Zwanger en seks!

10-10-2015 21:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames..

Ik heb even gezocht maar geen recente actieve topic gevonden.

Seks en zwanger.. Ik zelf blijf het een onwennige situatie vinden. Misschien wat privé (vind jij dat zeker? In dat geval gewoon niet reageren natuurlijk).. Ik vroeg me gewoon af hoe andere vrouwen dit allemaal ervaren! Hoe ervaart je partner het? Jij zelf? Meer zin of juist totaal niet? Welk standje het best/fijnst? Na de seks? Na hoeveel weken stop je er mee, of stop je helemaal niet?

Ik ben benieuwd!
In mijn geval was het een ramp van het begin tot het eind. De eerste drie maanden had ik totaal geen zin door vermoeidheid en misselijkheid. Later voelde ik me beter, maar m'n libido werd er niet heel veel beter op. Op een gegeven moment werd seks snel pijnlijk/gevoelig en die buik zit natuurlijk ook in de weg. Sowieso voelde ik me ook niet heel sexy tijdens de zwangerschap. Kortom, die extreme geilheid waar mensen het soms over hebben, heb ik een beetje gemist.

Nu ben ik weer zwanger, nog vrij pril maar tot nu toe verloopt alles precies hetzelfde. Maar deze keer probeer ik maar gewoon te accepteren dat het nou eenmaal zo is.
TO begint.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eerste zwangerschap na 12 weken prima. Nu 10 weken en kan niet geloven dat ik ooit nog zin krijg.
Tot een week of 15 ging het zoals we gewend waren; daarna begon de kleine wat beweeglijk te worden waardoor ik niet altijd in de stemming was. Daarnaast werd het vanaf die tijd ook behelpen met een steeds meer aanwezige buik.

We zijn doorgegaan tot een week of twee voor de bevalling. Hadden nog wel allebei de behoefte, maar ik kreeg toen behoorlijke buikpijn en weeen van de seks.
Hier het eerste trimester niks gedaan omdat we dat een beetje akelig vonden, daarna wel weer gewoon af en toe. De laatste 6 weken niks meer gedaan ook omdat ik toen erg veel pijn had en dus gewacht tot 6 weken na de bevalling.
Als konijnen... tot 1 dag voor inleiding
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Bij ons ging alles door zoals voor de zwangerschap. En na 6 wkn na de bevalling ging alles ook weer gewoon door. Dat was wel even wennen. Maar dit laatste was je vraag niet.
quote:spruit2014 schreef op 10 oktober 2015 @ 21:31:

Als konijnen... tot 1 dag voor inleiding

Echt?

Hier niet, tot op heden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Niet veel veranderd, het nog tot 39+5 volgehouden

Bevallen met 40+2
Hier veel seks tijdens de zwangerschap tot op de dag van inleiden. Anderhalf week na de bevalling gingen we weer verder.

Beiden hoog libido (al had mijn vriend soms moeite mijn libido bij te houden, ik wou soms wel 3 keer per dag)
I may be young, but I'm not dumb.
Ohja, wij zijn anderhalve week na de bevalling ook weer begonnen. 'mocht' eigenlijk nog niet maar we konden niet langer wachten
Mag dat niet? Hier ook 10 dagen na bevalling weer, wel met condoom overigens
De eerste 10 weken ofzo weinig ivm misselijkheid. Daarna meer dan ooit, eerlijk gezegd. Tot een dag voor de bevalling ofzo.
quote:calvijn1 schreef op 10 oktober 2015 @ 21:38:

[...]

Echt?

Hier niet, tot op hedenEhh ja.. Toen ik bevallen was was dit snel over... nog steeds wel een beetje trouwens
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Ik bleef maar wachten op dat hoge libido in het tweede trimester, maar is nooit gekomen.
Ik ga zelf richting het eind van mijn eerste trimester (dus nog geen 3 maanden, bijna! ) .. Wij hebben nu een aantal keer seks gehad maar ik blijf het een eng idee vinden, vooral omdat ik nog niet in de "safe zone" zit! Ookal weet ik dat het niks kwaad kan natuurlijk. Libido is wel nu al omhoog geschoten! To be continued dus!
quote:diamonds87 schreef op 10 oktober 2015 @ 22:31:

Mag dat niet? Hier ook 10 dagen na bevalling weer, wel met condoom overigensMet condoom.. Is daar een specifieke reden voor? Of meer omdat je het zelf fijner vind.
Ik merk overigens ook dat ik gigaaaaa moet plassen na de seks! Dat ik echt denk, waar komt het vandaan!
Dat hoge libido tijdens de zwangerschap gaat hem hier niet meer worden ben ik bang... De eerste 3 maanden overgeven, misselijk en vermoeid, dus ook niet echt veel zin. Laatste weken zit de buik echt in de weg. Gewoon denk ik (soort van missionaris of zittend), voelde me ook niet echt sexy. Van achteren voelde ik me net een grote zeug als ik dan naar beneden keek
Dat hoog libido moet bij mij ook nog komen (25 weken).

Ik voel me zo'n gigantisch zeezoogdier, die buik begint aardig in de weg te zitten en om 21.00 lig ik doorgaans al diep in slaap op de bank.
@lilapie hahaha hier ook inderdaad, nu 22 weken. Mijn man maakt me altijd wakker als hij naar bed gaat. De trap op als een zombie, half slaapdronken tandenpoetsen en ik slaap gelijk weer in.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik echt een mentale blokkade: ik kon niet voorstellen dat man me sexy vond met zo'n dikke buik. Kon er zelf ook moeilijk aan wennen.

Nu heb ik iedere dag zin, maar voordat man thuis is en we dochter op bed hebben, val ik in slaap op de bank. Dus helaas komt het er niet zo vaak van als ik zou willen. Maar die mentale blokkade is weg, omdat ik weet wat er komen gaat.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 11 oktober 2015 @ 17:50:

@lilapie hahaha hier ook inderdaad, nu 22 weken. Mijn man maakt me altijd wakker als hij naar bed gaat. De trap op als een zombie, half slaapdronken tandenpoetsen en ik slaap gelijk weer in.Inderdaad! Ik slaap gelijk weer in maar moet er om 01:00, 03:00 en 06:00 uit om te plassen (vijf druppels ofzo).
quote:Tam27 schreef op 11 oktober 2015 @ 15:09:

[...]

Met condoom.. Is daar een specifieke reden voor? Of meer omdat je het zelf fijner vind.Waarschijnlijk omdat de baarmoedermond nog een tijdje niet helemaal gesloten is na een bevalling = infectiegevaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven