Uitgerekend in september (met tabel)

27-12-2018 17:26 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Hallo allemaal,

Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.



Naam Leeftijd (+prtnr) UD Kind Geslacht Bijzonderheden/kloppend hartje
DEM89 29/37 30 augustus 1e meisje
herfstblaadje89 29/32 1 sept 2e 22-01 eerste echo
PineTree 28/30 5 sept 2e kindje 30 januari 1e echo
Muni 33/30 1 sept 3e kindje 10-1 1e echo
Salacia 31/34 4 sept 2e kindje 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo
Nioma 28/29 10 sep 1e 2 jan bellen ziekenhuis
Nina210 31/37 ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest 2e 6-2 termijnecho
Summerlotte/b] 29/30 7 sept 1e kindje 22-1 1e echo
LaChouffe 29/31 10 sept? 1e kindje 23 jan 1e echo
Monchichi 30/29 4/5 sep 1e kindje 2/1 bellen met vk
Loef161 4 september 2e kindje
Roos1517 3 sept 3e
Elin33 36/39 10 sept. 1e kindje 23 januari 1e echo
Memama92 26/31 6 september 2e 24 januari 1ste echo
Timo230
hazelnootje9 32/33 11 september 2e meisje
Cakejes 40 4september 1e zwanger via ivf
Chicklit 31/34 12 sept 1e
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannende week voor een aantal, ben heel benieuwd dames!! Hopelijk allemaal goede echo’s. Voor ons gelukkig ook over een (ruime) week zo ver!

@Elin: wat naar dat regelmatige overgeven! Hopelijk duurt dit niet te lang voor je.

@lachouffe: gelukkig geen roze verlies meer gehad. Ik ben ook niet zo van de twijfels eigenlijk. Al lijkt een 2e me wel best pittig haha. Denk dat we dat prima kunnen, maar mis wel soms wat tijd voor mezelf (dat wordt met 2 nog minder natuurlijk). Mijn man is vooral onzeker over of hij nog zoveel van een 2e kindje kan houden als van onze 1e :heart:

@timo: grappig bij mij is het net andersom. Bij de eerste had ik meer ‘angst’ voor de bevalling dan nu. Denk omdat ik nu weet dat het de eerste x (ondanks een lastige bevalling) toch ook gelukt is.

Voor wat betreft de baan wel een luxepositie ja.. ik twijfel een beetje over de inhoud van de functie, of het mij op lange termijn ook voldoende uitdaging biedt. Ze willen nu een extra gesprek om dieper op de taken/verantwoordelijkheden en mogelijkheden in te gaan. Beetje omgekeerd sollicitatiegesprek eigenlijk :hihi: dat ga ik wel doen om het een eerlijke kans te geven.

Ben echt niet normaal zo misselijk 60/70% van de dag.. dat had ik bij mijn 1e echt niet zo extreem. Wel misselijk ook maar toen hielp regelmatig wat eten prima. Ben zelfs eerder naar huis gegaan vandaag. Trok het echt niet meer op kantoor.

@hazelnootje: beterschap voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Hier een mooie echo met kloppend hartje gehad! Ben wel 2 dagen verder dan ik dacht, dus misschien toch met een augustus kindje. 11 feb termijnecho en intake. Zal vanavond wel de tabel aanpassen.
Hoi meiden,

Ik zie dat dit topic al aardig vol zit, toch zou ik het leuk vinden om mee te schrijven. Ik zit ook in een ander topic: zwanger worden najaar 2018 en ik merk dat ik het ook ontzettend leuk vind om te lezen waar meiden met dezelfde uitgerekende datum doorheen gaan.

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben 31 jaar, verloofd met vriendlief van 34 jaar, 0 kids. In augustus is de spiraal eruit gegaan, met het idee om in november te starten. Dat hebben we gedaan. Eerste maand, niet raak. Tweede maand, twee strepen! Op nieuwjaarsdag notabene! Ik denk dat mijn uitgerekende datum 10 september zal zijn, vrijdag mag ik ein-de-lijk naar de VK. Wat hebben die eerste paar weken lang geduurd en wat heb ik me onzeker gevoeld (nog steeds).

Salacia: lang leven de kwaaltjes... >:-( Moet je er ook van overgeven of is het dat lusteloze, misselijke, weeïge gevoel? Heb je verder nog ergens last van?

@ Herfstblaadje: wat ontzettend fijn een kloppend hartje!!! :heart: Geniet van jullie goede echo!
Alle reacties Link kopieren
Fijn herfstblaadje :heart: mooi nieuws!

@ chicklit wat mij betreft welkom hoor :-)

Vooralsnog alleen misselijk/beroerd, niet overgeven gelukkig en verder ook nergens last van. Denk de afgelopen dagen combi van de zwangerschap en iets anders wat in de lucht hangt (hoor meer mensen in mijn omgeving).
Yess Herfstblaadjes!! :heart: Wat fijn!

Welkom Chicklit! Tabel is idd vrij vol maar veel mensen schrijven op een facebook pagina. Weet niet meer wie die beheert, ik schrijf daar zelf niet mee, dat zou je even kunnen teruglezen. Gezellig als je mee komt schrijven, wij zijn op dezelfde dag uitgerekend! Hoe voel jij je?
anoniem_64d71a06c7da4 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 17:25
Reden: Iets te warrig verhaal ;) Wilde Chicklit vooral welkom heten
7.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LaChouffe schreef:
22-01-2019 16:39
Yess Herfstblaadjes!! :heart: Wat fijn!

Welkom Chicklit! Tabel is idd vol maar veel mensen schrijven op een facebook pagina. Weet niet meer wie die beheert, ik schrijf daar zelf niet mee, dat zou je even kunnen teruglezen. Wij zijn op dezelfde dag uitgerekend! Hoe voel jij je?
Ik beheer de facebook pagina, dus mocht je er nog bij willen, kun je altijd een prive-berichtje sturen:)
Ik heb over een uurtje de afspraak met de verloskundige....ben zo benieuwd, duurde eeuwen die paar weken haha!
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het summerlotte?
Alle reacties Link kopieren
salacia schreef:
22-01-2019 20:05
Hoe was het summerlotte?
Heel mooi! Zo bijzonder om een kloppend hartje te zien!
Het zat mooi in de baarmoeder en zag er allemaal goed uit.
Ook intake gehad en allemaal leuke spulletjes mee naar huis gekregen.
Daarnaast ook foto's en filmpje op sticky meegekregen!
14-2 de termijn echo...kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Super nieuws summerlotte, fijn!!
Hier ook goed nieuws! Een mooi sterk kloppend hartje gezien! Termijn klopte ook met wat ik zelf dacht, vandaag precies 7 weken. Ook een usb stick meegekregen met daarop de hele echo. Wat bizar om zoiets voor het eerst te zien!

Zo bijzonder! Kon wel merken dat het voor mijn vriend nu ook ineens echter is geworden, nu hij het letterlijk kon zien! :D Volgende week vrijdag de intake
Mooi nieuws summerlotte!! En welkom Chicklit!

Hoelaat mocht jij vandaag LaChouffe?
Ik heb ook een mooi sterk kloppend hartje gezien! Heel bijzonder, zo maf dat dit in mij groeit. Het maakt het nog "echter". Hier ook een usb mee :) Termijn scheelde 1 dagje met wat ik zelf dacht, dus dat klopte ook mooi! Wij hadden gisteren al intake, ook een leuk pakketje met info en tijdschriften meegekregen.

Weten jullie al of jullie voor de nipt gaan?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Elin & LaChouffe! :heart: wordt toch een stuk echter zo inderdaad.

Kan ook niet wachten tot het dinsdag is! Intake doen ze bij ons tegelijkertijd ook volgens mij, tenminste kan me niet herinneren dat we hier vorige x een aparte afspraak voor hadden.
Mooi Elin en LaChouffe!

Fijn dat ik erbij mag dames.

We mochten onverwachts al eerder voor de eerste echo, want er was een uitvaller!

We hebben een kloppend hartje gezien :heart: , zo bijzonder, fijn en dankbaar! En ook wel heel apart dat er iets in mij groeit, waar ik eigenlijk nog weinig van voel, haha. Het enige wat me nu weer zorgen baart is dat ik volgens de meeting 5 dagen achter loop op mijn eigen berekening. Het grootste wat ze kon meten was 6,47mm, dat zou uitkomen op 6.3 weken. Terwijl ik zelf dacht al 7.1 te zijn. De VK zegt dat dit niks is om zorgen over te maken en dat alles er verder op wijst dat het goed zit. Met de 12 weken echo kunnen ze pas echt goed de UD vaststellen.

Naast de blijdschap sloeg de paniek een beetje toe, dat het nu ECHT zo is en dat ons leven enorm gaat veranderen. Is dit voor iemand herkenbaar? Het zullen ook de hormonen wel zijn...
Alle reacties Link kopieren
@chicklit het is nu nog zo klein dat ze het amper goed kunnen meten, dus niet in paniek raken hoor.

Ik had zojuist ook een echo bij de verloskundige en een kloppend hartje gezien. Ze kon er moeilijk bij omdat mijn baarmoeder blijkbaar naar voren gekanteld ligt. Het was dus allemaal erg lastig te zien maar ik heb het hartje wel zien knipperen. En volgens haar zag het er allemaal goed uit. Verschillende metingen kwamen uit tussen de 6w4d en 7w. 21 februari heb ik de termijnecho.
Wat een fijne berichten allemaal!! :heart:

Hier word ik blij van!!

Zo bijzonder, dat dit nu in ons groeit! De paniek herken ik wel een beetje, het is nu ECHT zo! Maar ik zag net weer zon schattig babytje en dan denk ik, dat gaan wij ook krijgen :love:

Over die termijn zou ik me niet zo druk maken Chicklit, het is nog zo klein! Over paar weken zien ze al veel meer. Belangrijkste is (voor zover ik weet) dat er een hartje klopt :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom chicklit!
En thanks iedereen :)

Wat veel kloppende hartjes zeg. Gefeliciteerd summerlotte, Elin, lachouffe en hazelnootje en chicklit!
Maar wat hebben jullie allemaal vroege echo's zeg, bij onze praktijk pas bij 8 weken.

@lachouffe: wij gaan voor de nipt. Vorige keer combinatietest gedaan maar toen was de nipt er ook nog niet. Nipt is nauwkeuriger.
Alle reacties Link kopieren
Goede berichten dames!! Over de termijn zou ik me bij de eerste echo niet te druk maken, dat doen ze niet voor niks ook met 10/12 weken (termijnecho), dan kunnen ze het beter zien. Dacht ook dat hartje nu het belangrijkste is.

Gelukkig bijna dinsdag :cheer: hoop dat het besef dan ook wat meer komt. Nu nog steeds niet echt namelijk..
Dank voor jullie lieve berichtjes, jullie hebben helemaal gelijk! Het belangrijkste is het ❤️

Hoe voelen jullie je momenteel verder qua vermoeidheid en andere kwaaltjes?
Salacia, jij mag vandaag!! :high5: Laat je weten hoe het ging?
wat een goede berichten allemaal, fijn die kloppende hartjes!:)

@La Chouffe, wij waren er vrij snel over uit dat we voor de nipt test gaan. Door de onverwachte zwangerschap/miskraam vorig jaar zijn we er toen al wel over na gaan denken van willen we het weten als er iets is, en zou ja wat doen we dan...gelukkig staan we daarin wel op een lijn!

@Chicklit, heel herkenbaar hoor, ik heb ook wel een week/anderhalve week mij wat paniekerig gevoeld, zo tussendoor nog wel eens. Er mee bezig zijn, en hopen dat..is toch weer anders dan als het ineens echt zo is! Ik heb ook echt wel gedacht van oh jee, kan ik dit, wil ik dit echt, komt dit allemaal wel goed. Maar als ik iedereen om me heen zo hoor, komt dat echt wel heel veel voor. En gelukkig hebben we nog even de tijd om aan het idee te wennen;)

@Herfstblaadje, de praktijk waar ik heen ga doet ook meestal met 8 weken, maar ivm een onregelmatige cyclus en een eerdere miskraam mocht ik wat eerder. Maar 6 weken bijvoorbeeld nog niet, ze waren toch bang dat er nog te weinig te zien zou zijn en daardoor onnodige onzekerheid brengt.

@Salacia, spannend! Vandaag ben jij an de beurt, hoop ook voor jou een heel mooi sterk kloppend hartje, houd ons op de hoogte!

Wat kwaaltjes betreft..Vooral heel erg misselijk, in de ochtend nu standaard overgeven, s'middags vaak ook nog een enkele keer. De hele dag door eigenlijk misselijk. Na het avondeten knapt het op dan voelt ik me over het algemeen een stuk beter. Verder vooral heel erg koud, kan het zo moeilijk warm krijgen! Normaal had ik daar echt geen last van!

Hoe zitten jullie met kleding? Ik pas echt mijn bh's niet meer, heb die van voor mijn borstverkleining weer aan :P Hoop dat dat weer krimpt straks ;) Broeken worden me nu wel te strak, zit echt niet lekker meer...Binnenkort voorzichtig maar eens een beetje shoppen en marktplaats in de gaten houden!
Alle reacties Link kopieren
Echo zag er goed uit! Mooi kloppend hartje en 2 dagen verder dan ik dacht, 8 weken 2 dagen nu. Datum zal ik even aanpassen in de tabel. Ook wij 21 feb de termijnecho!

Nipt twijfelen we nog over eigenlijk.
Jaaa wat fijn Salacia! Waarom twijfelen jullie over nipt? Ik neig nu naar wel doen, voor mij zijn de tegenargumenten dat het veel geld is en de kansen heel klein zijn maar ik wil echt geen kindje met syndroom van down..

Elin, wat rot dat je zoveel moet overgeven! Hier wel veel misselijk maar zonder spugen en als ik mezelf dwing om te eten dan gaat het wel weg. Ben alleen nog zó zó moe! Om 19.30 kan je me echt opvegen, ik kijk uit naar over een paar weken wanneer dat beter wordt! Dat koud zijn heb ik altijd al, soms het idee dat het iets erger is maar niet veel ;-) Kruikjes bij mn voeten helpt bij mij heel goed!

Ik heb zwangerschapsbhs gekocht, paste mijn oude ook echt niet meer. Vond dit echt een verademing, zonder beugel en ze kunnen meegroeien. Maar als je een keer een borstverkleining hebt gehad dan is het wel minder prettig ja. Ik ben er vooralsnog wel blij mee :-D

Broeken pas ik nog goed, ik dacht gisteravond ineens een buikje te zien maar dat waren gewoon mn darmen haha!

Hebben jullie het al aan mensen verteld of wachten jullie de termijnecho af?
Jeej goed nieuws Salacia!

Wij gaan hem ook echt wel doen hoor, en de nipt geeft geloof ik wat meer zekerheid dan de combinatie test.
Ik kan ondanks de misselijkheid nog wel goed eten hoor, vaak helpt het ook wel tegen de misselijkheid. Soms wel de stomste dingen, dat ik zin heb in zoute chips of patat als ik misselijk ben ;)

Ik heb het op het werk al wel vrij snel verteld, ivm het overgeven en wegrennen steeds, snappen ze tenminste waarom! Afgelopen weekend hebben we het aan onze ouders verteld, hadden afgesproken dat als we een kloppend hartje gezien hadden het zouden vertellen.
Zo vreselijk mooi die reacties! Beide moeders helemaal in tranen, hadden het totaal niet verwacht :)

Verder weten de meeste mensen die dichtbij me staan het nu wel, dat zijn de mensen met wie ik het ook zou willen delen mocht het mis gaan... Heb daar met mijn miskraam vorig jaar toen wel veel steun in gevoeld.

Haha herkenbaar dat darmbuikje LaChouffe;) die is bij mij in de namiddag avond ook erg zichtbaar! Mijn vriend schrok er van haha!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook weer voor de nipt, vorige keer ook gedaan. Ik heb het vandaag aan mijn leidinggevende verteld, meer omdat de termijnecho onder werktijd valt en ik daar dus bijzonder verlof voor krijg. Verder wachten we sowieso tot de termijnecho, aangezien we de allereerste keer bij de termijnecho te horen kregen dat het hartje van ons kindje gestopt was. Dus dat is wel weer ff een heel spannend moment voor ons. Merk ook dat ik nog niet echt blij durf te zijn tot dat achter de rug is.
Qua kwaaltjes ben ik ook wat misselijk (Maar niet overgeven) en nog steeds weinig eetlust. Mijn broek begint ook al wat strakker te zitten inderdaad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven