Wij proberen zwanger te worden in 2016 (2.0)

05-04-2016 12:19 989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen dit topic praten we verder, zodat alle leden van onze huidige groep zelf ook de tabel aan kunnen passen met hun laatste gegevens.

Tabel is vol



NaamLeeftijd (v+m) 1e/2e/?e kindjeRondeNODZwangerUDBijzonderhedenVlinderbloem8927+321e8- 23/11/2016 4 november bevallen van een gezonde zoon! Autumnborn32+371e228/06/16Marina__30+331e4-2 29/04/2017 27/2 27-wekenafspraak 1/3 32-weken echo biometrieMariskam19831+321e1111/09/1613 september 1e afspraak bij gynaecoloogLouise3030+381e3- 15/10/16America35+331e2424/12/2016verder in de MMM, HSG goed, nu 3 mnd Clomid LindsayKristofLana 28/30 2e 4 23/03/2017 5/12 24weken echo twix8927+281e1004-11-eskee29+451e3 ?0401201623+252e4Rachelroos30+301e1- maart 2017 Miskraam met 10 wk in mei 2016, 2e zwangerschap 1/8 1e echo! HopefulyPregnant26+26 1e1226/08



Pris1992, Lewis10, Poekie90, mi_loves_spring, Elze88, Babylovee, FN92, Sunny61290586, Medea94 en hopenopeenwondertje; we hebben jullie uit de tabel gehaald omdat we een tijdje niets meer van jullie gehoord hebben. Mocht je toch weer mee willen schrijven, laat dan even iets weten.
Net ongesteld geworden op naar ronde 7 :(
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer even!

Mijn cyclus lijkt direct weer normaal te zijn! Eisprong is geweest en die hebben we redelijk benut haha! Mijn NOD is nu 3 juli! Ben benieuwd of ik me kan inhouden om niet eerder te testen



@maanroosvis, twix, balen! Knuffel voor jullie!



@de vruchtbare dames, succes deze week! haha



@trouwen, moet er nog niet aan denken om te trouwen! Eerst maar een kleine en dan zien we wel weer, wat een geregel enzo zo'n trouwerij, niks voor mij haha



@zwangeren, hoop dat het met jullie goed gaat!!



@marina, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
O nee, @maanroosvis en @twix, wat jammer. En gewoon heel oneerlijk. Maar gemiddelden zijn ook maar gemiddelden hè, die 70% is gebaseerd op onderzoek met grote groepen. Daar moet moet je je helemaal niet meer vergelijken. Iedereen in zijn eigen tempo (ok, liever een beetje eerder dan later natuurlijk, maar jullie zijn super stoer dus die extra maand kan er ook nog wel bij). Uiteindelijk lukt het vast!



@Vlinderbloem, zo knap dat je nog steeds lekker aan het sporten bent! Dat je zo fit bent gaat je straks met de bevalling vast helpen.



Jullie advies over en ervaring met ovulatietesten heb ik trouwens direct ter harte genomen, en een doosje gehaald bij de etos. Onderweg naar huis kreeg ik toch nog een uurtje menstruatieachtige pijn. Dat heb ik eigenlijk iedere maand wel, dus ik vermoed dat dat mijn eispring was. Thuisgekomen direct een test gedaan, maar die was negatief. Misschien was ik net te laat? Voor de zekerheid hebben we 's avonds wel direct maar een poging gedaan . A.s. dinsdag is mijn NOD. Nu heb ik sinds gisteren best een beetje pijnlijke borsten, maar dat lijkt me rijkelijk vroeg (toch?) dus het zal wel psychisch zijn...
Alle reacties Link kopieren
@maan deze is voor jou!



Heb even niet veel tijd om te reageren, rest komt later!
Alle reacties Link kopieren
Hé dames,

Ik ben er nog hoor. Ik heb de afgelopen week alles gevolgd waar de wifi het toeliet en heb genoten van jullie verhalen. Omdat ik zo lang weg ben geweest ga ik niet op alles reageren, want dan ga ik geheid nog vanalles vergeten. Maar de volgende dingen wel:



@de dames met wat een toch weer he? Ik baal voor jullie mee en voel me gelijk weer verbonden met de wachtgroep.



@geloof. Katholiek, niet perse zo opgevoed door mijn ouders (wel gedoopt e.d. maar zij gingen nooit naar de kerk) maar ondertussen heb ik wel een band met het geloof. Het maakt mij dan niet zozeer uit in welke vorm maar spiritualiteit heeft wel een belangrijke rol in mijn leven. Wij zijn voor de kerk getrouwd en onze kinderen zullen gedoopt worden, en aangemoedigd hun communie te doen. Dat zal echter wel op een oecumenische manier gaan zijn, omdat ik niet van mening ben dat het ene geloof beter is dan het andere. Ze hebben alleen andere uitingsvormen, waarbij katholiek voor mij de vorm is.



@Rachelroos, wat fijn dat je cyclus direct weer normaal aanvoelt! Ik zou zeggen ga er voor!



Ik voel me wisselend de afgelopen dagen. Sinds zondag weet ik dat alle hormonen uit mijn lijf zijn. Toch stom om dan naar een negatieve test te staren want een week eerder was de test nog positief. Wel ben ik blij dat ik getest heb want zo weet ik zeker dat alles lichamelijk goed is gegaan (geen hormonen = meestal geen achtergebleven weefsel). Ook kan ik als ik opnieuw positief zou testen over een tijdje dus echt voelen dat ik weer zwanger ben (geen twijfels). Dat vond ik ook belangrijk. Het lijkt er op dat wij er direct weer voor zullen gaan in plaats van te wachten tot de eerste menstruatie. Dat is nog wel afhankelijk van of e.e.a. direct wil lukken, gezien we daar geen pogingen toe gedaan hebben tijdens de periode dat ik zwanger was. we waren natuurlijk pas net oké bezig en ik moet zeggen dat ik dat wel spannend vind. Dus maar weer begonnen met mijn epi-no om hopelijk alles vlot te laten werken en hoewel ik het ergens raar vind moet ik zeggen dat ik toch wel weer redelijk obsessief ben in het proberen aan te voelen of mijn eisprong er al aan zit te komen (nog geen symptomen daarvan). Ik ga niet testen met ovulatietesten deze maand. Dat heb ik mijzelf wel beloofd.

Gisteren vertelde een collega van me dat ze zwanger is. Het is haar tweede en de 1e was via IVF traject. Nu hadden ze nog embryo's en heeft ze een terugplaatsing gehad welke goed is verlopen. Ik was echt zo blij voor haar. Ze gaf aan het me persoonlijk te willen vertellen en dat vond ik wel erg fijn. Een andere collega (zo bleek diezelfde dag) is ook zwanger. Dit keer kon mijn manager haar mond niet houden (ik ben teamleider van 2 teams en eigenlijk weet ik altijd wat zij weet). Vandaag die collega dus ook in het geheim alvast gefeliciteerd. Volgende week zullen ze beiden aan hun teams gaan vertellen over hun zwangerschap. Ik ben oprecht blij voor hen, maar zeer doet het ook zeker wel. En hoewel het raar voelt om het 1e kindje direct "in te wisselen" voor een 2e, heb ik wel het idee dat die pijn (jaloersheid) af zal nemen als ik ook een gezonde zwangerschap mag ervaren en niet over hun 20 weken echo's hoor en dan denk "Daar zou ik eerder dan jullie hebben moeten zijn".



Het is een heel verhaal geworden weer, maar goed, het voelt fijn om hier alles elke keer weer te delen met jullie.
Alle reacties Link kopieren
Net een ovulatietest gedaan... in controlevenster een duidelijke streep en in het testvenster een lichtere streep. Dat betekent toch dat mijn ovulatie er iig aan zit te komen? Ergens deze week ofzo..?
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Klopt 04!! Vanaf nu om de dag plezier tussen de lakens hihi...ik ga voor je duimen!!



Reageer straks even uitgebreider! Vriendlief en ik hebben besloten last minute met zn tweeen te gaan bbqen dus moet even wat boodschapjes halen!!
Alle reacties Link kopieren
Gehehe, manlief vond dat erg naar om te horen xD
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Twix en Maan, hoe is het met jullie? Alweer vol in de nieuwe-ronde-dan-maar-weer-modus?



Denk je de 21e je eisprong te hebben gehad en de 28e je te verwachten NOD, Autumn? Dan denk ik bijna dat wat je voelde geen eisprong is geweest. Deze is als het goed is wat eerder dan een week voor NOD. Pijnlijke borsten een week voor NOD is vroeg, maar het zou zomaar kunnen. Niet iedereen is hetzelfde.



Spannend weer voor jullie Rachel! Was je af van die vervelende wachtweken zit je er nu weer middenin. Hopelijk net zo snel als vorige keer weer een hartje voor jullie. Hadden jullie eigenlijk mensen in de omgeving verteld dat je zwanger was?



Lijkt me even heel moeilijk voor je Marina, al die zwangerschapsaankondigingen! Ik vind het al lastig, maar als je net hebt meegemaakt dat je eigen zwangerschap is afgebroken dan lijkt het me helemaal rot. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent! Zoals ik voor iedereen hier hoop dat het snel raak is.



Heb je al uitslagen America? En hoe is het met symptoomzoekeritis? Ik zit te duimen voor je hoor!



Wat een stilte verder hier! Ik ben dinsdag geslaagd voor mijn opleiding dus was daar even druk mee! En verder ook gewoon weinig te vertellen, want zitten nu in de niks-weken.

Heeft iedereen trouwens de storm van gisteravond overleefd? Of weinig last van gehad. Leek wel oorlog bij ons met die hagelstenen. Ons auto's zijn nu net poffertjespannen met al die deuken erin. Onze planten zijn allemaal kapot gewaaid en houtwerk van het huis is ook wat beschadigd, maar ik heb veel ergere dingen gehoord/gezien dus klagen we maar niet.
Alle reacties Link kopieren
@Maanroosvis: ik herken je gevoelens helemaal wat betreft de procenten/zwanger/aantalmaanden. Ik dacht ook; ik val buiten de boot en ik hoor bij die lage aantal procenten die na een jaar pas zwanger raakt...toch ben ik idd het levende bewijs dat het ook na 6 maanden gewoon plots raak kan zijn dus houd moed. Er hoeft maar 1 eitje en een goede ronde spermazaadjes te zijn en het kan raak zijn....en ik hoop dat dit voor jullie allemaal snel het geval gaat zijn!! En nee, mensen gaan niet voor me staan in het OV, reis altijd met mijn auto ;). En voor anderen begint mijn buikje nu pas licht zichtbaar te worden en vrees dat ze denken dat ik teveel snaai:p na training ben ik idd ook snel gespierf, vooral in mijn benen en kuiten.



@rachelroos: ik zou wachten met testen tot zondag, maar de nieuwsgierigheid wint toch vaak he? Hihi. Heb je al symptomen?



@Autumnborn: het kan idd zijn dat je te laat bent met testen, maar bij waren de testen na mijn eisprong niet gelijk helemaal wit. Maar normaal komt je NOD 2 weken na je eisprong dus vermoed niet dat het je eisprong is geweest eerlijk gezegd. Het zou wel een innesteling kunnen zijn. En ik had ook dagem voor mijn NOD gevoelige borsten dus wie weet!! Ik ga voor je duimen!



@marina: fijn dat je terug bent. Hoe was je vakantie? Ik vind je echt een sterke vrouw. En dat je er gelijk weer voor wilt gaan snap ik heel goed. Ik hoop dat het snel weer lukt met je epi-no. Dikke knuffel voor jou!!



@mariskam: gefeliciteerd met je opleiding. Welke opleiding deed je precies? Bij ons in overijssel viel de storm reuze mee. Geen schade of hinder door gehad. Wat erg van jullie autos, ik zag hele heftige beelden op tv. Zag jullie auto er ook helemaal total loss uit dan?



@Stilte: ik stoor me er niet aan hoor. De ene week is het drukker dan de andere week en idd in wachtweken is het altijd anders dan wanneer de NODS weer naderen.



Ook ik heb weinig te vertellen over mezelf haha. Voel me nog steeds goed, krijg wat buikkrampen (bandenpijn schijnt het te heten omdat je buikspieren plaats moeten maken) en mijn buik begint wat meer te lijken op een zwangerschapsbuik. Voel me er nog niet sexy door dus draag nog wat wijdere tshirts totdat mjn buikje echt zwanger lijkt. Nog anderhalf week en dan heb ik de 20 weken echo. Ik merk dat de weken voorbij vliegen zonder dat ik het bewust meemaak. Ik hoop echt met al mijn ziel dat jullie dit allemaal heel snel mogen meemaken!!!!! Dikke knuf voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Mariskam gefeliciteerd met je opleiding! Ook in midden Brabant viel het mee met de storm. Wel een mooie lichtshow aan bliksem maar gelukkig geen storm & schade.



Vlinderbloem bijna 20 weken echo alweer, jeetje wat gaat het inderdaad snel zeg! Ik hoop ook echt dat wij je allemaal (weer) gaan volgen. Ik hoor van meer zwangeren dat ze hun beginnende buik graag verbergen totdat deze echt "zwanger" uitstraalt. Dat zal er nu wel aan gaan komen hoor!



Onze vakantie was prima, gelukkig aan hete einde van de week kunnen zwemmen omdat mijn bloedverlies voorbij was. Nu heb ik de afgelopen weken nog we af en toe hele kleine beetjes bloedverlies, meer slijm ofzo (sorry!) Dus qua cyclus ook echt nog geen flauw idee. Ik stoor me er nog niet aan het niet te weten, maar ondertussen gaan we maar gewoon weer om de dag vrijen just in case. Het vrijen gaat gelukkig niet mega slecht. Penetratie lukt wel, maar moeizaam en het afmaken is daarom nog niet gelukt

Dat is natuurlijk wel nodig om een kindje te maken, maar het zal denk ik een kwestie van een paar keer zijn voordat het weer goed komt.



@Stilte Ik kijk wel iedere dag even en merk dat ik het jammer vind als er niets nieuws is, maar tegelijk vind ik het ook fijn dat het geen kletsen om het kletsen wordt. We reageren op elkaars vragen en houden elkaar op de hoogte van bijzonderheden. Dat is denk ik voldoende!
Hallo lieve meiden,



het is hier inderdaad iets stiller. Het oplopen van mijn rondes viel me toch wel zwaar. Ik heb mijn kluizenaarsbestaan deze ronde weer hervat. Ik zal vanavond mijn best doen op iedereen te reageren.



@Mariskam gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik ook minder behoeft heb om te schrijven als ik in de nutteloze weken zit..

Marina ik vind dat je dat heel mooi omschrijft, we zijn er voor elkaar als het nodig is maar gelukkig kunnen we het ook allemaal tussendoor een beetje loslaten en maken we elkaar juist helemaal niet gek hier. Ik vind het erg prettig zo in elk geval!



@ Mariskam, ik denk dat je vlak bij mij woont! Wij hebben vorig week ontzettend veel geluk gehad met 'gewone ' hagel, maar echt al een paar km verderop waren de verhalen al een stuk heftiger..

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma!



@ Amerika en automnborm spannende dagen bij jullie! Al klachten dan wel symptomen?



@Marina, fijn dat je vakantie zo lekker was! De batterij weer even opgeladen.. Dat is altijd zo prettig. Ik denk helemaal na de heftige periode die geweest is bij jullie. Knap dat je er alweer voor gaat! Hopelijk snel weer succesvol!



@ vlinderbloem, de weken vliegen ook voorbij! Ik zie je dansende poppetjes nog dat je positief testte,. En nu alweer bijna 20 weken! Hopelijk blijfthet zo goed gaan!



Van de week goed gesprek gehad met vriend, ik vond het elke keer moeilijk te peilen hoe hij zich voelde na een mislukte maand, en ik heb er dit keer zelf echt verdriet van gehad.., bang dat het ons niet gaat lukken en we volgend jaar nog 'niks' hebben.. Vriend is gelukkig iets positiever, maar hoopt ook wel dat het nu snel raak gaat zijn. Qua cyclussen komt het iets minder gunstig uit komende twee maanden, waardoor we onze zinnen nu op september gezet hebben en ik dan ook ovulatietesten ga gebruiken.

Volgende week moet ik op werkweek, maar we gaan het hele weekend knallen omdat ik ook zondag mijn ei zou kunnen hebben.. In augustus zijn we op vakantie en komen mijn ouders ook, precies die week natuurlijk dus wordt waarschijnlijk niks.. Daar stel ik me maar alvast op in zodat het alleen maar mee kan vallen,,



En zo ben je dus nog bang om met een buik van 6 maanden te moeten trouwen, en zo lijkt het er steeds meer op (nog 1 kansje) dat ik bier kan drinken op mijn bruiloft.. We zullen zien!
@Twix haha de nutteloze weken :p. Eum ik weet niet hoe jullie vrij partijen doorgaans verlopen maar zijn jullie zo luid dan :p.



@Marina fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en het bloeden gestopt is



@America en of Autumborn? Al nieuws



@Mariskam dit wordt jouw ronde



@Vlinderbloem als je toch stiekem het geslacht vraagt bij de echo mogen wij het ook weten?



@hier ik lees deze ronde iets meer mee dan dat ik zelf schrijf. Ik dwing mezelf de positiviteitszelve te zijn en dat lukt goed als ik niet op de diep duistere kant van het forum terecht kom. Ik begin in ons groepje en eindig vaak in "we zijn heeeeel lang bezig" groepjes op het forum. Het ging deze week heel goed en vandaag een "het gaat ook nooit lukken " baaldag. Oké ik berg deze drama queen weer op
Alle reacties Link kopieren
@marina: ik hoop het ook!! Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. En fijn dat het vrijen niet slecht gaat. Gewoon doorgaan en dan lukt het net als de vorige keer vast snel weer.



@twix: goed dat je het er met je vriend over hebt. Ik heb die gevoelens ook erg gehad en ook wij hebben het er veel over gehad. En ik ben het levende bewijs dat het kan lukken, ook in ronde 8. Dus meid, ga ervoor! Succes dit weekend en ook die maand er op gewoon stilletjes je gang gaan...;) wie kan er uiteindelijk nu zeggen dat oma en opa bij het moment zijn geweest dat de kleine is gemaakt hihi...



@maanroosvis: hihi ja als ik het geslacht toch wil weten, zal ik het jullie vertellen. Maar ik dacht die kans vrij klein ;) blijf geloven in jezelf maan...ik gun het je zo!!!!
Alle reacties Link kopieren
Even een flinke ego post, maar vind dat het dit berichtje wel waard is!

Heb een positieve zwangerschapstest!! Volgens mijn app zou m'n NOD op 3 juli pas zijn, maar die app gaat uit van een langere cyclus ivm de miskraam die ik had! Dus ik kwam zelf uit op NOD aankomende donderdag of vrijdag, dus vanmorgen stiekem getest! En hij is positief

Ik kan het echt niet geloven!

Ben nu nog wel heel bang dat ik alsnog ongesteld ga worden.. En de eerste 12 weken zullen extra spannend zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw rachel, gefeliciteerd!! Super
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Rachel! Whoo! Wat super zeg!

Ben zo blij voor je. Deel je ongerustheid hier maar hoor, dat is helemaal logisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nu wel achter hoe ik kan merken wanneer mijn eisprong is.. ik word dan dus iedere keer erg misselijk. Dus gisteren eisprong gehad en de 2 dagen ervoor toevallen beide dagen bezig geweest



Dus ik ben deze ronde hoopvol!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Rachelroos: wauw!! Van harte gefeliciteerd!! Ik snap je angst, maar probeer niet teveel te stressen en probeer ook te genieten! Denk je nu 4 weken zwanger te zijn? Meid, super leuk voor je!!
RachelRoos gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Zooo jullie zijn vruchtbaar RachelRoos . Gefeliciteerd en hopelijk blijft het goed gaan deze keer!
Alle reacties Link kopieren
Rachelroos proooficiat! Super nieuws! En jullie zijn idd heel vruchtbaar precies



Mariskam proficiat met je opleiding! Super gedaan meid!



Ik heb idd toch ook minder nood om te schrijven id nutteloze weken en heb er eigenl ook niet altijd de tijd voor. .

Bijna mijn nod volgens app . Normaal dus zondag. . Ik denk niet dat ik mijn maandstonden ga krijgen want volgens mij had ik net mijn ovulatie (sinds dinsdag (heel veel slijmverlies en heb dit vandaag ng steeds ) en heb ook wat pijn in mijn onderbuik nu. Afwachten dus. . Ik denk dat mijn maandstonden dus pas tussen 12/7 en 14/7 zullen zijn. Ik ga dus sowieso ook pas testen als ik mijn maandstonden dan nog niet heb. .

Groetjes aan jullie allemaal!
Zijn er nog dames in hun vruchtbare periode? Ik heb shespot ontdekt een soort bouquet reeks maar dan pikanter *schaam*. Het werkt in ieder geval zeer goed op mijn libido hihi. Nog een paar dagen tot mijn eisprong
Alle reacties Link kopieren
@maanroosvis: Shespot? hihi, nooit van gehoord!! Wie weet moet ik het ook eens gaan gebruiken dan...mijn libido is ook echt ver te zoeken nu...en dat terwijl ik overal lees dat zwangere vrouwen rond 14 weken hun piek krijgen rond hun libido...nou..die heb ik dan echt even gemist..zucht! Ik blijf maar tegen mezelf te zeggen; ach, we hebben zooooooooveel geklust de laatste ronde, dat is genoeg voor het hele jaar hihi. Maar ik hoop toch echt dat mijn libido snel terugkomt. Maan; zet hem op aankomende dagen!!!! Ik steek gerust weer een aantal kaarsjes aan hoor!! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven