Vloeien na de bevalling wordt erger

26-12-2018 20:16 16 berichten
Hi Allemaal,

Ik twijfel in welke pijler ik dit moet zetten maar gok op deze.

5 weken geleden ben ik bevallen d.m.v een keizersnede.
Alles is goed gegaan, verders geen complicaties. Het bloedverlies was in het begin normaal.
Ik ben nu 5 weken verder en verlies sinds 3 dagen meer bloed dan voorheen.
Sinds vandaag draag ik zelfs weer kraamverband want ik verlies nu weer net zoveel bloed als net na de bevalling.
Ook is het al 5 weken helderrood.
Verders gaat alles goed en heb ik geen buikpijn of dergelijke.
Hebben meer dames hier dit meegemaakt?
Ik weet dat er gemiddeld 6 weken voor staat maar omdat mijn bloedverlies toe neemt ipv afneemt begin ik me toch wel
Zorgen te maken.
Kan het een menstruatie zijn ondanks dat het vloeien überhaupt nog niet gestopt is? Ben erg benieuwd of er andere zijn die zoiets soort gelijk hebben ervaren.
Als je je zorgen maakt morgenvroeg even de dokter bellen. Ik heb het ook gehad dat ik aan het einde een paar dagen meer bloed had en daarna hield het ook helemaal op. Maar ik heb geen keizersnede gehad.
Ik had dat ook. Geen keizersnede. Maar ook ineens meer bloedverlies na een aantal weken en toen twee grote stolsels en toen was het weer over. Als je t niet vertrouwt kun je de verloskundige nog bellen
Alle reacties Link kopieren
Ben je ineens meer gaan bewegen en actiever geworden? Dat was wel het moment dat het bij mij tijdelijk toenam. Als dat niet het geval is morgenochtend bellen!
Verloskundige al gebeld? Die kun je hier voor bellen.
Niets hoeft, paarden wel
Ik heb destijds ook een keizersnede gehad en ze zeiden dat je tot zes weken erna kon vloeien maar dat het nu na vijf weken weer toeneemt komt mij niet bekend voor. Morgen voor de zekerheid misschien maar even overleggen met VK/gyn?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Als het morgen niet minder is bel ik de huisarts tijdens het spreekuur.

Ik ben niet actiever dan ik al was.
Na 2 weken was ik alweer goed op de been.

Kan het zijn dat de kraamvloed direct overgaat in een menstruatie?
Dit kan ik nergens duidelijk vinden op Google.
Jazeker kan dat, kan gewoon je menstruatie zijn hoor!
Ik zou morgen even bellen met de gynaecoloog, het komt meer voor. Het kan zijn dat de baarmoeder niet goed is samen getrokken. Als dat het is krijg je medicatie ,en is het zo voorbij.
Ja dat kan inderdaad, maar bel morgen inderdaad voor de zekerheid.
Geen keizersnede hier, maar ik werd 6 weken na mijn bevalling helaas weer ingesteld. Toen was het vloeien ook weer net een week of 2/3 gestopt. Dus menstruatie zou best kunnen. Maar je kunt altijd even contact opnemen met je vk als je twijfelt.
River86 schreef:
26-12-2018 20:36
Als het morgen niet minder is bel ik de huisarts tijdens het spreekuur.

Ik ben niet actiever dan ik al was.
Na 2 weken was ik alweer goed op de been.

Kan het zijn dat de kraamvloed direct overgaat in een menstruatie?
Dit kan ik nergens duidelijk vinden op Google.
In theorie kan het, na de bevalling vloei je omdat de placenta een wond heeft achter gelaten maar de rest van je baarmoeder kan gewoon slijmvlies maken en afstoten als je ongesteld wordt.
Als dit een menstruatie is dan is het direct na het vloeien.
Het vloeien is nooit gestopt. Ik ben nooit een dag 'bloed vrij' geweest en het is ook al die tijd helderrood.
Ik ga morgen bellen, even kijken wat ze zeggen.
River86 schreef:
26-12-2018 20:43
Als dit een menstruatie is dan is het direct na het vloeien.
Het vloeien is nooit gestopt. Ik ben nooit een dag 'bloed vrij' geweest en het is ook al die tijd helderrood.
Ik ga morgen bellen, even kijken wat ze zeggen.
Ik
Had dat ook, ging naadloos in elkaar over
Ben je niet gewoon ongesteld geworden?
Hey River !!

Ik breek even in, gefeliciteerd !!!!!! We zaten samen in het groep zwanger vanaf maart 2016. ( Kaatje vlaatje)

Jammer dat je zoveel last nog hebt!
Hoe voel je je verder? Hoe gaat het met je uk??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven