Uitgerekend oktober 2018

30-01-2018 19:22 1023 berichten
Hier gaan we verder met de dames die in oktober 2018 zijn uitgerekend;
van 1 oktober t/m 15 oktober 2018


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Geboren
Ilse_87 30/35 Tweede 1 oktober 2018 Jongen! 3-10
Ladymum 33/33 Tweede 2 oktober 2018
JuneM 31 Eerste 2 oktober 2018 20-9
Sneeuwwitje1 31/32 Eerste 2 oktober 2018 Jongen! 20-9
Suzanne1987 30/35 Eerste 3 oktober 2018
Nell89 3 oktober 2018
Gie_Gie 30/29 Eerste 6 oktober 2018 Verrassing! 15-10
Skippy86 32/30 Eerste 6 oktober 2018 Meisje! 09-10
Twingo1981 36/37 Vierde 6 oktober 2018
Ariana12 38/36 Eerste 7 oktober 2018
Yunaaislynn 33/38 Tweede 8 oktober 2018
Cloudje29 29/30 Eerste 8 oktober 2018 Jongen! 23-9
MC11 26/26 Eerste 8 oktober 2018 Meisje!
Mellie88 29/30 Tweede 8 oktober 2018 Meisje! 17-10
Ukkie16 32/30 Tweede 9 oktober 2018 Meisje! 9-10
Girlboss01 26/30 Eerste 15 oktober 2018 Meisje! 30-9
YellowLemon 27/33 Derde 9 oktober 2018 18-9
KatherineM 29/29 Eerste 9 oktober 2018
Suzahl 28/30 Eerste 10 oktober 2018
Mariposita 36 Tweede 10 oktober 2018 7-10
Flowerss 29/30 Eerste 12 oktober 2018
Reendje 29/29 Tweede 13 oktober 2018 Jongen!
Yuki99 34/42 Eerste 15 oktober 2018 Meisje!
:hug: Dikke knuffel: Brandje83 :redrose: ; 83Angel :redrose: MissBean :redrose:

Guusje en Feijsje, ik heb jullie uit de tabel gehaald, omdat we al een tijdje niets van jullie hebben gehoord. Mocht je er weer in willen dan horen we het graag!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

JuneM wat een vervelend nieuws! Ik denk aan je. Hopelijk valt het net als bij een paar andere dames hier uiteindelijk mee.

Blij dat er ook nog meteen goede berichten zijn. Gefeliciteerd!!
Ook bij ons; wij hadden gisteren termijnecho. Ik zat echt volop in spanning, maar de vk zag gelukkig geen gekkigheid. Lengte 4,7 cm; drie weken geleden nog 1,7cm. Hoofdje ontwikkelde ook goed. Werd wel echt even emo toen ik het hartje zag en hoorde. Ook ik voel me vrij goed behalve erg gaar zijn s avonds en dan maak je je langzanerhand steeds meer zorgen. Ook gezien mijn leeftijd... maar gelukkig alles hier nog goed! Ik gisteren ook meteen bloed laten prikken; algemeen onderzoek en NIPT. Ik hoop heel erg voor paasweekend uitslag binnen!!

Wij willen ook wel graag weten of het een jongen/meisje wordt. Op basis van schedeltje lijkt het een meisje en dat gevoel heb ik zelf ook wel echt (of is de wens de vader van de gedachte...? ;-)). Nub is nog niet te zien op de echo van 11wkn 1 dag helaas...

Wij denk ik echo pas week met 20 wkn..., maar denk voor die tijd nog een pretecho hoor om het geslacht te weten te komen!
Wie nog meer?
Alle reacties Link kopieren
June: wat verschrikkelijk, veel sterkte met het wachten de komende tijd... :rose:

@ Ariana: wij gaan ook een extra echo doen om het geslacht te weten te komen.
@ MC11: het lijkt me ook wel apart die kraamzorg. Maar ook prettig dat ze je helpen met het leren van de verzorgtaken. En je leest ook wel dat je goed verwend kunt worden. Wij hebben ons ook al aangemeld, omdat het bureau vrij klein is en snel vol zit.
@ Reendje: wat super dat jij zo positief was over de kraamzorg. Ik hoop dat ik ook zo'n persoon krijg.
@ Cloudje: wat balen dat je weer ziek bent geworden, veel beterschap!

Wij hebben gisteren nog een vakantie geboekt. We gaan eind mei een weekje samen weg. In de zomervakantie hebben we nog wel vrij gepland, maar dan gaan we niets boeken. Gaan kijken hoe ik me dan voel, eventueel nog weg en anders blijven we rustig thuis.
Ik voelde me gisteren echt slecht. Was maandagavond weer naar de hardlooptraining geweest. Heb echt rustig aan gedaan (liep hele tijd achteraan), maar was toch intensiever dat ik dacht. Vannacht een goede nacht gemaakt en het gaat gelukkig nu beter. M'n lichaam zegt soms echt dat ik rustiger moet doen, haha...
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

voorlopig de laatste keer dat ik hier post. Ik gun jullie de wereld maar kan de blije verhalen toch niet zo goed lezen. Ik post wel in de 6+ groep die zwanger wil worden met en zonder mmm.
Ondanks dat ik daar ook niet op mijn plek zit voel ik me daar nu iets meer thuis.
even terug naar mijn oude groepje.

Het gaat niet goed komen waarschijnlijk. De gyn maakt zich niet zorgen of er iets is, maar wat er aan de hand is. Een syndroom lijkt ineens minder waarschijnlijk, maar meer ernstige hart of lymfeafwijkingen met verstandelijke beperking?
uitslag sneltest na vlokkentest volgt deze week.

Momenteel is het alsof ik een molensteen meezeul aan mijn hart. Ook mijn man is erg verdrietig. we hopen ons samen hier door heen te slaan maar vragen ons ook af wanneer de nachtmerrie eindigt.

Ik wens jullie het allerbeste tijdens de rest van je zwangerschap. mooi wolkige babies in schattige pakjes.

Liefs

ps en dat vergat ik te zeggen: soms schrijven jullie dat je woorden niet zullen doen, maar alle lieve reacties en steun, ook al is in het woorden doen wel heel erg goed. dankjewel daarvoor!!
junem wijzigde dit bericht op 21-03-2018 08:18
Reden: bedankje vergeten :)
9.41% gewijzigd
JuneM wat een verschrikkelijke nachtmerrie zitten jullie in. Hopelijk hebben jullie de uitslag snel en heel veel sterkte met alles :hug:
Alle reacties Link kopieren
JuneM wat verschrikkelijk meid. Het lijkt me loodzwaar. En begrijpelijk dat het in deze groep te lastig voor je is. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en op wat voor manier dan ook verder kunnen samen. Ik wens jullie heel veel sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
JuneM Heel veel sterkte de komende tijd! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Gisteren onze termijnecho gekregen en wat een spring in het veldje hebben we!! Eerst lag hij/zij lekker te slapen maar na ff geduwd te hebben omdat ie niet echt goed lag voor de echo, werd ie wakker en was lekker aan het bewegen.. Zo raar dat je dat dan niet voelt hahaha.
Hartje luisteren doen ze pas vanaf 12 weken omdat het nu schadelijk zou zijn voor de baby dus bij de volgende afspraak over 4 weken horen we die..
We hebben besloten om niet voor de NIPT te gaan, omdat er teveel negatieve verhalen zijn.
Ben gelukkig wel een weekje terug gezet :D nu 11w2d, uitgerekend 08.10.2018. Mooie datum om te bevallen hahah.

Wij willen wel weten wat het wordt en dit keer ook vertellen met de rest (doos met gekleurde ballonnen) en wij gaan met 16w een pretecho laten maken.
Met onze zoon wisten wij wel dat het een jongen was maar tegen iedereen gezegd dat we de envelop hebben weggegooid, was een grote verrassing bij de bevalling haha.

Gisteren ook gelijk kraamzorg geregeld en ook gevraagd om dezelfde! Super leuke vrouw is dat! Zou echt zo leuk zijn om haar weer te hebben!
Vorige keer hebben we 5 uur per dag gedaan ivm borstvoeding (mocht de 1e voeding niet lukken, kon ze helpen met de volgende) maar nu gaan we voor de 3 uur. Wel lekker om in de watten worden gelegd en lekker te kletsen maar ze hoeft van mij niet het huishouden te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Yuna! En skippy en MC11 en Ariana en mellie natuurlijk ook. Fijn zo veel goede echo’s :cheer:
Wij mogen morgen weer. Ben benieuwd naar de uitgerekende datum, als je uitgaat van eerste dag laatste menstruatie is dat iets anders dan vanaf de positieve ovulatietest rekenen. Morgen ook bloed prikken, maar het is mij niet duidelijk of ze dat gelijk ook voor de nipt gaan doen. Zal dan ook eens vragen of ze hier ook aan centering pregnancy doen, het lijkt me wel gezellig. Vorige zwangerschap (zat toen bij een andere verloskundige) waren ze er daar net mee gestopt wegens gebrek aan belangstelling.

Kraamhulp vond ik echt heel chill. Hele lieve dame die lekker kordaat aanpakte, elke dag badkamer poetste, stofzuigde en bed verschoonde, koffie zette en beschuiten smeerde voor het kraambezoek enz. Wij moesten eerst een aantal dagen in het ziekenhuis blijven en ze heeft ons daarna echt geholpen om onze draai te vinden thuis met zo’n minimensje. Alleen al voor de fruithapjes zou ik het weer willen! Maar de vijf of zes uur per dag die wij kregen vond ik ook wel aan de lange kant.

Wij willen ook wel het geslacht weten. Meer om me het beter voor te kunnen stellen inderdaad. OK, stiekem hoop ik een heeeel klein beetje op het andere geslacht dan eerste kind, zou voor mijn gevoel het gezin meer “compleet” maken en ik ben bang dat een derde er niet meer inzit voor ons. Maar dat zou ik nooit hardop zeggen :-$
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens ook al regelmatig het gevoel van bandenpijn, is dit niet erg vroeg? Bijv. als ik moet niezen of een andere plotselinge beweging maak.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa daar heb ik ook last van!! Heel vaag haha
Alle reacties Link kopieren
Mariposita: ik heb dat dagelijks, alle denk ik toch: zo’n steek bij plotse bewegingen
Alle reacties Link kopieren
mariposita ik weet niet of het landelijk zo werkt maar ik denk het wel: wij kregen een formulier mee voor de NIPT. Die mag ik in het ziekenhuis laten prikken en op het formulier staat waar het bloed heen gaat (in ons geval Maastricht). Ik heb net online moeten betalen en dan krijg je een betaalbewijs. Met dat bewijs en het formulier kan ik pas bloed gaan prikken.

Bandenpijn heb ik nu nog niet zo erg maar dat kan zeker. Ik heb soms wel een soort blaaskramp, zo voelt het. Alsof ik ineens een flinke blaasontsteking heb. Dat had ik bij mn zoontje ook en leek erop dat dit van de baarmoeder kwam. Het kwam met periodes na een dag werken/drukte en vaak was hij dan weer goed gegroeid. Dus nu maak ik me daar ook geen zorgen om; dan moet ik rustig aan doen. En als het blijft natuurlijk wel urine testen haha
Alle reacties Link kopieren
Lieve June
Ik Weet niet meer of je dit leest. Maar kan je besluit wel begrijpen.
Je hoofd zit zo ergens anders dan bij blij baby en echo nieuws. Heel begrijpelijk dat je de keuze maakt.
Ik hoop voor jullie dat je deze week duidelijkheid krijgt over jullie kindje zodat je een goede keuze kan maken.
Ik wens je heel veel sterkte en zal duimen voor het beste scenario.
Veel liefs
Alle reacties Link kopieren
ukkie, mariposita: volgens mij werkt het inderdaad landelijk zo! Bij mij iig wel: eerst formulieren ondertekenen bij de vk, dan via internet betalen, dan met bewijs naar het ziekenhuis voor bloedafname en dat gaat dan naar een universitair medisch centrum.

Ik heb wel een paar pijnscheuten gehad bij het niezen, maar het is zeker niet iets wat ik dagelijks voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wat ukkie zegt. Vaak zo'n kramp op je buik alsof ik super erg moet plassen. Maar dan komt er maar een beetje. De gespannenheid op de buik blijft. Dat zal dan wellicht de groei zijn.

En bandenpijn heb ik ook last van. Vooral als ik moet niezen ja. Dan is het 1x niezen en dan zo'n pijnscheut dat t niezen meteen over is :hihi:

Nipt is hier op dezelfde manier gegaan als de rest heeft beschreven. Ik heb vorige week woensdag laten prikken. Er gaan 10 werkdagen overheen zeggen ze. Dus ze verwachten hem of dinsdag of woensdag. Nog een weekje geduld dus.

Qua geslacht willen wij het ook heel graag weten. Ik ben daar te nieuwsgierig voor.
Maar ik heb juist het tegenovergestelde van wat jij zegt Mariposita. Wij hebben al een meid en ik zou een zusje erbij zo leuk vinden voor haar. Ik denk dat ik ook echt moet wennen als het een jongen zou zijn. In mijn hoofd is het namelijk een meid. :)
Nog een week of 4 geduld en dan weten we dat ook.

Ik ging een afspraak maken voor die echo en toen zei ze: O je bent 12 weken en het is nu week 12. Dat is handig. Dan loop je gelijk met de kalenderweken. :sun:
Had ik nog helemaal niet bij stil gestaan :lol: :facepalm: maar is wel makkelijk te onthouden. Dat zullen er veel hebben in dit groepje.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al bandenpijn voor de positieve test 😅 dus helemaal niet raar nu al!

En wat vreselijk june m... heel veel sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad JuneM, wat een ontzettend moeilijke en verdrietige situatie voor jullie! Ik wens jou en je partner ook heel veel sterkte de komende tijd! :hug: :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juneM nog maar even een priveberichtje gestuurd. Neem aan dat ze hier even niet meer komt.

Gefeliciteerd met jullie beelden mellie en Mc11 en skippy!

O wat goed dat je nog aan het hardlopen bent Sneeuwwitje; moet er echt niet aan denken. Snap dat je lichaam even een ander signaal probeert af te even dan ;-)

Als je al eerder een echo laat doen, doe je dit dan op 16 weken of eerder/later? En 2D of moet dat 3D? Wordt mij niet helemaal duidelijk. Ik vind het beeld dat je met 3d ziet een beetje griezelig.
Alle reacties Link kopieren
Haha Ilse, ik had dat ook al bedacht. Zat on de Google agenda te tellen en opeens viel het kaartje. Superfijn dat die kalenderweken gelijklopen met onze zwangerschapsweken. Dat is lekker makkelijk rekenen.... Gek maar opeens bedenk je dan ook: wat gaat het eigenlijk snel! Week 12 alweer. Over ee kwart...
Alle reacties Link kopieren
Ariana12 Wij gaan met 16 weken 2d echo laten maken, 3d wordt niet echt mooi omdat er nog niet genoeg vet aanwezig is zeg maar.. En met 26w een 3d, dan ziet het er wat echter uit en heb je meer een beeld hoe je kindje eruit ziet.. Met onze zoon hebben wij dit ook gedaan en zijn echt mooie echo's geworden.
Alle reacties Link kopieren
Lieve June, wat ongelooflijk heftig allemaal meis. Je leest misschien wel helemaal niet meer, maar net doen of ik het niet gelezen heb en niet reageren klopt ook niet. Heel heel heel erg veel sterkte ermee!

Zijn er meiden die al wat denken te voelen van de baby? Ik denk soms echt alweer de 'vlinders' te herkennen. Maar dat al met 11 weken??? Kan dat wel?

Geslacht: wij willen het niet weten. Bij dochter wisten we het ook niet. Het heeft beide zijn charme en wij kiezen voor een extra verrassing bij de geboorte.

Zijn jullie stiekem al over namen aan het nadenken? Of wisten jullie bij voorbaat al wat de naam van jullie baby ging zijn?
Ik ben er eigenlijk wel uit...nu mijn vriend nog een beetje warm maken ;).

Wat vervelend voor de (gruwelijk) misselijk en onder ons. Ik heb het steeds rond de middag. Niet meer grappig. En in de avond een vreselijk opgezette buik. Iemand daar toevallig tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen tips voor de misselijkheid. Ik ben er wel vanaf gelukkig.
Opgezette buik heb ik wel. Maar niet dat ik daar last van heb.

Maar over je baby voelen. Ik heb het toevallig gisteren even op internet opgezocht. Daar staat dat het rond 16 weken bij een 2e vaak gevoeld wordt.
Maar ik had serieus gisteren het idee dat ik het voelde. Was zo leuk. En wat ik herkende van de eerste zwangerschap .
Op internet staat dat eerder het gerommel van je darmen is. Maar ik weet het niet.
Zou wel leuk zijn als we het al vroeg voelen en merken.
Baby voelen - het zou hier kunnen en ik dacht al wat te voelen, maar de baby stak hier vorige week dinsdag ook al boven het schaambot uit. Pas als dat zo is zou je iets theoretisch kunnen voelen en dan bij een 2e ook veel eerder dan bij de eerste. Kijk even of je kan voelen of de baarmoeder al boven je schaamt uit komt (meestal bij 11 weken dacht ik, maar bij mij bij de vorige afspraak bij de gynaecoloog met 10 weken). Of als ze het hartje met een doppler hebben laten horen steekt hij ook iets uit.

Kraamzorg - ik heb dus 2 keer geen hele leuke ervaring en zou het liefste geen kraamzorg nemen. Het voelde vooral als een inbreuk op ons gezinsleven ipv een tijdelijke toevoeging. De eerste wingerd iets aan het huishouden te doen omdat we honden hadden en het dus 'toch zo weer vies is' (ehmm... dus met een hond ga je nooit meer stofzuigen?!? Ik zuig juist vaker ivm de honden...), schonk nooit iets in voor bezoek en kon alleen maar dingen in eem boekje schrijven of over haar dochter praten. Ze miste zelfs dat ik zeker niet all hectingen kwijt was, maar ze er nog gewoon zaten. En bij de 2e wist die vroeuw minder dan ik van baby's en kon alleen maar teksten oplepelen van haat opmeiding dus die had ik liever iedere dag zo snel mogelijk weer het huis uit. Ik denken er dus serieus over na om dan maar geen kraamzorg te nemen omdat je anders vast zit aan het minimum aantal uren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag de termijnecho gehad! Kindje doet het nog steeds :yes: Toch elke keer weer enorme opluchting, en elke keer krijg ik er weer meer vertrouwen in dat het deze keer wel goed gaat komen. Was heel druk aan het bewegen :hyper: Hartje goed in actie, beentjes en armpjes en zelfs de vingertjes waren te zien en wat er nu van de hersentjes te zien is, zag er ook goed uit. UD wordt 10 oktober.
Verder uitgebreid bloed laten prikken, standaard wat ze doen bij zwangerschap (wat is dat eigenlijk?) en ook de nipt. Hoop dat we daar snel uitslag van hebben, ik wil het wel graag gaan vertellen binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Ok thanks mellie; dan ga ik ook instellen op 16w 2d echo. Vinden jullie het leuk om echofoto’s te delen hier van degene die het willen weten en geslacht proberen te raden...?

En qua baby voelen; ik voel zelf nog niets denk ik. Maar als je weet hoe het voelt en gevoelig bent, waarom zou je nu dan nog helemaal niets kunnen voelen? Er zit toch iets van 4-5cm in je lijf rek en strekoefeningen te doen. Ik kijk ernaar uit het ook te voelen
;-)

Wat een stom verhaal Yellowlemontree; zo hoef ik ook geen kraam’hulp’. Ik had haar met dag 2 niet meer terug laten komen. Misschien een idee om je verwachtingen en neg ervaring te delen met de kraamzorg? En wij moesten aangeven of en zo ja wat voor huisdieren we hebben. Misschien helpt dat ook deze keer om verwachtingen te managen?

Oeoeooe goed nieuws mariposita!! Fijn, weer een goede echo ;-)
Bij mij was volgens mij test op bloed HIv, chlamydia(?), bloedgroep en rhesusfactor. En omdat ik niet wist of ik het voldoende als kind heb gekregen, ook test op waterpokken.
Spannend ook die Nipt; met nevenbevindingen?
Wij gaan het na een pos uitslag ook breed delen! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven