Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chip, met 30 weken kan je meestal nog best veel doen. Vorige zwangerschappen zijn wij op vakantie geweest toen ik 29 weken was. Ik had wel veel last van mijn bekken, dus we deden wel rustig aan. Maar in principe kan je alles nog doen.
Wij gaan begin mei op vakantie, maar dat is omdat we nog met backpacks langs steden willen reizen. Misschien dat we in augustus nog wel ergens even een week een huisje huren ofzo, maar we gaan dan waarschijnlijk niet meer echt 'op grote vakantie'.
Zo weer even bij gelezen.

Ik vind sporten sowieso niet veel aan laat staan tijdens de zwangerschap Haha

Wij hebben nog geen echt vakantie plannen.

Het is nu sowieso allemaal beetje onzeker hier want ik heb al 2 dagen bloed. Echo is naar voren geschoven. Moet nu nog geduld hebben tot vrijdag!

Ik ben nog wel erg misselijk en mijn darmen zijn volgens mij volledig verstopt.

Ik heb nog net echt ervaren dat ik extreem moe ben ofzo wel dat ik eerder in bed lig...Ben normaal een nacht mens...en ik ben steeds belachelijk vroeg wakker!

Nu maar even geduld hebben tot aan vrijdag ben ik bang en hopen dat het bloeden stopt!
Zo, het heeft geholpen, misselijkheid is weer helemaal weg!

Chip, lekker! Hoewel ik bij de oudste dat verlof aan de achterkant eraan vast had, daardoor hoefde ik pas weer te werken toen hij bijna 5 maanden was. Had ik nu ook liever gewild, maar dit is ook luxe! Ik gebruik trouwens wel m'n 50 vrije uren om ook die laatste dagen tot de kerstvakantie thuis te kunnen blijven, scheelt dan ook weer mooi...

Lees bij veel over slecht slapen, hier ook last van. Vervelend, moe in bed liggen en niet kunnen slapen...

Spannend chicky... Meestal gaat het goed, maar daar heb je nu weinig aan. Kan me voorstellen dat de verhalen van kim en sjoko je bang maken

Chip, wj hebben nog wel vakantie staan rondom 34 weken, maar kijken of dat gaat. We zijn iig binnen 6 uur thuis...
Zo, half twee en ik ga tikken. Kan niet slapen...

Aha ppixel, ja dan snap ik het wel.

Leuk die verhalen over verlof! Ik ga juni juli volledig ouderschapsverlof opnemen voor mijn eerste kindje want zie het niet zitten om met zo'n megabuik te werken.

What else... Even teruglezen
Naar dat bloeden chicky

Chip, vorige keer voelde ik me top en heb nog geskied in canada met vijf maanden en bij acht maanden (!) met de cabrio door noorwegen gereden. Zie dat nu niet zo gebeuren want echt zo moe en last van mijn bekken. Zwanger zijn is echt een aanslag op je lijf zeg, verschrikkelijk. En ik geef al 19 maanden borstvoeding

Chip, nee niet verteld dit weekend want grote ruzie met mijn man, erg naar.
Oh kreeg foutmelding maar plaatsen is toch gelukt gelukkig!
Cabriogo, wat vervelend! Wilde hij niet vertellen en jij wel?
Hoi muziekmeisje, nee we hadden serieus onze grootste ruzie ooit omdat ik nog om de dag een beetje borstvoeding geef als mijn zoontje daarom vraagt. Hele zaterdag naar de kloten en ik ben nog boos op hem.
Oh, daar had ik eerder over gelezen in een ander topic... Daar zou ik ook boos over zijn, man heeft enorm gesteund tijdens borstvoeding en was blij toen ik wilde stoppen (zag hoe moeizaam het ging), maar heeft verder niet gepusht, bv was mijn beslissing, net als stoppen... En straks net zo.

Waar is hij zo bang voor?
Eerst dat ik moeilijker zwanger zou worden, toen dat het kindje niet goed zou groeien of miskraam. Allemaal bullshit.

Ik weet het niet, hij heeft er een hekel aan sinds zoontje een jaar is.
Borstvoeding is toch juist enorm gezond voor iedereen dacht ik altijd?

Echt heel vervelend dat hij daar zo boos om wordt
The finest pleasure is kindness to others.
Hey Cabriogo, wat vervelend die ruzie met je man. Gaat het echt om de bv (klinkt als een irreële angst) of zit er misschien nog iets anders achter? Je leest wel vaker dat het voor mannen ook allemaal behoorlijk wennen is, misschien projecteert hij het op die bv maar zit hem iets anders dwars?
Ja snel hè Ann! Ik word altijd beetje voor gek versleten als ik het zeg tegen mensen, het is natuurlijk heel vroeg maar ja kan er ook niks aan doen

Hier nog geen vakantieplannen. We zijn sowieso altijd van het laatste moment beslissen. En nu is het afhankelijk van hoe ik me voel. En schoonzus bevalt in onze vakantie dus wil dan ook niet zo ver weg eigenlijk. Vind wel leuk om snel langs te gaan

Sjee Cabriogo wat shit dat hij er zo'n bonje om maakt. Een andere mening mag uiteraard maar hij heeft er toch geen last van pff. Hoe is het nu? Praten jullie wel tegen elkaar?

Chicky, dat is schrikken! Hoe is het nu?
Vandaag tot nu toe iets minder bloed dan gisteren en geen stolsels nog. Wel buikpijn en kots misselijk al de hele dag. En ben een beetje boel chaggie vandaag.

Vk beld me morgen ochtend om te vragen hoe het gaat. Zo niet dan gaat ze afspraak maken voor een echo int ziekenhuis.
Chicky, mijn duimen draaien voor jou!

Misselijk en chagrijnig zijn klinkt in ieder geval goed

Ik hoop voor je dat je echo hoe dan ook eerder is, zodat je uitsluitsel krijgt..

Hoe ver ben je nu?
The finest pleasure is kindness to others.
Dat misselijk en chaggerijnig juist iets goed betekenen hè haha

Nou ik denk dat ik morgen sowieso maar zeg dat ik die dag een echo wil want stel dat het bloeden gestopt is dan ben ik er natuurlijk nog niet gerust op.

Volgens mijn berekening (geteld vanaf eerste dag laatste menstruatie) ben ik nu 6 weken en 5 dagen.

Lief dat je duimen draaien! :-)
spannend chicky, ik hoop ook heel erg op een goede afloop

thanks meiden voor het meeleven. rust en goede humeur zijn hier weer teruggekeerd gelukkig. angst van hem is dat het nieuwe kindje niet alles krijgt wat het nodig heeft, dus dat is dan wel weer een soort van schattig.

leuk ppixel, alleen al praten over vakantie is altijd leuk!! ben er gek op

hee wie heeft zo onwijs lief de tabel ingevuld? mijn datum en hartje staan erin. wat lief, dank je wel!
volgens mij schrijven peanut en cherry niet meer mee. mochten jullie wel meelezen, wil je dan even iets van je laten horen?
quote:cabriogo schreef op 31 januari 2016 @ 13:18:

volgens mij schrijven peanut en cherry niet meer mee. mochten jullie wel meelezen, wil je dan even iets van je laten horen? En taradilan?
Cabriogo, wel fijn dat je weet wat erachter zit, is wel een zorgzame gedachte, ook al klopt hij niet . Maar lastig, hoop niet voor je dat dit onderwerp nu telkens strijd gaat opleveren...

Los daarvan, heb jij nog wel voldoende energie? Kind 'maken', ander kind voeden, en wat er over is aan energie is voor jou... Je schreef dat je moe bent, houd dat wel in de gaten hoor . Misschien kan je vriend je nog wel meer ontlasten?

Ik heb de energie van vandaag in ieder geval weer verbruikt, mooi stuk hardgelopen, daarna boodschappen, in een ruk door de was en schoonmaak, en nu echt gesloopt. Ik heb na sporten soms wel last van een raar schuldgevoel: als ik kan rennen, kan ik ook in het huishouden mijn deel doen, vind ik. Dus dan sta ik compleet uitgeput de was weg te werken. Want dat moet ik dan ook kunnen . Moet ik nog wel wat mee, want man is echt niet onhebbelijk en neemt heus dingen over als ik het vraag, en gunt me ook mijn sporten, maar hij kan geen gedachten lezen...

Chicky, ik zou ook een echo vragen, anders blijf je in spanning zitten... Bloedverlies wel verder afgenomen?
quote:muziekmeisje schreef op 31 januari 2016 @ 15:55:

[...]

En taradilan?

Ik heb inderdaad wel af en toe gelezen, maar nog niet veel geschreven!

Wat naar dat het bij sommige meiden mis is gegaan.

Hier gaat het mwooooah super moe en misselijk steeds. Zou de hele dag kunnen liggen/slapen. Zijn dan ook zware dagen op m'n werk.

@muziekmeisje, jij ook in het onderwijs begrijp ik. Ik ook... ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de kerstvakantie al een beetje het gevoel had oververmoeid te zijn.... Dat is nu alleen maar erger!

Ik verheug me nu al op dat super lange verlof!

Woensdag voor het eerst echo, spannend!

Ohja, en ik doe mee met moeders voor moeders. Nu de 3e dag, maar ik heb er nu al moeite mee. Erg he! Het leek me zo'n kleine moeite maar toch lastiger dan ik dacht...
Taradilan, herkenbaar. Hier net een week mvm en het staat me tegen... Ik ga wel door hoor, maar moet me ertoe zetten...

Volgens mij zijn we dan met z'n drieën in het vo: chip ook!
Leuk! Ik heb het overigens wel aan een paar mensen inclusief leidinggevende verteld op werk... was echt mezelf niet en er werd al geroddeld!

Haha ik lees m'n voorgaande post en dit stukje en ik vind mezelf alweer een zeikerd! Dit is m'n eerste zwangerschap... moet echt nog even wennen aan alles merk ik!
Hi meiden,

Taradilan ik heb precies hetzelfde! Hele dag moe en zo misselijk. S avonds eet ik echt minimaal omdat mijn eetlust volledig weg is. De werkdagen voelen heel zwaar en ik wilde dat ik geen 40 urige werkweek had. Vrijdag ben ik ook maar een dag thuis gebleven want ik kon niet meer.

Ik heb respect voor de vrouwen die zwanger zijn en al 1 of 2 kindjes rond hebben lopen.

Gelukkig doet mijn man ontzettend veel thuis en ziet hij precies wanneer ik echt iets moet eten ( word dan helemaal wit) of als ik nodig naar bed moet. Gister sliep ik om 20.30 al op de bank.

@vakantieplannen: als ik 20 weken zwanger ben ga ik nog een rondreis door Thailand maken. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

@chicky ik hoop dat het bloeden inmiddels gestopt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven