Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed gaat Appelstroop! Heb je veel last van het herstel, of ben je alweer redelijk op de been? Ik hoop ook dat ze zo goed blijft slapen (hoop dat ook voor onze baby, dochter was/is namelijk een dramatische slaper). Wat heerlijk ook dat jullie er al zo snel op uit konden!

Het is voor broertjes/zusjes ook een grote verandering, hopelijk went hij snel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Appelstroop, meerdere uitjes met zijn vieren, dat klinkt alsof je redelijk aan het herstellen bent.
Wat naar dat het voeden zeer doet. Had je dat bij de eerste ook?
Het is ook wel te begrijpen dat hij even moet wennen aan zijn zusje. Trekt een hoop aandacht weg en je kunt er nog niet zoveel mee.

Spannend Fiona, zou er om spannen wie van ons 2 als laatste is.
Wel fijn dat je ingeleid kunt worden dan weet je zeker dat ze je niet langer gaan laten lopen.

Als die van mij zich eerder meld dan word hij op dat moment gehaald. Alleen dan met een spoedkeizersnede i.p.v. gepland. Door de eerste mocht ik kiezen en heb aangegeven dat ik het ook niet zelf wil proberen. Achteraf ben ik daar nu wel blij mee, alles voelt van onder al gekneusd :whip:

Maar ik heb niet het idee dat hij zich eerder gaat melden. Het is een beetje een lui dikke :shame: hoop dat dat na de bevalling ook doorzet. Een met oneindig energie vind ik wel genoeg.
Spannend Fiona en Feetje. Hoop dat ze niet te lang op zich laten wachten.

Wat fijn appelstroop dat jullie meisje zo goed slaapt. Hier ook zo’n meisje. Hopen dat ze dit blijven doen! Herkenbaar dat jullie zoon wat uitdagend wordt. Is ook een erg grote verandering opeens. Hoe oud is hij?

Met ons gaat het goed. Vanaf volgende week gaat mijn man weer werken en dat vind ik prima. Ze komt 1x s’nachts en dat is goed te doen. Alle bezoeken van VK en CB er ook weer op zitten dus nu tijd om er meer zelf op uit te gaan. Alhoewel ik me thuis ook nog prima vermaak met klusjes in huis zoals babykamer afmaken/decoreren. Is dat bij jullie al helemaal af? Daarnaast is vooral de was nu met drie erg veel. Lijkt geen eind aan te komen..
fiona2018 schreef:
06-06-2019 13:24
Otis, leuk dat je af en toe nog spiekt! Hoe gaat het met jou, ben je inmiddels weer zwanger geworden?

Ik word de 12e gestript en heb de 14e een afspraak in het ziekenhuis om een inleiding te bespreken. Ik wil niet voorbij de 41 weken gaan en daar gaan ze gelukkig in mee. De VK vindt dat ik een bescheiden buikje heb, dus ik ben benieuwd of de echo's er nou zo naast zaten of dat de baby zich gewoon goed verstopt in mijn rug. Mijn buik is nu net zo groot als vorige keer en toen kwam er ook een grote baby uit.
Spannend komende week dus!

Hier nog niks te melden, dus blijf allemaal nog maar even actief dan meld ik me nog vast wel een keer. 😉Hebben ook wel rustig aan gedaan. Ben er vrij relaxed onder, valt me mee. Komt vast goed de komende maanden!
Alle reacties Link kopieren
Feetje, hoe is het gisteren gegaan? Ik hoop dat je de kleine inmiddels vast hebt.

Otis, wat jammer dat je nog niet zwanger bent, wel fijn dat je er zo relaxed instaat. Ik duim voor je!

Ik heb vandaag de intake in het ziekenhuis gehad voor het inleiden. Het gesprek was prima, alleen hebben ze geen plek. Ze kunnen me pas met 41+6 inleiden. Echt een flinke tegenvaller, ik wilde maximaal tot 41 weken doorlopen.

Ik voel me al een hele tijd niet gehoord door mijn verloskundigen, die niet geloven dat het een grote baby wordt. Blijkbaar heb ik een klein en bescheiden buikje. Ook in het ziekenhuis vonden ze dat, maar ze heeft direct een echo gemaakt en toen werd het stil. De baby wordt nu al (40+3) geschat op 4300 gram. En nu kunnen ze me ook nog eens niet inleiden, dus als het niet spontaan begint wordt dat een ruime 9 pond.

Ook ligt ze er nu weer 'verkeerd' voor als sterrenkijker, net als mijn dochter. Ik weet dat ze nog kan draaien, maar ik denk uiteraard automatisch aan mijn vorige bevalling. Sterrenkijker en 4050 gram en dat werd toen bijna een spoedkeizersnede.

Als de VK me nou gewoon serieus had genomen over het gewicht en me eerder had doorgestuurd. Enige optie is nu een ander ziekenhuis op 1 uur rijden, maar dat wil ik niet. Ik baal hier zo van :cry:

Sorry voor de egopost.
Alle reacties Link kopieren
Fiona, ze overleggen wel fijn daar bij de praktijk hè.
Op deze manier ga je niet vol vertrouwen de bevalling in.
Vind je een uur rijden te lang of is er een andere rede dat je niet naar het andere ziekenhuis wil.

Mijn mannetje is er indd. Een heel stuk kleiner dan verwacht. 2830 gram en 49 cm. Hij is vergeten om wat spek mee te nemen 😬. Hij had/heeft een laag glucosegehalte dus ligt kinderafdeling. Verder gaat het wel goed met hem.
Met mij gaat het inmiddels ook weer oké. Ik wandel een beetje tussen hem en de kraamafdeling heen en weer.

Hoe is het met de rest?
Gefeliciteerd Feetje! Kleiner dan verwacht dus. Moeten jullie nog lang in het zh blijven? Geniet van je mannetje!

Wat balen Fiona! Overweeg je het andere zh nu of is dat sowieso geen optie? En kun je daar wel meteen terecht?

Met ons alles goed. Heb wel nog erg weinig energie waardoor ik in de buurt van ons huis blijf. Vind ook dat zo’n kleintje niet veel heeft aan een drukke lunchplek of pannenkoeken tent terwijl ik dat met de jongens makkelijker deed.

Hoe is het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Feetje, gefeliciteerd met jullie zoon! :cheer2:
Hij is niet heel zwaar inderdaad, maar ook niet te licht toch? Hopelijk mag hij snel van de kinderafdeling af, het lijkt me niets om niet bij elkaar te liggen. Heb je enig idee wanneer jullie naar huis mogen?

Latte, wat fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. Ik kan me voorstellen dat je nog weinig energie hebt, de baby is nog zo klein! En dan met drie kinderen. Sta je er overdag alleen voor?

Een ander ziekenhuis wil ik liever niet. We wonen op vijf minuten afstand van ons ziekenhuis en onze ouders wonen ook om de hoek (en dochter blijft bij hun). De andere ziekenhuizen zitten in steden waar we nog nooit geweest zijn, aan de andere kant van de provincie.

Maar goed nieuws: ik werd gisteravond gebeld dat er een plek is vrijgekomen op woensdag. Tenzij er een spoedgeval tussendoor komt mogen we ons dus woensdag om 7.00 uur al melden, dan ben ik 41+1. Ik ben erg opgelucht, hoewel ik natuurlijk nog steeds hoop dat ze vanzelf komt.

Ik heb vannacht weer de hele nacht niet geslapen van de voorweeën.
Supernieuws Fiona! Maar al zoveel voor weeën, misschien komt ze zelf wel. Hoop het voor je.

Tot nu toe heb ik 2 ochtenden 2 kids alleen gehad verder altijd hulp van mijn man zodra de jongens thuis zijn. En familie vangt ze nu wat meer op. Weet dus nog niet hoe het is om 3 kinderen in mijn eentje te hebben een hele dag. Vind het wel erg fijn om stap voor stap mijn lichaam weer terug te krijgen en weer met mijn jongens te kunnen spelen. Dat lukte allemaal niet meer en vond ik erg lastig.

Spannend Fiona..duurt nu echt niet lang meer!
Alle reacties Link kopieren
Even heel kort, maar vanmiddag is onze dochter geboren na een bevalling volgens het boekje. 4370 gram, alles gaat goed met ons. Het lange verhaal volgt nog!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.
Is ze nu zelf gekomen of met hulp?
Gefeliciteerd Fiona! Wat fijn dat alles goed gaat en qua gewicht klopte de schatting dus wel. Lekker genieten van je meisjes. En goed herstel gewenst!
Gefeliciteerd Fiona en Feetje!!
Alle reacties Link kopieren
Hier de lange versie. Na een week voorweeën verloor ik zaterdagnacht druppels vruchtwater. Zondag leek het eindelijk door te zetten, ik heb urenlang regelmatige weeën gehad. Maar helaas nadat de VK thuiskwam zakte het weer af, ik had wel al 4 cm ontsluiting. Ik zou maandag naar het ziekenhuis worden gestuurd om te controleren of het inderdaad vruchtwater was, i.v.m. infectiegevaar. Maandagochtend om 5.30 kreeg ik echter hevige weeën. Contact gehad met de VK en we mochten direct door naar het ziekenhuis. De weeën kwamen inmiddels elke 2-3 minuten. Onsluiting vorderde vrij snel en rond 13.00 had ik 9cm, werden mijn vliezen centraal gebroken en mocht ik direct gaan persen. Binnen een half uur persen was ze er. Er was wel een kleine knip voor nodig en ze zat klem met haar schouder, maar verder ging alles heel goed.

We moesten nog 24 uur blijven i.v.m. de langdurig gebroken vliezen en zijn sinds dinsdagmiddag weer thuis. We hebben een hele fijne kraamhulp, echt een wereld van verschil met de vorige keer. Toen was de bevalling traumatisch en de kraamtijd ellendig, ook omdat het niet zo klikte met de kraamhulp. Nu kon ik heel rustig de weeën opvangen, ik was veel meer in mezelf gekeerd en raakte niet zo in paniek als de vorige keer.

De baby doet het goed, de borstvoeding is inmiddels ook op gang en ze zit bijna weer op haar geboortegewicht. Ze slaapt 's nachts alleen niet, dus dat is erg vermoeiend. Helemaal met een peuter die erg hyper en druk is en 's avonds niet wil slapen. Ik heb nog even geen idee hoe ik dit op de lange termijn alleen moet doen met twee kinderen als mijn man weer aan het werk is, maar we bekijken het een dag tegelijk.
Wat fijn dat ze uit zichzelf is gekomen en dat je er zo goed op terugkijkt Fiona! Klinkt als een vrij vlotte bevalling. Alleen slapen wil ze niet? Bedoel je niet in haar eigen bedje? Of gewoon erg wakker s’nachts? Hoe vindt de oudste het? Goed om het verder per dag te bekijken.

Wij zijn op zoek naar wat meer ritme want ze pakt steeds vaker begin avond haar langere slaap en dan de nacht om de 4 uur. Mag nog steeds niet klagen maar zou fijn zijn als ze die 6 uur slaap van 12 tot 6 zou doen. Ach ja uit ervaring weet ik dat dat wel goedkomt.

Hoe is het met de anderen? Allemaal aan het genieten van de kleine? Gewend aan de nieuwe gezinssamenstelling?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, van vier uur kan ik alleen nog dromen! Hoe oud is ze ook alweer en geef je kv of bv?

Ze wil niet in haar eigen bed slapen en als ze dat al doet voor max een uur. Bovenop mij slaapt ze wel, maar dat vind ik toch een beetje link. Hoewel ik het wel doe na een nacht zonder slaap.

Ze valt steeds in slaap tijdens het voeden en als ik haar in bed leg wordt ze na een kwartier huilend wakker. Dan leg ik haar opnieuw aan en slaapt ze een uurtje. En dan weer de volgende voeding. Het is erg slopend en ik hoop dat er snel verandering in komt. Bij mijn oudste ging het net zo en toen ging ik er zelf bijna aan onderdoor.
Ze is nu 4 weken en ik geef KV wat zou kunnen schelen want je weet precies wat erin gaat. Bij ons hielp de eerste dagen wikkelen in een dunne doek (badcape of hydrofiel). Soort van inbakeren en geborgenheid geven. Ondertussen is ze haar wieg en babynest wel gewend. Maar herken je verhaal van mijn eerste die sliep ook het liefst bij me.

Het is zeker slopend als je geen oog dicht doet. Weet niet of je ook kolft (is misschien te vroeg ervoor?) en een speentje geeft? Hoe lang duurde het bij je oudste dat ze wel zelf ging slapen? En hoe gaat het nu? Die eerste weken zijn sowieso erg vermoeiend en ook wennen. Misschien heeft kraamzorg nog tips? Hoop dat ze snel wat meer gaat slapen de nachten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oudste werd het pas beter toen ik overstapte op KV op dag 9/10. Maar de borstvoeding loopt nu zo goed, ik wil niet stoppen. We geven nu wel soms 1x een beetje KV als bijvoeding, maar dat lijkt nog niet echt te helpen. Een speentje hebben we ook al geprobeerd, maar die wil ze niet.

Gelukkig voel ik me nu wel beter dan bij de eerste, toen zat ik echt in een negatieve spiraal. Nu bekijken we het met één dag tegelijk.

Hoe gaat het verder met iedereen?
Hoe gaat het nu Fiona? Slaapt ze al wat meer in haar eigen bedje? Denk dat KV wel verschil maakt maar als BV zo goed loopt dan snap ik dat je niet denkt aan stoppen. Weet niet hoe dat met combineren zit. Kun je dan alleen de avonden extra bijvoeden bv?

Hier sinds 2 dagen een goed ritme. Overdag komt ze om de drie a 4 uur en s’nachts slaapt ze nu door van 12 tot 6/half 7. Ze regelt het helemaal zelf want wij volgen haar, voeden op verzoek. Echt wel fijn aangezien huishouden met drie jonge kids erg druk is dan is wat slaap meepakken mooi meegenomen. Ze is wel de afgelopen 2 dagen de avonden wakker en huilerig ivm krampjes dus zijn er wel druk mee. Hoe gaat dat bij jou Tiramisuusje?

En hoe is het met de anderen? Trekken jullie en jullie kleintjes de hitte een beetje?
Hoi iedereen, gefeliciteerd met alle verse baby’s!
En wat fijn Fiona, dat je toch zo’n mooie bevalling hebt kunnen hebben!

Hier zat/zit nog wel een staartje aan de bevalling van mijn kleine reus. De pijn aan mijn bekken en gevoelloosheid van mijn been bleek t komen door een zenuwbeschadiging. Toen de baby met zijn grote lijf door mijn bekken ging is er een zenuw die door mijn heiligbeen loopt uitgerekt en deze heeft haarscheurtjes opgelopen (gelukkig niet helemaal gescheurd!). De eerste weken na de bevalling heb ik niet kunnen lopen. Kruipen ging gelukkig wel, dus ik kon wel naar de wc en door het huis enzo, maar niet van harte. Het duurt naar verwachting ongeveer 6 maanden tot het hersteld is maar er zit al echt vooruitgang in nu. Ik kan in ieder geval al weer goed fietsen en ook lopen gaat al stukken beter.

Mijn baby is echt een veelvraat. Weegt nu met 5 weken 5.5 kilo. En komt in de nacht in het beste geval om de 3 uur en in de slechtere nachten om de 1.5 uur.
Ik houd mijzelf maar voor dat de eerste twee maanden sowieso hopeloos zijn qua slaap en dat we vanaf een week of 6 eens langzaam aan aan een ritme kunnen gaan proberen te werken.
We zijn nu (sinds gisteren) aan het oefenen met zelf in slaap vallen in zijn bedje, zodat als hij wakker wordt in zijn eigen bedje hij ook weer zelf in slaap kan vallen. Met ‘white noise’ een donkere kamer, en een lauwwarme pittenzak tegen hem aan lijkt het redelijk te lukken tot nu toe.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig Tiramisuusje. Zowel de zenuwbeschadiging als de vele voedingen 's nachts. Hoe legde je hem tot nu toe in zijn bedje dan, al slapend? Of slaapt hij nog niet in zijn eigen bed? Fijn dat er wel wat vooruitgang zit in je herstel, heb je veel hulp gehad? Het lijkt me heel zwaar, helemaal met drie kinderen.

Hier gaat alles goed. 's Nachts slaapt ze inmiddels in haar eigen bedje, maar overdag wil ze alleen maar bovenop mij slapen. Zodra ik haar in de box of in haar bed leg begint ze te huilen, dus dat is wel lastig met een peuter erbij. Gelukkig slaapt ze wel in de draagdoek.

De nachten zijn wel oké, meestal zijn de voedingen rond 23 - 2/3 - 5/6. Ze wordt alleen erg wakker bij de nachtvoedingen en soms duurt het ruim anderhalf uur voordat we weer slapen. Ik leg haar dan steeds opnieuw aan in de hoop dat ze in slaap valt, maar dat werkt niet altijd. Ik denk dat ik vanaf vanavond geen luier meer ga verschonen bij de eerste nachtvoeding, hopelijk wordt ze dan minder wakker.

Hoe gaat het met de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven