Waar blijft die eisprong!?

28-10-2016 11:25 20 berichten
Begin juni gestopt met de pil. Inmiddels 3 natuurlijke menstruaties gehad en 3 keer gemerkt dat ik een eisprong had. Hieruit blijkt dat ik een cyclus heb van 33 tot 35 dagen.

De eisprong merkte ik alleen aan mijn gevoelige tepels. Vorige maand werd dit bevestigt door een positieve Ovulatietest.

Volgens de planning had ik ongeveer afgelopen maandag weer m'n eisprong moeten hebben... maar nog steeds niets.

Kun je een eisprong overslaan of een keer niets merken van een eisprong?
Alle reacties Link kopieren
Ja en ja. Beide kan. Sterker nog de meeste vrouwen merken niets van hun eisprong.
Het kan allebei. En een eisprong voelen aan enkel je tepels is ook niet zo betrouwbaar. Of je nu wel of geen eisprong hebt, je hormoonniveaus fluctueren toch wel in de loop van de cyclus. Dat kan genoeg zijn om lichte verschijnselen te veroorzaken, maar bied geen zekerheid over al of niet een eisprong.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Natuurlijke menstruaties?
Ik heb ook altijd mijn eisprong gevoeld -> Pijne rug/buik en steken. Gemiddeld een half uur en dan neemt t af. Ik zat op die pijn te wachten (al drie maanden) inmiddels ongesteld geworden. Nu ik terug kijk heb ik wel andere kwaaltjes gehad. Dus pin je er niet op vast.
Ik heb nog nooit een eisprong gevoelt. Never. Kan me er geen voorstelling van maken.
quote:S-Groot schreef op 28 oktober 2016 @ 12:11:

Natuurlijke menstruaties?Dus niet de "menstruaties" door een pil. En ja, ik weet dat je dat eigenlijk geen menstruatie kunt noemen. ;)
De eisprong zelf voel ik niet. Maar rondom die periode heb ik een aantal dagen enorm gevoelige tepels.
Als je je temperatuur bijhoud dan kan je aan de hand van een temperatuurstijging zien dat je eisprong geweest is. Maar volgens mij krijg je alleen een menstruatie als je een eisprong hebt......
Na stoppen met de pil voelde ik de eerste maanden ook goed de eisprong. Nu ik langer gestopt ben voel ik het niet meer
daar zijn ovulatietests voor uitgevonden.
quote:schorpioentje29 schreef op 28 oktober 2016 @ 13:38:

daar zijn ovulatietests voor uitgevonden.Klopt. En die gebruik ik. Maar die is ook nog niet positief geweest.
Nog steeds niet. Erg benieuwd of ik volgende week gewoon ongesteld word.
quote:Mellala schreef op 31 oktober 2016 @ 18:24:

Nog steeds niet. Erg benieuwd of ik volgende week gewoon ongesteld word.Nou, anders ik wel, spannend zeg! Ik tel de dagen met je af, je houdt ons toch wel op de hoogte hè?!
Hee mellala! Ik voel ook nooit iets volgens mij.. zit nu halverwege m'n cyclus en had gisteren wat buikkramp, maar dat is zoiets aspecifieks. Het is heel normaal als je niets voelt maakt het plannen wel lastig. Wij hebben gewoon (bijna) elke dag seks, dan kunnen we het niet missen
Word er een beetje onzeker van en ben me aan het afvragen of ik de ovulatietesten wel goed heb uitgevoerd haha. En iedere keer als ik naar het toilet ga voel ik even aan m'n tepels om te checken of ze gevoelig zijn en dat ik dus m'n eisprong heb gehad haha. Niet te doen dit .

Geduld hebben.

... heb ik niet!

In ieder geval minstens om de dag seks. En een aftrekverbod voor vriendlief
En ik hou jullie op de hoogte!
Ik doe expres geen ovulatietesten, dan zou ik helemaal ongeduldig worden denk ik.. al mag het van ons ook nog best even duren voordat het raak is, we vinden het erg spannend. Toch kan ik het me ergens wel voorstellen. Ondanks dat het van ons wel even mag duren ben ik me nu ook meer dan ooit bewust van elk pijntje in m'n lichaam, en kan ik niet wachten tot m'n NOD. Stom is dat hè.. we kunnen in elk geval samen duimen
ik heb echt al jaren rammelende eierstokken dus van mij mag het wel direct gebeuren hahaha.

Inderdaad. Onze nod's schelen een weekje. Spannend!!
Zojuist (1,5 week te laat) een positieve Ovulatietest in handen. Vanochtend al seks gehad dus net m'n vriend geappt dat hij er morgenochtend ook aan moet geloven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven