Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 584 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_90292e-UD 4 mei
MienMandolien261e-UD 23 Mei
PepperyPie301eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie301eUD 17 juni22-01 20 wekenecho
Cranberryjuice232&3UD mei?tweeling
libe351eUD aug?angststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean271eUD 3 septangststoornis
swimkim3251e7 feb--
Lostit30121e30 mrt--
Es1390291eUD november -
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
zwangerviva wijzigde dit bericht op 27-03-2020 09:46
40.50% gewijzigd
Hey meiden, wat herkenbaar allemaal jullie verhalen. Met mijn zwangerschap gaat het goed, maar ik slaap slecht en pieker veel in deze coronatijd. Als ik wakker ben 's nachts ga ik vaak hyperventileren en de kleine in mijn buik reageert daarop. Hij geeft vaak schopjes. Ik merk nu ook al dat mijn onderrug zoveel pijn doet soms dat ik niet meer omhoog kan komen uit een liggende positie. Ik had me ingeschreven voor zwangerschapscursussen maar die gaan helaas niet door. Vanochtend heb ik deze prenatal yoga online gevolgd:
https://youtu.be/A1mn9brmP4I

Ik merkte dat het goed was voor mijn lijf, dus misschien ga ik dat vanaf nu vaker doen, want mijn sportabonnement heb ik ook opgezegd, omdat de sportschool tot juli is gesloten.

Ik moet binnenkort mijn bevallingsplan met de verloskundige bespreken, maar ik merk dat ik het erg lastig vind in deze tijd. Ik weet niet zo goed wat ik wil. Een thuisbevalling lijkt me wat relaxter omdat ik dan niet de stress heb van reizen naar het ziekenhuis en de sfeer die daar hangt. En bovendien nu er corona heerst, wil ik daar liever niet zijn. Maar aan de andere kant heb ik thuis geen pijnbestrijding en wat als er iets mis gaat? Ik kan er maar niet over uit.

Verder is mijn oom vanochtend overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Hij zat al jaren in een verzorgingshuis aan de andere kant van Nederland, en wilde weinig contact met familie omdat hij doof en blind was en moeilijk communiceerde. Hij is 70 jaar geworden.
Alles komt en alles gaat.
Hey Libe, gecondoleerd met het verlies. Wat sneu!
Komt er wel een uitvaart in deze gekke tijden?

Wat vervelend dat je weinig rust in je lijf hebt, ik kan me er wel wat bij voorstellen en goed dat de yoga je goed doet.
Misschien is het wel fijn om met de verloskundige alle opties door te spreken en samen met een expert een keuze te maken. Een bevallingsplan is niet leidend toch?

Ik hoop je toch wat rust kunt vinden, anders hier lekker van je af schrijven :bigkiss:
Dankjewel voor je reactie Es :hug:
Of er een uitvaart komt is nog onzeker, mijn moeder is daar over aan het informeren momenteel. Als er een uitvaart komt zal het waarschijnlijk een zeer besloten bijeenkomst worden, waar alleen zijn 2 kinderen en misschien enkele broers en zussen bij zullen zijn. Het is zo lastig in deze tijd!

Bedankt voor je tip over het bevallingsplan. Ik zal dat inderdaad bespreken. Ik heb erg lang gewacht met het voorbereiden daarvan maar ik zal er binnenkort toch maar eens voor gaan zitten, dan kan ik het altijd nog wijzigen.

@fietsslot, fijn dat jullie de draad weer opgepakt hebben met de donor. Hopelijk dit keer met succes.
Gecondoleerd Libe, wat een rottijd om nu iemand te moeten verliezen.

Mijn opa is nu terminaal, ik was van de week even langs (op gepaste afstand) en poeh, wat was dat moeilijk. Hij moest op een bepaald moment even huilen omdat hij graag naar zijn vrouw wilde (mijn oma is 5 jaar geleden overleden), normaal kan je iemand dan een knuffel geven of een hand even pakken, en nu zat ik aan de andere kant van de kamer toe te kijken. Bleh. Ik denk dat, wanneer hij echt heel slecht ligt en we afscheid moeten nemen, dat ik hem toch een knuffel geef.
Libe heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat je er een beetje doorheen komt, wat naar die hyperventilatie..
En de angst hoe alles gaat lopen straks... wel herkenbaar..

Lostit ook heel veel sterkte voor jou!
Ik geef je helemaal gelijk hoor dat je dat wil doen als het bijna zover is. Wat een verdriet.

Voor iedereen hier ook een knuffel: :hug::heart:
Het zijn gekke tijden.
Gecondoleerd Libe!

Over dat bevallingsplan, ik heb dat afgelopen keer pas van de verloskundige gekregen en moet een afspraak maken rond 35 weken om het door te spreken. Dus lijkt me bij jou nog erg vroeg om het nu al te moeten invullen? Of is de mijne gewoon laat?
Verder; het is idd niet leidend. Als je thuis wil bevallen en dan toch roept: naar het ziekenhuis, dan ga je alsnog.

Ik riep altijd ziekenhuis maar merk nu dat ik door Corona ook iets meer denk over thuis..
Dankjewel allemaal. Lostit, dat is erg zielig voor je opa, ik begrijp goed dat je hem wil troosten. Veel sterkte de komende tijd.
Ik heb vandaag de hele dag in de tuin gezeten. Mijn buik voelt erg hard aan steeds, waardoor ik ook geen zin had om iets anders te doen.

Pepperypie: het bevallingsplan wordt normaal inderdaad altijd later besproken, maar ivm mijn angst voor de bevalling leek het de verloskundige handig om het wat naar voren te schuiven, zodat ik er misschien wat minder tegenop ga zien. Eerder neigde ik inderdaad ook meer naar het ziekenhuis, maar nu heb ik echt geen idee meer wat ik wil. Misschien kan ik voorstellen om de afspraak een maandje te verzetten....
Als je er op dit moment meer stress van krijgt omdat je het niet weet lijkt me dat wel een goed idee!

Ik kreeg als tip tegen de harde buiken om vaker naar de wc te gaan. Ik voel zelf niet echt de aandrang om vaak te plassen maar het helpt echt tegen het aantal harde buiken!
Wat naar zo Libe en lostit. Veel sterkte de komende tijd.
Voor allemaal trouwens veel sterkte deze tijd. Het lijkt steeds heftiger te worden en als ik de berichten van het rivm nu volg, lijken zij ook een stuk minder optimistisch. Allemaal een beetje onderschat.
En zo maak je dus ook mee dat ik verdrietige schoonouders heb, die in de risicogroep zitten vanwege hun gezondheidsklachten en zij nu moeten praten over een opname of alleen palliatieve zorg, mochten zij ook besmet raken met corona.
Wat een tijden joh, bah.

En dan fietst er ook gewoon nog even een volgende menstruatie langs. Opnieuw de hoop gehad, opnieuw elkaar aankijken en denken wat zou het mooi zijn als, opnieuw op een paar stickjes geplast in de hoop een kleine schaduw te zien maar dan gewoon weer die ongesteldheid. Dus nu ook een erg verdrietige vrouw naast mij. Komt het dan ooit nog vraag je je af. Eerder schreef ik al hoe ver weg het voelt maar jongens jongens, wat voelt dit enorm ver weg. Alsof het to good to be true zou zijn dat ook wij een kindje mogen krijgen.

Zet hem op allemaal deze nieuwe week en veel sterkte Libe en Lostit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven