Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Chantilly: Wat fijn dat je schoonmoeder zo lief reageerde!

Orzoo: heb je nog met je vriend gepraat?

Tara: Ik hoop dat je vriend wordt uitgenodigd voor een gesprek!

Hier: Ik denk dat ik weekend heb en morgen niet hoef te werken, misschien nog een uurtje ofzo. Morgen gaat mijn vriend met zijn neefje van 2 naar een soort sealife. Als ik klaar ben ga ik mee. Dat is zo'n schatje! Toen zij mijn vriend: als we met z'n tween gaan, denkt iedereen dat het onze zoon is.

Verder moet ik nog een paar klusjes in huis doen. En zondag gaan we eindelijk weer klimmen! Daar heb ik zo'n zin in. Ik hoop dat het weer goed genoeg is om naar buiten te gaan, anders moeten we naar de klimhal.
Wat leuk Pom! Echt iets om naar uit te kijken dus:)

Ga je voor het klimmen echt de Alpen in? Lijkt me zo gaaf om te doen! Vergt wel veel van je conditie toch?

Oh, ik ben af en toe zo jaloers op het feit dat je in mijn favoriete Europese land woont-;) Jammer genoeg krijg ik vriend niet zo ver om daadwerkelijk te verhuizen naar een ander land, maar als ik mocht kiezen werd het Oostenrijk! Prachtig land..
quote:Chantilly21 schreef op 05 april 2013 @ 14:39:

Ga je voor het klimmen echt de Alpen in? Lijkt me zo gaaf om te doen! Vergt wel veel van je conditie toch?

Op vakantie gaan we wel echt de bergen in, maar voor een dagje blijven we in de buurt van onze woonplaats. Er zijn genoeg klimrotsen in de buurt. En voor sportklimmen heb je maar een wandje van 20-40 meter nodig.

Je kunt natuurlijk altijd bijvoorbeeld een C1 cursus van de knbv doen.
Oh ok:) . Ik zal eens kijken, vriend en ik zijn beide echte bergmensen, we kunnen ons altijd orienteren.
@ Chantilly: Wat een vreemde droom. Veel plezier met gordijnen uitzoeken.

@ Pom: Ik vind het ook leuk dat je door vreemde met een klein neefje/nichtje gewoon als ouders word gezien en niet als oom en tante. Laatst werd ons door een paar buurmeisjes gevraagt waar ons dochtertje was. Ze hadden ons een keer gezien met mijn nichtje en verder kennen ze ons nog niet zo goed omdat we er nog niet zo lang wonen, dus gingen ze er gewoon vanuit dat we haar ouders waren.

@ weekend: Ik ga mijn keukenkastjes herindelen en de deurtjes verder afstellen. Verder heb ik me voor genomen om een rondje te gaan hardlopen, want die kilo's moeten er echt weer af. En ik wil weer verder haken.
Oh ja haken! Hoe gat het ermee?

Ik heb mijn naaimachines weer opgebouwd, dus ik haak nu niet meer zoveel.
hallo meiden,

Ik had een topic geopend bij zwanger maar misschien dat het beter hier past. Even korte samenvatting. Vriend en ik 10 jaar samen. In de zomer van 2011 eindelijk besloten om samen zwanger te worden. Ik wilde het zo graag dat het een beetje een obsessie werd. Met als gevolg dat we een beetje uit elkaar groeide en in een relatiedip terecht kwamen. In september vertelde mijn vriend ook dat hij onze kinderwens op een laag pitje wilde zetten en eerst aan onze relatie wilde werken. Inmiddels zijn we een half jaartje verder, het gaat beter tussen ons maar we zijn er nog niet. Ik wil niks liever dan weer aan kinderen beginnen en ben er ook dagelijks mee bezig. Hij wil dat ik het loslaat, me op mezelf en ons richt en als alles goed blijft gaan wil hij in september aan kinderen beginnen. Ik ben ergens alleen zo bang dat hij straks terug krabbelt. Ik doe echt mijn best om het los te laten maar iedereen wordt zwanger om me heen en ik ben er echt dagelijks mee bezig.

Hebben jullie tips?
Ik heb net nieuw haakgaren besteld, ga ik verder met een grote granny square plaid. Vriend vindt dat we niet zoveel plaids nodig hebben, maar afwisseling blijft leuk natuurlijk-;)

Lukt het een beetje met haken Tara? Wat is jouw 'project' op dit moment?
Oh leuk chantilly een granny square plaid. Ik wil ook graag een grote plaid haken, maar dat is zo veel werk (en ook best duur). Ik heb in duitsland handgesponnen wol gekocht die ik zelf wil verven! En ik ben ook nog bezig met een poef van spaghetti.

Maar mijn eerst volgende project wordt een rok voor mezelf, maar dat is maar een uurtje werk!

Hallo sanne, ik heb topic gelezen, daar kreeg je best goede tips toch? Je bent natuurlijk altijd van harte welkom om hier mee te kletsen.

Ik heb niet zoveel tips voor je, want ik heb het (enorme) geluk dat mijn partner en ik op 1 lijn zitten en hij ook niet zo snel gek van mij wordt.
Ja, het is echt duur.. Ik had een meevaller afgelopen maand dus heb mezelf getrakteerd op dure alpaca wol. Af en toe mag dat!

Het is heel veel werk idd, heb er al 1 gemaakt, wel een babyformaat voor de kinderkamer. Paar weken over gedaan, elke avond 2 vierkantjes gehaakt. Dit is ook een maandenplan, leuk om aan te werken en nog leuker als het daadwerkelijk af is!

Dit is 'm

http://www.garnstudio.com ... p?d_nr=124&d_id=1&lang=nl

Ik heb je verhaal ook gelezen Sanne en ik kan je eigenlijk geen tips geven. Een obsessie is nooit fijn, niet voor jou en niet voor vriend, die zich niet kan indenken hoe zoiets moet voelen.

Je zult het, denk ik, toch los moeten laten. Hoe meer druk jij uit wilt oefenen, hoe meer vriend misschien het idee krijgt dat jullie hier niet aan toe zijn en dat de relatie nog verbeterd moet worden. Lastig..
@ haken: Ik heb een pakket gekregen voor een spaghetti tas en dat lijkt me wel leuk om nu mee aan de slag te gaan. Verder wil in een beetje verder oefenen en wat dingetjes proberen voor ik een groot project begin. Ik heb al wat verschillende kleurtjes bij de zeeman gehaald om op te oefenen. Een deken wil ik zeker ook een keer gaan haken, maar daar is het nog te vroeg voor.

@ Sanne: Dat is moeilijk, maar ik snap wel dat hij nu er even klaar mee is. Het enige wat je kunt doen is hem tijd gunnen en natuurlijk gezellig hier mee kletsen.
tara, dat spaghetti gaat in je handen ziteen, niet te lang achter elkaar doen! het is ernorm zwaar werken, maar wel heel mooi.

Dat is een mooie deken, chantilly! Wat voor kleuren ga je hem maken?
Hier ook even een vrijdag-middag-tussen-hetwerk-door-post. Ik ben een paper aan het verbeteren en dat gaat eindelijk - in tegenstelling tot een heleboel andere dingen die ik aanpak- gewoon eens sneller dan verwacht. Deze paper is geaccepteerd voor een conferentie naar Oslo, dus ik heb binnenkort ook nog een tripje in het vooruitzicht, naast onze vakantie over een paar weken

@pompedom, wat leuk dat je zo'n berggeit bent ;) Ik en mijn vriend zijn ook erg graag in de bergen, en ik klim ook af en toe in de hal. In de vakanties zijn we meer van het wandelen, maar ik heb twee jaar geleden ook C1 gedaan, en ben zelf in mjin vrije tijd begeleidster van wandelvakanties (1 reis per jaar zeg maar).

@sanne, lastige situatie.. loslaten is altijd makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan. Ik heb er zelf momenteel moeite mee dat de toekomst qua baan onzeker is en dat het mede daarom gewoon nog wel een tijdje duurt voor lief en ik gaan samenwonen. Af en toe komen die frustraties (dat ik het graag nu al anders zou willen) behoorlijk bij mij naar boven en is loslaten en vertrouwen in de toekomst hebben lastig.
In dezelfde kleuren als de deken op het plaatje. Heel handig, het garen is al zo gesponnen dat de kleuren al door elkaar lopen. Totaal 3 ( of 4) verschillende soorten bollen nodig, dan kom je vanzelf in dezelfde kleurstelling uit als op het plaatje:)

Oh, dat ziet er leuk uit, spaghetti tassen! Wordt het volgende project..Over een jaar ofzo-;)

Oh wat fijn Uk, dat de paper geaccepteerd is:)

Je frustratie snap ik, ik merk zelf dat ik steeds ongeduldiger wordt als het om samenwonen gaat. Nog even volhouden, wie weet heb je wel zo een baan!
Leuk al die haakprojecten!! Ik wil ook graag een plaid haken. Maar ben nog steeds bezig met mn sjaal. Als ik minder last heb van m'n arm ga ik ermee verder:)

@ Sanne, had ook een stukje van je topic gelezen. Lastig dat je vriend er nu zo instaat. Lijkt me moeilijk om het los te laten. Anders kom je hier meeschrijven? dan kun je misschien een beetje je frustraties kwijt.. Sterkte!
Bedankt voor de tip Pom. Ik heb alleen nog maar even snel de handleiding gelezen van die tas en het zag er niet heel moeilijk uit. Is het zwaar omdat het zo dik is?

Een baby deken haken lijkt me heel leuk. Maar ik denk dat ik eerst met een poppendekentje begin met goedkope zeeman wol en dan zie ik wel weer verder.
Ja het is zwaar omdat het dik is en een beetje rekt.
Zo, thuis.. weekend!.. Moet zo al weer tas in pakken, want een trainingsweekend van mn vrijwilligerswerk.. maar nu heel even met een kopje thee op de bank..

Ik heb wel respect voor jullie haakprojecten zeg! Ik heb daar denk ik gewoon het geduld niet voor, maar die dekens zijn wel mooi!
Hoi dames,

Ik wil misschien hier meeschrijven. Ik heb al jaren een kinderwens. Doordat er in mijn omgeving steeds meer vriendinnen/nichtjes/kennissen/collega's zwanger worden en kinderen krijgen, kriebelt het steeds meer. Mijn vriend is er nog niet klaar voor en we hebben ook nog wel wat wensen voordat we aan kinderen willen beginnen (sparen, trouwen), dus voorlopig zit het er nog niet in. Op welke termijn wel? Tja, geen idee.

Ik weet nog niet zeker of ik het hier erg lang vol ga houden, vandaar het misschien meeschrijven. Ik heb zelf een beetje de indruk dat bij de meeste meiden hier de plannen al een stuk concreter zijn dan bij ons, en misschien vind ik dat juist wel te confronterend. Ik wacht dus nog even af of het wat voor me is of niet. Maar ik zou het fijn vinden zo af en toe mijn hard eens te kunnen luchten en niet steeds mijn vriend lastig te vallen met de kriebels.
Welkom j22! Tja, het is hier ook niet allemaal even concreet hoor. Ik schrijf zelf ook pas kort mee en tja, voordat vriend en ik samenwonen gaat het zeker niet gebeuren. Plan is dus wel dat het samenwonen ergens dit jaar voor elkaar komt (afhankelijk van hoe het lukt nieuwe baan te vinden) en dat we volgend jaar dan gaan proberen..
@Pom, nee niet meer met vriend gepraat. Gaat heel slecht hier (zeg ff niet te veel ivm herkenbaarheid, met ons en de relatie gaat het iig goed dus dat is het niet) en het is nu echt niet het moment om het daar over te gaan hebben. Ondertussen rammel ik (ook door dat stomme babyboom ) kei en keihard.

@sanne_84 welkom! Wat vervelend dat het zo bij jullie gelopen is maar wat goed dat jullie er samen hard aan werken en het nu de goede kant op gaat. De enige tip die ik heb is plannen maken voor in de nabije toekomst (6-maanden doel, 1 jaar doel) waar je je op kunt storten en in de tussentijd tegen ons aanklagen en niet tegen je vriend want dat werkt averechts als je het er te veel over hebt.

@Chantilly, WOW die plaid van het plaatje is prachtig!!!

@j22, jij ook welkom! De plannen hier zijn soms niet zo concreet als de tabel doet vermoeden hoor. Ook hier wordt uitgesteld of is een "startdatum" nog niet zeker.

@Weekend, morgen de hele dag college, verder niks bijzonders.

@Hier, allemaal waar kut dus. En ik rammel gewoon keihard door en dat loopt niet lekker samen. Ontzettend veel behoefte om gewoon zeker te weten wanneer we gaan beginnen maar ik geloof dat dat er niet in zit, en vriend heeft dus wel belangrijkere dingen aan zijn hoofd dus ik kom gewoon hier klagen. Ideaal zo'n topic Maar zoals de situatie nu is ben ik bijna blij dat er NU geen baby is. Dan zou naast privé situatie situatie en baby van de studie echt NIKS komen.
Fijn te lezen dat de plannen inderdaad wat minder concreet zijn dan de tabel doet vermoeden. Ik had dit topic al uitgekozen omdat de meeste data in ieder geval wat verder weg liggen dan 'zomer 2013' of zo. Dat is voor mij al zo concreet.

Pffff, gisteren erg veel moeite gehad met in slaap komen. Het bleef maar door mijn hoofd spoken. Misschien ook wel omdat ik nog vrij laat ook op het forum bij dit soort topics ben geweest.

@Orzoo: kom inderdaad maar lekker hier klagen. Het voelt nu inderdaad al fijn om hier af en toe je verhaal kwijt te kunnen. Ik vind het ook vaak lastig om vriend er mee lastig te vallen, vooral omdat hij er nog niet klaar voor is en we de gevoelens dus niet echt kunnen delen.
Sterkte Orzoo balen dat het allemaal even niet lekker loopt! Gelukkig zit jullie relatie goed! Herkenbaar dat keiharde rammelen op het moment. Heb gister de hele middag afleveringen van babyboom zitten kijken

Welkom J22! Denk dat hier voor de meeste niks concreet is hoor. Bij mij staat wel zomer 2014, maar mijn vriend moet er nu nog niet aan denken. Dus zou zomaar kunnen dat dat nog veranderd en dat geldt voor de meeste hier denk ik.
j22 net als bij sealight staat onze startdatum ook echt nog niet vast. De ene keer denken we allebei volgend jaar. De andere x (zoals laatst mijn vriend) is het toch "over een paar jaar" en soms twijfel ik zelf ook nog of ik er wel goed aan zou doen zo snel. Maar dat hoort er ook allemaal bij!
j22, ook bij ons is het maar een datum. Meer om er wat naar toe te leven (wetende dat het nog een eindje weg is), dan dat het ook daadwerkelijk dan wordt. Het ligt er maar helemaal aan hoe het er dan voor staat, of ik dan werk kan vinden, hoe vriendlief ertegenover staat...

Sorry, ik schrijf niet zo veel mee, maar ik lees wel mee hoor! Op het moment even druk met mijn minor bezig. (en de schoolopdrachten die daar nog bij horen) Daarnaast verplicht ik mezelf minder achter de pc te hangen, omdat ik er lui van wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven