Wens voor nog een kind, maar toch wachten. Wie ook?

28-09-2021 15:38 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier die ook een wens voor nog een kindje hebben, maar daar om e.o.a. reden nog mee wachten en graag mee willen schrijven?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen van 4,5 en 2,5 jaar en mijn man en ik hebben nog een sterke kinderwens voor een 3e.
Ons 2e kind heeft echter een aangeboren afwijking (gelukkig goed behandelbaar) en de kans op herhaling bij een volgende zwangerschap is er. We hebben hierdoor ook een hele spannende zwangerschap gehad.
Ik heb toen ook getwijfeld of ik dit nogmaals aan zou durven. Ondertussen gaat het al een tijd goed met ons kind en wordt de wens voor nog een kindje steeds sterker. Ik wil alleen toch nog wachten tot de jongste wat ouder is, zodat mocht het weer spannend worden het allemaal wat makkelijker te doen is.
Maar soms vind ik het heel lastig dat we niet nu er gewoon weer voor kunnen gaan zonder de zorgen die het meebrengt.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 kinderen, 1tje van ruim 10 maanden en 1 van 3,5.
Mijn vriend zou graag nog een derde willen, maar ik twijfel en weet het niet.
Voor mezelf omdat ik veel miskramen gehad heb (kan ik dat nog vaker aan) en omdat mijn zwangerschappen en voornamelijk de laatste zwangerschap ruk was (naast 38 weken spugen voelde ik me ook algeheel extreem slecht, soort non stop grieperig) en dan nu natuurlijk 2 kinderen die daar last van zouden hebben. Ik weet gewoon niet of ik het nog eens 'kan', maar het voelt ook nog niet compleet of klaar.
Maar goed, daar is dit topic misschien niet helemaal voor.
Alle reacties Link kopieren
Kun je concreet omschrijven waar je dan precies op wacht? Je kunt de toekomst niet voorspellen, dus wanneer is het dan helemaal veilig? Die zorgen zullen er nu zijn en over een paar jaar nog steeds. Dus het lijkt me dat je dan gewoon in het diepe moet springen als je het echt wil.
Alle reacties Link kopieren
@melon: Je bent welkom om mee te schrijven hoor! Wat heftig al die miskramen en pittige zwangerschappen. Ik snap dat je dan niet weet of je het nogmaals aandurft. Als dit niet aan de hand was geweest, had je dan nu al voor een 3e gegaan?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@ Aureel: Het gaat me er niet om wanneer het veilig, want dat blijft inderdaad hetzelfde of we er nu voor zouden gaan of over een aantal jaar.
Als ik weer zwanger zou raken zal ik vanaf een bepaalde week onder strenge controle komen van 1-2x per week. Dat zou betekenen dat ik de andere kinderen steeds weg moet brengen. Nou zit de oudste al op school en als de jongste ook op school zit wordt het gewoon makkelijker, dan hoef ik ze niet steeds weg te brengen en kan ik veel onder schooltijd plannen.
Maar mijn gevoel wil eigenlijk niet zo lang wachten en dat maakt het lastig.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten bewust met een tweede kindje. Ten tijde van mijn eerste zwangerschap was ik bijna afgestudeerd en het idee was dat ik 'gewoon' nog mijn diploma kon halen misschien zelfs een fijne baan kon vinden voor mijn zwangerschapsverlof. Die zwangerschap was echter 1 grote hel waarbij ik 9 maanden in bed heb doorgebracht, dus dat afstuderen is hem niet geworden. Na de bevalling had ik nog veel lichamelijke klachten en lukte het me niet om gelijk weer fulltime mijn studie op te pakken, dus ben ik parttime gaan werken. Sinds deze week ben ik echter wel weer bezig met mijn studie en ik hoop zomer 2022 dan eindelijk af te studeren. Hoewel het inmiddels flink begint te kriebelen voor een tweede (onze zoon is nu ruim 10 maanden) wachten we dus minstens tot zomer 2022, tot ik eindelijk mijn diploma heb. Want ik weet nu dat zwanger zijn en studeren niet samen gaat en ik wil absoluut niet nóg meer studie vertraging oplopen.
Juul2014 schreef:
28-09-2021 15:43
Ik heb 2 kinderen van 4,5 en 2,5 jaar en mijn man en ik hebben nog een sterke kinderwens voor een 3e.
Ons 2e kind heeft echter een aangeboren afwijking (gelukkig goed behandelbaar) en de kans op herhaling bij een volgende zwangerschap is er. We hebben hierdoor ook een hele spannende zwangerschap gehad.
Ik heb toen ook getwijfeld of ik dit nogmaals aan zou durven. Ondertussen gaat het al een tijd goed met ons kind en wordt de wens voor nog een kindje steeds sterker. Ik wil alleen toch nog wachten tot de jongste wat ouder is, zodat mocht het weer spannend worden het allemaal wat makkelijker te doen is.
Maar soms vind ik het heel lastig dat we niet nu er gewoon weer voor kunnen gaan zonder de zorgen die het meebrengt.
Jullie kunnen er wel weer “gewoon” voor gaan. Maar jullie verstand zegt anders. En begrijpelijk.

De problemen gaan niet weg, die blijven.

Zou het een ramp zijn het te houden bij 2 kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-09-2021 16:52
Jullie kunnen er wel weer “gewoon” voor gaan. Maar jullie verstand zegt anders. En begrijpelijk.

De problemen gaan niet weg, die blijven.

Zou het een ramp zijn het te houden bij 2 kinderen?
Een ramp is een groot woord, maar onze wens is wel heel sterk en ik zou het ook wel aandurven.
Aan de andere kant kan ik ook wel zien dat we al heel gezegend zijn met 2 kinderen.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
En zit er nog een kind te wachten op een aandoening, ook al is er een behandeling voor?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
28-09-2021 17:29
En zit er nog een kind te wachten op een aandoening, ook al is er een behandeling voor?
Daar denk ik ook over na. Garantie in het leven is er natuurlijk nooit. En de kans dat het een gezond kind wordt , is groter dan dat het diezelfde afwijking krijgt. Al kunnen er natuurlijk nog tal van andere afwijkingen zijn. Garantie op een gezond kind heb je sowieso niet.
Dus dan weegt ons verlangen toch zwaarder.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Meld!

Ik denk alleen niet dat ik zo lang ga wachten, ik weet niet of dat erg is? Onze oudste is bijna 4.5 en onze jongste is 11 maanden. Dat er een derde komt zijn we over uit en ik wilde graag zo’n beetje nu gaan starten met terugplaatsingen, maar jongste slaapt nog zo slecht dat man het echt nog niet ziet zitten. En ik kan hem geen ongelijk geven maar ben wat hormonaler :P

Ben wel van plan te beginnen zodra hij goed slaapt. Wij zijn afhankelijk van ICSI en heb het ziekenhuis wel al gebeld over de mogelijkheden.

Wat heftig van je jongste Juul. En long time no see :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
28-09-2021 19:33
Meld!

Ik denk alleen niet dat ik zo lang ga wachten, ik weet niet of dat erg is? Onze oudste is bijna 4.5 en onze jongste is 11 maanden. Dat er een derde komt zijn we over uit en ik wilde graag zo’n beetje nu gaan starten met terugplaatsingen, maar jongste slaapt nog zo slecht dat man het echt nog niet ziet zitten. En ik kan hem geen ongelijk geven maar ben wat hormonaler :P

Ben wel van plan te beginnen zodra hij goed slaapt. Wij zijn afhankelijk van ICSI en heb het ziekenhuis wel al gebeld over de mogelijkheden.

Wat heftig van je jongste Juul. En long time no see :bigkiss:
Heb je nog cryos of moet je het traject weer helemaal opnieuw doen?

Hoe slecht slaapt je jongste? Tussen mijn oudste 2 zit 14 maanden dus toen nr 2 kwam hadden we nog gebroken nachten dus dat waren we gewend.

Nu 6 jaar later is er weer een ukkepuk bij en pfoeh de gebroken nachten is wel weer afzien als je doorslapen gewend bent.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
28-09-2021 19:40
Heb je nog cryos of moet je het traject weer helemaal opnieuw doen?

Hoe slecht slaapt je jongste? Tussen mijn oudste 2 zit 14 maanden dus toen nr 2 kwam hadden we nog gebroken nachten dus dat waren we gewend.

Nu 6 jaar later is er weer een ukkepuk bij en pfoeh de gebroken nachten is wel weer afzien als je doorslapen gewend bent.
Nog 6 :)
En ja mijn oudste sliep echt goed door ook al (was 3.5 toen nr 2 kwam), dus dat herken ik wel. Maar mijn jongste was vannacht weer van 2-5 wakker en dat doet ie een paar keer per week en ik heb een vrij verantwoordelijke baan, dus ik trek dat aardig slecht. En als ik dan denk aan de eerste trimestermisselijkheid denk ik dat het een ticket naar de ziektewet wordt als ik nu zwanger raak, daar heb ik niet zoveel zin in.

Hoop dat hij beter gaat slapen nu ik langzaam de borstvoeding aan het afbouwen ben.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Juul2014 schreef:
28-09-2021 16:35
@melon: Je bent welkom om mee te schrijven hoor! Wat heftig al die miskramen en pittige zwangerschappen. Ik snap dat je dan niet weet of je het nogmaals aandurft. Als dit niet aan de hand was geweest, had je dan nu al voor een 3e gegaan?
Dat weet ik niet. Misschien niet nu al, omdat ik het leeftijdsverschil tussen de kinderen wel fijn vind, maar ik zou wel een soort van knoop door willen hakken ofzo.
Ik kan niet wachten tot de baby ook 3 is en dat ze beide echt groter worden. Maarja, wil ik dan nog terug? Veel twijfels dus.
Alle reacties Link kopieren
@lux: wat mij betreft ben je welkom hoor 😊
Ik kan begrijpen dat je man het nog niet zitten, maar ja die kriebels/hormonen kunnen zo sterk zijn he 😅
Hopelijk gaan de nachten snel beter. Altijd al de wens voor een 3e gehad?
Hebben wij vaker samen in een topic geschreven of niet?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
28-09-2021 19:40
Heb je nog cryos of moet je het traject weer helemaal opnieuw doen?

Hoe slecht slaapt je jongste? Tussen mijn oudste 2 zit 14 maanden dus toen nr 2 kwam hadden we nog gebroken nachten dus dat waren we gewend.

Nu 6 jaar later is er weer een ukkepuk bij en pfoeh de gebroken nachten is wel weer afzien als je doorslapen gewend bent.
Ja dat lijkt me dus ook het ‘nadeel’ van dat er langer tussen de kinderen zit. Dat je er weer helemaal in moet komen. Joe ervaar je het leeftijdsverschil verder?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
28-09-2021 20:30
Dat weet ik niet. Misschien niet nu al, omdat ik het leeftijdsverschil tussen de kinderen wel fijn vind, maar ik zou wel een soort van knoop door willen hakken ofzo.
Ik kan niet wachten tot de baby ook 3 is en dat ze beide echt groter worden. Maarja, wil ik dan nog terug? Veel twijfels dus.
Ik zou zeggen, geef het gewoon nog even de tijd om er over na te denken. Je jongste is nog klein, over een jaar kunnen dingen heel anders voelen..
Blijf er lekker over meeschrijven als je dat fijn vindt! 😘
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
28-09-2021 16:47
Wij wachten bewust met een tweede kindje. Ten tijde van mijn eerste zwangerschap was ik bijna afgestudeerd en het idee was dat ik 'gewoon' nog mijn diploma kon halen misschien zelfs een fijne baan kon vinden voor mijn zwangerschapsverlof. Die zwangerschap was echter 1 grote hel waarbij ik 9 maanden in bed heb doorgebracht, dus dat afstuderen is hem niet geworden. Na de bevalling had ik nog veel lichamelijke klachten en lukte het me niet om gelijk weer fulltime mijn studie op te pakken, dus ben ik parttime gaan werken. Sinds deze week ben ik echter wel weer bezig met mijn studie en ik hoop zomer 2022 dan eindelijk af te studeren. Hoewel het inmiddels flink begint te kriebelen voor een tweede (onze zoon is nu ruim 10 maanden) wachten we dus minstens tot zomer 2022, tot ik eindelijk mijn diploma heb. Want ik weet nu dat zwanger zijn en studeren niet samen gaat en ik wil absoluut niet nóg meer studie vertraging oplopen.
Oh ik snap het dat je dan eerst wilt afstuderen! Maar soms ook lastig om het uit te moeten stellen als het zo kriebelt. Schrijf lekker van je af hier! 😘
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me fijn om hier van me af te kunnen schrijven, soms dwalen alle gedachten hierover zo door m’n hoofd.
Ik zou het graag allemaal nog een keer mee te maken, zo’n klein hummeltje.
Bij de eerste is alles nieuw en was ik best onzeker en heb ik ook een paar maanden ‘n lichte depressie gehad na de geboorte en bij de 2e verliep alles ook heel anders.
Ik hoop als ik het nog een keer mag meemaken dat het een fijne, rustige, mooie tijd mag zijn. Daar kan ik soms wel een beetje met jaloersheid naar kijken bij andere, die een gezonde baby krijgen en als trotse moeder ‘n heerlijke kraamtijd thuis hebben.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me hier ook voorzichtig. Wegens meerdere redenen met als genadeklap de Corona ellende hadden we eigenlijk besloten het bij 1 kind te houden.

Maar de kriebels zijn niet te weerstaan en de wens is zo groot dat we toch de optie weer open zetten. Ik zou het liefst morgen weer een baby hebben maar dat is niet verstandig :) Mijn zoontje van 3 is een beetje een zorgenkind en die moet eerst gesetteld zijn richting school en dan hoop ik dat er wat meer stabiliteit en ruimte is. Hoewel voor die ruimte we eigenlijk ook nog een ander huis zouden moeten zoeken maar dat probleem schuif ik even op de lange baan :P
Alle reacties Link kopieren
Juul2014 schreef:
28-09-2021 22:44
@lux: wat mij betreft ben je welkom hoor 😊
Ik kan begrijpen dat je man het nog niet zitten, maar ja die kriebels/hormonen kunnen zo sterk zijn he 😅
Hopelijk gaan de nachten snel beter. Altijd al de wens voor een 3e gehad?
Hebben wij vaker samen in een topic geschreven of niet?
Volgens mij niet echt samen in een langdurig topic, maar meer dat we elkaar een tijdje regelmatig tegenkwamen.

En nee, wens voor een derde is relatief nieuw. Ik heb altijd gedacht na 2 klaar te zijn, vooral ook omdat ik mijn eerste zwangerschap echt vreselijk vond en dacht ‘nooit meer’, en daarna ‘nou vooruit nog 1x dan, omdat man het zo graag wil’. Maar de zwangerschap van mijn jongste was juist heel gemakkelijk en heb nu zo’n fijne babytijd achter de rug (ondanks niet slapen), dat ik wel nog een keer wil :A:

Ik merk ook dat ik de liever kies tussen de mogelijkheden van een ‘eenkindgezin’ en een ‘groot gezin’ dan er precies tussenin te gaan zitten. Toen ik er 1 had zag ik het nog wel zitten om een topcarrière na te streven, maar dat heb ik met 2 echt niet meer, ik merk dat ik vond dat ik wel genoeg aandacht had voor mijn oudste zoon na een hele volle werkweek omdat ik in de weekenden de volle aandacht voor hem kon hebben. Nu we de jongste erbij hebben voelt dat heel anders en bovendien ben ik mijn uurtje voor mezelf als ze op bed liggen echt wel noodzakelijk gaan vinden en zie ik het nu niet enorm zitten om ‘s avonds nog heel veel te gaan studeren, voorbereiden en extracurriculaire taken aan te nemen. Qua carrière inmiddels een ander leuk, zinvol pad voor ogen waarbij ik de mogelijkheid heb om nu wat rustiger aan te doen en straks als de kinderen groter zijn juist uit te breiden. En daardoor is er een wens ontstaan voor er nog 1 bij; ik kies dan nu voor het grote gezin, wat me heel leuk lijkt, ipv de carrière, die me ook heel gaaf had geleken. Met 2 blijk ik eigenlijk precies tussen wal en schip te vallen qua levensinvulling ;)

Dat klinkt een beetje dramatisch natuurlijk en als de derde er niet lukt heb ik daar echt wel vrede mee, ik weet dat het niet vanzelfsprekend is na 2 IVF-kinderen. Maar de ruimte, in ons hoofd, hart en huis, ja die is er zeker, juist omdat we nu een tweede hebben.

En helpt ook niet mee dat onze oudste zeurt om nog een baby :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
28-09-2021 22:57
Ik meld me hier ook voorzichtig. Wegens meerdere redenen met als genadeklap de Corona ellende hadden we eigenlijk besloten het bij 1 kind te houden.

Maar de kriebels zijn niet te weerstaan en de wens is zo groot dat we toch de optie weer open zetten. Ik zou het liefst morgen weer een baby hebben maar dat is niet verstandig :) Mijn zoontje van 3 is een beetje een zorgenkind en die moet eerst gesetteld zijn richting school en dan hoop ik dat er wat meer stabiliteit en ruimte is. Hoewel voor die ruimte we eigenlijk ook nog een ander huis zouden moeten zoeken maar dat probleem schuif ik even op de lange baan :P
Ohh wat leuk PV :) waarom is je zoon een zorgenkindje?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
28-09-2021 20:30
Dat weet ik niet. Misschien niet nu al, omdat ik het leeftijdsverschil tussen de kinderen wel fijn vind, maar ik zou wel een soort van knoop door willen hakken ofzo.
Ik kan niet wachten tot de baby ook 3 is en dat ze beide echt groter worden. Maarja, wil ik dan nog terug? Veel twijfels dus.
Dit is zo herkenbaar. Ik heb ook echt de wens om door te pakken nu omdat ik ook uit de luiers wil, ondanks de wens voor een derde.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag met jullie mee!
We hebben 2 kinderen, de oudste wordt komend weekend 4 en de jongste is bijna 2,5. We weten al een hele tijd dat we nog een 3e willen, maar ik had lang het gevoel van 'nu nog even niet.' Ik voelde nog niet de ruimte voor eentje erbij. Inmiddels is dat anders en beginnen m'n eierstokken weer te rammelen :lol: .

We wachten nog wel even, omdat we een huis aan het bouwen zijn en omdat ik niet in een verbouwing/verhuizing wil zitten tijdens de kraamtijd/jonge babytijd. En het lijkt me ook wel lekker als de oudste 2 (bijna) op school zitten allebei en ik m'n handen vrij heb voor weer een baby. Ik kan daar erg naar uit kijken! Ik ben nog niet klaar met dat kleine en wil graag nog een keer vanaf het begin beginnen ;) .
Zoals het er nu naar uit ziet, willen we voorjaar/zomer 2022 proberen weer zwanger te worden. Ik twijfel er wel over om eind van dit jaar/begin 2022 mijn spiraal alvast te laten verwijderen en m'n cyclus op gang te laten komen. Ik heb me er nog niet echt in verdiept.
Heeft iemand van jullie ervaring met het verwijderen van een spiraal en het op gang komen van de cyclus?

Leuk om hierover van gedachten te wisselen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven