Wel of niet zwanger?

24-06-2021 14:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog snel voordat het forum verdwijnt; ik snap dr echt helemaaaaaaaal niks van.

8 juni ongesteld geweest zoals normaal. Geen andere klachten gehad behalve dat ik deze menstruatie een keer geen buikpijn of hoofdpijn kreeg.

Afgelopen maandag was ik hondsberoerd in de ochtend, in de middag zakte het langzaam weg. Maandag op dinsdagnacht amper geslapen want ik had ontzettend last van mn buik. Steken, gerommel en elke beweging die ik maakte deed pijn.

De dag doorgekomen met een handje paracetamol en op tijd gaan slapen. Woensdagochtend nog steeds last, maar al vele malen minder. Vanochtend idem.

Vandaag voor de gein een test gedaan, positief. Nog 2 andere merken getest, ook positief.

Maar dit kan toch eigenlijk niet? Twee weken geleden netjes ongesteld geweest. Dan kan ik toch nooit nu al een positieve test hebben?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel seks gehad?

Sommige mensen worden ongesteld tijdens hun zwangerschap of hebben weleens een bloeding. Het ene sluit het andere niet uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom deed je dan een zwangerschapstest als je het zo onwaarschijnlijk vindt?
Bij jouw klachten zou ik eerder aan een buikgriepje oid denken.

Maar goed, je bent dus zwanger. Kan ik je feliciteren?
Alle reacties Link kopieren
Tja zonder hcg in je lijf slaat zo'n test niet positief uit.
Wat die bloeding is geweest, geen idee. Maar het lijkt er toch echt op dat je zwanger bent!

Gefeliciteerd! (?)
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschapstesten zijn zeer zelden vals positief. Ik vind dit echter ook wel heel vroeg (8 juni CD1 (1e cyclusdag), dan zit je nu op CD16, dus je zou nu eigenlijk pas vlak na je eisprong moeten zitten). Ik heb een (erg) korte cyclus en had op CD 22 mijn positieve test.
Mogelijk ben je al langer zwanger, maar bleef je 'ongesteld' worden. Dat is zeldzaam maar kan gebeuren.
Probeer je ook zwanger te raken? Bel anders even de huisarts, voor een bloedtest, dan weet je het zeker.
phloxx wijzigde dit bericht op 24-06-2021 19:44
0.21% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Je zult niet de eerste zijn die ondanks zwangerschap toch bloedingen heeft. Ik zou verloskundige bellen voor een afspraak en om te kijken hoe ver je bent.
Alle reacties Link kopieren
@viva-amber: Ja, wel gewoon seks gehad.

@Rosalind: Waarom ik de test toch heb gedaan? Eigenlijk meer om uit te sluiten dat ik misschien toch zwanger kon zijn? Ik weet het niet. Wij zijn al een tijdje bezig, maar elke maand werd ik gewoon ongesteld. En de klachten kwamen redelijk overeen met de normale "menstruatiekrampen" maar omdat ik net ongesteld was geweest, vond ik het vreemd.

@Phloxx: we proberen het inderdaad al een tijdje, maar zonder succes. En juist omdat het eigenlijk niet kan (?), durf ik nog niet te vroeg te juichen.
Alle reacties Link kopieren
Dan gefeliciteerd to! Vaak komt misselijkheid vanaf week of 6 dus ik zou verloskundige even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Er gebeuren gekkere dingen omtrent zwanger worden.
En waarom kan het eigenlijk niet TO? Als je probeert samen zonder voorbehoedsmiddelen kan het eigenlijk gewoon heel goed hoor….
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
24-06-2021 16:04
Er gebeuren gekkere dingen omtrent zwanger worden.
En waarom kan het eigenlijk niet TO? Als je probeert samen zonder voorbehoedsmiddelen kan het eigenlijk gewoon heel goed hoor….
Dat het kan gebeuren, dát snap ik wel. Maar het idee dat ik naar mijn weten gewoon ongesteld ben geweest en nu dus positief test vind ik gewoon een beetje gek (en wellicht ook gewoon snel?)
Joh, als je drie (duidelijke) positieve testen hebt, ben je gewoon zwanger. Gefeliciteerd!

Sommige vrouwen hebben nog bloeding(en) als ze zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer positief getest kort na mijn menstruatie. Dat was twee keer niet goed. Hou jezelf goed in de gaten, mocht je erge pijn krijgen links of rechts onderin je buik, bel dan een huisartsenpost.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen innestelingsbloeding gehad en dat verward met menstruatie? Het bloeden zal dan wel minder geweest zijn dan met je menstruatie
Alle reacties Link kopieren
Je kan een ClearBlue test proberen om te kijken of je misschien al wat langer zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
je hbt natuurlijk niet 'voor de gein' een zwangerschapstest gedaan :)
Je had zelf ook een vermoeden, dat het waar kon zijn

Ben benieuwd wat Claerblue aangeeft, hoeveel weken
Alle reacties Link kopieren
Je kunt enkele dagen tot weken na een miskraam ook nog positief testen heb ik begrepen.. ik snap dat je verward bent, ik zou idd even langs ha gaan, of zo’n digitale clearblue met week-indicator is ook een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Bel een verloskundige of een huisarts.
Niet om je bang te maken, maar de laatste keer dat ik een dergelijk verhaal hoorde (ongesteld geweest, daarna buikpijn en beroerdheid en een onverwacht positieve zwangerschapstest) bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te betreffen.
Alle reacties Link kopieren
Heb paar jaar geleden ook meegemaakt. Was gewoon ongesteld geweest. En ging na 10 dagen starten met ovulatietesten. Gelijk erg positief. Dit bleef 3 dagen. Toen een zwangerschapstest gedaan. Bleek ik ook zwanger te zijn.
Helaas was dit ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gefeliciteerd. Hopelijk bij jou wel een goeie en mooi einde.
Pluk de dag...
Vorig jaar ook meegemaakt. Ongesteld (even hevig als altijd), twee weken later bleef ik dagen achter elkaar steeds beroerder worden en omdat mijn gedachten dan een loopje met me gaan nemen een test gedaan om het uit te sluiten.
Ik had (heb) wel een hele onregelmatige cyclus.

Hij zit nu bij me op schoot.
Alle reacties Link kopieren
Net nog snel een clearblue met week-indicatie gekocht. Morgenvroeg nogmaals testen en als die dan weer positief is bel ik gelijk de HA!
Ongesteld word je niet tijdens een zwangerschap. Het kan gewoon niet, hormonaal gezien. Bloedverlies in het eerste trimester daarentegen komt voor bij 1/4 gezonde zwangerschappen (en natuurlijk nog vaker tijdens zwangerschappen die niet goed zitten).

Ik denk dat je 8 juni niet ongesteld bent geweest maar een bloeding tijdens prille zwangerschap hebt gehad. Morgen even de huisarts of een verloskundige bellen. Wees inderdaad wel bedacht op een bbz. Bij hevige buikpijn of hevig bloedverlies direct aan de bel trekken.
Alle reacties Link kopieren
Iksnapdrniksvan schreef:
24-06-2021 17:48
Net nog snel een clearblue met week-indicatie gekocht. Morgenvroeg nogmaals testen en als die dan weer positief is bel ik gelijk de HA!
Daar hoef je niet mee te wachten tot morgenochtend hoor
Alle reacties Link kopieren
Als je je zieker gaat voelen, bel dan vanavond de HAP!
Alle reacties Link kopieren
Iksnapdrniksvan schreef:
24-06-2021 17:48
Net nog snel een clearblue met week-indicatie gekocht. Morgenvroeg nogmaals testen en als die dan weer positief is bel ik gelijk de HA!
en?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam ook al kijken of je meer weet. Ik hoop op de meest positieve uitslag voor je!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven