Uitgerekend oktober 2018

30-01-2018 19:22 1023 berichten
Hier gaan we verder met de dames die in oktober 2018 zijn uitgerekend;
van 1 oktober t/m 15 oktober 2018


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Geboren
Ilse_87 30/35 Tweede 1 oktober 2018 Jongen! 3-10
Ladymum 33/33 Tweede 2 oktober 2018
JuneM 31 Eerste 2 oktober 2018 20-9
Sneeuwwitje1 31/32 Eerste 2 oktober 2018 Jongen! 20-9
Suzanne1987 30/35 Eerste 3 oktober 2018
Nell89 3 oktober 2018
Gie_Gie 30/29 Eerste 6 oktober 2018 Verrassing! 15-10
Skippy86 32/30 Eerste 6 oktober 2018 Meisje! 09-10
Twingo1981 36/37 Vierde 6 oktober 2018
Ariana12 38/36 Eerste 7 oktober 2018
Yunaaislynn 33/38 Tweede 8 oktober 2018
Cloudje29 29/30 Eerste 8 oktober 2018 Jongen! 23-9
MC11 26/26 Eerste 8 oktober 2018 Meisje!
Mellie88 29/30 Tweede 8 oktober 2018 Meisje! 17-10
Ukkie16 32/30 Tweede 9 oktober 2018 Meisje! 9-10
Girlboss01 26/30 Eerste 15 oktober 2018 Meisje! 30-9
YellowLemon 27/33 Derde 9 oktober 2018 18-9
KatherineM 29/29 Eerste 9 oktober 2018
Suzahl 28/30 Eerste 10 oktober 2018
Mariposita 36 Tweede 10 oktober 2018 7-10
Flowerss 29/30 Eerste 12 oktober 2018
Reendje 29/29 Tweede 13 oktober 2018 Jongen!
Yuki99 34/42 Eerste 15 oktober 2018 Meisje!
:hug: Dikke knuffel: Brandje83 :redrose: ; 83Angel :redrose: MissBean :redrose:

Guusje en Feijsje, ik heb jullie uit de tabel gehaald, omdat we al een tijdje niets van jullie hebben gehoord. Mocht je er weer in willen dan horen we het graag!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk MC11! En bijzonder om het zo vroeg te weten, wij moeten nog 5 weken wachten tot de 20-wekenecho, en ik weet eigenlijk nog niet eens of ik het geslacht wel wil weten of dat het deze keer een verrassing mag zijn. En Cloudje weet het ook al, gefeliciteerd nog met je goede NIPT. En Ilse hoort het ook al gauw, spannend! En Yuki weet het ook al, leuk, en ook gefeliciteerd met de goede NIPT. :yes: :yes:
Welkom Sunny! Hoop dat je gauw verder opknapt. Hier is het normaal dat je alleen met 11 en 20 weken een echo hebt, vond ik bij de eerste ook idioot lang wachten hoor ;) Denk dat je bij de yoga etc idd wel leuke contacten op doet. Wij gaan ook nog emigreren en ik vind het ook heel bijzonder om nu in een ander land te bevallen enz, scheelt misschien dat ik er al eentje heb en dus een beetje weet wat me te wachten staat maar vind het toch erg spannend.
Wij gaan dus eerst nog verhuizen als ik rond 6 maanden zwanger ben, dus dan beginnen we ook pas met inrichten. Het lijkt er niet op dat er een aparte babykamer komt (zo’n groot huis kunnen we niet betalen), maar we willen wel onze peuter dan naar een eigen kamer doen (die slaapt nu nog bij ons omdat we nu maar 1 slaapkamer hebben).
Oh Gie_Gie ik heb ook continu pijn rondom mijn stuitje, zou dat echt het bekken zijn? Ik was het gewoon aan het negeren eigenlijk, in de hoop dat het vanzelf over zou gaan. Misschien toch niet de beste strategie. Minder sporten heeft er ook niet bij geholpen. Heb ook echt al rugpijn, moet weer rugspieroefeningen gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
@yuki dat heb ik ook gehad! Heb geen pijnstillers geslikt, was echt hels. Maar mocht van de dokter prednisolon en daar merkte ik wel echt verschil door! En gefeliciteerd met je meisje!

Wat fijn allemaal dat de NIPT's zo goed zijn!

Welkom @Sunny! Een van mijn vriendinnen is ook bevallen in het buitenland, ze zag er erg tegenop maar uiteindelijk 100% meegevallen. Denk als je idd beetje wat mensen leert kennen dat het dan ook leuker is allemaal.

En Gie Gie succes! Hopelijk geen bekkeninstabiliteit, ook al hoor ik trouwens vaak dat mensen die juist een sterke core hebben het kunnen krijgen.. heel gek!

Wat doen jullie aan sport? Ik had gister 2x 10 min op youtube oefeningen gedaan met gewicht en toen naar een afspraak gefietst en weer naar huis (2x 20 minuten) en half uurtje daarna een flinke wandeling met de hond c.a. 45 min. Nou blijkbaar veeeer te veel want lig s middags voor pampus en vandaag er nog moe van. Nu had ik ff geen auto anders was ik niet gaan fietsen.. maar dan denk ik zoveel is dat toch niet?

Ben ook heel erg zoekende in de gym, mag je nog met gewichtjes van alles doen of juist niet? Hebben jullie daar meer weet van?

Vandaag voor het eerst het hartje gehoord, zo leuk!!! En weer was hij mega bewegelijk en druk aan t doen. Beloofd wat hahaha :love:
Alle reacties Link kopieren
Leuk yuki! Gefeliciteerd. Fijn dat je dat meteen ook te horen krijgt. En gelukkig was alles in orde!
Wel rot dat je zo ziek bent. En dan is het idd zo dat je nagenoeg niks mag ervoor.. Dus dan is het uitzitten zeg. Pfff.

Fijn dat je snel terecht kan giegie. Hopelijk helpt het meteen de eerste keer en lucht het op.
Ik ben vandaag ook geweest en ben weer ingetapt. Dat helpt wel voor de versteviging en stand van mijn bekken. Gelukkig al een week geen blauw schaambot gevoel meer.

Hoe is t inmiddels met jou yellowlemontree? Afgelopen dagen verandering gemerkt?

Sunny kan mij indenken dat het dan helemaal eenzaam kan zijn als je geen zwangere vrienden of vrienden met kinderen hebt. Die zijn vaak toch nog op andere dingen gefocust in hun leven. Leuk dat je gaat zwemmen. Kom je in ieder geval in contact met andere zwangeren.
Jammer dat je tot nu toe maar 2 echo's hebt gehad en ze niet naar het hartje luisteren. Merk dat ik dat wel een fijn controlepuntje tussen de echo's door vind.

Voelen jullie je baby al?
Ik denk soms al wat te voelen maar dan weer dagen niks.
Morgen hebben we een uitgebreide echo..ben dan ook benieuwd naar de ligging van de placenta. Zal mijn niks verbazen als die aan de voorkant ligt en ik daarvoor de baby nog niet voel. In deze week voelde ik de oudste namelijk wel trappelen.

Morgen dus echo voor geslachtsbepaling. Maar ze gaan ook uitgebreid naar het kindje kijken. Echo duurt een half uur.
Ik heb deze keuze gemaakt omdat mijn tweelingzus er met de 20 weken achterkwam dat het niet goed was met hun kindje en dit uiteindelijk heeft geresulteerd in het afbreken van de zwangerschap.
Ik vind de 20 weken te spannend dus wil nu vast kijken of ze dingen wel of niet kunnen zien en uit kunnen sluiten.
Zal dus wel spannend zijn morgen. Maar we wachten het af.
Alle reacties Link kopieren
Yuki gefeliciteerd met de goede uitslag van de NIPT! En leuk dat jullie al weten wat het wordt! :D

Mariposita ik zou er zeker even naar laten kijken door een (bekken)fysio! Ik ben gisteren geweest; het blijkt dat mijn bekken scheef trekt (toch al een beetje door de relaxine), en daardoor komt mijn stuitje zegmaar klem te zitten. Ze heeft het gecorrigeerd en oefeningen meegegeven, zodat het hopelijk snel minder wordt. Ze zei wel dat het goed was dat ik snel aan de bel had getrokken, want nu 'kan ze er nog wat mee' omdat ze bij vrouwen later in de zwangerschap alleen kan 'pappen en nathouden' om het een beetje dragelijk te houden. Pittig nog zo'n verhuizing met 6 maanden! Hopelijk hoeven jullie niet te veel te doen aan klussen en verbouwen? Dat lijkt me echt heftig!

Cloudje, ik doe Mom in Balance, probeer 1x in de week hard te lopen en ga daarnaast regelmatig een stuk wandelen (+- 5km) of fietsen (+- 10 km). Vooral Mom in Balance vind ik heel fijn, het kost een klap geld maar het is het zeker waard: je bent met andere zwangere vrouwen en hebt echt een groepsgevoel. Iedereen deelt tips met elkaar (wat betreft het sporten, maar ook over andere dingen zoals zwangerschapskwaaltjes) en daarnaast is er altijd een instructrice bij die heel goed weet wat je wel en niet mag en kan doen.

Ilse, heel gek, ik ben nu 16 weken en voel eigenlijk nog niets, maar heb in week 13 één keer echt het gevoel gehad dat ik iets voelde. Ik lag toen 's ochtends in bed, heel stil, en voelde echt een beetje een wiebelig gevoel dat zeker niet voelde als kramp of borrelende darmen ofzo. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal uit eerdere zwangerschappen, dus pas als ik 'echt' wat ga voelen de komende weken weet ik of dat echt de baby was, denk ik ;-). Spannend je echo vandaag! Hopelijk is alles goed, kan me voorstellen dat het toch een spannend en beladen moment voor je is!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat sommige nu al last hebben van de bekken, ik hoop dat iedereen de juiste zorg en behandeling hiervoor krijgt zodat de pijn niet te erg wordt.

Wat spannend @mariposita om in de zwangerschap te gaan emigreren.
Waar ga je naartoe verhuizen?

Maandag en dinsdag dacht ik de kleine voor het eerste te voelen maar gisteren en vandaag nog niets gevoeld dus dat brengt me dan weer aan het twijfelen.

Veel plezier met de echo @Ilse het zal vast allemaal goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook al de hele week of ik wat voel of dat het darmen zijn. Voelde dochter ook vroeg (15w, nu ook bijna 15) maar toen lag de placenta achter en nu voor.

Succes morgen Ilse!
Alle reacties Link kopieren
Ilse ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen! Lijkt me erg spannend in zo'n situatie.

GieGie dank voor de tip, ik ga maandag maar bellen! Heb nl ook af en toe het gevoel dat de kop van mijn bovenbeen niet helemaal lekker in de kom van mijn heup zit, zogezegd... Zit allemaal niet helemaal lekker dus. Er vroeg bij zijn klinkt idd wel logisch. Ik ben echt een ei met dat soort dingen.
En kan je al zo vroeg Mom in Balance gaan doen? Ik ga me denkelijk ook weer opgeven. Vond het bij de eerste erg leuk. Doe nu nog mijn gewone sport maar kan echt maar half mee doen, bovendien is het nogal een contactsport met flink valrisico (in de categorie rugby, ijshockey) dus ik doe vnl conditietraining mee. Teamgenoten hebben tot nu toe allemaal wel superlief gereageerd, veel weten ook wel dat het niet helemaal vanzelf is gegaan. En op werk ook hele lieve reacties gehad. Collega's die vragen welke taken je precies gaat doen na de zomervakantie en dat je dan kan zeggen dat je na de kerstvakantie pas terugkomen eigenlijk wel een beter idee vindt 8-)
We verhuizen naar een huurhuis (hou het liever even vaag waar precies Sunny maar lang niet zo ver weg als jij), dus verbouwen zal er niet aan te pas komen, en ik was niet van plan om veel zelf te doen anders dan dozen in- en uitpakken, of als dat zelfs niet kan leiding geven aan dat proces. Vriend kan goed een muurtje verven en meer willen we ook niet doen. Bij mijn vorige zwangerschap hoorde ik trouwens zat vrouwen die met 38 weken nog gingen verhuizen... Bij ons was de kleine er toen al, hoe doen mensen dat?? Dus ik vind 6 maanden echt heel schappelijk klinken ;)
Soms denk ik wel dat ik de baby voel, maar andere keren denk ik toch dat mijn darmen in de war zijn... Maar zal nu toch niet lang meer duren. Over twee weken weer naar de verloskundige, dan waarschijnlijk ook hartje luisteren, is dat standaard?
Alle reacties Link kopieren
He Mariposita. Ik denk zeker dat ze naar het hartje gaan luisteren . Dat is in ieder geval mogelijk in jouw termijn. Volgens mij is dat nu standaard bij iedere controle zo dat ze dat gaan luisteren.

Wij hebben een uitgebreide echo gehad. Gelukkig zag alles er goed uit . Tof dat ze zoveel kunnen zien.
Hersenen waren goed zichtbaar, ruggengraat, huidlijn leek ook helemaal gesloten, alle kamers in het hartje, de nieren. Het maagje was gevuld. Dus de baby was ook al van het vruchtwater aan het drinken. En ze kon zien dat de baby lensjes op de ogen had en daardoor niet blind was. Vond ik ook bijzonder dat ze dat al kon zien.

Geslacht weten we ook. Vandaag komen onze ouders het te weten en als het goed is ook alle zussen. Daarna zet ik het hier ook op.
En de placenta lag inderdaad voor. Vandaar dat het nog even zal duren voordat ik het echt goed zal voelen. Het kindje bewoog namelijk al erg druk. Maar dat was voor mij niet voelbaar.

Ik ben blij met deze echo want nu kan ik het allemaal wat meer loslaten tot de 20 weken echo. Voor nu ziet het er goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies

Iedereen van de familie is op de hoogte gesteld. Dus het kan gedeeld worden. Wij krijgen een jongen..
Ik kon het niet geloven. Was er zo van overtuigd dat we weer een meid zouden krijgen. Ik had een aantal weken geleden zelfs al een leuk setje kleding gekocht. Wist het voor mijn gevoel zo zeker. Maar heb het dus echt mis. Ik moet dus echt nog schakelen.

Gisteren naar de winkel geweest om het kledingsetje terug te brengen. En toen bij de jongenskleding gekeken, zodat ik kon wennen. Maar ik vind alles nog stom en er niks leuks bij zitten. :facepalm: Dus kijk over een weekje wel even als ik aan het idee gewend ben.

We hebben al wel een naam voor een jongen. Dus het heeft zo moeten zijn. En de echoscopiste zei zo mooi dat een meid en jongen samen een koningskoppel is. Van allebei straks dus 1 in huis. De gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ilse, enorme opluchting lijkt me. En leuk een jongen erbij. Wat vindt grote zus ervan?
Onze peuter heeft een duidelijke voorkeur voor een zusje uitgesproken. Maar die beseft volgens mij helemaal niet waar het over gaat ;)
Wat leuk dat een heel aantal al weten wat het is! Ik twijfel nog om een extra echo te doen. Wil het eigenlijk wel weten maar man niet. Ik denk zelf een meisje en dat hoopt onze peuter ook.

Per 1-5 start ik ook met Mom in Balance, leek me wel leuk. De vorige zwangerschap bij een fysio zwangerfit gedaan en dat was behoorlijk suf en ook niet echt gezellig.

Aanstaande dinsdag gesprek op mijn werk over mijn contract. Gezien de timing en dat het met directie is zal ik er wel uit moeten per 1-8. Besloten om dan een jaar thuis te blijven of toch nog een opleiding te gaan doen. Zal dan wel een associatie degree worden ivm studieduur maar goed.

Hebben jullie ook last van buikpijn? Ik enorm na lang staat/lopen. Maar voel ook al af en toe een tikje van ( denk ik) de baby.

Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Leuk yunaaislynn dat je de baby al voelt!

Ik heb buikpijn in de vorm van harde buiken. En dat is lastig waar dat vandaan komt. Is niet perse als ik lang heb gelopen ofzo.

De oudste hier zegt wel dat er een baby in de buik zit. Maar met de term broertje of zusje heeft ze volgens mij geen koppeling. De ene keer zegt ze broertje en dan zusje. Ze zal nog niet snappen dat een broertje een jongensbaby is.
Ik had haar wel een zusje gegund voor de zussenband. Maar zij zal straks niet beter weten. Er komt gewoon een baby bij in haar ogen.

We gaan zien als de baby er straks is. Dan is het waarschijnlijk heel normaal en hoor je er niemand meer over :-]
Trouwens, ik heb zo’n doppler ding thuis. Luister een paar keer per week maar geeft een hoop rust hier. Ik kan al een week of 3 vlot het hartje vinden, ook al ligt mijn baarmoeder nog naar achteren gekanteld. Sommige mensen raken er juist heel zenuwachtig van trouwens, dus niet voor iedereen een aanrader. Maar hier heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Yunaaislynn schreef:
22-04-2018 11:04
Trouwens, ik heb zo’n doppler ding thuis. Luister een paar keer per week maar geeft een hoop rust hier. Ik kan al een week of 3 vlot het hartje vinden, ook al ligt mijn baarmoeder nog naar achteren gekanteld. Sommige mensen raken er juist heel zenuwachtig van trouwens, dus niet voor iedereen een aanrader. Maar hier heel blij mee.
Ja daar heb ik ook over getwijfeld inderdaad! Maar denk dat ik er dan te veel mee bezig ga :)
Fijn dat het jou de geruststelling geeft!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Yuna! Heb daar vorige keer ook over gedacht, maar met nog een paar weken voel je het toch wel goed genoeg, dus ik denk dat ik nog maar gewoon een beetje geduld moet hebben.
Ik heb ook wel erg veel buikpijn ja. Als ik prik heb gedronken, veel heb gegeten, veel heb gelopen of gestaan enz.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_364144 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 22:30
Reden: 1x is ook genoeg
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Mariposa: wat vervelend dat je zoveel buikpijn hebt. Is dat bandenpijn of zijn dat al harde buiken.
@ Ilse: vervelend dat je al buikpijn hebt. Doe je misschien te veel?
@ Yuna: spannend zeg dat gesprek over je contract.
@ Gie_Gie: ik heb ook nog niets gevoeld. Ze zeggen dat je bij een tweede zwangerschap het eerder voelt, omdat je het dan herkent.
@ Cloudje: ik sport wel, of nou ja, sportte; ik had me aangemeld bij een groepje in de buurt. Was ook voor zwangeren, maar ik ben de enige zwangere en het tempo ligt te hoog voor mij. Kon het niet bijhouden, deed te veel en had er de volgende dag echt last van. Plan is nu om zelf wat te wandelen, fietsen doe ik eigenlijk elke dag naar m'n werk.

Wij hebben een pretecho gehad deze week en we krijgen een jongen. Ik had al direct aan het begin dat gevoel en het klopt nog ook! Nu dus een naam bedenken en shoppen. Eigenlijk is er al een naam die we allebei leuk vinden :-D
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat sommigen het geslacht al weten! Manlief wil uiteindelijk ook nog wel een pretecho doen maar ik ben al best laat met plannen, dus hoop dat ze nog een gaatje hebben deze of volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Mariposita, ik herken precies wat je zegt. Ik doe ook zo'n soort sport en vond het al direct frustrerend dat ik niet meer echt mee kan doen. Mom in Balance is dan wel ideaal, ook omdat er een aantal gelijkgestemde dames in mijn groepje zitten die ook erg sportief zijn of een contactsport doen. Volgens mij kun je je al aanmelden vanaf je eerste afspraak met de vk of je eerste echo, zodra zo'n beetje is bevestigd dat je zwanger bent.

Ilse, wat gek dat je zo moet schakelen! Hopelijk ben je nu snel gewend aan het idee ;). Uiteindelijk maakt jongen/meisje natuurlijk niets uit, als het maar een gezond kindje is. En dat lijkt zeker zo te zijn met die mooie echo!
Alle reacties Link kopieren
Ha giegie. Ja voel me ook meteen schuldig dat ik zo moet wennen. Maar had toch wel voorkeur.
Maar het is denk ik fijn dat ik de kleine man nog niet voel. Dus dat ik nu even moet schakelen en wennen. En als ik hem dan dadelijk voel kan ik het ook meteen koppelen aan de jongen.

Wij hebben ook al een naam. Dus dat scheelt voor het kweken van de band ook al
Het gaat goed komen hoor. Het wordt al beter als ik het deel met anderen.

Maar was zo overtuigd van een meisje. Had al nieuwe kleren in huis gehaald. Haha
Alle reacties Link kopieren
Ja de naam.. dat wordt nog wel een dingetje voor ons :) jongensnaam al jaren "klaar". Maar de meisjesnaam wordt nog wel een grote zoektocht.

Hoe hebben jullie DE naam gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Lijstje op internet
Aftiteling van films of series
Middagje speeltuin en dan luisteren naar andere ouders die hun kind roepen

Ik werk op school. Dus daar doe je ook veel inspiratie op.

En dan moet je hem beide nog mooi vinden .
Succes :)
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam mijn man met 2 namen af die hij heel mooi vond, en ik vond er onmiddelijk eentje van de twee ook mooi. Nog voor we wisten dat we een meisje krijgen :) Momenteel blijven we bij die keuze Hihi... voor de komende maanden hebben we ze Miss Cupcake gedoopt, zo kunnen we ons zeker niet verklappen ;)
Alle reacties Link kopieren
De naam van oudste is een oud-huisgenoot van mijn man. Best een unieke naam, maar meteen een klik toen hij het voorstelde. Nu al wel een jongens- en meisjesnaam in mijn achterhoofd maar zou nog goed kunnen veranderen. Ben over allebei niet zo enthousiast als over de naam van de oudste.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik houden een gedeeld document bij met onze favoriete namen. Af en toe lezen we dat lijstje door en hebben we het erover. Er zijn er wel een paar die we allebei mooi vinden, maar nu we er wat serieuzer mee bezig zijn denk dat we voor beide geslachten inmiddels wel zo'n beetje de nummer 1 naam hebben gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven