Zwanger en vervelende schoonmoeder!

18-02-2019 10:15 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
. Is opgelost hebben gepraat.
anoniem_350155 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 08:56
Reden: Is opgelost
98.92% gewijzigd
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:11
Ik ben lesbisch en Islamitisch opgevoed. Mijn familie accepteert mij niet en mijn leven. Ik heb dus geen contact meer met niemand uit de familie. Voor mij zijn dit soort dingen dus extra lastig, omdat het voor mij allemaal dubbel is. Ook wil ik niemand kwetsen, maar ook niet mezelf.

Begin daar eens mee. Volgens mij loop jij veel te veel op je tenen voor anderen. Niet doen.
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:13
Als ik lettelijk zeg: “ Nee ik wil geen gender reveal ik hou daar nieg van. Wij allebei niet, dus wij willen het gelijk weten met de echo”. En als ik daarna alsnog foto’s en filmpjes krijg van:” Ooh dit is leuk! Zo moeten jullie de gender reveal doen”. Dan snap ik niet water niet duidelijk is.. Nee is nee toch lijkt mij! En dat stoort mij!

Wat zegt je vrouw daarvan? Ik neem toch aan dat ze altijd al zo is geweest. Hoe gaat zij daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:11
Ik ben lesbisch en Islamitisch opgevoed. Mijn familie accepteert mij niet en mijn leven. Ik heb dus geen contact meer met niemand uit de familie. Voor mij zijn dit soort dingen dus extra lastig, omdat het voor mij allemaal dubbel is. Ook wil ik niemand kwetsen, maar ook niet mezelf.
Dat is het probleem, denk ik. Iets minder aan de gevoelens van anderen denken nu. Jij moet doen waar jij (en je partner natuurlijk) goed bij voelt.

Waarom is je partner trouwens niet duidelijk tegen haar moeder? Lijkt wel alsof jullie beiden af en toe wat hinten, maar dat het absoluut niet overkomt bij schoonmoeder.
Life is short. Eat dessert first.
Susan schreef:
18-02-2019 11:10
O en wat betreft die gender reveal: ik zou aan het begin van de echo meteen expliciet zeggen: 'Wij willen niet weten wat het wordt, we willen ook niet dat die informatie wordt meegegeven in een envelop.' Dan weten ze dat gewoon en dan krijgt je schoonmoeder die envelop ook heus niet.
Dat wilden ze wel weten, maar ze hadden geen zin in hysterisch gedoe. Dus hebben ze “gewoon” verteld wat het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:13
Als ik lettelijk zeg: “ Nee ik wil geen gender reveal ik hou daar nieg van. Wij allebei niet, dus wij willen het gelijk weten met de echo”. En als ik daarna alsnog foto’s en filmpjes krijg van:” Ooh dit is leuk! Zo moeten jullie de gender reveal doen”. Dan snap ik niet water niet duidelijk is.. Nee is nee toch lijkt mij! En dat stoort mij!
Oké, als je het echt zo letterlijk hebt gezegd, dan heeft je schoonmoeder gewoon een plaat voor haar hoofd. In dit geval zou ik de eerste en eventueel de tweede keer nog terugzeggen dat je geen gender reveal gaat doen en het vervolgens gewoon negeren.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je schoonmoeder niet eens wist dat je met je onderlijf bloot moest. Voor jullie is het gesneden koek, voor haar niet. Haar generatie is niet bekend met echo's. Je hebt dan een beeld erbij dat dat via de buik gaat. Dus misschien heeft zij zich ook wel opgelaten gevoeld dat ze daarbij zat. Je had dus inderdaad duidelijker moeten zijn.

Met de 20-weken echo snap ik ook niet waarom je zoveel mensen mee vraagt. Je wilt haar graag ook datgene laten beleven dat ze anders ook had gehad als haar eigen dochter zwanger was geweest. Nou de meeste oma's gaan dus helemaal niet mee naar de 20 weken echo. Dan bel je haar nu op en zeg je dat je de papieren hebt doorgenomen en dat blijkt dat het niet de bedoeling is om anderen mee te nemen dan de partner, omdat het om de medische echo gaat en er dan ook slecht nieuws zou kunnen zijn. Schoonmoeder is niet bekend met echo's, dus als jij haar mee vraagt, dan zegt ze ja, dat is logisch. Ik denk dat zij zelf nooit een echo heeft gehad. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar in mijn zwangerschappen kreeg je dat alleen op medische indicatie, dus als er twijfel was. Mijn kinderen zijn 19 en 20.

En waarom denk je dat ze bij de bevalling zou willen zijn? Ik vind dat altijd zo bijzonder, van die mensen die de hele familie erbij uitnodigen, moeder, schoonmoeder, zuster, beste vriendin. Het is geen feestje hoor. En mocht ze dat ooit voorstellen, dan zeg je gewoon: "nee wij doen dat samen" met een hoorbare punt erachter en niet verder uitleggen.

Jij doet wel erg veel aannames en bent erg bezig met hoe je iedereen zo blij mogelijk kunt maken, daar moet je echt mee stoppen, want je maakt het jezelf heel erg moeilijk zo.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:04
Nee als het aan mij ligt bel ik niet! Ik trek ook mijn mond open en zeg vaak genoeg nee dat wil ik niet. Maar misschien moet ik nog duidelijker zijn..

Nee, je tekst is duidelijk zat. Maar je gedrag niet.

Eerst zeggen dat je je blote lijf privé vindt en je daarna toch uitkleden terwijl zij er nog is, dat is nou typisch NIET duidelijk. Nee zeggen en vervolgens toch ja doen. Eigenlijk nee willen maar intussen toch accepteren. Dat zijn tegenstrijdige signalen.
Mijn motto bij kindjes opvoeden is; Zeg wat je gaat doen en doe vervolgens wat je zegt. Maar dat geldt net zo goed voor alle andere relaties. Als je wilt dat men jouw teksten serieus neemt, moet je achter jezelf staan. En ja, soms is een ruzie het resultaat. Maar aan jou de keuze wat jij wilt zijn; een lieve, aardige deurmat of een vrouw waar je rekening mee moet houden.

Die gender reveal. Wat wil je vrouw eigenlijk?? Begin daar eens mee. Want als die dat eigenlijk stiekem wel leuk vindt en/of dat ook ooit zo tegen haar moeder heeft gezegd (misschien ooit iets over gehoord en toen een positieve opmerking gemaakt?), dan denkt je schoonmoeder misschien dat jij degene bent die dat tegenhoudt. Dus het is dan aan jouw vrouw om haar moeder hierin af te kappen.
Als jullie dat beiden echt echt echt niet willen, dan kort en krachtig; Dat gaan we niet doen. Op haar ´maar dat is toch leuk´ zeg je; ik vind een ferrari ook leuk en die komt er ook niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik eigenlijk lees is dat jouw schoonmoeder ontzettend lief en enthousiast is.

En dat jij het vervelend vindt dat mensen geen gedachtes kunnen lezen.

Je bent gewoon niet duidelijk. Als jij van tevoren had gezegd dat ze niet mee naar binnen mocht, had ze dat niet gedaan. Misschien had schoonmoeder verwacht dat er wel een gordijntje zou hangen ofzo en zat ze ook niet op de confrontatie met jouw geslachtsdelen te wachten, maar hield ze gewoon haar mond en wilde ze er voor jou zijn.

Blijven vertellen dat je iets niet mooi vind. Mensen kunnen niet na 1x gemompel 'ik vind dat soort kleertjes niet leuk' jouw smaak raden en alles goed doen.

En daarnaast is het ook haar kleinkind. Ik krijg ook verschrikkelijke kleren van mijn schoonmoeder voor mijn dochter, dus als ze naar oma gaat hijs ik haar in die glitterlegging en plofjurkjes: alsjeblieft oma, veel plezier met je kleindochter vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-02-2019 10:59
Misschien moet je vrouw eens met haar moeder praten?

Ja ik geef mijn vrouw ook wel aan wat ik ervan vind. Dus misschien toch iets dat mijn vrouw met haar moeder erover praat. Aangezien ze niet echt naar mij luistert
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
18-02-2019 11:16
Oké, als je het echt zo letterlijk hebt gezegd, dan heeft je schoonmoeder gewoon een plaat voor haar hoofd. In dit geval zou ik de eerste en eventueel de tweede keer nog terugzeggen dat je geen gender reveal gaat doen en het vervolgens gewoon negeren.
Jaa precies!
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
18-02-2019 11:13
Als ik lettelijk zeg: “ Nee ik wil geen gender reveal ik hou daar nieg van. Wij allebei niet, dus wij willen het gelijk weten met de echo”. En als ik daarna alsnog foto’s en filmpjes krijg van:” Ooh dit is leuk! Zo moeten jullie de gender reveal doen”. Dan snap ik niet water niet duidelijk is.. Nee is nee toch lijkt mij! En dat stoort mij!
Ja nou ja, dat doen moeders en schoonmoeders nou eenmaal. Dat hoort gewoon ;-). Moet je eens een bruiloft gaan regelen, dan gaan ze zich ook overal mee bemoeien, vooral met de gastenlijst. Gewoon negeren of blijven herhalen: wij doen daar niet aan. Als die foto's en filmpjes over de app komen is het helemaal makkelijk om te negeren, dan reageer je gewoon niet. Als ze op bezoek zijn is dat wat lastiger. Dan zeg je: je kunt ons zoveel filmpjes laten zien als je wilt, maar ons besluit staat vast. Klaar en dan lach je er daarna samen om.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
18-02-2019 10:20
ik heb in mijn zwangerschap het advies van mijn schoonmoeder heel nauwkeurig opgevolgd, haar advies was:

JIJ bent zwanger, JIJ bepaalt, JIJ hebt gelijk want het is jouw zwangerschap en jouw bevalling maar JIJ moet dat wel duidelijk zeggen.
Top advies dit!
If you can dream it, you can do it.
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:43
99.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
18-02-2019 11:16
Ik denk dat je schoonmoeder niet eens wist dat je met je onderlijf bloot moest. Voor jullie is het gesneden koek, voor haar niet. Haar generatie is niet bekend met echo's. Je hebt dan een beeld erbij dat dat via de buik gaat. Dus misschien heeft zij zich ook wel opgelaten gevoeld dat ze daarbij zat. Je had dus inderdaad duidelijker moeten zijn.

Met de 20-weken echo snap ik ook niet waarom je zoveel mensen mee vraagt. Je wilt haar graag ook datgene laten beleven dat ze anders ook had gehad als haar eigen dochter zwanger was geweest. Nou de meeste oma's gaan dus helemaal niet mee naar de 20 weken echo. Dan bel je haar nu op en zeg je dat je de papieren hebt doorgenomen en dat blijkt dat het niet de bedoeling is om anderen mee te nemen dan de partner, omdat het om de medische echo gaat en er dan ook slecht nieuws zou kunnen zijn. Schoonmoeder is niet bekend met echo's, dus als jij haar mee vraagt, dan zegt ze ja, dat is logisch. Ik denk dat zij zelf nooit een echo heeft gehad. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar in mijn zwangerschappen kreeg je dat alleen op medische indicatie, dus als er twijfel was. Mijn kinderen zijn 19 en 20.

En waarom denk je dat ze bij de bevalling zou willen zijn? Ik vind dat altijd zo bijzonder, van die mensen die de hele familie erbij uitnodigen, moeder, schoonmoeder, zuster, beste vriendin. Het is geen feestje hoor. En mocht ze dat ooit voorstellen, dan zeg je gewoon: "nee wij doen dat samen" met een hoorbare punt erachter en niet verder uitleggen.

Jij doet wel erg veel aannames en bent erg bezig met hoe je iedereen zo blij mogelijk kunt maken, daar moet je echt mee stoppen, want je maakt het jezelf heel erg moeilijk zo.
Ik heb mijn schoonmoeder heel vaak verteld over hoe de afspraken gaan! Ik heb haar lettelijk gezgegd dat ik het awkwared vind hup broek uit benen wijd, klem erin. Ze weeg precies hoe het gaat dus dat maakt het vervelend.

Ik wil mijn schoonmoeder niet hetgene laten beleven als hoe het zou zijn als haar dochter zwanger zou zijn. Maar mijn vrouw! Ik wil haar bepaalde ervaringen gunnen. Haar andere dochter is ook al bevallen en haar zwangerschap was medisch dus ze heeft al eerder echo’s en bevallingen meegemaakt dus ze weet echt wel hoe het werkt. Al helemaal als ik het haar heb verteld en met mijn gevol erbij.
Ik ben 30 en mijn vrouw 33. Wij hebben iets meer echo’s gehad, omdat het ook soort van medisch begon.

Ik vind het ook altijd raar dat mensen erbij willen zijn zoals schoonmoeder etc! Ik denk dat, omdat ze dat vaker gezegd heeft over mijn schoonzus van Naaa ik mocht niet eens mee bla blaa.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-02-2019 11:14
Begin daar eens mee. Volgens mij loop jij veel te veel op je tenen voor anderen. Niet doen.
Jaa en dat wil ik nu juist doen, omdat ik nu extra het gevoel heb dat ik last hen van mijn eigen handelen. Daarom wilde ik de mening van andere..
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
18-02-2019 11:15
Wat zegt je vrouw daarvan? Ik neem toch aan dat ze altijd al zo is geweest. Hoe gaat zij daarmee om?
Ik geef het aan aan mijn vrouw, omdat mijn schoonmoeder met dit soort dingen altijd mij contact en niet mijn vrouw. Mij vrouw geeft aan haar moeder aan dat ze bv iets niet wil. En dan toch hup paar dagen later krijg ik weer een apje. En mijn vrouw is iets makkelijker. Zij kan dingen makkelijk negeren en er bijv niet eens op reageageren als haar moeder haar zoiets apt. En ik vind het een beetje aso als ik dat ook zou doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Als je op die manier tegen je schoonmoeder hebt gezegd dat je dat onderzoek awkward vindt, denk ik dat zij heeft begrepen dat je het gewoon een onprettig onderzoek vindt, niet dat je specifiek haar aanwezigheid daarbij vervelend vindt. Als je het op die manier tegen mij zou zeggen, zou ik daar ook niet direct uit halen dat ik erbij weg moest blijven. Waarschijnlijk dacht zij jou juist te steunen in een situatie die voor jou ongemakkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
18-02-2019 11:15
Dat wilden ze wel weten, maar ze hadden geen zin in hysterisch gedoe. Dus hebben ze “gewoon” verteld wat het wordt.
O zo, ik dacht dat ze met gender reveal gewoon het onthullen van het geslacht bedoelen, maar ze bedoelen zo'n heel evenement met speciale taart.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je iets op een bepaalde manier wil of niet wil moet je dat communiceren je schoonmoeder kan geen gedachten lezen. De een voelt zaken beter aan dan de ander, je schoonmoeder voelt het niet aan. Aan jou en jullie de taak duidelijk te zijn.

Verder kun je altijd op beslissingen terugkomen natuurlijk. Eerlijk en duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
18-02-2019 11:16
Nee, je tekst is duidelijk zat. Maar je gedrag niet.

Eerst zeggen dat je je blote lijf privé vindt en je daarna toch uitkleden terwijl zij er nog is, dat is nou typisch NIET duidelijk. Nee zeggen en vervolgens toch ja doen. Eigenlijk nee willen maar intussen toch accepteren. Dat zijn tegenstrijdige signalen.
Mijn motto bij kindjes opvoeden is; Zeg wat je gaat doen en doe vervolgens wat je zegt. Maar dat geldt net zo goed voor alle andere relaties. Als je wilt dat men jouw teksten serieus neemt, moet je achter jezelf staan. En ja, soms is een ruzie het resultaat. Maar aan jou de keuze wat jij wilt zijn; een lieve, aardige deurmat of een vrouw waar je rekening mee moet houden.

Die gender reveal. Wat wil je vrouw eigenlijk?? Begin daar eens mee. Want als die dat eigenlijk stiekem wel leuk vindt en/of dat ook ooit zo tegen haar moeder heeft gezegd (misschien ooit iets over gehoord en toen een positieve opmerking gemaakt?), dan denkt je schoonmoeder misschien dat jij degene bent die dat tegenhoudt. Dus het is dan aan jouw vrouw om haar moeder hierin af te kappen.
Als jullie dat beiden echt echt echt niet willen, dan kort en krachtig; Dat gaan we niet doen. Op haar ´maar dat is toch leuk´ zeg je; ik vind een ferrari ook leuk en die komt er ook niet.
Ik vind het ook prive en voel mij daar niet prettig bij! En dat wist zij en dat heb ik vaker gezegd. En als je dan alsnog meeloopt en daar dan schijt aan heb vind ik raar. En ik had idd mijn mond open moeten trekken en zeggen dat ik het fijner zou vinden dat ze in de wachtkamer zou wachten alleen dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik soort van overdonderd werd. Ik hen daar dus weer van geleerd dat ik het gewoon moet zeggen op het moment ook als ik het lastig vind.

Mijn schoonmoeder weet heel goed dat wij daar niet van houden! Dat hebben wij vaker gezegd zelfs voordat ik zwanger was. Ook weet ze dat mijn vrouw totaal niet van die aandacht houd en van feestjes of gender reveals en al helemaal niet van verrassingen! Dus ja soms denk ik hoe duidelijk moet iemand zijn dan. Ze is toch ook den volwassen vrouw die kan denken Hee misschien vinden ze dit vervelend.

Zij vind die dingen zelf hel leuk dus dan wil ze dat graag! Omdat haar andere dochter ook totaal daar niet van hield toen ze zwanger was. Heb ik het gevoel dat ze dat dus bij mij wil doen, zodat ze toch haar zin krijgt.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
18-02-2019 11:21
Ja nou ja, dat doen moeders en schoonmoeders nou eenmaal. Dat hoort gewoon ;-). Moet je eens een bruiloft gaan regelen, dan gaan ze zich ook overal mee bemoeien, vooral met de gastenlijst. Gewoon negeren of blijven herhalen: wij doen daar niet aan. Als die foto's en filmpjes over de app komen is het helemaal makkelijk om te negeren, dan reageer je gewoon niet. Als ze op bezoek zijn is dat wat lastiger. Dan zeg je: je kunt ons zoveel filmpjes laten zien als je wilt, maar ons besluit staat vast. Klaar en dan lach je er daarna samen om.

Nou precies wat je zegt! Met onze bruiloft precies hetzelfde dus. “Nee ik hou hier niet van wij gaan het zo doen”. Hup 2 dagen later toch een app met een linkje van hetgene wat zij wilde.. dus jaaa
Alle reacties Link kopieren
Mag je überhaupt nog 2 extra mensen meenemen naar de 20 weken echo? Dat mag hier niet. Het is geen pretecho maar een medische echo. Je hebt dus best kans dat ze niet mee naar binnen mogen
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
18-02-2019 11:36
Als je op die manier tegen je schoonmoeder hebt gezegd dat je dat onderzoek awkward vindt, denk ik dat zij heeft begrepen dat je het gewoon een onprettig onderzoek vindt, niet dat je specifiek haar aanwezigheid daarbij vervelend vindt. Als je het op die manier tegen mij zou zeggen, zou ik daar ook niet direct uit halen dat ik erbij weg moest blijven. Waarschijnlijk dacht zij jou juist te steunen in een situatie die voor jou ongemakkelijk is.
Ik snap gewoon niet dat als ik vaak heb gezegd dat ik naakt zijn bij andere mensen niet fijn vind en al helemaal niet bij bv zo’n onderzoek dat je dan toch mee naar binnen gaat. Waarom zou ik in godsnaam mijn schoonmoeder “nodig” hebben bij een vaginaal onderzoek?! Als persoon zelf snap je toch wel dat als je weet dat het vaginaal is dat je schoondochter dat miss niet prettig zou vinden. Of ben ik nou debiel... Dan kan zij toch denken van He ik weet hoe ze is miss moet ik vragen of ze het oke vind als ik mee naar binnen ga..
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
18-02-2019 11:50
Mag je überhaupt nog 2 extra mensen meenemen naar de 20 weken echo? Dat mag hier niet. Het is geen pretecho maar een medische echo. Je hebt dus best kans dat ze niet mee naar binnen mogen
Ik weet dat eigenlijk niet.. En als het niet mag blijven ze lekker in de wachtkamer
Alle reacties Link kopieren
Je blijft maar doorgaan dat je het zo duidelijk hebt gezegd, maar je hebt niet gezegd: "Schoonma, ik heb liever dat je tijdens het onderzoek buiten in de wachtkamer blijft wachten." Je pruttelt wat over waar je wel en niet van houdt en gaat er dan maar van uit dat een ander dat oppakt op de manier waarop jij dat wil. En doen ze dat niet, dan zijn zij vervelend. En dan ga je vervolgens je vrouw bellen in plaats van het alsnog bij je schoonmoeder aan te geven.
Je hebt dit zelf veroorzaakt. Dat maakt haar niet per definitie een vervelende schoonmoeder.
En dat gezever over kleertjes waar jij niet van houdt... echt pick your battles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven