Uitgerekend tweede helft van november 2019

12-03-2019 20:56 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hier op 9 dpo een positieve zw test gehad en vandaag ben ik dan ook precies 4 weken zwanger.
Door een eerdere miskraam en missed abortion heb ik veel behoefte om het van mij af te schrijven en hopelijk straks ook leuke dingen te kunnen delen.

Meer dames die willen meeschrijven?

Ik ben 19 november volgens mijn berekening uitgeteld nu. Bewust gekozen voor een topic voor tweede helft van november, zodat het groepje niet te groot wordt.



Van jullie hebben we al lang niks gehoord: Mosredna. Lotus87, Geertje_, mollyk, budgy86, Minke19842019
Jullie zijn uit de tabel gehaald voor het overzicht. Voel je welkom om weer mee te schrijven.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Echo J/M/? Bijzonderheden
Mamavaneenboefje 29/30 2 15-11-2019 ? - -
Nikkinikki84 35/31 1 16-11-2019 27-5 - -
vicky*bloom 34/33 1 17-11-2019 ? - -
Loes123456 29/31 3 17-11-2019 22-5 O -
lenthe_ 32/34 1 18-11-2019 1-6 Mk januari '19
xLau 27/28 1 18-11-2019 21-5 M? mk 4w5d (8-2018) & MA 10w4d (12-2018)
Alatariël 27/41 1 18-11-2019 ? J -
Loes23 26/? 2 23-11-2019 ? J -
Sannts 32/32 1 29-11-2019 20-5 - -


tozie :hug: KirstenvdVeen :hug: Vavavoem :hug: Lin-1978 :hug: Mama-nurse :hug:
xlau wijzigde dit bericht op 20-05-2019 12:32
67.04% gewijzigd
Aah nee Nikki, gewoon bellen hoor! Je hoort dan wel wat ze voor je kunnen betekenen. Sterkte zeg!!
Alle reacties Link kopieren
@nikki Wat vreselijk en naar zeg, kan me voorstellen dat je er zo verdrietig van bent.. Je mag/kan gewoon bellen, ook om te overleggen - maar volgens mij zijn de reacties per spoedpost verschillend (in mijn omgeving). Heb je al gebeld? Veel sterkte met alles. Ook voor jou @Kirsten veel sterkte 🌹🌙
Alle reacties Link kopieren
Nikki gewoon bellen! Je hoort dan wel hoe of wat. Heel erg naar zeg! Voor jou ook Kirsten!
Alle reacties Link kopieren
O nee nikki, gewoon bellen. Veel sterkte. :redrose:

En wat jammer Kirsten, hopelijk snel ongesteld zodat je door kan. Duim dat het alsnog snel raak is. En nog bedankt voor en geruststellende woorden mbt geen drukkend gevoel meer in m’n buik.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje sterkte Kirsten 😞

Dank allemaal voor jullie lieve berichten, voelt echt als een steun.. het vervelende is ook dat mijn vriend in het buitenland zit tot maandag en alleen mijn zusje op de hoogte is van mijn zwangerschap maar zij zelf net bevallen is.
Heb nu mijn schoonzus gevraagd of ze straks langs kan komen die wilde ik het morgen gaan vertellen dat ik zwanger was, en ga straks inderdaad maar proberen te bellen dan hoor ik wel wat ze zeggen 😔
Aah, wat rot voor je zeg. Kruip lekker in de bank met een kruik en wat eten en drinken. Hopelijk krijg je fijn advies als je belt. :hug:

Kirsten jij ook sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lig inderdaad met een dekentje op de bank beetje bij te komen, dankje voor je berichtje :hug:

De vk was erg vriendelijk en mocht maandag ipv donderdag langskomen voor een inwendige echo, donderdag zou uitwendig zijn.
Ze zei dat het het begin van een miskraam kon zijn maar niet hoefde als ik erg buikkrampen, bloedverlies en koorts kreeg moest ik gelijk bellen.
Dat is vooralsnog niet het geval.
Mocht het wel een goed beeld geven maandag dan geeft alsnog geen garantie dat goed blijft gaan, dat snap ik. Maar als het fout is hoop ik dat ze dat dan ook gelijk kan zien anders nog in onzekerheid.
anoniem_383839 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 14:54
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Nikki. Duim heel hard voor je dat het “gewoon” een gesprongen bloedvaatje oid is. Goed dat je hebt gebeld en fijn dat ze vriendelijk was.
Alle reacties Link kopieren
He jeetje Nikki. Wat onwijs schrikken. Klinkt inderdaad niet goed.. Maar er zijn inderdaad verhalen waarbij mensen gewoon bloedverlies hebben en toch prima zwanger zijn. Goed dat je gebeld hebt!
Dikke knuffel :hug:

Kirsten ook voor jou een dikke knuffel. Helaas is dit het nadeel van vroeg testen. Dan denken we zwanger te zijn en dan mislukt alsnog de innesteling. Evengoed is het heel rot en je mag je best verdrietig voelen! Hopelijk mag het voor jou snel weer raak zijn!
Alle reacties Link kopieren
@budgy @xLau dank voor jullie lieve woorden, nu weer rond dezelfde tijd als gisternacht bloeding heel dun zonder stolsels of iets dergelijks maar schrik er al minder van gelukkig en gelukkig is mijn vriend morgenochtend ook weer thuis om me bij te staan en mee naar de echo te gaan.

Hopelijk gaat alles bij jullie wel goed 🙏🏻, hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,

Hier ook zwanger van mijn eerste kindje.
Ik ben vandaag 6 weken.

S'morgens ben ik vaak misselijk en in de middag krijg ik menstruatiepijnen;
Dit is volgens de dokter normaal .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat mogelijk is.

Hier nu 5 weken zwanger. Ongesteldheidsklachten: ja zeker ( en dat maakt me onzeker), ijskoud, wat hoofdpijn en ontzettend moe.

19 en 20 maart 2x ontzettend positief getest en 12 april de echo. Maar dat duurt nog zo lang!

Ben al wat ouder dus ook dat vind ik spannend. Durf het nog niet te geloven en probeer mezelf te beschermen door maar steeds tegen mezelf te zeggen dat het ook nog steeds mis kan gaan. Terwijl ik eigenlijk gewoon wil genieten.

Verder heb ik al een zoon van bijna 5 jaar. En ik woon samen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het hier misgegaan. Ik heb sinds vanmorgen constant bloedverlies.

Heel veel succes allemaal met jullie zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
@Tozie wat naar om te lezen, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @Lin-1978 en @mollyK
Alle reacties Link kopieren
Wat een narigheid allemaal.. sterkte voor jullie😘

Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd!

Vind het wel dubbel allemaal hoor.. vind het zelf ook spannend of het wel goed zit en helemaal met het idee pas 30/4 de eerste echo te hebben..

Heb ondertussen al mega veel last van mijn onderrug dat ik het weekend me op het werk al heb moeten ziek melden.. dus ben er bang voor waar dit eindigt😬😓

Succes morgen met de echo nickynicky84! Knuff
Alle reacties Link kopieren
@Tozie, heel erg veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @Lin-1978 en @mollyK. Maf toch, aan de ene kant is genieten van het nu natuurlijk het belangrijkst maar aan de andere kant willen we ons toch ergens wapenen voor als dingen verkeerd gaan. Ik ben de afgelopen dagen wat ziek geweest met heel veel overgeven en wat verhoging, dus dat leverde ook extra piekertijd op :) Stiekem een test gedaan vanmorgen, wat natuurlijk nergens op slaat. Ik voel me inmiddels veel beter en hoop dat de tijd weer wat sneller gaat. Succes met je echo @Nikki!
Alle reacties Link kopieren
@tozie: heel veel sterkte gewenst. 🌹

En dankjewel. Ik heb net ook nog een test gedaan. Gaat nergens over maar toch ;-)

Hoe kom ik in dat schemaatje?
Gefeliciteerd voor de nieuwe schrijfsters! En sterkte voor de meiden met bloedverlies!! Gun jezelf de tijd om het te verwerken :hug:

Hier vandaag ineens mega steken in mijn buik een half uur lang maar geen bloedverlies en nu is het weer weg. Ook ik ben zoooo moe. Nog niet hoeven overgeven maar vrees dat dit nog komt. Hier het derde kindje op komst maar de onzekerheid blijft tijdens de zwangerschap. Ik probeer ook wel te genieten omdat dit echt de laatste keer is alleen genieten van de onzekerheid en het gevoel alsof je 10 katers tegelijk hebt is soms gewoon ff lastig :bonk:
Jeetje meiden....

@ Tozie wat ontzettend kut meid, veel sterkte gewenst :redrose:

@ Nikki Jij gaat vandaag naar de vk voor een scan? Hou je ons zeker op de hoogte?? Moet ontzettend schrikken geweest zijn en hoop echt voor je dat het niets slecht hoeft te betekenen...

@ Kirsten ook jij veel sterkte! In het wachtbankje forum is er ondertussen een klein bijgeloof ontstaan dat het de maand na een mislukte innesteling raak is, alsof het nu een soort testje was zeg maar. Gek genoeg lijkt het ook bijna elke keer te kloppen, dus volgende maand wordt gewoon jouw maand meid! :there: Veel succes met de volgende rondje en ik ben er van overtuigd dat het gewoon een plakker wordt volgende maand :bigkiss:

Verder succes aan de nieuwe dames en erg gefeliciteerd!

Ik had afgelopen week gebeld voor een vroegere scan, want ik maak me zo'n ontzettende zorgen over alles. Ik heb nadien eigenlijk nog een verder heel rustige week gehad met best veel vertrouwen in alles, maar nu de datum van de nieuwe scan dichterbij komt (die staat morgen gepland) ben ik plots weer doodzenuwachtig. Ik ben al de hele ochtend ontzettend misselijk van de stress en voel mijn hart bonzen in mijn keel. Soms probeer ik me voor te bereiden op de mogelijkheid dat het inderdaad niet goed is, maar ik kan de gedachte zelfs niet aan. Ik hoop echt dat ik morgen goed nieuws krijg, want voel me ontzettend belabberd vandaag...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, als het oké is, ook graag mee willen schrijven.

Afgelopen zaterdag een (lichte) positieve test. Ook ik ben er nog niet helemaal gerust op.
Vorige week had ik een paar dagen bloedverlies met menstruatiekrampen.
Bloedverlies is gestopt maar menstruatiekrampen zijn nog altijd de hele dag aanwezig. Elk toiletbezoek verwacht ik bloed. Ga deze week een verloskundige bellen voor afspraak.

Ik zou volgens eigen berekening rond 30 november uitgerekend zijn. Klachten zijn eigenlijk alleen pijn in borsten.

Gefeliciteerd aan iedereen met een positieve test en heel veel sterkte aan de dames waarbij het niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
@Alatariël, wat een lange dag moet dit nu al zijn voor jou. Hopelijk kan je afleiding zoeken (en vinden) en lukt het om enigszins wat rust te voelen. Je kan hier altijd van je afschrijven :)

Kleine adviesvraag ook: ik heb nu dus sinds vrijdag verhoging/koorts (het schommelt net onder en net boven de 38 graden) en ik vind het nu na een paar dagen toch wat stressvol en heb de huisarts gebeld om te overleggen. Is dat eigenlijk overdreven, wat vinden jullie? Eerlijk antwoord mag ;)

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
vicky*bloom schreef:
25-03-2019 10:15
@Alatariël, wat een lange dag moet dit nu al zijn voor jou. Hopelijk kan je afleiding zoeken (en vinden) en lukt het om enigszins wat rust te voelen. Je kan hier altijd van je afschrijven :)

Kleine adviesvraag ook: ik heb nu dus sinds vrijdag verhoging/koorts (het schommelt net onder en net boven de 38 graden) en ik vind het nu na een paar dagen toch wat stressvol en heb de huisarts gebeld om te overleggen. Is dat eigenlijk overdreven, wat vinden jullie? Eerlijk antwoord mag ;)



Nee hoor, ik zou ook gebeld hebben, zeker als je al een paar dagen verhoging hebt.

Wat zei de huisarts?

Hoe gaat het met de rest?
@Vicky Ik heb het erg moeilijk om me te concentreren op het werk en duim gewoon vanuit de grond van mijn hart dat ik gezegend kan zijn met goede scans en een droom van een baby in november... Het doet erg deugd om te kunnen schrijven, zit de hele tijd de pagina te vernieuwen om te kijken of iemand reageert :facepalm: :hihi:
Je kan sowieso paracetamol nemen om je koorts tegen te gaan, dat kan normaal geen kwaad tijdens zwangerschap. En of het overdreven is om je HA te raadplegen? Nee toch? Als je niet zwanger zou zijn en je hebt 4 dagen aan een stuk koorts, bel je toch ook even de arts? Vind het al bijzonder dat je zo lang gewacht hebt met bellen, zoals ik een paniekzaaier ben, zou ik al veel vroeger gebeld hebben :hyper: Wat wist de dokter trouwens te zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven