Zeer onregelmatige cyclus

19-10-2015 20:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mijn man en ik hebben een tijdje terug besloten dat we graag willen proberen om een kindje te krijgen.

We zijn op een punt in ons leven aangekomen dat we er klaar voor zijn.

Het grote probleem is dat ik een zeer onregelmatige cyclus heb, en dan bedoel ik niet 35 of 40 dagen zoals ik veel lees.

Maar ik bedoel eerste keer 105 dagen en tweede keer 80 dagen (uit zichzelf) en momenteel zit ik alweer over de 30 dagen heen.

In maart ben ik gestopt met de pil en dit is sindsdien mijn cyclus.

Volgens vele volstrekt normaal? Maar zeer frustrerend als je zwanger wilt worden. Volgens mij heb ik ook geen eisprong gehad sindsdien.

Heeft iemand van jullie tips om meer regelmaat te krijgen? Ik heb mijn dokter verteld dat ik zo'n onregelmatige cyclus heb omdat hij laatst dacht dat ik zwanger was, wat ik helaas niet bleek te zijn. Maar hij reageerde er amper op en gaf aan dat het normaal was.

Ik heb het idee dat het op deze manier echt nog een eeuwigheid kan duren, dus alle tips zijn welkom.

Dank je wel alvast.
Wat vervelend voor je zeg! Ik. Heb ook een hele onregelmatige cyclus maar niet zo lang als jij beschrijft. Uiteindelijk blijkt dat ik pcos heb, iets waar bijna 10% van de vrouwen last van schijnt te hebben. Wellicht is dit bij jou ook de reden van je lange en wisselende cyclus.

In NL schrijven ze je heel snel hormoonpillen voor maar in engeland en amerika zijn ze al veel verder met onderzoeken over de invloed van eten hierop. Ik ben me er nu ook meer in aan het verdiepen en mijn eet- en leefpatroon aan het aanpassen om te kijken of dit voor mij werkt.

Google maar eens op pcos en kijk of je de sympthonen kan herkennen. Ik zeg uiteraard niet dat het zo is maar het komt wel regelmatig voor bij vrouwen met een wisselende of uitblijvende cyclus.
Ik probeer overigens ook zwanger te worden maar dat is met pcos nu eenmaal wat lastiger... (Maar gelukkig niet onmogelijk).
Een zeer onregelmatige cyclus hoeft niet altijd te betekenen dat je moeizaam zwanger wordt. Ik heb zelf ook altijd (voor ik met de pil begon en na mijn zwangerschap) een zeer onregelmatige cyclus gehad, dan weer 6 weken tussen 2 menstruaties, dan weer 16 weken, dan weer 13 weken... Maar ik ben nadat ik stopte met de pil in 1x zwanger geraakt (zat geen menstruatie tussen). Probeer je er niet te druk om te maken, ik heb toen de instelling gehad van ik stop met de pil en ik zie wel wat er gebeurd. Artsen raden aan om als je pas na een jaar nog niet zwanger bent het te laten onderzoeken. Probeer het een beetje los te laten en ik hoop van harte dat je snel zwanger bent!
Na mijn bevalling was ik overigens na ruim 5 maanden nog geen 1 keer ongesteld geworden. Toen naar de gynaecoloog geweest en toen bleek inderdaad dat ik ook een pcos-beeld had, waarschijnlijk altijd al gehad. Maar er loopt nu een vrolijk kereltje van 1,5 jaar oud rond, dus het is zeker niet onmogeljjk!
Wat goed om te horen trisquelle!
Ik heb PCOS gegoogled en een aantal symptomen kloppen. Ik heb echter geen overgewicht maar een heel normaal BMI.

Maar vanaf wanneer zou ik überhaupt dit kunnen laten testen? Na 1 jaar geen regelmatige cyclus?

We hebben nu maar besloten om het om de dag te doen om zo toch nog een kans te creëren...Wie weet helpt het.

Heb ook al foliumzuurpillen en tarwebloemolie pillen in huis.
Ik heb ook een gezond BMI, helaas zegt dat niet altijd alles. Acne heb ik gelukkig ook jiet maar ik heb wel last van overbeharing helaas.

Wij proberen ook om de dag sex te hebben, dit hebben we drie mnd volgehouden maar op een gegeven moment wordt het een "moetje" en had ik er minder lol aan. Nu hebben we nog steeds zeer regelmatig sex maar niet meer perse om de dag.

Foliumzuur slik ik al vanaf het moment dat we begonnen zijn met proberen maar waar is de tarwebloemolie voor?

Ik weet niet wanneer je het kan laten testen, ik liep aleerder bij de gyn omdat ik last had van de blaasjes op mijn eistokken. Hij raadde me toen aan dat wanneer we gingen proberen we dit eerst gewoon moesten doen en na een half jaar bij hem aan moesten kloppen. Binnenkort hebben we een afspraak staan bij de gyn en gaan we het er verder over hebben.
Ik had ook altijd zo'n cyclus met zeker 6 tot 8 weken tussenpozen. Toch iedere keer vrij vlot zwanger geworden en 3 kinderen gekregen. Ik zou mij niet zo druk maken als ik jou was. Hoe meer ontspannen je erover bent, hoe eerder het lukt om zwanger te worden. Loslaten dus.
Goed om de positieve verhalen te horen.

Moet het ook loslaten, maar ben gewoon bang dat ik geen eisprong meer krijg voorlopig.

Al heb ik vandaag wel last gehad van licht roze afscheiding en erna wat licht bruin. Niet echt de kleur van menstruatie maar ik heb goede moed dat het een voorteken van een aankomende menstruatie is.

Marloes85 ik heb gelezen dat veel vrouwen teunisbloemolie gebruiken bij een onregelmatige cyclus en dat het kan helpen om er regelmaat in te krijgen. Geen idee nog of het ook echt helpt.
Hier ook een enorm lange cyclus.

Ik wacht tot op heden nog steeds op een menstruatie, wacht hier al 6 maanden op helaas. Ik heb deze week de 1e afspraak bij de gyn staan.

Als je met een jaar nog geen regelmatige cyclus hebt mag je doorverwezen worden naar de gyn!

De kans op pcos is groot bij cyclussen van 45 dagen en langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven