Wat te doen tegen acne

26-11-2018 22:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, op dit moment 20 weken zwanger en helaas heb ik last van zwangerschapsacne. Ik had gehoopt dat dit langzaam minder werd maar heb het idee dat het alleen maar erger wordt... Met grote onzekerheid tot gevolg.

Ik smeer al aantal weken Benzoylperoxidecreme maar helaas zonder effect. Nu ben ik benieuwd wat bij jullie hielp? Ik ben ten einde raad...
Ik ben niet zwanger maar heb wel acné. Hoe gebruik je de benzoylperoxide? Ben je na een aantal weken wel overgestapt naar de sterkere vorm? (10 ipv 5%) En smeer je het 2x per dag?

Ik weet hoe rot het voelt om zo'n acné te hebben.
hertje89 schreef:
26-11-2018 22:44
Ik ben niet zwanger maar heb wel acné. Hoe gebruik je de benzoylperoxide? Ben je na een aantal weken wel overgestapt naar de sterkere vorm? (10 ipv 5%) En smeer je het 2x per dag?

Ik weet hoe rot het voelt om zo'n acné te hebben.

Ik gebruik 5% 1x per dag. Dit gebruikte ik voor de zwangerschap ook zo(toen zelfs minder, alleen bij een "uitbraak") Ik wil ook niet meer % of vaker smeren omdat ik bang ben dat dit kwaad kan voor de kleine... Volgens de bijsluiter is het veilig te gebruiken, maar ben toch voorzichtig.

Gebruiken meer zwangeren dit??
Morgen contact opnemen met je huisartsen praktijk, en vragen om het middel
Zineryt dit is een lotion en remt de bacterie groei. Dit kan je ook gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Het werkt al heel snel binnen een paar dagen knapt de huid op.
https://www.gladskin.com/nl/acne
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik krijg vanuit de huisarts een lotion. Inderm, dit is erytromicine(antibiotica) Hopelijk werkt dit.
Superhuisvrouw schreef:
26-11-2018 22:54
Morgen contact opnemen met je huisartsen praktijk, en vragen om het middel
Zineryt dit is een lotion en remt de bacterie groei. Dit kan je ook gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Het werkt al heel snel binnen een paar dagen knapt de huid op.
Ik krijg Inderm van de huisarts. Volgens mij is dit het zelfde soort spul.
Anoniem0894 schreef:
27-11-2018 12:19
Ik krijg Inderm van de huisarts. Volgens mij is dit het zelfde soort spul.
Klopt is alleen een andere merknaam maar de werking is het zelfde.
Het ruikt een beetje zurig maar ik zag,de huid weer opknappen. Hoop dat je er ook baat bij hebt.
Het is hormonaal, dus uitzitten gewoon.
Superhuisvrouw schreef:
27-11-2018 17:05
Klopt is alleen een andere merknaam maar de werking is het zelfde.
Het ruikt een beetje zurig maar ik zag,de huid weer opknappen. Hoop dat je er ook baat bij hebt.
Heb jij het ook in de zwangerschap gebruikt? Ben zo bang dat het kwaad kan voor de kleine.
Anoniem0894 schreef:
27-11-2018 22:00
Heb jij het ook in de zwangerschap gebruikt? Ben zo bang dat het kwaad kan voor de kleine.
Ja toen ik zwanger was het kan geen kwaad. Beetje lotion op een wattenschijf als je je huid gereinigd hebt .
En dan de plekjes behandelen.
Als jij op de medicijn naam googeld lees je ook dat je het kunt gebruiken tijdens de zwangerschap.Of zwanger wilt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven