Wat en hoe?

26-02-2020 00:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb een vraagje wat betreft mirena spiraal... deze heb ik vorige week laten verwijderen omdat we willen proberen voor een kindje... mijn vraag is hoe zit het met je vruchtbaarheid na verwijdering? Hoe ging dit bij jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je twee topics?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan heel snel gaan maar ook een tijd duren.
Pas als je ongesteld geworden ben weet je (bijna) zeker dat je weer een eisprong gehad heb.
Afwachten dus.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden condooms gebruikt om mijn cyclus in de gaten te krijgen (met Mirena jarenlang niet ongesteld geweest). Dat ging meteen gewoon weer regelmatig. Daarna ervoor gegaan en meteen in de eerste maand zwanger.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Je bent direct weer vruchtbaar. Veel mensen denken dat dit wel meevalt , dacht ik ook....

Ik weet nu beter :)
Alle reacties Link kopieren
Je bent vaak meteen vruchtbaar, maar ze raden aan 1 menstruatie af te wachten, omdat je baarmoederslijmvlies dan weer vernieuwd wordt.

Door de mirena is het slijmvlies dunner en een minder goede omgeving voor een bevruchtte eicel.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
26-02-2020 07:44
Je bent vaak meteen vruchtbaar, maar ze raden aan 1 menstruatie af te wachten, omdat je baarmoederslijmvlies dan weer vernieuwd wordt.

Door de mirena is het slijmvlies dunner en een minder goede omgeving voor een bevruchtte eicel.
Ik heb hierdoor waarschijnlijk een miskraam gehad, ik was in eerste instantie in 1x zwanger. Dus ik zou een volgende keer inderdaad ook eerst even 1 of 2 rondes wachten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 9 maanden tot ik zwanger raakte. Maar ik was 36 toen de Mirena er uit ging, dus dat lag waarschijnlijk aan mijn leeftijd. Mijn menstruatie bleef ook onregelmatig en werd pas regelmatig na mijn eerste miskraam (die eerste zwangerschap eindigde in een miskraam).
Degene die de spiraal verwijderde weet dat soort dingen niet?
Alle reacties Link kopieren
Je bent direct vruchtbaar! Ik stopte ooit met de pil vanwege migraineklachten en een jaar veilig gevreeen, na een jaar condoom weggelaten en was na 1x (tijdens eisprong) zwanger🙈 maar dit verschilt enorm per persoon! De een is gelijk zwanger en de ander duurt even... zou overal rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
26-02-2020 09:18
Degene die de spiraal verwijderde weet dat soort dingen niet?
In principe doet een huisarts dat, dus ja, die weet dat. Heb in ieder geval nog nooit gehoord dat een assistente dat doet.

En ja, in principe ben je direct weer vruchtbaar, maar het kan even duren voordat je cyclus weer op gang is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven