Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook hier geen carnavalsvierders dus ;) ik word als echte Brabander best raar aangekeken als ik zeg een hekel te hebben aan carnaval. Ik ben vandaag ook gaan werken zodat mijn collega's die het wel vieren vandaag vrij konden zijn.

Fiep, ik vind het ook best lastig wbt de kleertjes. Het kan in juli al flink warm zijn... zorg er in ieder geval voor dat ik rompers met lange en korte mouwen heb en je kan altijd een omslagdoek oid gebruiken.

Wij zijn bij 3 kinderdagverblijven wezen kijken, ik ga vrijdag nog bij een kdv kijken en we gaan dan onze beslissing maken waar hij heen gaat.

Ik voel sinds een paar dagen onze Gup veel vaker schoppen nog even en dan zal het ook wel aan de buitenkant van mijn buik voelbaar zijn zodat vriend hem ook kan voelen.
Wij zijn hier geen carnavalgangers.

Hoe gaat het nu met iedereen?

Fijn dat alle echo's goed zijn geweest, dat is toch een opluchting!

Wanneer moeten jullie nu terug gaan? Wij gaan terug op 13/03.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb een zware bronchitis gehad en vriendin lijkt nu een goede verkoudheid beet te hebben. Wat doen jullie hiervoor? Ze heeft fisiologisch serum geprobeerd maar dat werkt absoluut niet.

Verder hebben we eindelijk een naam gevonden. Eentje die we allebei mooi vinden. We zijn ook de geboortelijst gaan leggen, hebben voor 4000 euro. Zonder maxi cosi mura, maxi cosi, park, verzorgtafel en wiegje. Deze zijn 2 de hands. Wel zitten hier 2 autostoelen van 250 in. Het is ook ons eerste kindje dus hebben eigenlijk niets... van die lijdt gaan wij de kamer al kopen 1000 is een meegroeikamer. Ik blijf me verbazen als mensen zeggen dat ze met 1000 toekomen voor de hele uitzet. Wat kopen jullie dan? Gewoon om eens te zien, wat wij teveel kopen...

We zijn begonnen met te kijken voor de geboortekaartjes en doopsuiker. Wanneer zouden jullie dit af willen hebben? Dan bedoel ik besteld. En wanneer gaan jullie ze dan in elkaar steken? De doopsuiker natuurlijk?

Hier zouden we gaan voor: jenever, snoep en suikerbonen.
Mlsc, wij hebben heel veel spullen gekregen en dat scheelt natuurlijk enorm in het kostenplaatje. Ik heb ook veel dingen via mp gekocht, gewoon omdat ik het zonde geld vind om spullen nieuw te kopen die je zo weinig gebruikt. Zo heb ik de tripp trapp stoel, box, voedingskussen, inbakerzakken en draagdoek via mp gekocht (bij elkaar € 100). De kinderwagen (mura 4) gekregen van mijn zwager en schoonzus, commode gekregen van een vriendinnetje, maxi-cosi + base van mijn ouders gekregen en verder nog veel spulletjes van mijn schoonzus (flessen, sterrilisator, tummytub, badje, co-sleeper, slaapzakjes, spenen, babygym, boxkleden, bumboseat, speelkleed, etc.) Mijn vader maakt een ledikantje en mijn moeder een hemeltje. Wij hebben dus heel veel geluk met onze ouders/broers/zussen/vrienden. Zo komen wij zelfs nog niet eens aan € 500,- aan babyspullen. Via de zorgverzekering krijgen we nog een kraampakket. Ik wil graag wasbare luiers gaan gebruiken en dat is de grootste aankoop (á €200,-). In de toekomst wil ik nog graag een electrische bakfiets (á €1300,-).

We zijn nog niet uit wat voor naam we ons zoontje willen geven dus de geboortekaartjes zijn we nog niet mee bezig geweest. Wat is doopsuiker?
Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je met de geboortelijst bedoeld. Maar denk dat wij tot nu toe zo'n €2500 hebben uitgegeven aan de kinderwagen en spulletjes en kinderwagen.

Wat bedoel je met doopsuiker?

Wij hebben de naam al wel bedacht maar nog niet gekeken naar geboortekaartjes, moeten we ook nog doen maar heb daar nog niet heel veel haast mee eerlijk gezegd.

Ik heb de kleine gisteren voor het eerst aan de buitenkant van mijn buik gevoeld zo bijzonder! Vriend heeft hem ook al meteen gevoeld zo bijzonder. Moet zeggen dat ik hem nu sowieso veel meer voel bewegen.
Doopsuikers komt niet echt veel voor in Nederland. Soms een geboorte cadeautje, al zie ik daar niet echt het nut van in.

Vorige week heb ik vluchtig gekeken naar geboortekaartjes, maar ik vond er niets leuk bij zitten

Binnenkort eens kijken, samen met vriend.

De naam hebben we hoogstwaarschijnlijk wel al! Met een week of zeven zei vriend 'Pietje?' Ik zei ja leuk, is goed. En deze naam vinden we nog steeds leuk.

Mlsc, 4000 euro vind ik zelf echt bizar veel geld wij hebben samen 1000 euro ingelegd en van ouders en oma 650 euro gekregen.

De meeste spullen hebben we al. Kleding hebben we vrijwel alles gekregen, kopen nog wel eens iets bij wat we echt leuk vinden.

Aardbei wat leuk dat jullie baby al hebben kunnen voelen aan de buitenkant!
In België is geboortesuiker of doopsuiker de gewoonte. Aangezien we een grote familie hebben zullen we hier rond de 400 aan kwijt zijn.

Bij ons verstaan we onder de geboortelijst alles wat we nodig hebben en aankopen voor het kindje. Wie dit betaald maakt niet uit. Zo zullen wij van die 4000 al zeker 1750 zelf aankopen. De andere dingen hopen we door andere of kopen we later aan. Zo krijgen we na afloop 10% van het totaalbedrag.

Ik zal hier eens een lijst zetten van alles wat we zouden aankopen. Maar gsm is nu plat. Dat is voor later.
Fijn dat het goed met jullie.

Hier voelen wij inmiddels allebei de baby aan de buitenkant. Zo mooi om dat met je partner te kunnen delen.

Wij hebben ook veel spullen tweedehands gekocht tot nu toe. Kinderwagen en maxi cosi, wiegje en matras, drie vuilniszakken aan kleertjes, box, speelkleed, voor nog geen €100. We hadden al twee kasten, dus die gaan we gebruiken.

Meeste geld hebben we nu uitgegeven aan de verf en muurstickers en straks nog de gordijntjes.

En natuurlijk moeten we nog wel eea aanschaffen maar ik gok dat we rond de €500 wel compleet zijn.

Ik ga rond 7/8 maanden een buikschildering laten maken en wil dat als voorkant van het geboortekaartje gebruiken. Ik weet alleen nog niet wat voor afbeelding het zal worden, maar daar kan ik nog even over nadenken.

Verder heb ik m'n eerste les zwangerschapsyoga gehad. Leuke groep maar de les was mij wat te zweverig. Dus zolang ik me goed voel blijf ik ook de yoga doen die ik gewend ben.
Hier ook geen 4000n hoor aan spullen, sommige dingen had ik nog, :)tweedehands wagen combi gekocht. Box nemen we over van een vriend van ons, wel een nieuw boxkleed erbij gekocht en een speeltje voor in de box. Zitten ook nog wat boxkleden bij, maar wilde er toch wel zelf 1 uitgezocht hebben. Wel nog een nieuw matrasje nodig. nieuwe kleertjes gekocht, commode gaan we nog kopen. en wat kleine dingen nog, aankleedkussen, kruik. Hier ook geen geboortesuikers ofzo, bezoek krijgt ouderwets beschuit met muisjes. Kadootje als ze geweest zijn, vind ik persoonlijk niet nodig. Heb het zelf 1 keer gekregen, vond het een beetje raar, kende het toen niet

Naam nog niet rond, kaartjes heb ik wel gekeken, maar er is zoveel keus, ik weet het gewoon niet! Man vindt alles wel best, dus daar heb ik ook niet zo veel aan
De bedragen dat jullie noemen voor 2dehands vind ik in België wel bijna niet. Wat hebben we al 2dehands gekocht:

Wieg, park, verzorgtafel, maxi cosi mura 4, maxi cosi, babyfoon en borstvoedingskussen. In totaal toch een 750 euro.

Dan wat wij gaan aankopen voor de geboorte:

Meegroeikamer, matras, muziekmobiel, matras park, matras wieg, parkomranding, verzorgingstas, sterilisator, slabbetjes, zomerhoes maxi, verzorgingskussen 2x, muggenapparaat, badcape 4, thermometer, voetenzak maxi cosi, lakens wieg park en bed voor elk 2 en hoeslaken, hoes waskussen 2, borstvoedingsbeha 2, fopspeen 4, dosserdoos 1 tetradoeken 5 tetrawashand 5 en verzorgingsproducten. Kamer is wel al 1000 euro. Maar hier kan ze tot haar 12 zeker mee verder. Dit samen is bij Dreambaby 1850 euro ong. Dan hebben we niet de duurste spullen genomen.

Wat kopen jullie dan niet?

Dan op de geboortelijst en hopelijk veel gekocht door andere mensen :-)

Autostoel 2( door omstandigheden en praktisch, wel samen 500 euro), eetstoel chicco, babycook, verzorgingsetui, voetenzak mura, deurhekjes 3, slaapzak zomer en winter, deken 3, papflessen 8, spenen 8, slabber 2, laken wieg, park, bed voor alles nog eens 2 Rn 2 hoeslakens, lepels, bewaardozen, kommetjes 6, oefenbeker 3, fopspeen 2, bijtring 2, zonnescherm auto, reisbedje en matras ( gaan vaak naar zee), eetstoeltje voor aan tafel, speelboog, speelmat, speelgoed bad, opberger speelgoed bad, enkele rammelaars en verzorgingsproducten.

Deze zouden rond de 2250 komen.

Nu in wat we de mensen laten kopen zitten al zaken dat we gebruiken voor later. Maar het meeste heb je het eerste jaar toch nodig? Wat zouden jullie dan weg laten?
mlsc (en anderen), hieronder een overzicht van hoe het bij ons zit qua babyspullen/kaartjes/geboortesuiker/..

Babyspullen:

Wij hebben tot nu toe

- 2dehands gekocht: 3 in 1 wandelwagen, 2 autostoelen met isofix, 2dehands kleertjes, een bedje, en een box en zeker niet voor 100€ maar ongeveer voor 800€. Dat jullie dat voor 100€ kunnen kopen is wonderbaarlijk, maar mij is dat niet gelukt en ik heb daaaaaaaagen en uuuuuuuuuuuuuuren doorgebracht op Belgische en Nederlandse tweedehandswebsites. Het zijn wel allemaal heel goede spullen die nog zo goed als nieuw zijn. Uiteraard zou ik dat allemaal samen ook voor iets minder geld gevonden hebben, maar dan zou het niet de kwaliteit hebben die ik graag wil. Ik ben gewoon al heel blij dat we geen nieuwprijs hebben betaald voor die spullen.

- De spullen die we krijgen of "erven": wiegje, badje, luieremmer, meegroeistoel, pampers.

- Spullen die we nieuw gekocht hebben tot nu toe: borstvoedingskussen, wat kleertjes, draagdoek en wat kleine prulletjes zoals een hoes voor het verzorgingskussen en een knuffeltje enzo.

- Twee Hemnes Ikea commodes (eentje boven en eentje beneden) hebben we voor onze verjaardagen gevraagd aan de familie. We laten er door mijn schoonvader een verdieper op maken zodat we onze dochter recht voor ons erop kunnen leggen en later kunnen die kastjes nog dienen op de kinderkamers.

- De overige spullen gaan we waarschijnlijk ook via een geboortelijst laten gaan. Dat zijn onder andere matrasjes, verzorgingskussens, hoeslakens voor maxi-cosi/verzorgingskussens/matrasjes/boxmatras, babyfoon,.. Meer de 'kleinere' dingen.

Geboortesuiker:

Wat betreft het geboortesuiker, dat is wel iets groot in België vind ik. Het is een serieuze business, bijna overdreven waar ze vaak belachelijke prijzen voor vragen. Ik vind het op zich wel een mooie traditie. Mensen komen kijken naar je kindje en geven een cadeautje en dan voelt het ook fijn om ze iets klein mee te geven om de komst van het kindje te vieren. Maar je maakt het natuurlijk zo gek als je zelf wilt. Mijn broer had snoepzakjes voorzien en drie potten met snoepjes en dan konden de gasten zelf een klein zakje samenstellen. Wij gaan kleine potjes confituur, honing en advocaat geven met op sommige potjes doekjes op het dekseltje in dezelfde kleuren als het geboortekaartje en op andere een sticker met de naam en een houten figuurtje. Het kost toch al snel behoorlijk wat. We hebben er wel bewust voor gekozen om geen babyborrel te doen, wat in onze omgeving toch redelijk vreemd overkomt. Ook dat vergt veel geld en energie en ik zou er toch niet van genieten. We hebben liever dat de geïnteresseerden gewoon even bij ons thuis langskomen.

Geboortekaartje:

Ik kon destijds al nergens mijn zin vinden qua trouwuitnodiging dus die hebben we zelf laten ontwerpen, dus het geboortekaartje laten we ook zelf ontwerpen. Ik had wel al een goed uitgewerkt idee in mijn hoofd en dan maken ze dat gewoon en kan je het zoveel laten aanpassen als je zelf wilt. Heel handig, persoonlijk, uniek en vaak goedkoper dan de standaard kaartjes.

Hoeveel alles in totaal zal kosten heb ik geen idee van, maar altijd meer dan ik zou willen, maar ook weer minder dan dat we alles zomaar nieuw gekocht zouden hebben. We kiezen ervoor om geen kant en klare kinderkamer te kopen omdat ik dat momenteel te duur vindt en we nog wel een kast hebben die we kunnen gebruiken in combinatie met het tweedehands bedje en de nieuwe Ikea-commode. Oke, het past allemaal niet perfect bij elkaar, maar dat moet voor ons niet. Uiteindelijk is het vaak een moeilijke afweging omdat een baby op zich echt niet zoveel nodig heeft als je vaak denkt in huis te moeten hebben. Veel zaken ervaar ik als luxe en soms voel ik me er schuldig over maar we overwegen wel elke aankoop 50 keer dus we denken er wel goed bij na wat we wel en niet willen. En alles wat je nu voorziet, is ook meteen goed voor de volgende kindjes die nog zouden kunnen komen.

Aangezien wij begin mei gaan verhuizen zou ik toch graag in de Paasvakantie (1/4-16/4) alles op orde hebben qua babyzaken zodat ik daarna nog wat ademruimte heb om te wennen aan ons huis en de laatste zware weken een beetje rustig door te komen en voor te bereiden op de thuisbevalling.
Fiep dat vind ik inderdaad al een realistischer bedrag. Misschien ligt dit aan België natuurlijk.

Voor de geboortekaartjes en suiker waren we het direct eens. Na 2 uur hebben we beslist wat we willen en waar. We zijn helemaal tevreden!

We zijn meer voor felle kleuren en niet de pastelkleuren die nu eigenlijk in zijn.
Wauw, dat doopsuiker klinkt als een duur grapje inderdaad! Daar gaat toch snel een paar honderd euro inzitten lijkt me.

Mlsc, wat bedoel je met park? Zag het een paar keer voorbij komen in je lijstje.

Ik moet zeggen, ik zei van te voren dat ik ook veel tweedehands zou kopen maar we hebben uiteindelijk eigenlijk alles nieuw gekocht, op bedje en commode na.

Wat we tot nu toe hebben:

Bedje + matras + aerosleep topmatras + beddengoed

Badje

Luieremmer

Verschoningskussen

Kinderwagen

Maxi cosi

Luiertas

Kledingkast

Campingbedje

Speelmat

Voedingskussen

Verder nog een hoop kleine dingen zoals flesjes, kleertjes, slabbertjes, hydrofiel luiers + washandjes etc.

Ik denk dat we eigenlijk al een heel eind zijn qua spullen. Alleen nog wat kleertjes. Die zullen we nog wel een hoop als cadeau krijgen en kopen we zelf op het laatst.
Fiep, ik heb alleen kleine dingen via mp gekocht: box €20,-, draagdoek €10,-, tripp trapp € 50, voedingskussen €10,- en inbakerzak €10,-. Vandaar €100,-

Ik heb nog nooit van Doopsuiker gehoord, klinkt wel leuk! Wij geven wel een kraamfeest, of eigenlijk 2 kraamfeesten. 1 voor vrienden en 1 voor familie, gewoon bij ons thuis. We voetballen allebei dus we hebben een hele grote vriendengroep (+- 30 man). Als zij allemaal 1 voor 1 zouden langskomen hebben we een maandlang elke dag visite . Daarnaast hebben we beide grote families, vandaar de keuze voor een kraamfeest.

Wij hebben ook geen babykamer, ikea hemnes ladekast als commode en een zelfgemaakt ledikant. We hebben in elke slaapkamer inbouwkasten dus is een garderobekast niet nodig. De babykamer zelf is nog 1 grote chaos, mijn vader gaat deze binnenkort stucen. Daarna dus nog sauzen, schilderen en vloer leggen. Misschien hebben we daarom al alles in huis qua spullen, omdat de hele babykamer nog gedaan moet worden.

Ik was ervan overtuigd om in het ziekenhuis te bevallen, maar begin een beetje te twijfelen. Ik wil even met de vk overleggen wat verstandig is. Het ziekenhuis zit aan de andere kant van de stad dus dat speelt ook mee..lijkt me wel heel relaxed om thuis te bevallen.
quote:Aardbei-banaan schreef op 01 maart 2017 @ 18:15:

Wauw, dat doopsuiker klinkt als een duur grapje inderdaad! Daar gaat toch snel een paar honderd euro inzitten lijkt me.

Mlsc, wat bedoel je met park? Zag het een paar keer voorbij komen in je lijstje.

Ik moet zeggen, ik zei van te voren dat ik ook veel tweedehands zou kopen maar we hebben uiteindelijk eigenlijk alles nieuw gekocht, op bedje en commode na.

Wat we tot nu toe hebben:

Bedje + matras + aerosleep topmatras + beddengoed

Badje

Luieremmer

Verschoningskussen

Kinderwagen

Maxi cosi

Luiertas

Kledingkast

Campingbedje

Speelmat

Voedingskussen

Verder nog een hoop kleine dingen zoals flesjes, kleertjes, slabbertjes, hydrofiel luiers + washandjes etc.

Ik denk dat we eigenlijk al een heel eind zijn qua spullen. Alleen nog wat kleertjes. Die zullen we nog wel een hoop als cadeau krijgen en kopen we zelf op het laatst.En aan hoeveel kwam je dan? Als ik dat mag vragen natuurlijk! Dat is inderdaad al een hoop. Hier hebben we enkel het 2dehands verder komt alles toe rond 8 april.
Het park is een ander naam voor box. :-)

Ik merk dat er in Nederland vaak thuis wordt bevallen, hier is dat veel minder. Zou er mij net gestresseerder door voelen denk ik!
Ik heb een knuffel en drie setjes kleding. Ik loop achter
De zee is groen
quote:groenogig_monster schreef op 01 maart 2017 @ 18:54:

Ik heb een knuffel en drie setjes kleding. Ik loop achter Maar neen, wij lopen voor
Mlsc wij gaan ook zeker richting die 4000 hoor en dan is het al onze tweede. Hebben een dure nieuwe duo wagen gekocht die al de helft van dat bedrag bijna is. Extra ledikant, matras, commode, kinderstoel gekocht. Autostoel kunnen we wel doorschuiven maar zijn ook richting 500 als je een i-size meteen wil.

En krijgen nu een meisje dus wil ook boxkleden, kleertjes, slaapzakken, dekbedden ed nieuw.

Je vroeg wat we misten op je lijstje. Ik zou heel veel hydrofielen aanschaffen wij hebben bij de eerste meerdere keren toch nog wat extra aangeschaft. En zo'n extra grote vond ik ook super handig. Maar dt zijn de kosten allemaal niet.

Babykamer zijn we nog niet aan begonnen te maken maar de plannen liggen er nu wel. Morgen maar eens verf halen

Heeft 1 van jullie toevallig al een jas gekocht die blijft passen? Vorige keer dacht ik dat ik dat niet nodig ging hebben maar veel spijt van gehad. Nu nog niets gezien in de winkels. Iemand een tip?
quote:mlsc schreef op 01 maart 2017 @ 19:18:

[...]

Maar neen, wij lopen voor Ik wacht tot de verhuizing. Dan mag ik los. Heb nu toch geen plek om het neer te zetten.
De zee is groen
Wij moeten ook nog behoorlijk wat kopen, maar we hebben ook nog niet zoveel uitgegeven. Eerlijk gezegd hebben we niet echt een budget, maar ik koop wel tweedehands waar mogelijk, en we hebben tot nu toe best geluk met spullen die we van mensen mogen hebben.

Gekregen (allemaal tweedehands, en aan een flinke opknapbeurt onderhandig)

- commode (opknappen = +- 20)

- kledingkast (opknappen = +- 100 )

- kleding maat 50 tm maat 98

- kinderwagen (wel een model uit 2007 maar nog helemaal prima)

- fietsstoeltje

- tripptrapp

- stoel voor op de babykamer

gekregen (nieuw)

- draagdoek (maakt mijn moeder van mooie stof)

- geboortepakje en jasjes maakt mijn moeder

- nachtlampje

- knuffeltjes

- kleertjes van vrienden en familie

- dekentjes voor wieg en ledikant maakt mijn schoonmoeder

overgenomen van vrienden:

- maxi cosi en traphekje: 50 euro

- box 20 euro

Nieuw:

- hydrofieldoeken (15) 10 euro

- slabbers (5) 4 euro

- kammensetje 50 cent

- leuke kleertjes +- 50 euro

- cosleeper + lakens + matras : 100 euro

- ledikant + matras : 120 euro

We moeten nog best veel kopen, maar we hebben ook nog geen echt grote uitgaven gedaan. Ik twijfel nog of ik bijv. een wipstoel met beweging wil, of liever een simpele. En ik weet dat ik graag een kolf koop, maar geen idee of ik voor een budgetversie ga of echt een dure. En verder moeten we nog veel kleine dingen als kruiken, badproducten, badje, voedingskussen etc.
Wat hebben jullie al veel spullen gekocht! Ik heb nog helemaal niks voor de baby in huis. Ik heb nog zo lang de tijd, ik vind het persoonlijk nog niet nodig nu al spullen in huis te halen.
quote:Choco15 schreef op 01 maart 2017 @ 19:23:

Mlsc wij gaan ook zeker richting die 4000 hoor en dan is het al onze tweede. Hebben een dure nieuwe duo wagen gekocht die al de helft van dat bedrag bijna is. Extra ledikant, matras, commode, kinderstoel gekocht. Autostoel kunnen we wel doorschuiven maar zijn ook richting 500 als je een i-size meteen wil.

En krijgen nu een meisje dus wil ook boxkleden, kleertjes, slaapzakken, dekbedden ed nieuw.

Je vroeg wat we misten op je lijstje. Ik zou heel veel hydrofielen aanschaffen wij hebben bij de eerste meerdere keren toch nog wat extra aangeschaft. En zo'n extra grote vond ik ook super handig. Maar dt zijn de kosten allemaal niet.

Babykamer zijn we nog niet aan begonnen te maken maar de plannen liggen er nu wel. Morgen maar eens verf halen

Heeft 1 van jullie toevallig al een jas gekocht die blijft passen? Vorige keer dacht ik dat ik dat niet nodig ging hebben maar veel spijt van gehad. Nu nog niets gezien in de winkels. Iemand een tip?

Hoeveel hebben jullie daar zo van?

Gebruikte je dan in het begin een slabber
quote:EJC schreef op 01 maart 2017 @ 19:45:

Wat hebben jullie al veel spullen gekocht! Ik heb nog helemaal niks voor de baby in huis. Ik heb nog zo lang de tijd, ik vind het persoonlijk nog niet nodig nu al spullen in huis te halen.

Had ik in principe ook niet zo hoor. Ik heb ook veel pas kort want tot 20 weken hadden we helemaal niks. Maar de laatste 3 weken druppelde van alles binnen en nu vind ik het ook wel leuk om me te verdiepen. We hebben gelukkig 3 logeerkamers over en een grote kelder, want onze babykamer is nog een bouwval ;).

* ik zie nu ook dat ik een maand eerder uitgerekend ben dan jij . Wie weet slaat het bij jullie ook binnenkort toe ;).
quote:EJC schreef op 01 maart 2017 @ 19:45:

Tuurlijk niet, we zijn iets verder dan 5 maand. Maar we werken eigenlijk in stapjes. We willen graag tegen mei dat we alles hebben. Kunnen we rustig alles wegsteken enz.

We hebben dat beide nodig om een beetje rust te creëren en zo vermijden we stress. Tegen juni willen we zeker klaar zijn. Ze kan altijd te vroeg komen.

Maar idd, der is nog tijd zat. Al vind ik de tijd wel snel gaan.
@ jas: Ik heb een jas die je om je heen kunt "vouwen" en met een lint zo net onder je borst kan vastknopen. Gewoon van de Mango. Volgens mij blijf ik daar wel inpassen, en in de laatste weken kunnen we hopelijk zonder jas naar buiten .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven