje wil voorverwarmen doe ik dat met een pittenzak. Een electrische- of heetwaterkruik vind ik een veel te gevaarlijk idee.

Mijn buik is ook echt gigantisch. Ik krijg vaak opmerkingen dat ik zeker al bijna ben uitgerekend terwijl ik dus nog ruim 6 weken heb. Donderdag weer naar de vk en ik ben bang dat ze me voor een groeiscan wil sturen, of nog een diabetes test wil laten doen. De vorige keer mat ik ook al boven het 99 centiel, en mijn buik is echt heel erg hard gegroeid sinds toen.... We zullen zien!

Nog een vraagje: doen jullie oefeningen? voor bekken en dergelijke? Ik doe wat zwangerschapsyoga en oefeningen om mijn bekken verder te openen en de indaling te stimuleren. Ik heb eerder in de zwangerschap ook wat bekkenbodemspieren getraind. Maar nu voelde ik laatst dat de linkerzijde van mijn bekkenbodemspier totaal verkrampt is. Die is dus constant aangespannen en lukt me niet om deze te ontspannen. Dat lijkt me niet handig voor de bevalling straks. Ik ga eens vragen aan de vk wat ik daaraan kan doen...
Wat pittig zulke lange dagen maken en ook nog eens alleen voor de kinderen zorgen Tiramisuusje. Maar vanaf morgen verlof! Heerlijk. Ik moet nog een weekje werken en dan mag ik ook.

Snap de keuze voor een automaat Feetje. Kijken jullie nu voor een andere auto? Of meer op termijn?

Hier ook een hardgroeiende buik. Mensen denken dat ik nog maar 2 weken moet ofso. Terwijl het nog wel een week of 7 is.

Qua oefeningen doe ik een verkorte cursus die deze week start om weer even bewust te worden van wat er komen gaat en krijg dan dus ook oefeningen (bij mijn tweede dezelfde korte cursus gedaan). Ik had begrepen dat bekkenbodemspieren juist na de bevalling getraind moeten worden omdat te strakke spieren vd bevalling niet fijn zijn. Dus die train ik bewust niet. Maar goed dat je even je VK vraagt Tiramisuusje. Misschien is een bezoek aan een bekkenfysio nog een idee? Zwangerschapsyoga klinkt ook goed, juist om de spieren te ontspannen.

Hebben jullie ook nog allemaal to do dingen die jullie verschuiven naar jullie verlof? Qua kruiken gebruik ik de ‘ouderwetse’ als ze nodig zouden zijn. Maar heb ook zo’n pittenzak. Misschien is dat voldoende afh vh weer. Mijn kraamzorg gaf aan niet met elektrische kruiken te werken.

Heb je een groeiscan gehad Tiramisuusje? Ik krijg er volgende week ook weer 1. Ook al groeit ze tot op heden gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Feetje, we hebben wel een vijfdeurs, dat was wel een vereiste voor ons met twee kinderen. Mijn man is ook bijna twee meter, maar hij heeft in ons koekblikje meer ruimte dan in onze vorige grote station. We hebben alleen bijna geen bagageruimte, maar de kinderwagen past er wel in. Wat vervelend dat je man een zwakke knie zal blijven houden. Een automaat is dan inderdaad een goed idee.

Tiramisuusje, dat zijn lange dagen! Is vandaag dus je laatste dag? Heerlijk zeg! Ik moet nog 2,5 week, maar ik ben ook echt al aan het aftellen. Waarom wil je geen groeiecho, omdat je bang bent dat je anders niet thuis mag bevallen?
Vervelend ook dat je bekkenbodemspier verkrampt is. Ik doe geen oefeningen. Zou eigenlijk wel moeten, want vorige keer had ik een lichte verzakking, maar ik vergeet het gewoon steeds. Ik zou het inderdaad met de verloskundige overleggen.

Latte, ik verschuif ook alles naar het verlof. Afgezien van het klussen moet alles nog gedaan worden. Inkopen, geboortekaartje, meubels in elkaar, kleding van dochter verplaatsen zodat de commode leeg is etc. Maar het voelt alsof ik nog genoeg tijd daarvoor heb, hopelijk is dat ook zo.

We hebben twee kinderkamers. De baby zal eerst bij ons slapen en als dat niet gaat op zolder. Bij onze dochter werden we namelijk van elk geluidje wakker, dus ze ging met zes weken al naar haar eigen kamertje. Volgend jaar wisselen we, dan gaat onze dochter naar zolder en de baby naar haar kamer. De zolder heeft een muur roze/paars met een grijze vloer. De andere kamer hebben we bewust wit gelaten, omdat die vrij klein is. Voor welke kleuren gaan jullie?

Mijn buik groeit ook snel. Soms vergeet ik het en dan bots ik met mijn buik tegen het aanrecht of de tafel. Gelukkig heeft de baby genoeg vruchtwater :roll:

Hier gaat alles goed, hoewel ik wel merk dat we er een beetje doorheen zitten. Alle tijd die mijn man niet aan het werk is spendeert hij aan klusjes in huis, hij heeft ook last van nesteldrang volgens mij. Ik werk thuis en ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om mijn uren te maken en tegelijk ook continu voor dochter te zorgen. Soms ben ik gewoon echt uitgeteld maar dan kan ik niet gaan liggen omdat ik nog moet werken. Ik zal blij zijn als het mei is.
Alle reacties Link kopieren
Tiramisuusje, met zulke lange dagen is het niet zo raar dat je pijn hebt. Is je man alweer terug?
Waarom zie je op tegen een groei echo? Baby kijken 😊 is toch leuk? Of ben je bang dat ze je willen inleiden?
Wel fijn dat je nu vakantie hebt.

Bij mij helpt alleen afwisseling en rust voor de pijn in mijn bekken en mijn man smeert me elke avond even in met spierbalsum. Die verkramping die je beschrijft heb ik rechts als ik overbelast. Ik had dat met een week of 16 als ik paard had gereden dus toen maar iets minder fanatiek gaan rijden tot het niet meer wou. Heb me nog een keer recht laten zetten hielp wel even maar voor korte duur.

Latte- nee dat word lange termijn. De kamer van mijn oudste zorgt er wel een beetje voor dat het banksaldo wat minder leuk is en we willen de badkamer ook doen. Ik ben toch de gene die het meeste rijd dus voor nu gaat het voornamelijk om de tijd dat ik na de keizersnee niet mag rijden. Dan is huren voor die paar weken een betere optie.

Verder ben ik eigenlijk nog niet echt bezig met spullen voor de baby. Dacht de geboortekaartjes doe ik wel als ik in het ziekenhuis lig. Ben daar sws 3 dagen moet toch iets te doen hebben.
Ben wel erg bezig met alles voor de oudste mooi, netjes en aangevuld waar nodig. Baby weet er toch niets van hoe het eruit ziet, die van 11 wel en wil echt niet dat die het gevoel krijgt afgescheept te worden.

Mijn zoon krijgt aan de andere kant ook nog een half broertje of zusje. Die zijn al bijna klaar en ze is pas 12 weken. Voel me dan wel een beetje schuldig tegenover de baby, schuif het maar weg dat het komt doordat het de tweede is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de geboortekaartjes wel al uitgezocht Feetje, of bedoel je het schrijven van de enveloppen? Ik ga ze zelf ontwerpen en laten drukken dus ik moet daar nog wel wat tijd voor uittrekken. Maar goed, die tijd is er ook nog wel.

Je moet je niet schuldig voelen naar de baby joh. Ik vind 12 weken trouwens ook wel heel vroeg hoor, om alles al klaar te hebben. Dan heb je nog een half jaar voordat hij/zij geboren wordt. Ik herken wel dat het wat langer duurt. Bij mijn eerste zwangerschap hadden we op dit moment alles al klaar, dat is nu nog niet zo. Maar nu weet ik ook dat we straks nog alle tijd hebben en dat het kamertje anders maar staat te verstoffen.

Hier rommelt het wat de laatste dagen. Ik had een paar dagen geleden erg veel last van indalingsweeën, of dat denk ik tenminste. Hele scherpe steken in mijn liezen, een paar uur lang. Ik verlies sindsdien ook heel taai slijm, misschien al een deel van de slijmprop? Als ik het goed voel ligt ze wel keurig met haar hoofd naar beneden, stiekem hoop ik dat ze straks al ingedaald ligt. Mijn dochter bleef tot het einde nog in stuit draaien en daalde ook pas in week 41 in.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, hoe gaat het met jullie? Ik ben echt extreem duizelig en slap/futloos. Ik heb ook veel last van krachtverlies in mijn benen, het voelt dan echt alsof ik door mijn benen zak en geen stap meer kan verzetten. Ik heb een vitamine B12 tekort, dus volgens mij heeft dat laatste daarmee te maken.

Zijn jullie ook duizelig? Mijn dochter is ziek (oorontsteking) en ik ben tot zondagmiddag alleen met haar, ik merk dat dat toch wel zwaar is. Ik ga zo maar even liggen tijdens haar middagslaapje denk ik.

Sorry voor de egopost.
Vervelend dat je je zo voelt Fiona. Neem je supplementen voor je b12? Duizeligheid herken ik niet, maar wel algehele vermoeidheid en dat alles pijn doet. Als ik even gezeten of gelegen heb loop ik echt als een oud vrouwtje omdat alles pijn doet.
Ik zou even lekker gaan cocoonen met je dochter. Met een dekentje op de bank en veel te veel tv kijken/snoozen tussen de slaapjes door.

Hier sleep ik de kinderen steeds vaker mee naar het zwembad: de enige activiteit die mijn heupen ontlast: even lekker gewichtloos dobberen en de kinderen zijn dan lekker doodmoe na een uurtje zwemmen...

Buiten dat ik me ongemakkelijk voel gaat het wel goed. Ik doe steeds kleine klusjes in/om het huis en verwacht steeds minder van mezelf. Heb een fijne week vakantie gehad met oudste: hij geniet echt even van de 1-op-1 aandacht. Jongetje heeft helaas besloten nu gigantisch te gaan peuter-puberen. Ze weet precies wat ze wel en niet wil en wordt gigantisch boos om het minste of geringste, wat nu ineens gepaard gaat met vooral heel hard schreeuwen.... fijn zeg, not. Hopelijk kalmeert het wat in de komende weken.

Hebben jullie nog plannen voor pasen? Hier gaan veel mensen weg met pasen, maar wij keutelen lekker in en om het huis. Zondag paaseieren zoeken bij vrienden met 5 stellen en 10 kinderen, maar meer ook niet.

Hoe gaat het bij jullie?


PS, Ik zit in een facebookgroep voor moeders uitgerekend in mei en daar worden echt al continu baby’s geboren nu. Daar ben ik echt nog helemaal niet klaar voor hoor! Ik wil nog wel een maandje nestelen of zo....
Wat vervelend Fiona! En er ook even alleen voor staan. Lekker de slaapjes van je dochter meepakken en hopelijk geeft dat voldoende energie om de dagen door te komen. Was ook benieuwd of je supplementen neemt? Ik gebruik van de tuinen ABC voor zwangerschap. Maar moet zeggen dat ik deze laatste weken ook erg weinig energie heb. Voelt alsof ik op 38 weken zit ofso. Denk vooral dat het een kind (of meer) hebben rondlopen erg veel energie kost. Maar dat duizelige herken ik niet. Hoe is het nu met je? En met je dochter?

Tiramisuusje, ik herken het nog willen nestelen. Maar vind de tijd nu wel hard gaan. En merk dat ondanks dat verlof is begonnen ik door de feestdagen en midweekje weg weinig baby to do dingen heb kunnen doen. Ach ja komt nog wel ;).

Fijne paasdagen en geniet vh weer!
Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Vrijdag ben ik 36 weken, dus dan nog een weekje en dan mag het feest beginnen.
Baby ligt goed, hoofdje 2/5 ingedaald dus hij is er ook bijna klaar voor.
Vanaf maandag zijn de kinderen weer naar school/dagverblijf dus dan kan ik echt gaan ontspannen. Ik heb een massage geboekt en kijk er echt naar uit om lekker een beetje op mezelf te focussen dan.

Maar nu eerst nog dit weekend alleen met de kinderen overleven, terwijl papa naar een reünie is... o_o
Wat fijn Tiramisuusje een massage in het vooruitzicht! Hier is baby ook ingedaald. Ben echt benieuwd of ze ook met 39 weken komt zoals haar broers of eerder (dat gevoel heb ik). Ben bijna 35 weken nu. Bij hoeveel weken waren jouw eerdere bevallingen?

Oeh pittig zo’n weekend alleen. Maar bijna tijd voor jezelf heerlijk.
Mijn andere 2 kwamen met ruim 41 weken, dus ik verwacht nog wel even wat tijd te hebben, zul je zien dat deze zich veel eerder aandient :hyper:
Ja precies alles kan maar ergens ga je wel ervan uit dat het ongeveer hetzelfde loopt. Duurt iig niet lang meer.
Alle reacties Link kopieren
Tiramisuusje, dat peuterpuberen is hier ook sinds een week volop aanwezig. Als ze iets wil en niet direct haar zin krijgt, zet ze het op een schreeuwen. 'Mag ik kaas?'
'Nee'
'KAAAAS!!!!!'
'Nee'
'KAAAAAAAAAAAS!!!'
Ik hoop ook dat het tijdelijk is. Ze weigert nu ook vaak een schone luier, schone kleren of ze blijft bovenaan de trap zitten. Ik kan (en wil) haar niet meer goed tillen, dus dat is wel lastig.

Ik neem inderdaad B12 supplementen. Maar blijkbaar zitten alle vitaminewaarden die ze geprikt hebben helemaal tegen de ondergrens bij mij. Ik eet gewoon gezond en gevarieërd, dus ik snap niet zo goed hoe dat kan. De VK maakte zich er wel druk om, omdat ik vaak echt sta te zwalken op mijn benen. Ik moet nu naast de B12 multivitamines op natuurlijke basis slikken, in de hoop dat mijn lichaam die wel goed opneemt.

Sterkte dit weekend Tiramisuusje! Wel een heerlijk vooruitzicht dat je volgende week wat meer tijd voor jezelf hebt.

Latte, bij jou schiet het ook al op, helemaal als je verwacht dat ze eerder komt! Hebben jullie alles al op orde in huis?

Vanmiddag hebben we weer een groeiecho. Als ze nog steeds zo groot blijkt word ik met 40 weken waarschijnlijk al gestript, zelfs eerder als ik dat wil. Maar ik hoop uiteraard dat ze gewoon uit zichzelf komt. Ze ligt gelukkig wel al met het hoofd naar beneden en een stukje ingedaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven