Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
@weg. Ontaard als ik ben zou ik zo mn kind een week bij mijn moeder laten hoor

@vrijheid. We gaan nu eigenlijk al amper stappen of uit eten en al helemaal zelden echt spontaan dus wat dat betreft zal er niet heel veel veranderen.
Wij zijn beide actief bij scouting, en mijn vriend is nog veel actiefer als ik. Hij zit in allerlei besturen enzo. Maar hij merkt nu al wel dat hij weinig tijd overhoudt voor andere dingen naast zijn baan.

We hebben het er al uitgebreid over gehad dat al die extra taken dan niet meer kunnen. In Maart heeft hij bijv elk weekend wel iets van scouting. Af en toe een weekend vind ik echt niet erg als we kinderen hebben, maar 4-5 weekenden achter elkaar gaat gewoon niet meer. Maar dat vind mijn vriend gelukig zelf ook. Gewoon leidng zijn, is wel prima denk ik, dat zou ik zelf ook graag blijven.
Ohja en als we al echt last minute spontaan weg gaan is dat meestal op bezoek/naar het bos oid. Daar heb je geen oppas voor nodig.
Gewoon een compromis sluiten. Je kiest samen voor een kindje en ik vind dat je allebei je leven aan aan je kinderen aan moet passen.

@vaders met een draagdoek. Ik smelt als ik dat zie, haha. al zie ik mijn vriend dat echt niet doen. Daar voelt ie zich denk ik te stoer of te mannelijk voor..Maar wie weet!
Mijn vriend sport 3 a 4 keer per week en doet een avondstudie. Het zal dus wel druk worden, want hij moet zeker blijven sporten (wel iets minder waarschijnlijk). Hij word echt humeurig als hij een week niet sport. Mannen avondjes met zijn vrienden heeft hij af en toe en dat vind ik prima. Met goed overleg komen we er wel.

Ik zie mijn vriend trouwens wel met baby in de draagdoek over de motorbeurs of auto rai heen wandelen. Zoon of dochter maakt niet uit hij gaat ze brainwashen als het om auto's en motoren gaat.
@draagdoek, ik denk dat mijn vriend, hoe stoer en mannelijk hij ook is wel aan de draagdoek te krijgen is! Denk wel dat mijn vriend een leuke vader wordt. Hij is stabiel en verstandig maar houdt ook van hutten bouwen, in de modder vies worden, voetballen etc. En als we alleen maar meisjes krijgen dan gaat hij heel fanatiek een poppenhuis zelf bouwen haha.

@cavia, wat een fijne wending! Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor.
quote:pompedom schreef op 01 maart 2013 @ 10:22:

Orzoo: Ik hoop ook echt voor je dat je je oma noch een achterkleinkind kunt geven. Maar bedenk ook dat jij niet verantwoordelijk bent voor het geluk van anderen, ookal voel je dat misschien zo.noch moet nog zijn, hoor.
quote:pompedom schreef op 01 maart 2013 @ 16:45:

Wij zijn beide actief bij scouting, en mijn vriend is nog veel actiefer als ik. Hij zit in allerlei besturen enzo. Maar hij merkt nu al wel dat hij weinig tijd overhoudt voor andere dingen naast zijn baan.

We hebben het er al uitgebreid over gehad dat al die extra taken dan niet meer kunnen. In Maart heeft hij bijv elk weekend wel iets van scouting. Af en toe een weekend vind ik echt niet erg als we kinderen hebben, maar 4-5 weekenden achter elkaar gaat gewoon niet meer. Maar dat vind mijn vriend gelukig zelf ook. Gewoon leidng zijn, is wel prima denk ik, dat zou ik zelf ook graag blijven.actiefer = actiever
Ksenija, Dank voor de verbeteringen. Is er een speciale reden dat je dit in dit topic doet?

Ik schrijf en praat de hele dag Duits, dus ja er komen weleens foutjes in mijn posts, dat is niet anders.
He wad vijn dat er een outomatize spellingskontroole meedoet op dit topic! zomaar uit het niets!

@ orzoo: idd een fijne wending, maar nog niets definitiefs hoor dus je hoeft niet jaloers te zijn

@ draagdoek, grappig dat jullie kerels blijkbaar allemaal 'mannen-mannen' zijn. Die van mij ook en weet dus niet of m dat bevalt!
@Mannen met draagdoek: Ik wil zelf geen draagdoek, maar een scc (zeg maar een 'draagzak' maar dan ergonomisch voor baby en ouders).

Dit ivm met de eerder genoemde onhandigheid .

Ik zie geen reden waarom vriend ook niet daarmee kan dragen. Sterker nog, ik weet niet of we wel een kinderwagen gaan aanschaffen.
Ik vind een man met draagdoek er eigenlijk mannelijker uitzien dan een achter de wagen nu ik er over nadenk.
Ik denk dat vriend wel een draagdoek of andere drager gaat gebruiken. Ik zie hem smelten als hij een baby of klein kindje ziet en helemaal niet van de traditionele man-vrouw verdeling is. Hij houdt dan wel van voetbal en andere 'mannelijke' dingen, maar het wordt een doetje als er een kleintje in de buurt is. Ik vind een kinderwagen en draagdoek beiden even mannelijk of onmannelijk. Het is een manier om een baby in te vervoeren en zo ziet vriend dat ook. Ik vind beide wel wat hebben-;)

Kinderwagen komt hier wel denk ik, is ook al zo goed als uitgezocht-;) Alleen de kleur niet:P Tja, 1x de Prenatal inlopen en je bent verkocht!
Kinderwagen wordt hier wel lastig ivm wonen op 3 hoog zonder lift.

In principe zet je de wagen dan gewoon in de berging maar wel jammer dat je de baby dan niet slapend gewoon in de gang/woonkamer kunt rollen.
Dat is moedig, de prenatal inlopen! Dat durf ik niet hoor. Kreeg al een halve rolberoerte op de baby-afdeling van de H&M laatst toen ik een cadeautje moest hebben.
Ik moest.. Was aangewezen om een kraamcadeautje voor een collega te kopen. Woon op loopafstand van een Prenatal..De komende maanden/jaren weer vermijden;) Vriendin van mij heeft er 2 jaar gewerkt. Had ik niet gekund-;)
Een echte babywinkel is ook nog een stap te ver voor mij. Tegenwoordig durf ik wel al door de babyafdeling struinen van een gewone winkel. dan kan ik doen alsof ik verdwaald ben en per ongeluk daar ben terechtgekomen .

Ow, en toen we laatst in de ikea waren hebben we openlijk in de babyafdeling over meubeltjes gepraat. Vind ik ook best al stoer van ons .
Een kinderwagen vond ik bij de kleine van mijn broer erg handig met boodschappen doen. Toen we bij de kassa stonden bleek ze in slaap te zijn gevallen. Alles onderin gepropt en naar huis gewandeld. Thuis eerst alles weg geborgen en toen het slapende kind pas uit de wagen gehaald en in bed gelegd. Alleen word het uitzoeken van een kinderwagen denk ik nog wel een onderneming aangezien mijn vriend veel langer is en we beide fijn achter dat ding moeten kunnen lopen.

In een echte babywinkel zul je mij ook nog niet aantreffen. Bij de ikea vermijden we de kinderen afdeling niet. Meestal hebben we de grootste lol met de knuffels daar.
Hallo meiden,

Wat een leuke topic! Suits me! :Imao:

Ik zal me even voorstellen: ik ben Lara, 30 jaar en woon samen met manlief (bijna 33). Mijn kinderwens is heeeel sterk (altijd al geweest), maar er was nooit een juiste man en ook ik heb eerst de wereld met m'n Backpack verovert...

Nu gesetteld: vaste baan, leuke eengezinswoning, auto (met 5 deuren ) en niet geheel onbelangrijk: een super vent!

Manlief twijfelt enigszins over kids, maar ik bestempel dat als "koudwatervrees". Toevallig hebben we gister een deadline (klinkt zo drastisch) geprikt waarop hij mij laten weten of ie kids wilt en dan maken we meteen een plan.

Het is namelijk zo dat ik vanaf september een deeltijd opleiding wil gaan doen, die 2,5 à 3 jaar duurt. Ik wil echt niet pas na die opleiding aan kinderen beginnen, dan ben ik 34/35... Dus mijn voorkeur is: start zomer 2014! Dan beval ik na 2 jr. Studie en die scriptie schrijf ik wel tijdens m'n verlof

Iemand hier ervaring mee?

* ik zou graag opgenomen willen worden in het lijstje *
Welkom lara!!

Ik heb nog geen ervaring maar het laatste wat ik zou doen is scriptie schrijven tijdens je verlof eerlijk gezegd.
Gisteren trouwens toch maar met vriend gepraat. Wat blijkt? Als het aan hem lag zouden we ook nu beginnen. Maar het is handiger voor mij om eerst af te studeren.

Wel fijn dat we blijkbaar echt op 1 lijn zitten!
@ Orzoo: Wat fijn dat hij ook graag al zou beginnen. Voeld dat voor jou als een opluchting dat je het nu weet?

Scriptie tijdens je verlof lijkt mij ook niet handig. Ik wil tijdens het verlof echt niet met andere dingen bezig zijn dan mijn gezin. Bovendien lijkt het me lastig te plannen om dan precies zwanger te zijn.
Orzoo
Oorzoo wat fijn!! Mooie uitkomst-:)

Als ik terugkijk naar mijn afstuderen ( aan het HBO) en mijn bijbehorende scriptie, dan had ik het niet getrokken. Het was erg intensief, had veel contact met de organisatie waar ik onderzoek uitvoerde, de spanningen die toch wel eens om de hoek kwamen kijken. Als ik mocht kiezen zou ik het niet doen, maar ik ben jou niet. Een andere opleiding ( denk ik) een ander persoon.. Al lijkt het me wel erg lastig plannen, zoals Tara ook aangeeft.. En ik denk dat je zo ik beslag wordt genomen door je baby, je nieuwe leven, gebroken nachten.. Dat die scriptie er al snel bij inschiet. Maar dat ben ik-;)
Orzoo!!! Wat fijn van je vriend! Ik ben zo blij voor je!

Welkom lara. Ik heb 2 scripties geschreven en ik zou daar echt geen kind bij gehad kunnen hebben. Ik ben nu aan het einde van mijn promotie en daar zou ik ook echt geen tijd meer voor hebben met een baby. Het kan vast, maar het lijkt me heel zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven