Uitgerekend Juni 2017

29-09-2016 14:15 568 berichten
Voor dames die uitgerekend zijn in Juni 2017!!

omdat het hier al aardig druk is is er een 2de topic gemaakt. Nieuwe dames kunnen zich hier melden! :

Uitgerekend Juni 2017 deel 2

Als er iets aangepast moet worden in de tabel dit dan graag dik gedrukt aangeven!

= kloppend hartje

naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekendgeslachtBijzonderheden/afsprakenHermioneJeanGranger261e1 JunijongenFamke81341e en 2e1 Junimeisje & jongen PCOS ZKH trajectMammie83331e2 JunimeisjeEmmsje231e3 JunimeisjeMaisie_86301e5 JunionbekendHasseBassie291e5 JunimeisjeAnna1815301e5 JunionbekendAssepoester1984322e5 Junionbekend dochtertje van maart 2014Wolkje92241e5 Junijongen Chocoladestukjes302e6 Junijongen zoontje februari 2015Tassie85301e6 JunionbekendPrettymama272e8 Junijongen 3 maart controle vk

Wolkje85 Liesos Juni86
Alle reacties Link kopieren
Leuk alle positieve echo's! Bedankt voor jullie reacties, ik houd inmiddels weer wat binnen dus heb niet meer gebeld. 25 november echo voor de combinatietest en mag de week ervoor keer bloed komen prikken zodat we de uitslag ook gelijk hebben.

@ geslacht, wil het wel graag weten. Wij doen met 16 weken een pretecho. Had anders denk wel tot de 20 weken echo gewacht maar mijn partner komt met 16 weken terug van missie dus wil dan sowieso een echo samen. En dan maar gelijk geslacht horen ook
Oh voor de tabel: 25 nov nekplooimeting, 23 dec controle VK, 24 dec geslachtsbepaling en 19 januari 20 weken echo
Vandaag de nekplooimeting gehad. Was echt heel erg mooi. De kansen op een afwijking waren ontzettend klein. En natuurlijk leuk om de baby weer te zien.
Wat fijn Hermione! Lekker genieten!
Oh wat fijn hermione dat de uitslag goed is. En altijd fijn om de baby weer te zien he
Goed nieuws hermione!

Hier ook vandaag de nekplooimeting gehad en gelijk de uitslag. Ook hele kleine kansen alles zag er keurig uit. Dus nu iets geruster heb eindelijk wel het gevoel dat het goed gaat komen. Ben wel een dagje vooruit gezet UD is nu 5 juni.
Fijn Assepoester! Het wordt druk op 2e pinksterdag 2017
Ik heb vandaag ook een supermooie echo gehad. Alles is goed en het kindje was druk aan het bewegen. Zo bijzonder om te zien

En hier nog eentje op tweede pinksterdag! Uitgerekende datum is verzet naar 5 juni 2017

As dinsdag heb ik de combinatietest en volgende afspraak bij de verloskundige is 15 december.

Ik ben helemaal happy en op mijn wolk
Wat fijn Wolkje! 5 juni is een populaire dag ik ben ook 5 juni uitgerekend maar lees nu hier pas dat het tweede pinksterdag is haha. Ach, wat maakt het uit! En kleine kans dat ze ook echt op 5 juni komen natuurlijk. Een week of twee eerder bevallen lijkt me wel ideaal eigenlijk haha, daar ga ik voor!

Ik ga volgende week vrijdag voor de combinatietest en geef straks al bloed dus gelijk de uitslag. Kans hoger dan 1 op 200 is natuurlijk reden tot verder onderzoek. Maar wat is precies een hele kleine kans? Of normale kans?
Fijn wolkje! De Pinksteren is populair ja. Nu verwacht ik wel eerder te bevallen vorige keer 5 dagen eerder. Ik ga voor 31 mei (dochter was 4 april uitgerekend en 31 maart geboren)

Anna ik kreeg te horen dat op basis van alleen mijn leeftijd de kans op down normaal 1 op 450 is en bij mij was het na de bloedtest en nekplooimeting een kans van 1 op 1600 dus dat is een hele grote verbetering (mijn kans is zelfs kleiner dan bij iemand van 15 hij valt eigenlijk van de charts af ze kon m niet plotten in het standaard grafiekje) als het goed is krijg je dat dus ook bij jouw uitslag te horen en op papier mee. Dus wat je kans is voor de combinatietest en erna. Zo heb ik het op papier staan in elk geval.
Ah fijn, dank je voor je uitleg assepoester! Hele mooie uitslag heb je dan :-)
@assepoester, Bij mij was de uitslag een kans van minder dan 1 op 20000. Kleiner konden ze niet meten.

Voel me vandaag erg slap. Ik heb ook een zware week achter de rug. Veel moeten werken. Dat merk ik nu wel.

Woensdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige. Ik vraag me af of je bij elke afspraak ook een echo krijgt. Tot nu toe wel bij mij. Maar ik weet het niet zeker.
enig idee waar ze op testen in je bloed bij de combinatietest? Wij gaan op vakantie dus 28 november heb ik pas de combinatietest, bloed al wel geprikt.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Hermione lijkt me niet toch? Ik heb bij de controles geen echo's maar die zijn ook op een andere post dan het ziekenhuis. De echo's worden apart ingepland bij mij. Naar mijn weten worden alle niet medische echo's ook niet vergoed door je zorgverzekering.

Chocoladestukjes ze testen op 2 zwangerschapshormonen je vrije hcg en papp-a. Die zijn vaak afwijkend bij de trisomie afwijkingen. Als je er op googled vind je wel info.
Vandaag de nekplooimeting gehad en daarna gelijk de uitslag besproken (bloed was al eerder afgenomen). Alles ziet er goed uit. Kans is <1 op 5000 (daar lag de afkapwaarde). Dus goed nieuws! Vond het van te voren toch wel spannend. Was bang dat het hartje niet meer zou kloppen....

Op de echo weer meer te zien dan de vorige keer. Alle teentjes en vingertjes kunnen tellen

Kindje ligt nog goed diep verstopt, dus er is met een inwendige echo gekeken. Beetje ongemakkelijk, maar de mooie beelden maken het meer dan goed!

Vandaag even de stad in geweest om even te snuffelen op de baby afdeling Viel me een beetje tegen hoeveel neutrale kleertjes er te vinden zijn. Weten jullie nog een leuke winkel om te kijken?

En voor de ervaren moeders, een kindje dat in juni geboren wordt, koop je daar rompertjes met korte of lange mauwen voor?

Even m'n frustratie kwijt! Pfff! Ik word een beetje gek van mijn schoonmoeder. Die weet het al een aantal weken en die wil het zo graag aan mensen vertellen, dat ze daarbij even vergeet dat wij het eerst graag nog aan een aantal goede vrienden willen vertellen voordat het nieuws de wijde wereld in gaat.

"ja, maar ik kan het de buurvrouw/een vriendin toch wel vertellen, die kennen jullie toch niet... en je bent nu 12 weken" Nogmaals uitgelegd waarom ze het nieuws nog even voor zichzelf moet houden. Arrgh!!! Volgende keer vertellen we het haar pas als ik ben bevallen. Scheelt een hoop onrust.

@Hermoine: Hebben ze al de 12 weken echo gemaakt? Als dat zo is, denk ik niet dat ze nog een echo doen. Wellicht heb je mazzel en mag je nog een keertje binnen spieken
Maisie wat fijn van de goede uitslag.

Herkenbaar van je schoonmoeder hier is het mijn moeder die zo is. Helaas is er weinig aan te doen.

Rompertjes gewoon beide kopen kan best dat je kindje wat moeite heeft temperatuur op peil te houden en dan doe je echt rompertje lange mouw plus nog een truitje erover. Mijn eerste is van eind maart maar toen was het heel warm (25 graden ofzo de dag voor de bevalling nog zitten bbqen) en toen ook lange mouw rompertjes gebruikt. Tip is wel om wikkelrompertjes te kopen dat scheelt een hoop gefriemel over het hoofd.

Bij de prenatal hebben ze wel leuke neutrale kleertjes. Ik heb veel neutraal liggen ik hou niet van roze dus bij mij gaat een meisje ook in neutrale kleertjes. Ga morgen bij de c&a kijken.
C&A vond ik helemaal niks. Veel met beertjes op voorkant etc. Neutraal is vreselijk saai. Ik hoor van velen dat je alleen daarom al geslacht zou willen weten zodat je gewoon prettiger inkopen doet. Op 9 maanden beurs schijnt ook weinig neutraals te vinden zijn.
Maisie ik kan me heel erg inleven. Mijn schoonouders zijn net zo. Grote spijt dat We het hen verteld hebben. Gelukkig is mijn man het helemaal met me eens. Hij is het ook zat.
Nog een tip voor de mensen die last hebben van familie die jullie privacy niet respecteren. Zet ruim voor de bevalling je tijdlijn op Facebook op slot zodat ze niet onbedoeld de geboorte/felicitaties al online gooien. Na de bevalling heb je wel even wat anders aan je hoofd dan social media.

Famke ik vind c&a normaal ook vreselijk maar heb een zwak voor nijntje haha. Deze collectie bedoel ik

http://www.c-and-a.com/nl ... -konijntje/alle-producten

Bij de prenatal hebben ze best wat unisex vooral van de mijn kleine vriendjes lijn. Kwa merkkleding vind ik noppies ook erg leuk.
klopt assepoester dit heb ik ook gedaan! maar meer omdat ik de eerste wilde zijn die de geboorte deelde en niet dat andere al iets op mijn tijdlijn hadden gezet voordat ik het bekend maakte

qua kleding ik hou helemaal niet van neutraal vind dat zo saaie kleding dus ik wacht lekker tot ik weet wat het word bij een meisje heb ik alles nog en bij een jongen kan ik weer helemaal los gaan haha
@assepoester: Slimme tip om Facebook even op gesloten te zetten!

Ik heb het gisteren op het werk verteld dat ik zwanger ben. Het viel me gelukkig alles mee, ze reageerden gewoon heel lief en positief. Dus dat was ergens toch wel een opluchting Je kunt je dan zo druk maken in je hoofd soms... Terwijl het helemaal niet nodig is.
Fijn als je werk positief reageert emmsje!

Ik heb net een voicemail ontvangen met het bericht dat de uitslag van de combinatietest 'normaal' is.. wat moet ik daarvan denken? Ze zijn pas morgen weer telefonisch bereikbaar, dus heb al een mail gestuurd, maar wat denken jullie? Ik ga me verder geen zorgen maken, maar wil zo graag die kansberekening weten!
Probeer je niet druk te maken Hassebassie. Ik denk dat normaal een prima uitslag is. Ik zou het interpreteren als geen verhoogd risico dus goed nieuws. Snap dat je harde cijfers wil hoor die horen we morgen wel van je haha.

Hier morgen de combinatietest en al eerder bloed afgenomen dus gelijk de uitslag. Toch wel spannend hoor! Hoop op goed nieuws en erna lekker weekendje weg
Thanks anna, de uitslag is een kans kleiner dan 1 op 5000 dus dat is heel goed gelukkig!

Benieuwd naar jouw uitslag. En fijn weekend!
Ik heb gister telefonisch de uitslag van de combinatietest gehad. Alles is in orde. Geen cijfers gehoord maar dat maakte me niet uit. Is toch best een opluchting zeg.

Nu kan ik me weer focussen op de andere dingen op mijn lijstje.

Hebben jullie al ideeën wat betreft de baby kamer en andere aan te schaffen attributen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven