Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Je kunt ook kiezen voor de combinatietest (ipv nipt), dan krijg je bij 12-13 werken en echo. Kost je wel wat geld (net als de nipt €170,=) maar dan wordt het kindje wel van top tot teen (inclusief tellen van vingertjes) nagekeken. Geslacht is dan nog niet te zien.
Alle reacties Link kopieren
Naja, een extra echo met 16 weken kan je best doen als je er gewoon bij zegt dat je het geslacht niet wil weten en het voor de mooie beelden doet ;) Met 16 weken moeten ze volgens mij ook nog wel een beetje “zoeken” om het geslacht te zien, met 20 weken is t al weer veel duidelijker en dan krijg je sowieso een echo.
grappig dat er nog mensen zijn die nog in hun gewone broeken kunnen. hier al zeker 2 weken niet meer. buik ziet er al eerder 3-4maand zwanger uit ipv 10 weken :facepalm:
intussen ook broeken opgehaald bij vriendin (tijdens haar babyshower), ze had er al enkele aan de kant gelegd die ze niet meer gebruikte.
ze was helemaal happy toen ik vroeg of ze "toevallig enkele broeken niet meer gebruikte", en viel bijna omver toen ik zei dat het er twee waren :proud: :nut: hihi. haar nog een strikt spreekverbod opgelegd ivm haar ouders ;)
nog 10 dagen, en we mogen hummel en frummel opnieuw gaan bewonderen! ik hoop dat ze het beiden even goed doen! en daarna mag iedereen het weten!
Jij hebt er dan ook twee in je buik, dan gaat het vast heel hard!

Ik pas mijn lange broeken nog prima, maar heb vorige week ook vakantiekleding ingepakt die ik nu ook niet meer blijk te passen (mn jurkjes door de boobies).

Ik heb gisteren wel twee dikke zwangerschapspanty's besteld (met steunkous functie tegen spatadervorming en buikband).
Hahaha misstiek zo leuk dan die reactie he. En fijn dat je weer wat broeken heb haha. Ik past mn eigen broek ook niet meer hoor. Maar komt dat bij de 2e natuurlijk wat sneller gaat en bij jou natuurlijk helemaal haha. Hoe verbloem je het? Ik heb dus echt geen kleding meer waarin je het niet ziet. Ik ben heel slank van mezelf en draag altijd best strakke kleding dus dan zie je het ook sneller.
Fijn he als iedereen het mag weten!!Wij morgen echo en woensdag 12 weken dus dan mag ook echt iedereen het weten!

Pff wij hebben al een week gebroken nachten maar ons dochtertje heeft van gisteravond 7 tot vanmorgen alleen maar gehuilt. Kon naar huisarts en blijk Keelontsteking, luchtweginfectie en komen 4 kiezen door. Oké genoeg dus om je heel ellendig te voelen! Ben gesloopt! Over 2 dagen moet het beter gaan dus ben benieuwd. Zo zielig als kleintjes ziek zijn maar nu dubbel zo zwaar!!
oooh najaar! wat een gedoe met je dochter! alles ineens (maar dan ben je er ook snel vanaf). hier gelukkig nu 4 boven, 4 onder en 4 kiezen. enkele dagen wat lastig geweest, maar ik vermoed dat de hoektanden wat duwen, maar die komen nog lang niet hoop ik :p

hopelijk zijn jullie snel beter!!!

hoe ik het verbloem? ik draag nu lange tshirts & dikke truien (met voorzak), waar ik "mijn handen in opwarm" ;) ;) ;) . leve het koude weer en de vele laagjes! in de zomer zou het veel moeilijker zijn lijkt mij!

nog een dikke week en we kunnen het ook eindelijk vertellen!
ben voor op facebook nu al een tekening aan het maken in paint, met "(naam dochter) & the twins" dan daaronder tekening van een tweeling en van een zingend kind en daaronder "performing in june 2018" :) hihi. kan mij niet inhouden ;)
Haha ja mss ga ik ook gewoon een positiebroek aandoen vanaf woensdag ofzo. Zit wel lekker en heb dan nog wel geen écht buikje maar merk wel zo’n “pffff” gevoel als ik m’n knoop opendoe. Woensdag mag toch iedereen het weten als t goed is, dus ook niet erg als iemand dat dan opvalt.
En tja met een tweeling gaat dat wel veel harder natuurlijk ;)

Haha superleuk idee! Ja bekendmaken op Facebook... willen t ws volgende week doen, 5 december of net erna, met een grapje daaromheen “vol verwachting klopt ons hart” oid. Maar eerst iedereen bellen en op de hoogte stellen die t niet als eerste via Facebook moet horen 😉
haha charlie! zeker doen, het is zo'n verlichting, een positiebroek :)

idd, eerst iedereen bellen of langsgaan en daarna op FB voor de rest :)

aaaah :love: ik voelde net een resem plopjes/duwtjes in mn buik... zou het? (ik voelde het van de eerste ook al vanaf 10-12 weken op diezelfde plaats, ze zeiden toen dat mevrouw actief was en ik het snel ging voelen, veronderstel dat het met een tweeling NOG sneller kan)... daarnet eerst rechts gedurende een minuut, nu links :heart:
kan evengoed mijn darmen/buik zijn, maar het voelt hetzelfde als bij onze eerste :love: :flirting:
Wauw wat vroeg! Ja zeker als je t herkent zou t misschien wel kunnen. Leuk zeg!
Ik heb een voorliggende placenta, dus ik vrees dat ik nog wel een maandje moet wachten tot ik de eerste schopjes ga voelen...
Tja ze zeggen dat bij de eerste 20 weken vrij normaal is om voor het eerst te voelen...
ah jammer fragolisa, een voorliggende placenta kan wel zorgen dat het nog wat langer duurt voor je het voelt...
18-20 weken is idd normaal, hangt af waar de placenta ligt, hoe actief de foetus is,...
Woehoe! Alles was perfect en ik ben ook “vooruit gezet” naar 12 weken! Uitgerekende datum nu dus 12 juni (ipv 16). Hij had een beetje de hik, haha.
aaah, wat goed charlie! leuk dat je vooruit gezet bent, maar pin je er niet op vast hé. ik hou altijd mijn "verste" datum aan als datum die ik tegen iedereen vertel :p zo vermijd je dat mensen je te snel lastigvallen met "is ie er al" :p

grappig hé die hik. wacht tot hij/zij een half uur hikt en je het voelt :p :angel:
Hier toch een heel iets mindere mooie echo. Of nouja alles zag er goed uit alleen blaas ziet er groot uit. Ze denkt dat komt dat hij/zei gewoon heel nodig moet plassen maar voor de zekerheid worden we wel doorgestuurd naar de gynocoloog! Mijn moeder heeft problemen met haar nieren dus zit ons wel in achterhoofd dat misschien niet goed is. Maar vooralsnog probeer ik niet teveel zorgen te maken dikke kans dat gewoon volle blaas was. We zien het maar als een extra echo dus een keer extra kijken! Wel bijzonder vingers kunnen tellen enzo. Lag er perfect voor en bewegelijk haha.

Fijn dat alles goed was Charlie! Lekker genieten nu.
ah najaar, wat k*t. zal idd wel een volle blaas zijn, en als je een kwartiertje later kwam, zou die waarschijnlijk leeg zijn.
goed dat jullie wel een extra controle krijgen, just in case.
wanneer moeten jullie dan langsgaan?
We krijgen oproep binnen nu en 2 weken zou wel de echo plaatsvinden. Kan me niet snel genoeg gaan eigenlijk. Maar idd vast als we kwartiertje later waren geweest dat het wel goed was. Maargoed extra controle kan geen kwaad natuurlijk! Al had ik liever gehad dat alles gewoon helemaal goed was. Zit nu toch wel beetje in spanning merk ik!
Donderdag om kwart voor 2 echo. Gelukkig vrij snel! Alleen manlief kan niet mee. Zit in andere kant van Nederland mooi balen nu gaat mn moeder met me mee. En duimen dat alles goed is.
ah, gelukkig snel! jammer dat man niet meekan, maar goed. beter snel een afspraak dan te lang in onzekerheid. ik zal duimen!!!

gaan jullie trouwens voor nipt of combinatietest?
Ja dat vind ik ook anders moest ik week wachten en zie dat niet zitten. Dus is niet anders. Manlief vind het ook niet leuk maar geen keuze. Nu maar duimen dat alles gewoon goed is.

Nee we willen dat niet. En nu komen we er ook niet voor in aanmerking. Echo moet eerst goed zijn donderdag daarna zouden we er wel voor kunnen kiezen maar willen we niet. We krijgen zowizo een uitgebreide echo met 20 weken echo. Ook in het ziekenhuis en die is nu wel extra spannend!
in belgie wordt ie terugbetaald vanaf 12 weken. dus waarom niet :) (met tweeling wel niet ideaal, maar ééneiig, dus normaal zelfde genen). als combo goed is vertellen we het iedereen (of op z'n minst de familie en werk), de nipt geeft ons dan zekerheid+geslacht :) . mocht er iets mis zijn, dan hebben we ook familie om op terug te vallen.
20 weken echo krijgen wij ook. is idd spannend.

nipt duurt nog 10 dagen vooraleer uitslag er is (kunnen pas 11 of 13 december voor bloedtest), dus +10 dagen = kerst), en zo lang kan ik het niet meer verbergen denk ik...
mn truien beginnen nu al te spannen, en ik vind het nu echt zichtbaar worden...
zelfs op mn buik liggen (hoera buikslaper :'( ) gaat steeds moeilijker.
misstiek2015 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 13:03
0.56% gewijzigd
Misstiek wij willen het niet omdat ik van 2 stellen die heel dicht bij ons staan verkeerde uitslag hebben gekregen.. weken lang en een zelfs maanden lang in spanning! Kans op 1 tot 5 was kindje zwaar gehandicapt ect en bleek dus vals allarm niks aan de hand. Ik wil die stress dus niet. Nu vind ik het al erg spannend terwijl de kans klein is dat er wat mis is. Geslacht zien we met rond 17 weken.

Nee dat kan je denk ik niet meer verbergen haha. Hier ook niet..
Oh vervelend, Najaar! Naja, bedenk erbij dat ze heel voorzichtig zijn met dat soort dingen, zeker ook omdat dit wel iets zou zijn waar ze van buiten mocht het mis zijn wel iets aan kunnen doen. Maar waarschijnlijk is het volgende keer gewoon in orde!
Ja ze nemen geen enkel risico ook gezien mijn moeder. Dus snap het wel hoor! En ze zeiden ook ik wil gewoon zekerheid dat ik gewoon 'overdreven' heb behandelt. Leer ik ook van. Maar toch schrik je even want bij de 12 weken echo verwacht je dat niet zo. Maar ben al wat geruster en komt vast wel goed! Gelukkig morgen leuke dag dus die gaat snel voorbij haha.
Spannend najaar, maar fijn dat je snel terecht kunt. Goed om uit te gaan van het positieve!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven