Ziekenhuis, pcos??

05-06-2015 13:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hopelijk heb ik het onder de juiste pijler gezet maar ik heb dus meerdere vragen

Ik ben bij de dokter geweest wegens het uitblijven van mijn menstruatie. Hij heeft toen gevoeld aan mijn baarmoeder en eierstokken en heeft toen niks raars gevoeld.

Nu heeft hij mij wel doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ik zelf ook de angst en het idee heb dat ik het pco syndroom heb.

Nu mag ik daar begin volgende maand heen. Ik vraag mij alleen af wat ik kan verwachten, wie heeft hier ervaring mee? Weet wel dat ze een inwendige echo gaan doen. En is het verder handig om loszittende kleding aan te hebben o.i.d.?

Heb al redelijk veel gelezen over Clomid en dat dit wel eens aan slaat. Maar hiervoor moet je wel een bepaald gewicht hebben volgens mij? Ik ben 1.67 en weeg rond de 85 kilo. Wel te zwaar dus. Ben er ook mee bezig om er wat aan te doen. Maar volgens mij krijg je dan geen clomid ?

Alvast bedankt!

Liefs Bloempje19
.
Draag een lang hemd of bloesje, dan voel je als je je van beneden uitkleedt iets minder ongemakkelijk.

Neem je iemand mee naar de afspraak? Een inwendige echo doet overigens geen pijn, kan alleen beetje koud zijn.

Hoe lang is het geleden dat je ongesteld was?
Het "fijnste" aan pcos icm met overgewicht is dat je zelf grote invloed hebt op je gezondheid. Afvallen is vaak effectiever dan het gebruik van dure medicijnen die een zware last zijn op je hormoonhuishouding.

Je hebt een aandoening waar je zelf iets aan kan doen! Dus focus op dat gewichtsverlies: schakel een diëtist in en vind een manier om meer te bewegen. En mocht het alsnog niet werken voor de pcos, dan heb je in elk geval een fit en gezond lijf om de medische mallemolen in te gaan.
Hier iemand met ervaring en door middel van veel minder suiker en indraai veel gezonder eten ben ik op de natuurlijke manier zwanger geworden.

De inwendige echo vond ik reuze mee vallen, ik heb niks van pijn gehad

Ik zou wel iets langers aandoen maar dit hoeft niet los te zitten. Zodra het gedaan is voel je het al niet meer.

Succes en als je meer vragen hebt kan je bij me terecht
Ik heb ook PCO's. Het is niet zo dat je geen chlomid krijgt als je te zwaar bent. Wil je al zwanger raken? Er zijn verhalen van mensen met pco's die door suikervrij te eten weer een regelmatige cyclus krijgen. Een vriendin van mij heeft ook pco's en was in 4 maanden zwanger zonder hormonen door suiker vrij te eten. In Amerika schrijven ze inositol voor bij pco's. Kun je hier zo bestellen bij de apotheek zonder recept en houd je suikerspiegel laag waardoor je je ook fitter voelt. Daarnaast is het slim om vitamine d3 te slikken die helpen bij de aanmaak van eicellen. Zelf doe ik 3x 500 mg inositol en twee keer vit D3 maar goed ik werd er niet zwanger mee en zit nu aan de chlomid.

suikervrij eten schijnt in elk geval heel belangrijk te zijn.

Bij de dokter zal er niet veel gebeuren idd een inwendige echo en dan een bloed test en daarna heb je dan meestal een nieuwe afspraak. Als je kindewens en een partner hebt zal hij je vragen lijsten voor jullie beiden geven en moet je partner sperma inleveren voordat je met chlomid kan starten. Die word getest omdat het weinig zin heeft jou vol hormonen te stoppen als daar iets mis is. Maar als je pas begonnen bent kan het ook dat de dokter je eerst adviseert gewoon een periode proberen zonder hormonen niet alle vrouwen met pco's worden moeilijk zwanger

sterkte
where ever you go, go with your heart
Die inwendige echo zag ik de eerste keer verschrikkelijk tegen op. Maar toen ik vaker moest had ik bij wijze van spreken m'n broek al uit voor ik gedag had gezegd. Het lijkt erger dan het is, stelt eigenlijk niks voor.

Ik had wel PCOS en ik ben zwanger geraakt met Clomid, maar ik had geen overgewicht dus daar heb ik geen antwoord op. Ik hoefde ook niet suikervrij te gaan eten ofzo, daar hebben we het helemaal niet over gehad. Maar daar zullen ze het in het ziekenhuis wel allemaal met je over hebben.

En ik hoefde ook geen sperma in te leveren. Zo zie je maar dat het overal anders gaat.
Bedankt voor de reacties!

Voor de inwendige echo hoef ik mij dus niet zo druk te maken. Mijn vriend en ik zijn wel bezig om zwanger te raken. Eind januari ben ik gestopt met de pil. Toen een onttrekkingsbloeding gehad maar geen natuurlijke menstruatie. In maart naar de dokter gegaan toen heb ik een primolut kuur gehad. Ook toen weer een (hevige) bloeding gehad. Maar tot op heden weer niks, dus moest bellen en ben dus doorverwezen.

Doe dan inderdaad een langer shirtje aan. En verder let ik al wel op mijn eten. Helaas wonen we tot eind deze maand bij mijn schoonouders in en moet ik eten wat de pot schaft waardoor het met avondeten wel eens mis gaat. Einde van deze maand kan ik er echt vol voor gaan. Hoop uiteindelijk op de natuurlijke manier zwanger te worden!
.
Okay, ja dat hoop ik ook voor je! Ik heb ook geen overgewicht maar probeer wel heel bewust te eten omdat ik zwanger wil raken. veel succes!
where ever you go, go with your heart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven