Was het gepland?
maandag 17 juni 2019 om 16:12
Ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken maar ik wil het van mij afschrijven.
Even wat info: mijn vriend is 25 jaar, ik ben 23 jaar en wonen 3 jaar samen zijn iets meer dan 3,5 jaar bij elkaar.
Sinds augustus 2018 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag zwanger wilde worden. Eindelijk in april 2019 een positieve test, god we zijn zo blij!
Nu hebben wij het vorige week bekend gemaakt aan vrienden en familieleden omdat de 12 weken echo goed was. Nu is het alleen dat overal waar wij komen de vraag krijgen: Was het gepland of niet? Je bent dan wel jong moeder. ( Ik vind dat ik niet té jong ben of iets, ik ben al tante van 4 mooie meiden. Twee van mijn broer van 26 jaar en twee mijn zus van 28 jaar.)
Ene kant snap ik de vraag maar ik vind het best asociaal. Hebben meer mensen deze vraag naar hun hoofd gehad toen ze zwanger waren? En zo ja, wat zeggen jullie tegen diegene?
Even wat info: mijn vriend is 25 jaar, ik ben 23 jaar en wonen 3 jaar samen zijn iets meer dan 3,5 jaar bij elkaar.
Sinds augustus 2018 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag zwanger wilde worden. Eindelijk in april 2019 een positieve test, god we zijn zo blij!
Nu hebben wij het vorige week bekend gemaakt aan vrienden en familieleden omdat de 12 weken echo goed was. Nu is het alleen dat overal waar wij komen de vraag krijgen: Was het gepland of niet? Je bent dan wel jong moeder. ( Ik vind dat ik niet té jong ben of iets, ik ben al tante van 4 mooie meiden. Twee van mijn broer van 26 jaar en twee mijn zus van 28 jaar.)
Ene kant snap ik de vraag maar ik vind het best asociaal. Hebben meer mensen deze vraag naar hun hoofd gehad toen ze zwanger waren? En zo ja, wat zeggen jullie tegen diegene?
maandag 17 juni 2019 om 17:51
Blijkbaar niet.
Ik had ook gewoon een stabiele relatie enzo.
maandag 17 juni 2019 om 17:54
Nou ik ken een stel (a), beide ca 25 jaar oud. Redelijk jong dus. Een ander jong stel (b) had een kind gekregen, man van het eerste stel had de baby (van stel b) op schoot en kreeg een complimentje dat hij het goed deed, en dat hij vast ooit een leuke vader zou worden. Nou zei hij, ik moet er niet denken! Twee maanden later vertelde hij en zijn vriendin in verwachting te zijn. Eh... Tja... Gefeliciteerd of Hmmm niet gepland? Dat je niet daadwerkelijk verteld ermee bezig te zijn ok, maar echt glashard zeggen niet te willen terwijl je al bezig bent... Tja.
buffie wijzigde dit bericht op 17-06-2019 17:55
0.69% gewijzigd
Klaar mee
maandag 17 juni 2019 om 17:55
Als je een hond wilt kopen, heb je doorgaans binnen een aantal weken gegarandeerd een hond in huis. Met een baby heb je die garanties niet en kan het heel vaak ook nog eens mis gaan. Vandaar dat veel vrouwen het niet delen. En al deel je het wel dan zijn er altijd van die betweters die je dan weer gaan vragen of het wel verstandig is om een kind te krijgen en je ook nog eens graag voorzien van allerlei doemscenario's.redbulletje schreef: ↑17-06-2019 17:39Waarom niet? Vind het niet meer dan normaal dat je dingen die in je leven spelen deelt. Ook als je van plan bent een hond te gaan nemen bijv. Dan heb je het daar toch ook wel 'ns over en koop je alvast een en ander wat je daarvoor nodig hebt. Zo raar om van een kind een groot geheim te maken.
Je hebt overal mensen voor.
maandag 17 juni 2019 om 17:55
Ja met je beste vrienden misschien. Maar toch zeker niet met collega’s of ooms en tantes enzo? Ik vertel dat soort dingen niet eens aan mijn ouders/broers/zussen, omdat het juist zo leuk is om ze te verrassen met het nieuws. Ik heb het bij de eerste pas gezegd na de eerste echo, alleen 2 vriendinnen wisten ervan. En het duurde lang dus al zou t medisch zijn geworden, dan zou ik t wel hebben gedeeld met naaste familie.redbulletje schreef: ↑17-06-2019 17:39Waarom niet? Vind het niet meer dan normaal dat je dingen die in je leven spelen deelt. Ook als je van plan bent een hond te gaan nemen bijv. Dan heb je het daar toch ook wel 'ns over en koop je alvast een en ander wat je daarvoor nodig hebt. Zo raar om van een kind een groot geheim te maken.
maandag 17 juni 2019 om 17:58
Hahaha Tsja dat is wel wat ongemakkelijk ja... maar als je bezig bent, gaat dat ook niemand wat aan en de vraag naar een kinderwens vind ik ook zeer ongepast (tenzij het je beste vrienden zijn en je vermoedt dat het niet lukt ofzo en je wilt er voor ze zijn). Maar als er niet direct naar gevraagd wordt en je verkondigt dan dat je dat echt nog niet wil, dan is dat wel een beetje dom. Maar t is ook idioot hoe vaak mensen vragen of je al over kinderen nadenkt zodra je getrouwd bent. Net zo’n idiote en brutale vraag als of je zwangerschap gepland is.Buffie schreef: ↑17-06-2019 17:54Nou ik ken een stel (a), beide ca 25 jaar oud. Redelijk jong dus. Een ander jong stel (b) had een kind gekregen, man van het eerste stel had de baby (van stel b) op schoot en kreeg een complimentje dat hij het goed deed, en dat hij vast ooit een leuke vader zou worden. Nou zei hij, ik moet er niet denken! Twee maanden later vertelde hij en zijn vriendin in verwachting te zijn. Eh... Tja... Gefeliciteerd of Hmmm niet gepland? Dat je niet daadwerkelijk verteld ermee bezig te zijn ok, maar echt glashard zeggen niet te willen terwijl je al bezig bent... Tja.
maandag 17 juni 2019 om 18:24
Gekopbloemen schreef: ↑17-06-2019 17:18Belachelijk om te vragen. Maar jij bent zwanger.
Dat gezegd hebbende vraagt men mij of ik zwanger ben .
En ze zeggen me terwijl ze naar mijn buik kijken dat er een kleintje op komst is.
Eeeehhhhhh nee, ik ben plaatselijk dik.![]()
Jeeeetje! Dat meen je niet. Hier sta ik echt versteld van!
Wat onbeschoft van die mensen die dat überhaupt durven te vragen. Ik sta echt met open mond dit te lezen!
maandag 17 juni 2019 om 20:15
Daar heb ik het echt met niemand over gehad. Bovendien slikte ik in de tien jaar voordat ik zwanger werd al geen pil; er zijn meerdere soorten anticonceptie.redbulletje schreef: ↑17-06-2019 16:47Ik zou dat ook vragen. Vooral als je het er in het afgelopen jaar niet eens over hebt gehad dat je bewust met de pil gestopt bent. Maar dat zou ik dus evengoed aan een 35-jarige vragen als die nooit gezegd heeft bewust voor een kind bezig te zijn.
maandag 17 juni 2019 om 20:33
Ongepland is iets heel anders als ongewenst.Attawo schreef: ↑17-06-2019 16:24Ik vind het geen nette vraag, ik stel hem ook nooit ondanks dat ik het me wel eens afvraag.
Het punt is, als ik zelf ongepland zwanger zou worden en het zou houden zou ik nóóit vertellen tegen mensen dat het ongepland was. Met als belangrijkste reden dat ik niet zou willen dat m'n kind ooit het idee zou krijgen dat ik niet op hem/haar zou hebben zitten wachten.
Ons kind was ongepland want gebruikten anticonceptie, wil niet zeggen dat hij ongewenst was.
maandag 17 juni 2019 om 20:35
Dit. Totaal iets anders.Due-scimmie schreef: ↑17-06-2019 20:33Ongepland is iets heel anders als ongewenst.
Ons kind was ongepland want gebruikten anticonceptie, wil niet zeggen dat hij ongewenst was.
Ik zeg trouwens ( jajaj, braak braak) dat mijn jongste een verrassing was. Een fijne verrassing.
maandag 17 juni 2019 om 21:30
Ja hoor, was toen 25 en zwanger na icsi.
En nu zit er straks 5 jaar tussen nr 1 en 2, omdat die 2e heel wat jaren op zich heeft laten wachten en toen reageerden mensen in die tijd weer in de trant van 'oh, het zal wel bij eentje blijven bij jullie, want zo'n groot leeftijdsverschil zou ik echt niet willen'. Leuke opmerking als je de tigste mislukte icsi achter de rug had. Zo'n opmerking vond ik eigenijk nog veel stommer.
En nu zit er straks 5 jaar tussen nr 1 en 2, omdat die 2e heel wat jaren op zich heeft laten wachten en toen reageerden mensen in die tijd weer in de trant van 'oh, het zal wel bij eentje blijven bij jullie, want zo'n groot leeftijdsverschil zou ik echt niet willen'. Leuke opmerking als je de tigste mislukte icsi achter de rug had. Zo'n opmerking vond ik eigenijk nog veel stommer.
.
maandag 17 juni 2019 om 21:52
Ik was met 24 zwanger en ik heb die vraag maar 1x gehad. Van mijn toenmalige manager (man in commerciële branche) toen ik mijn zwangerschap aankondigde.
Ik trok 1 wenkbrauw op en daarna zei hij dat ik echt niet minder uren kon gaan werken. Daarna de andere wenkbrauw omhoog, en hem gevraagd of je doorgaans niet begint met “gefeliciteerd” bij zulk nieuws?
Ik trok 1 wenkbrauw op en daarna zei hij dat ik echt niet minder uren kon gaan werken. Daarna de andere wenkbrauw omhoog, en hem gevraagd of je doorgaans niet begint met “gefeliciteerd” bij zulk nieuws?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
maandag 17 juni 2019 om 22:01
Wacht maar tot je hoort wat kinderloze vrouwen over zich heenkrijgen.Ikheetannoniem schreef: ↑17-06-2019 16:40Jeetje wat een verhaal. Wat mensen allemaal wel niet zeggen hé.
Waarom heb je geen kinderen? Is dat een bewuste keuze? Of ben je onvruchtbaar? Ik heb kinderen, dus ik heb later bezoek in het bejaardentehuis en jij niet. Je nicht heeft al een kind en nu ben jij aan de beurt. Ben je nou nog niet zwanger? Het zal wel eens tijd worden. Straks zit je in de vervroegde overgang.
En op het VIVA-forum zijn er forummers die het volkomen normaal vinden om aan een ander te vragen 'Waarom heb je geen kinderen?'
dinsdag 18 juni 2019 om 08:58
Jeetje... sommige mensen eh.mandylion schreef: ↑17-06-2019 21:30Ja hoor, was toen 25 en zwanger na icsi.
dinsdag 18 juni 2019 om 09:00
Omg. Dit is echt té erg.carrie-bradshaw schreef: ↑17-06-2019 21:52Ik was met 24 zwanger en ik heb die vraag maar 1x gehad. Van mijn toenmalige manager (man in commerciële branche) toen ik mijn zwangerschap aankondigde.
Ik zei het tegen mijn leidinggevende(baas eigenlijk, maar zo wilt die niet genoemd worden) maar die reageerde heel enthousiast. Zijn vrouw werkt hier ook in het bedrijf en die kwam de volgende dag mij heel zachtjes feliciteren omdat niemand het hier toen nog niet wist. En toen ik de 2e echo liet zien vroeg ze: waren jullie allang bezig? of? en ik keek haar aan, ik zeg ja toen ik hier kwam werken (dat was dus vorig jaar september) en toen keek ze me aan en zei niets.. ik denk tja, je vroeg er zelf naar. Nu denk je, wat is hier mis mee. Maar de band tussen haar en mij is niet echt goed zeg maar.. beetje apparte sfeer altijd.
woensdag 31 juli 2019 om 20:02
Het is niet zo raar dat je die vraag niet leuk vind, als je het mij vraagt. Ik heb bij onze 1e (toen was ik 18 en man 21), die vraag zo vaak gehoord dat ik het echt niet meer kon horen... Maar situatie was wel zo dat het voor ons 'onverwacht' was. Dat was ook duidelijk want we waren nog niet lang samen. Ik antwoordde dan met 'ongepland? Liever gezegd onverwacht'.
Bij onze 2e (was ik 21 en man 24) roddelden de zusters tijdens de bevalling op de gang, we hoorden ze ; 'ik ben in kamer 26 ligt een meisje van 21... zo jong he? En het is al haar 2e... waar gaat het heen?!'
Bij onze 3e (ik 24 man 27) gingen we gewoon voor een meisje, na 2 jongens. Vond iedereen.
Bij 4e (ik 28 man 31) was het 'vast weer een ongelukje'
Moraal van dit verhaal? Mensen kletsen graag, en vinden vaak 'iets' van zwangerschappen en kinderen en aantallen daarvan... Laat ze. Ik heb geleerd wat dom te grijnzen en dan koppel ik naar een ander onderwerp.
Bij onze 2e (was ik 21 en man 24) roddelden de zusters tijdens de bevalling op de gang, we hoorden ze ; 'ik ben in kamer 26 ligt een meisje van 21... zo jong he? En het is al haar 2e... waar gaat het heen?!'
Bij onze 3e (ik 24 man 27) gingen we gewoon voor een meisje, na 2 jongens. Vond iedereen.
Bij 4e (ik 28 man 31) was het 'vast weer een ongelukje'
Moraal van dit verhaal? Mensen kletsen graag, en vinden vaak 'iets' van zwangerschappen en kinderen en aantallen daarvan... Laat ze. Ik heb geleerd wat dom te grijnzen en dan koppel ik naar een ander onderwerp.
woensdag 31 juli 2019 om 20:07
Dit meen je niet!! Wat ronduit onbeschoft, pijnlijk en gemeen!!mandylion schreef: ↑17-06-2019 21:30Ja hoor, was toen 25 en zwanger na icsi.