Vruchtbare dagen, timing e.d.

19-02-2019 22:19 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,

Mijn vriend en ik proberen nu ruim een jaar zwanger te worden. Hij is 37, ik ben 26.
Vorig jaar in april helaas een miskraam gehad. Sindsdien nog geen nieuwe zwangerschap mogen meemaken.

Nu ben ik erachter dat ik een vrij lange cyclus van gemiddeld 33 a 35 dagen. Afgelopen 25 januari ben ik voor t laatst ongesteld geweest. Donderdag 14 februari had ik een positieve ovulatietest ... dus waarschijnlijk afgelopen vrijdag eisprong gehad... denk ik :mrgreen: . Dinsdagmiddag voor het laatst seks gehad met vriendlief, daarna niet meer want meneer werd grieperig, jammer genoeg.

Hoeveel dagen voor de eisprong moet je nu daadwerkelijk rekenen tot je vruchtbare dagen? Ik lees ongeveer drie dagen voorafgaand aan de eisprong plus de dag van de eisprong zelf. In het geval van drie dagen zou dat in mijn geval zijn dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van de waarschijnlijke eisprong ... De info per website over dit onderwerp verschilt nogal en die ovulatiecalculators zijn ook niet betrouwbaar, want ze geven allemaal andere data aan.
Ik was van plan het eens aan mijn huisarts te vragen als ik daar weer eens kom, maar misschien kunnen mensen op dit forum helderheid verschaffen? :)
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan meerdere factoren, waaronder ook aan het sperma van je man

spermacellen overleven gemiddeld tussen de 24 en 72 uur, maar er zijn ook gevallen bekend van sperma dat 4, 5 dagen of zelfs langer in leven is gebleven.

Ik ben zelf zwanger geworden van seks 3 dagen voor mijn eisprong.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven