Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
@Boardbabe, ik heb er vooral en uur na het ontbijt last van. Zal de yoghurt zijn.
En s avonds met slapen. Dan neem ik 2 rennies en gaat het wel.
Zal wel zo blijven. Maag staat toch al wel onder druk van de grote baarmoeder.

Vandaag bij de vk geweest. Alles weer goed. Nu ook op papier de uitslag van de 20wk echo. Toch wel weer grappig om te zien. Redelijk gemiddeld kindje ietsje groter en buikje het grootst maar dat vond de vk wel een goed teken. Krijgt hij in ieder geval genoeg voeding binnen.

En het eigenwijze ding was lekker tegen de doptone aan het schoppen met het luisteren naar het hartje. Dochter was ook mee en was vol verbazing aan het luisteren echt komisch
Even een korte update: vorige week werken ging redelijk. Dit weekend zaterdag wat verplichtingen, dus rustig aan gedaan en dat viel uiteindelijk me op de dag en avond zelf meer dan mee. Maar zondag wel supermoe en nu nog.
Vanmorgen ook de suikertest gehad en bloed geprikt voor ijzer. Verwacht dat morgen of woensdag uitslagen bekend zijn. Suikertest viel me op zich mee (drankje was minder smerig dan de vorige keer, of iig hoe ik me herinnerde), maar toch wel erg beroerd van. Brandend maagzuur en misselijkheid beginnen nu eindelijk wat te zakken, maar werken zag ik niet zitten, dus heb me ziekgemeld. Ook direct bij leidinggevende aangegeven dat ik denk dat een gesprek met arbo verstandig is, dat t me zwaar valt allemaal. Was blij dat het via mail kon, want voelt toch vervelend om te moeten zeggen. Donderdag naar de verloskundige en dan zal ik het daar ook overleggen. Ook erg benieuwd naar alle uitslagen en hoe m’n bloeddruk dan is.

Ik hou jullie op de hoogte en zal van de week ook even op jullie reageren (nu via mobiel)
Zwaai! Wij zijn inmiddels verhuisd. Viel allemaal redelijk mee. Ben wel erg moe nu.
@Josephine, wat fijn dat jullie verhuisd zijn! Hebben jullie nog even de tijd om rustig op orde te komen voordat de baby er is.

@Flomo goed dat je het hebt aangegeven bij je leidinggevende. Het moet wel te doen blijven.

Hier een ziek meisje, de waterpokken. Na wekenlang de een na de ander op de crèche heeft ze het dan eindelijk te pakken. Opzich wel fijn. Beter nu dan als de baby er net is. Maar aangezien man een weekend weg gaat hoop ik dat ze er niet al te veel last van heeft. Ok wel koorts erbij dus gisteravond was prut maar nu zit er gelukkig weer wat meer leven in.
Aah balen van de waterpokken Redshoes. Het kan echt super meevallen. Hoop dat dat bij jullie zo is. Verder idd beter nu dan strakjes. Onze dochter heeft het ook al gehad, dus dat scheelt weer.

Nog 15 weken... of 17 misschien...dat voelt best kort eigenlijk...
Goed dat je het hebt aangegeven Flomo, hopelijk pakt je leidinggevende het serieus op (zoals het ook zou moeten). Hoe gaat het vandaag? Vrijdag heb ik de test, ik ben benieuwd.

Leuk Josephine! De tijd gaat inderdaad snel, nog 11/12 weken werken.

Beterschap met je dochter Redshoes!

Wij hebben het geboortekaartje uitgezocht :)
Redshoesfijn dat het nog met rennies te doen is! Hier was ze trouwens ook tegen de doptone aan het schoppen vorige week. Balen dat je dochter de waterpokken heeft, hoop dat ze snel opknapt/

Flomo hoe is het nou met je? Al uitslag van de suikertest? Fijn dat je je leidinggevende hebt ingelicht.

Josephine Fijn dat jullie verhuist zijn! Ik ben vandaag 26 weken, gaat echt snel he?

Zegeens Leuk dat jullie het geboortekaartje hebben uitgezocht.

Hier echt onwijs last van mijn rug, voelt alsof een werveltje scheef zit. Ook mijn heupen draaien steeds half uit de kom. Ik ben zondag met een vriendin naar de bios geweest, was iets wat we 3 maanden geleden al gepland hadden en waar ik hoe dan ook heen wilde (daarnaast was het s'middags). Alleen was een uur enkele reis met de auto en 3 uur in een bioscoopstoel dus echt veel te veel. Ook al heb ik de dagen ervoor niets gedaan. Zondagnacht slecht geslapen van de pijn en ipv dat de pijn minder wordt, wordt het alleen maar erger. Donderdag weer fysio gelukkig.
Daarnaast ook heel veel last van mijn buik, met name aan de zijkant. Plus mijn rechterrib voelt heel beurs.
Kortom lekker gammel hier.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Jammer dat je zo gestraft wordt voor iets leuks Boardbabe. Maar idd, het klinkt wel als erg veel. Te lang in de auto alleen al is pittig. Rustig aan maar en hopen dat de fysio er wat aan kan doen morgen.

Zegeens, wat leuk dat het gelukt is met het kaartje. Misschien zou ik langzaamaan eens een lijstje moeten gaan maken van alles wat nog moet. Het enige wat wij nu hebben is een babykamer met vloer en geschilderde muren (wit) en een stapel babytroep die er in staat in dozen/tassen.... Voor kerst af op wassen na lijkt me wel een plan opzich :P
Boardbabe wat vervelend zeg dat iets leuks meteen zo wordt afgestraft.
Hopelijk helpt de fysio morgen.

Josephine ach voor de kerst is toch op tijd genoeg!

Zegeens wat leuk dat jullie een kaartje hebben uitgezocht!

Helaas heeft dochter hier flink de waterpokken en veel last. De jeuk valt nog mee maar ze zit helemaal onder en sinds maandag ook koorts. Ik zou morgen thuis werken maar dat wordt geen werken vrees ik. Want zo gaat ze niet naar de crèche. En dan man ook nog vanaf vrijdag weg timing... :facepalm:
Josephine Fijn dat jullie zijn verhuisd! Kerstmis duurt nog best lang toch? Tijd zat voor dat kamertje ;-D Wij zijn trouwens net zo ver: er zit een vloer in en de wanden hebben een kleurtje. Al het andere moet nog, van plinten zetten tot meubeltjes verven/kopen. En dat is dan alleen de minimale basis, dus dan moet ik nog gordijnen, lampen, praktische zaken (aankleedkussen enzo) en accessoires uitzoeken en kopen. Ik ben dus al blij als de basis staat met de kerst ;) Grappig trouwens dat jij 15/17 weken nog kort vindt. Ik vind het echt nog immens lang, dus richt me maar op kerst, dat is een behapbare periode :-D

Redshoes Balen zeg van de waterpokken, maar op zich wel fijn dat ze die straks heeft gehad als baby komt. Vervelend wel dat ze er echt last van heeft, paracetamol erin, lekker een beetje hangen en disneyfilms kijken, dan komt het vast goed. Ik had bij zoon speciale waterpokkenspray gekocht, maar eigenlijk leek hij weinig jeuk te hebben, dus nooit gebruikt. Wel echt slechte timing dat man net weggaat - heb je mensen in je omgeving die je een beetje kunnen helpen?

Zegeens Leuk dat jullie het kaartje hebben uitgezocht! Helemaal naar jullie zin? Wij hebben het kaartje al wel, maar ik ga in m’n verlof nog een beetje stoeien met de tekst. Daar zijn we nog niet helemaal over uit. Succes morgen weer met de OGGT.. ik zal aan je denken, ellendig is t. Hopelijk goede uitslag.

Vandaag bij de verloskundige geweest. Suikertest was helemaal goed, ijzer nog steeds wel wat laag, maar binnen normaalwaarden dus met 30 weken opnieuw prikken. Bloeddruk was gestegen, maar is nog niet te hoog. Wel had ik vannacht flinke buikkramp en nog steeds buikpijn. Met uitwendig onderzoek vond de VK m’n buik ook erg gevoelig, dus ik moet morgen even urine inleveren om te checken op blaasontsteking als de buikpijn niet zakt, en direct contact opnemen als ik bloed of slijm verlies. Ze vond het heel verstandig dat ik eerder met verlof ga, en gaf aan dat de volgende stap nu is om minder uren op een dag te gaan werken. Ik heb volgende week maandag een afspraak met de bedrijfsarts (dus niet a.s. maandag, maar de 12e pas.. eerder geen plek) en ga dat dan ook bespreken. Afhankelijk van hoe ik me voel en wat de uitslag is van de blaasontsteking, ga ik volgende week me al deels ziek melden. Ik schuif het allemaal rustig aan een beetje voor me uit, maar zodra ik het gevoel heb dat wat ik doe onverstandig is, trek ik echt wel aan de bel.

Verder gaat het nu best redelijk. Twee rustige weekenden voor de boeg, dus dat is wel echt iets om naar uit te kijken. Kamertje en andere dingen regelen heb ik maar een beetje losgelaten.. als de basis er dus voor de kerst staat, kan ik in m’n verlof de rest gaan regelen. En dan man maar inschakelen om die basis voor elkaar te krijgen..
Goedemiddag dames,

Even een korte update rondom mij;
Vandaag weer een echo gehad en gesprek bij de gynaecoloog.
Tijdens de echo bleek dat ons dametje, gelukkig, wel groeit volgens de curves, ze lijkt alleen wat klein. Nou, prima toch?! Niemand is het zelfde dus vooralsnog niks om ons druk over te maken. Ze lijkt ook een zeer favoriete houding te hebben met haar handjes voor haar gezichtje, dat was tijdens de eerdere echo`s ook al het geval.

Na de echo hadden we direct een gesprek met de gynaecoloog. Daar kwamen de bloedwaardes weer ter sprake. Gezien de laatste uitslagen, waarbij de ijzer/HB waarde weer gezakt is, is besloten om nu zo spoedig mogelijk een ferinject te doen. En dat mag morgen al! Aan de ene kant ben ik er wel blij mee dat het aangepakt gaat worden. Ik zal niet snel toegeven dat ik me soms net een vaatdoek voel, gewoon door ga... de bijverschijnselen die ik heb laten echter wel duidelijk merken dat ik er meer last van heb dan ik zelf wil doen geloven. Bijv. duizeligheid, vlekken zien, hoofdpijn, vermoeidheid. Aan de andere kant staat het me tegen dat ik aan dat infuus moet, omdat het toch weer iets is wat je in je lichaam krijgt en de nodige bijwerkingen kan hebben. Iets waar ik gewoon niet zo van ben.. Maar goed, soms is het beter om gewoon naar artsen te luisteren, zij hebben er immers voor geleerd, he!?

Dit voor nu, na morgen hoop ik weer als een sneltrein te gaan.

Doeiiii
Suikertest ging prima. Wel dorst en wat hoofdpijn, maar dat was alweer weggetrokken voordat de 2 uur voorbij was.

Heeft de fysio geholpen Boardbabe? Ik hoop dat je je lichamelijk weer wat beter voelt.

Josephine, wij hebben qua kamertje ook nog niet veel gedaan. Wel veel spullen en kleding doorgekregen van familie en vrienden die uit de luiers zijn, maar dat staat nog allemaal in de garage.

Succes dit weekend Redshoes!

Dankje, Flomo! Het viel me gelukkig mee.
We zijn zeker tevreden over de proefdruk. De kleuren van de illustraties waren wat anders in het echt, dus we passen de tekstkleur ook nog iets aan zodat het beter past. Qua tekst hebben we het voor de proefdruk heel simpel gehouden en dat vinden we eigenlijk wel heel mooi. Dus ik denk dat we het zo laten.
Al uitslag over de blaasonsteking? Als het niet gaat echt ziekmelden hoor, onafhankelijk van de uitslag!

Fijn dat de echo goed was Bloesempje! Mooi dat ze netjes groeit binnen haar curve dat is het belangrijkste.
Sterkte vandaag. Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen en dat je je snel beter voelt.
Inderdaad een blaasontsteking. Nu dus een weekje aan de antibiotica. Vervelend, maar vooral fijn dat m’n klachten ergens vandaan kwamen en nu verholpen worden.
Goedemiddag,

Hier ook even een update vanaf deze kant.

Het gaat allemaal zn gangetje, wel sinds vorige week ineens mn bekkenklachten hevig vermeerderd. Dus we gaan t nog een stapje rustiger aan doen, en bij mn ouders komt er een ledikant te staan dan dochter eind vd ochtend er heen, daar eten en slapen kan en ik de hele middag rust heb en dan komt ze tegen de avond weer thuis. Mn moeder zag zelfs aan me dat het zwaar word en heeft dit zelf aangeboden. Ben heel erg van in eigen bed slapen maar was heel erg opgelucht toen dit werd aangeboden.
bekkentherapeut afspraak staat, helaas pas 14 november maar wilde perse bij de therapeut die ik de vorige keer ook heb gehad. Had ik een goeie klik mee.
Buik groeit flink en er word goed getrappeld daar binnen.
Maagzuur is nu al dagelijkse aanwezige dus rennies zijn vollop aanwezig! (ben niet groot dus mn maag word al een beetje verdrukt xD)

Ga binnenkort de kleertjes maar eens uitzoeken. Te kleine van dochter naar zolder en de minimaatjes weer tevoorschijn halen en de kasten langzaam gaan inrichten!

Wil er iemand een pb sturen met de inlog om de tabel te wijzigen!? Miss de eerste die na mij reageert ?!
Zo daar ben ik weer. Fysio heeft me weer recht kunnen zetten en ingetaped.
Vrijdag had ik een 3d echo. Echoscopiste vond mijn buikje erg klein en merkte op dat ik erg weinig vruchtwater had. Ook vond ze ukkie aan de kleine kant terwijl met 20 weken ze goed op het lijntje zat. Ukkie zat lekker met haar handjes voor haar gezicht maar wel wat mooie clipjes kunnen zien. De waarde van de buikslagader scheen ook hoog te zijn. ze ging er eigenlijk direct vanuit dat ik een hoge bloeddruk heb. Aangegeven dat ik juist steeds netjes laag zat, laatste was 110/70. De placenta zit nog steeds erg laag en erg dicht bij de uitgang. Ze vond het allemaal niet ontzettend verontrustend maar raadde me wel aan even de verloskundige te bellen vm.

Daarnaast drink ik erg veel (4 liter water) en continue droge mond en heb ik al een paar dagen flinke hoofdpijn.
Veroskundige heeft me lekker kordaat doorgestuurd voor een echo en een afspraak bij de gynaecoloog. woensdag echo en gynaecoloog wordt ik nog voor gebeld.

Verder doe ik ontzettend rustig, lig veel op bed en doe ik regelmatig een dutje. Afgelopen nachten 2 x 2 uur wakker gelegen. Ukkie is het hele weekend lekker aanwezig geweest, voel haar veel draaien en schoppen.

Gisteren bij een verassingsontbijt geweest voor het vrijgezellenfeest van een vriendin. De rest van de activiteiten was veel te veel voor me, dus dat had ik 2 maanden geleden al afgezegd. Mijn niet aanwezige buikje en mijn kwaaltjesbingokaart waren onderwerpen die steeds terugkwamen. Daarna ben ik weer lekker op bed gaan liggen en heb ik nog 2,5 u geslapen.

Vorige week had ik opeens ontzettend pijnlijke aambeien, gelukkig wordt dit verzacht door Curanol creme en tabletjes.
Kortom mijn kwaaltjes bingokaart raakt lekker vol.

Happylife Ik heb je het wachtwoord doorgestuurd. Fijn dat je moeder kan bijspringen! Balen dat je pas de 14de terecht kunt, kun je niet op de wachtlijst voor als er eerder een plekje is. Zo heb ik dat destijds ook gedaan, omdat ik van de pijn niet meer sliep en 1,5 week echt niet ging trekken.

Flomo vervelend van de blaasontsteking, maar wel fijn dat je het nu weet. Hoop dat het snel verbeterd.

Bloesempje fijn dat de echo goed was! Hoe voel je je na het ijzerinfuus?

Redshoes hoe is het met de waterpokken van je dochter?
Even kort vanuit de metro.
De waterpokken zijn aan het indrogen. Ook geen koorts meer. Maar het weekend was nog wel erg pittig. Zeker zo alleen dus dat merk ik wel aan m'n bekken.
Komend weekend weg met man dus dan ook maar rustig aan doen.
Bloesem Oh wat fijn dat de kleine meid wel gewoon goed lijkt te groeien, toch weer een zorg minder. Klein maar fijn dan toch? Hoe is het gegaan met het ijzerinfuus? Merk je effect?

Zegeens Fijn dat je de suikertest goed bent doorgekomen. Inmiddels ook al een uitslag gekregen? Fijn dat jullie helemaal blij zijn met de proefdruk en goed dat jullie dat van de kleur dan op die manier nog zagen.

Happy Leuk dat je weer wat laat horen. Balen van de bekkenklachten, maar wat fijn dat je het zo kunt oplossen met opvang voor dochter en dan wat extra rust kunt pakken. Raar dat je bijna 2 weken moet wachten voor een afspraak bij de fysio. Wat Boardbabe zegt, ik zou het toch proberen naar voren te halen als je zo'n last hebt.

Boardbabe Hmm, ga je toch bij een 'pret'-3D echo even anders weg dan je gedacht had. Niet leuk, zelfs als het niets blijkt te zijn, maar in ieder geval wel fijn dat je een paar mooie beelden van de kleine hebt kunnen zijn! Wel heel fijn dat je VK je gelijk door heeft gestuurd en je zo snel in het zkh terecht kunt. Hopelijk daar een beetje geruststelling. De kwaaltjes beginnen inderdaad flink op te lopen, maar volgens mij heb je inmiddels wel geleerd enigszins verstandig te zijn en te doseren, dus hoe lastig dat ook is, dat moet je dan maar vol proberen te houden.

Redshoes Fijn dat de waterpokken weer op hun retour zijn, maar kan me voorstellen dat het een paar pittige dagen/nachten zijn geweest zo alleen. Inderdaad komend weekend met je man dan maar heerlijk relaxen en vooral niet teveel doen (en dat man dus ook al laten weten).

Hier gaat het redelijk ok. Vol aan de antibiotica en geen last meer gehad van de blaasontsteking gelukkig. Nu wel een beetje van de bijwerkingen van de antibiotica, maar goed, dat nemen we er dan maar bij ;)
Vrijdag gebeld met mijn leidinggevende en afgesproken dat ik inderdaad minder ga werken. Ik ben nu dus deels ziekgemeld en ga nu 6 uur per dag werken. Leidinggevende gaf ook aan dat we de komende tijd kunnen kijken of deze vermindering voldoende is, ook in overleg met bedrijfsarts volgende week. Ik moet zeggen dat het erg veel rust geeft in mijn hoofd. Mijn secretaresse heeft direct ook die tijd geblokkeerd in mijn agenda en voor zover mogelijk afspraken verzet als die binnen die 'ziekteuren' vallen. Het lukt niet alle dagen zoals ik zou willen, maar in ieder geval al veel beter dan normaal het geval zou zijn.
Kortom: ik ben blij dat ik verstandig ben en luister naar alle goede adviezen, hoop dat ik daardoor redelijk fit richting mijn verlof kan gaan en ook voor die tijd wat dingen op orde kan hebben, zoals meubels in de babykamer en het uitzoeken van de babyspulletjes. Dat speelt natuurlijk ook in mijn hoofd wel mee die onrust dat dat nog niet klaar is.
Flomo, goed dat je je dan op kerst richt. Ik merk gewoon dat de tijd nog vliegt. Vorige keer bij VK had ik ook het gevoel dat ik net nog geweest was en nu over een week alweer en het voelt ook of ik net geweest ben. En dat waren dan dus 8 weken in totaal....

En wat 'fijn' dat het gewoon een blaasontsteking was. Waarschijnlijk voel je je dan ook snel wat fitter weer. En verder vind ik je heel verstandig, maar dat weet je inmiddels ;-D

Bloesempje, hoe is het nu? Heb je het idee dat het geholpen heeft? Fijn dat alles ok lijkt met de mini!

Happy, wat balen dat je bekken ineens zo tegenvalt. Heb je nog iets bijzonders gedaan of gewoon echt te veel belast, of zou het gewoon niet anders zijn? Fijn dat je hulp hebt en ik hoop dat je je daardoor weer wat beter gaat voelen.

Boardbae, ben je geschrokken? Je klinkt wel ok.... Ik duim heel hard dat alles gewoon goed is morgen! En kut van die aambeien. Dat is echt één van de stomste kwaaltjes. Kan zo pijn doen!

Kerst duurt idd nog best lang. Merk dat ik, nu ik er ook echt mee begonnen ben, best hard ga. Voor we het weten is alles af. Qua kleertjes ben ik bijvoorbeeld al bijna compleet. Echt nog enkele dingetjes om setjes compleet te maken. Wel moeten we nog een box, cosleeper, triptrap, speelkleed met babygym en een hoop kleine meuk aanvullen. Het blijkt wel dat ik al het wiegbeddengoed heb bewaard. Dat scheelt weer. Heb nu iig een overzichtje van wat we hebben en wat we nog moeten kopen tot in detail. Yes :P Verder wordt het ook eens tijd voor een kaartje en een naam ;-D
Goedemiddag dames,

Hoe is het met jullie? (even algemeen vraagje ;-) )

@ Zegeens; Fijn om te lezen dat de je de suikertest goed hebt doorstaan. Natuurlijk is de dorst en de hoofdpijn vervelend, gelukkig trok dat vrij snel weg.

@ Flomo; vervelend van die blaasontsteking! Gelukkig lees ik dat de antibiotica zijn werk goed lijkt te doen, of wat andere dingetjes na die je daar dan weer bij cadeau krijgt :facepalm: Fijn om te lezen dat je eruit bent gekomen met je werkzaamheden, dat er zo met je mee wordt gedacht. Heb je er zelf ook vrede mee?

@ Happy-Life; wat hebben jullie een fijne oplossing bedacht zodat jij meer rust kunt pakken! Super lief dat je ouders zo bij kunnen en willen springen. Vervelend dat je zo last hebt van maagzuur, hopelijk trekt dat nog een beetje bij de komende tijd. Heb je inmiddels de inlog voor de tabel ontvangen?

@ Boardbabe; Hoe gaat het nu met jou? Wat leuk om te lezen dat jullie een 3d echo hebben gehad en alles zo goed hebben kunnen zien. Leuk is dat he?! Hoe sta je er tegenover dat je doorgestuurd bent? Inderdaad wel een erg kordate actie van die verloskundige, alles voor je kleintje toch?! Hopelijk komt jou bingo kaart niet veel voller :hug:

@ Redshoes; wat fijn om te lezen dat de waterpokken aan het indrogen zijn. Trek jij het nog een beetje, zeker na zo`n pittig weekend? Alvast heel veel plezier komend weekend met je mannetje samen. Ga er lekker van genieten meis!

@ Josephine; Zo te lezen ben jij ook lekker bezig. De tijd vliegt voorbij he?! Wat goed dat je een overzichtje hebt gemaakt met alles wat je nog aan wilt schaffen. Hebben jullie al wel een idee wat betreft kaartje of nog helemaal blanco?

Hier gaat alles prima. Afgelopen vrijdag heb ik het ijzerinfuus gehad, is me echt 100% mee gevallen. Het meest vervelende was nog om het infuus weer te verwijderen. Vrijdagmiddag stond verder in het teken van allerlei consulten met de jongste, medicatie check, observatie, evaluaties... ben je niet aan t werk, dan alsnog in je werkgebied bezig :-| Vrijdag avond was zeer relaxt, met zn allen The Voice gekeken, lekker lui op de bank.

Zaterdag stond in het teken van verjaardagen en feestjes. Ik voelde me nog steeds topfit :yes: Helemaal prima dus. Zondag rustig aan opgestart. In de middag een flinke wandeling gemaakt en weer veel te veel gekocht voor de kleine meid. Heb mezelf nu echt een halt toegezegd wat betreft shoppen voor haar. Heb inmiddels zoveel kleertjes en prullen dat ik denk dat ze niet eens alles aan kan :facepalm: Het is ook vast niet vreemd dat manlief me daar vooral in leek te steunen haha :rofl:

Vandaag is het qua energie level iets minder. Vanmorgen rond half 7 wakker, na een goede nacht van ruim 6 uur. Nadat ik de kids naar school had gebracht en terug thuis was stortte ik echt in en besloot op bed te gaan liggen, waar ik 3 uur heb geslapen. Blijkbaar was het nodig.

O ja, waar ik de laatste dagen meer en meer last van krijg, kramp :-? Echt zo niet tof! Zijn er meer dames die daar last van hebben?

Dit even voor nu. Tijd voor sportclubjes. Tot later dames!!!
Even een egopost.

Het doorsturen ben ik toch wel een beetje van geschrokken. Gisteren had ik echt een dipdag en vandaag eigenlijk ook. Nergens energie voor, gistermorgen even boodschappen gedaan, s' middags 2 uur geslapen en 's avonds uurtje zwangerfit.
Vannacht heel veel wakker gelegen met hartkloppingen, die zijn zaterdag begonnen.
Vandaag heel rustig aangedaan, beetje in huis gerommeld en verder op de bank of op bed. Ook ben ik erg snel buiten adem, kortom ik ga alles uit mijn 3de trimester halen :-D

Man komt vanavond thuis, heel erg blij mee moet echt even geknuffeld worden.

Morgen nog even de vk bellen ivm hartkloppingen en het feit dat ze me kennelijk toch niet heeft doorgestuurd naar de gynaecoloog. En dan in de middag de echo.

Ben inmiddels ook al 4 maanden thuis natuurlijk en man is in 2 maanden 5 dagen thuis geweest en ik 5 dagen bij hem. Maar goed zie wel een beetje tegen de komende 3 maanden op. Hoop dat ik weer een beetje ga opknappen.

Kortom zit er gewoon even doorheen, eigenlijk mijn eerste echt dip pas sinds ik zwanger ben. Ik ben op twee derde dus die laatste 3 maanden kom ik ook nog wel door.

Bloesem Fijn dat het infuus gewerkt heeft! En heerlijk dat jullie zoveel geshopt hebben. Kramp heb ik gelukkig nog geen last van, maar goed ook dan zou ik echt in tranen uitbarsten.

Josephine Lekker bezig! ik heb al heel 1,5 week op mijn lijstje staan dat ik een lijstje moet maken met wat we nog nodig hebben :hyper:
boardbabe82 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 18:33
0.07% gewijzigd
Boardbabe een hele hele dikke knuffel voor jou :hug:

Als je het nodig hebt mag je hier lekker komen ventileren hoor Meis! Rustig aan en geniet van de thuiskomst van je man vanavond :loveys:
Boardbabe, zeker even de vk bellen idd. Al is het maar ter geruststelling. De echoscipostes in het ziekenhuis zijn heel kundig. Als die iets zien, heb je zo een afspraak bij de gyn hoor. Maar goed. .. ik vind wat je eerder beschreef ook wel reden om de gyn te zien. Klinkt toch ook wel als hoge bloeddruk klachten. Heeft iemand dat nog gecheckt inmiddels? Is nu wel de periode dat het ineens omhoog kan gaan namelijk. Ik duim nog even door voor je. Erg fijn dat je weer snel kan knuffelen met man.

Bloesempje, fijn dat het allemaal weer ff oké gaat. Houden zo ;-) Naar je lijf luisteren, zoals vanmorgen helpt vast!
Kaartje wel een idee: simpel en iig een enkele kaart. Misschien zelfs maar aan 1 kant bedrukt.
Bedankt voor de knuffel Bloesempje! Had hem even nodig.

Nee bloeddruk is nog niet gecheckt maar maandag naar de vk.

Nou echo gehad. Vruchtwater zat nog wel in de normaal waarden maar wel aan de lage kant, maar niet zorgwekkend. Haar benen waren met 20 weken aan de korte kant en nu heel lang, meer dan 20 % verschil.
Ook het buikje was aan de dikke kant met 20 weken en nu juist aan de kleine kant.
Dus over 2 weken nog een echo. Verder is ze wel aan de kleine kant. (maar wij zijn ook niet heel erg groot).
Maandag zoiezo verloskundige.

In ieder geval opgelucht en hopen dat de hartkloppingen wat afnemen.

Verloskundige belde ook een uurtje na de afspraak om 1 en ander uit te leggen en te kijken hoe ik me voelde. Echt super lief.
Zooo eindelijk weer bijgelezen en tijd om te reageren. Er is weer een hoop gebeurd bij een aantal meiden.

Ten eerste boardbabe wat heftig voor jou allemaal! Ik kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zat.
De afgelopen maanden vond ik je zo positief ondanks alles waar je mee te dealen had, dat kan ook niet altijd natuurlijk! Je hebt het straks wel dubbel en dwars verdiend om je kindje in handen te hebben.
Misschien heb ik het gemist maar ben je wel getest op zwangerschapsdiabetes? Dat is het eerste waar ik aan denk als je zegt dat je 4 liter drinkt op een dag. Als je nog niet getest bent, zou ik er even achteraan, wel goed om er op tijd bij te zijn als er iets is.
Overigens (je schreef het al een tijdje geleden) heb je helemaal gelijk dat een aantal van ons, waaronder ik zelf, soms hard voor onszelf zijn. Dat valt me ook op. Jammer eigenlijk en niet nodig...

Flomo ook voor jou pittige tijd dus? Moeilijk he om toe te geven dat het allemaal echt niet meer gaat? Maar je kan het niet altijd maar volhouden he!
Fijn dat jouw bloedwaardes redelijk waren en klinkt heel verstandig om alles omtrent de babykamer etc een beetje los te laten.

Josephine hoe bevalt het nieuwe huis?
Ja gaat snel he! Ook als ik naar maanden kijk. Over twee maand ben ik alweer 37 weken. Best heftig vind ik... Ga het wel missen hoor die dikke buik
Nog geen naam dus? Al wel wat opties op het oog?

Redshoes wat sneu zeg, beterschap

bloesempje fijn dat t ijzerinfuus geholpen heeft! Enne.. nog steeds niet rustiger aan aan het doen? Ik zeg niets ;)
Kan me voorstellen dat het lastig is om je in te houden voor de kleine meid, heerlijk toch ook, om het nog 1 keer mee te maken?

Nou wij zijn sinds een weekje terug van een heerlijke vakantie. Het was echt zo fijn om even twee weken rust te hebben! We hebben eerst in Rome nog lekker genoten van allerlei dingen die straks weer wat lastiger zullen zijn: lekker relaxt koffie drinken met een croissantje, dingen bekijken. Daarna nog een weekje in een huisje wat heel relaxt was en waar we helemaal niets gedaan hebben. Iedereen was ook ontzettend lief in Italie: heb geen minuut hoeven staan in het OV en bij veel bezienswaardigheden hoefde ik niet eens in de rij te staan door mijn dikke buik! Ik wist niet wat ik meemaakte ;)

Ook hadden mijn man en ik tijdens de vakantie weer tijd om uitgebreid te kunnen praten over ons tweede kindje. Het duurde wat langer voordat hij toe was aan en een tweede zwangerschap en toen hij ook enthousiast was, hadden we twee weken later al een positieve test en daarna was t zo snoeidruk op werk dat we maar weinig hebben kunnen bespreken. Nu eindelijk wel en het was fijn om te horen dat hij, ondanks zijn eerdere twijfels, nu zich enorm verheugt op de baby. Ik kan daardoor ook veel meer genieten. En so wie so vind ik het echt een hele gezellige tijd. Inmiddels sinds vandaag het derde trimester en ik merk dat er steeds meer om de baby begint te draaien, heerlijk! Geniet er echt van.

We zijn nu sinds we terug zijn weer in veel rustiger vaarwater met werk en hebben dus eindelijk de tijd om op ons gemak de babykamer af te maken en straks verder te gaan met ontwerpen van geboortekaartje.

Verder hebben we eindelijk een jongensnaam! Ons plan was om in Italie nog wat namenboekjes en lijsten op internet door te ploegen, maar twee dagen voor we vertrokken zaten we in een parkje en zat ik 'voor de grap' nog wat te swipen op de zwitsal baby namen app waar ik ineens DE naam zag staan. Voornamenboekjes kunnen dus lekker de deur uit!

Nou ik ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat, kijk er naar uit om weer wat meer mee te kunnen schrijven (zal wel drukken worden hier naar mate iedereen richting zijn verlof gaat)
Geen zwangerschapsdiabetes :cheer2: , wel extra groeiecho's met 30 en 34 weken, zal de afspraken binnenkort in de tabel zetten.
Ik begin nu wel echt te merken dat ik fysiek achteruit ga. Tot 24 weken deed ik nog alles bijna fluitend, nu moet ik toch wel gaan opletten dat ik op tijd rust neem.
Mijn buik is veel gegroeid (was ook wel nodig), maar tot nu toe nog niemand gehad die durfde te vragen of ik zwanger ben.

Hoe voel je je nu Flomo? Goed dat je leidinggevende meewerkt, hopelijk is dit voldoende voor de komende tijd.

Heb je de inloggegevens al gehad Happy-life? Fijn dat je ouders inspringen. Je kan nu alle hulp gebruiken die je krijgt aangeboden. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen.

Wat naar dat je zoveel klachten hebt Boardbabe. De echo was dus redelijk goed als ik het zo hoor? Hopelijk laat ze op de volgende echo zien dat ze op dezelfde lijn gegroeid is.

Succes met alles Josephine, maar dingen als een triptrap, speelkleed en babygym kan je ook na de geboorte regelen he. Misschien juist iets om als cadeau te vragen.

Bloesempje, fijn dat je meer energie hebt. Zorg je er wel voor dat je op tijd je rust pakt?

LMS, wat leuk dat jullie de jongensnaam hebben. En leuk dat jullie zo genoten hebben van jullie vakantie :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven