Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Wat is er nog weinig activiteit hier! Hopelijk gaat het goed met iedereen.

Mooi Libe, een kloppend hartje! Lijkt me dan heel echt worden dat er een klein mensje in je groeit.

Wat naar voor je Lostit. Wil je niet al naar de huisarts? Waarom zou je netjes nog afwachten als je denkt dat je cyclus niet helemaal klopt?

We zijn afgelopen vrijdag bij de gyn geweest. Dat werd boven verwachting serieus genomen. Er werden diverse vragen gesteld. Een echo om even naar binnen te kijken, waar ze geen gekke dingen heeft gevonden gelukkig. Daarna meteen bloedonderzoek erachteraan.
Bij de volgende cyclus wordt er op dag 1 2 of 3 nog een keer bloedonderzoek gedaan naar de hormoonhuishouding, en dan op dag 10 nog een echo om te zien of er een eitje zit wat zich netjes en naar behoren gedraagt.
Dan nemen ze alles samen en horen we hoe het zit.

Stiekem hoop je natuurlijk dat de komende eisprong dan raak zal zijn, en alles niet meer hoeft worden doorgezet, maargoed, gezien de afgelopen maanden is die 'hoop' wel wat kleiner ofzo. Maar alles kan.

Misschien wel fijn voor Lostit. Ze nemen het echt wel serieus, en gewoon in kaart brengen hoe het zit met de hormonen enzo kan ook geen kwaad. Misschien werkt het wel geruststellend.. In ieder geval sterkte hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fietsslot,

Wat fijn dat jullie serieus genomen worden! Fijn ook dat jullie nu even gemonitord gaan worden de komende tijd. Ik zal voor jullie duimen!!


Ik ben vrijdag bij de huisarts geweest nadat ik enige tijd geleden met een bevriende huisarts sprak. Die vertelde meer over wanneer een doorverwijzing naar de gynaecoloog een logische stap was. En toen ik dat zo hoorde wist ik ineens zeker dat mijn menstruatie niet okay is en dat dat de afgelopen maanden eigenlijk steeds minder is geworden (vloei heel weinig, maar echt heel weinig, gebruik geen maandverband of tampons zeg maar). Ik had me daar zelf nooit zorgen over gemaakt, maar ik dacht laat ik toch maar naar de huisarts gaan. Dus afgelopen menstruatie netjes opgeschreven wat ik elke keer had bij het afvegen na toiletbezoek (hoe het eruit zag), en met dat lijstje vrijdag bij de huisarts geweest. De huisarts vond het ook niet al te best en heeft ons doorverwezen (mij dan, vriend moet nog een verwijzing vragen). Ze denkt dat er mogelijk geen eisprong meer is of dat het baarmoederslijmvlies niet voldoende opbouwt naar de eisprong toe waardoor er te weinig vruchtbaar slijmvlies is. Ook dacht ze mogelijk aan pcos maar dat past volgens mij niet helemaal bij mijn regelmatige menstruatie. Maar mogelijk is mijn "menstruatie" alleen afbraak van baarmoederslijmvlies en niet van een eitje dus dan zou het wel weer pcos kunnen zijn.

Ik vind het in ieder geval wel heel spannend, maar vond het ook fijn dat ze me dus wel doorverwees zonder dat we een jaar bezig zijn (ach, maandje meer en we zijn er wel).
Zo zeg! Ja dat is inderdaad spannend! Goed dat die bevriende huisarts misschien dat zetje heeft gegeven en dat je bent gegaan! Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid zal zijn en dat ze je iets kunnen voorschrijven waardoor je een goede cyclus en eisprong zal hebben! Ik duim ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren Quote
@fietsslot
Wel fijn dat er goed naar gekeken wordt en jullie serieus genomen worden.

@lostit
Prettig die doorverwijzing! Het lijkt me aan de ene kant wel vervelend als je merkt dat er iets anders is dan normaal aan je lijf. Maar aan de andere kant zijn de onderzoeken ook nodig zodat als er dan iets uitkomt, er naar behandeld kan worden.

Beide dames succes! :hug:


Ik ben nu 26 weken zwanger het klinkt echt al best wel lang. Mensen vragen nog steeds waar het kindje dan zit omdat mijn buik zo bescheiden is. :lol:
Ik zie wel dat mijn buik veranderd, gaat meer rondom zitten dan echt naar voren op dit moment. Misschien valt het daarom minder op.
Nog een maandje werken daarna heb ik vakantie en verlof. Ik werk in de zorg dus prettig is het wel om in week 31 te stoppen.
De kinderkamer is zo goed als klaar dus dat geeft wel een stukje rust straks :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn fietsslot dat de gyn er vaart achter zet! Dan weet je na die bloedonderzoeken hopelijk ook beter of het gewoon pech is afgelopen rondes of dat er wat hulp nodig gaat zijn.

En Lostit.. pfoe, dat klinkt wel heftig, wat als er nou helemaal geen eisprong meer is? Wanneer mag je naar de gyn?

Ik duim voor jullie allebei!

@Mien, fijn dat je met 31 weken kunt stoppen! Lijkt me fysiek erg zwaar worden!

Ik ben 'pas' 23 weken en merk wel echt de eerste kwaaltjes. Na een dag werken pijnlijke rug, stuitje. Nog steeds die harde buiken 's nachts, maar ben wel gerust gesteld door de verloskundige dat het ook kan komen door de kou (vaak nadat ik naar toilet ben gegaan 's nachts en het is gewoon koud in huis dan). We gingen dit weekend wandelen en had zulke bandenpijn... Alleen oma-tempo was te doen.
Ik vind trouwens dat ik best een buik heb, nu zo'n 5kg aangekomen. Soms ook wel onzeker over mijn lichaam nu, heb ongeveer geen taille meer over en flink wat vetjes op de heupen. Mijn buik zelf vind ik wel mooi, (nog?) geen striemen en ook geen streep.
Ik mag met 32,5 week stoppen, meivakantie en aansluitend met verlof :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

@fietsslot en @lostit, wat fijn dat ze jullie serieus nemen en dat er actie ondernomen wordt. Succes en ik duim voor jullie voor goed nieuws!

@libe @mienmandolien @pepperypie goed om te horen dat het goed met jullie gaat!

Met mij gaat het gelukkig ook goed. We hebben gisteren de termijnecho gehad en alles zag er goed uit. Het is al een echt mensje, heel bijzonder om te zien. Ook bloed geprikt voor de nipt, vind het enorm spannend. Hopen maar dat alles goed is.

We hebben het gisteren onze ouders verteld, de reacties waren onbetaalbaar. Ze waren allemaal ontzettend blij 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks voor de reacties!!

Ik denk zelf dat er nog wel een eisprong is, ik heb de afgelopen maanden toch wel regelmatig het een en ander gevoeld en ook andere afscheiding tijdens mijn vruchtbare periode. Ik heb ook nog twee maanden (dat is wel al even geleden) getest met van die sticks en daar kwam toen ook uit dat ik wel een eisprong had.

Als blijkt dat ik geen eisprong heb dan zal ik denk ik hormonen krijgen om die op te wekken, eitjes heb ik namelijk wel (in december nog 12 aan elke kant, die zijn nu vast niet op haha).

Over twee weken hebben we de afspraak. Eerst een intake met een feriliteitsassistente oid en daarna mogen we bij de gynaecoloog komen.


Fijn om te horen dat het met jullie allemaal goed gaat, hoop wel dat jouw klachten niet nog meer gaan verergeren Peppery, want je moet nog wel even!!! En eilean, ik zal duimen voor een goede uitkomst van de nipt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om weer van iedereen te lezen hoe het gaat! De baby kriebelt zo in mijn buik, het is wel een grappig gevoel. Verder heb ik net als Pepperypie last van een pijnlijke onderrug, hopelijk geen beginnende bekkeninstabiliteit want dat zou wel erg vroeg zijn met bijna 17 weken.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
libe schreef:
19-02-2020 22:35
Fijn om weer van iedereen te lezen hoe het gaat! De baby kriebelt zo in mijn buik, het is wel een grappig gevoel. Verder heb ik net als Pepperypie last van een pijnlijke onderrug, hopelijk geen beginnende bekkeninstabiliteit want dat zou wel erg vroeg zijn met bijna 17 weken.
Oh Libe, ik ben 12 weken nu en al rugpijn en beginnende bekkeninstabiliteit. Moet er nu voor naar de Fysio... :(

LostIt, ik ben benieuwd wat er uit je onderzoeken komt. Goed dat je bent gegaan, hou ons op de hoogte!

Hier gaat het verder goed. Goede termijnecho gehad!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn pennenbak!! Wat is nu je UD?

Ik hoorde van iemand uit de verloskundige-groep dat een buikband echt wonderen doet voor bandenpijn dus die ga ik dit weekend kopen. Nu kan een stukje lopen echt prima gaan, of opeens totaal niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Pennenbak, wat vervelend dat het nu al begint met 12 weken!

Mijn buik wordt steeds dikker, vooral in de middag en avond zwelt hij enorm op. Ik heb nu sinds een paar dagen in de middag en avond een knijpend gevoel in mijn bovenbuik, in de buurt van mijn maag. Het voelt zo onconfortabel dat ik moet gaan liggen. Ik maak me zorgen. Zijn het mijn darmen of toch wat anders? Herkent iemand dit? Ik denk er over om morgen even de verloskundige te bellen om het te vragen.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heb ik ook libe. Ik las dat het idd je darmen kunnen zijn omdat die ruimte moeten maken / anders gaan werken door de hormonen. Denk dat het bij mij door het laatste komt, hoewel mijn buik ook al boller aan het worden is. Dat kan niet door de baby komen, die is met 12 weken nog zo klein. Maar als je je zorgen maakt, zou ik morgen gewoon even bellen. 😊

Wij hebben vandaag een positieve nipt uitslag ontvangen, zo opgelucht 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat fijn Eilean, dat geeft zo'n goed gevoel om te horen dat alles goed is!

Ik denk inderdaad ook dat het toch mijn darmen zijn, maar het voelt zo rot. Alleen als ik lig gaat het redelijk. Ik ben 's avonds na het avondeten al niet meer in staat om nog wat te doen door die buik die het dan te zwaar heeft met alles wat erin gebeurt. En we willen binnenkort nog zwangerschapscursussen gaan doen in de avond. (Voorlichting en kinder EHBO) We hebben ons zelfs al ingeschreven, dus ik hoop niet dat deze trend doorzet, want dan komt er weinig van terecht vrees ik. :sick:

Ik merkte trouwens rond 12 weken ook al dat mijn buik boller werd, want je baarmoeder groeit en je darmen zwellen op door de zwangerschapshormonen. Ze worden ook al iets naar boven gedrukt. Ik had dat toen al, maar begin daar nu nog meer last van te hebben 's avonds.
Do you want to be right? Or happy?
@Lostit; jullie vandaag de afspraak of in ieder geval deze week? Ik hoop dat het goed zal gaan en dat je snel meer duidelijkheid zult hebben of uitslag van wat ze gaan doen.

Wij gister weer een teleurstelling. Ik was zo ontzettend boos waar natuurlijk verdriet achter zit. Er was deze ronde weer een gebruikte eisprong en 11 dagen erna dan ongeveer de NOD (na 2 maanden overslaan) Maar nu kwam de eisprong vroeger dan normaal en dus wisten we niet precies of de NOD zich dan wel zou gedragen als normaal of dat ze gewoon een normale cyclusduur zou hebben van 26 dagen.
Afijn gister was dag 11 en er was een klein veegje roze. Aangezien dat al die keren is geweest waarna ze ongesteld wordt, was ik echt flink van de leg. Alsof de hele wereld zwanger wordt, maar wij weer niet. Of iedereen het maar gegeven is om met een paar pogingen zwanger te zijn en wij niet. Komt het dan ooit goed? Moeten we met mij verder? Moeten we de donor vragen om toch nog eens zijn zwemmers te laten tellen? Waarom mag het niet gewoon eens ook een keer makkelijk gaan? Even een keer wel meezitten.
Het kost zoveel moeite elke keer dat bijhouden, afspraken maken, hele land door, ergens slapen om nog een poging te kunnen doen. Eindeloos naar de verhalen van de donor luisteren, want hij praat best wel veel. En dan ben je uitgeblust als je daadwerkelijk die poging doet en dan wens je dat dit toch de laatste keer mag zijn, althans tot je aan een tweede wilt beginnen en dan weer niet..... en weer niet.... en een maand overslaan... en nog een maand overslaan... en dan wederom niet.
:cry:
En we uiten het anders. Ik word boos en zij heeft pas wat later dat het komt en is verdrietig. Dan vind je elkaar ook niet altijd... bleh

Maar nu de eerste dag van een nieuwe cyclus zich heeft aangediend, zal vrouwlief straks naar het ziekenhuis gaan voor het bloedonderzoek wat naar de hormonen zal kijken en dan zal er op dag 10 een nieuwe echo worden gemaakt.

Je grapt dan, bijna een maand geleden, dat die onderzoeken misschien wel niet nodig hoeven zijn, omdat het dan deze ronde raak zou kunnen zijn... Maar nee dus...

Ik word er oprecht moedeloos van :nooo:
Alle reacties Link kopieren Quote
fietsslot Heeel veel sterkte gewenst voor jullie :hug:
Ik hoopte steeds een mooie update te mogen lezen van je en nog hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoopte ook op een positieve update, bah wat naar. Snap dat je er moedeloos van wordt. Hoop dat je wat hoop kunt putten uit het medische traject.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach fietsslot, ik begrijp je frustratie. Sterkte ook voor jullie!!


Ik ben inderdaad vandaag in het ziekenhuis geweest, samen met mijn vriend. Eerst een intake bij de assistente en daarna bij de gynaecoloog. Zijn eigenlijk niet zoveel wijzer nog. Ik had de resultaten van het onderzoek waar ik aan mee doe meegenomen, dus ze hadden al een momentopname van mijn baarmoeder en alles van december tijdens mijn menstruatie. En nu moet ik ongesteld worden dus dat was een mooi moment. Ze zagen inderdaad dat mijn baarmoederslijmvlies niet optimaal is, wel dikker dan tijdens de menstruatie maar ik geloof maar 3 mm. De gynaecoloog zei ook dat ik mogelijk gewoon een hele efficiënte menstruatie had. Maar ze wilden graag mijn hormonen verder checken dus ze hebben bloed geprikt. Vriend krijgt een onderzoek naar zijn zaad volgende week.
En dan hebben we na onze vakantie een afspraak (moeten we nog maken maar ergens in april) om alle uitslagen te bespreken.

Verder ben ik te zwaar dus het zou onze kansen vergroten als ik af zou vallen. Daar was ik ook al mee bezig, dus daar blijf ik uiteraard ook mee bezig. Verder maar weer afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fietsslot; echt heel erg balen dat het zo moeizaam gaat allemaal! Hopelijk vinden jullie snel een manier die wel zijn vruchten af werpt. Ik snap je frustratie heel goed, sterkte!

Lostit: fijn dat bij jou alles goed wordt onderzocht. Ik hoop dat er snel iets uit het onderzoek gaat komen. Bij kennissen van mij hadden ze ook alles onderzocht omdat het niet lukte, maar ze konden niets vinden. Zij is uiteindelijk zwanger geraakt door inseminatie van de zaadcel van haar vriend en nu hebben ze een zoontje!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Mijn 20 weken echo is volgende week dinsdag. Ik vind het spannend. Ik heb nog steeds enorm veel last van mijn darmen (buikpijn en opgeblazen gevoel, misselijk, harde buik) en mijn conditie gaat flink achteruit. Poetsen lukt al bijna niet meer, terwijl ik daar vroeger mijn hand niet voor omdraaide. Ik voel veel beweging in mijn buik, hij wordt vast steeds wakker van mijn darmen die rommelen. 🙂 Ook heb ik al wat dingen gekocht voor de babykamer. Badje, aankleedkussen, hydrofiel doeken en rompertjes. Vind het nu ineens erg leuk om me daarmee bezig te houden, terwijl ik dat eerst nog niet had.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je darmen. Ik begon in die periode last te krijgen van mijn maag als ik in bed ging liggen. Heb een extra deken onder mijn matras gelegd bij het hoofdeinde zodat ik wat meer omhoog lig.
En een kruik tegen de harde buiken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie: ik heb een pittenzak geleend van mijn ouders, die kan in de magnetron en helpt wel iets. Heb je nog last van je maag? En ben je nog aan het werk? Ik ben echt na alles wat ik doe uitgeput en ben blij dat ik even niet werk. Vannacht weer lang wakker gelegen door gerommel en geplop in mijn buik. Ik denk dat ik hem nu echt voel bewegen.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gister onze 20 weken echo gehad en we krijgen een jongen. 💙 De nub theorie klopte dus! Tijdens de echo dacht ze dat er iets mis was en ik raakte nogal in paniek. Ze zei dat het er niet goed uit zag en moest een collega erbij halen. Na verder onderzoek was het gewoon de navelstreng die ervoor lag! Alle paniek voor niks, maar we waren wel erg opgelucht dat alles goed was. Ik heb wel echt vreselijke buikpijn. Combi prikkelbare darmsyndroom en baarmoeder die alles wegdrukt is echt niet ideaal. De avonden zijn het ergst. Meestal ga ik in bad of ik neem een kruik mee naar bed. Ook heb ik mijn urine laten testen op blaasontsteking, omdat ik de hele dag moet plassen, maar niet kan plassen (of maar hele kleine beetjes) maar gelukkig konden ze niks vinden.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn om te horen dat alles goed is, libe! Wel heel naar van de buikpijn, daar kunnen ze verder niks aan doen??




Wij zouden volgende week op vakantie gaan naar Amerika, dat is helaas geen optie meer. Maar nu heb ik wel direct de gynaecoloog gebeld, want we hadden ivm de vakantie pas weer een afspraak half april, die heb ik kunnen verzetten naar eind maart! Superfijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe wat leuk een jongen! Hopelijk wordt de buikpijn snel minder.

Wij horen over een uurtje wat het wordt ☺️

@lostit balen zeg van Amerika, maar een geluk bij een ongeluk dat je nu eerder terecht kunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah en wat gaat het worden eilean???? Had je nog een voorkeur?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd libe! Heel fijn zo'n goede 20-weken echo

En Lostit, fijn dat je wat eerder terecht kan. Bizar wat er allemaal gebeurt nu met dat Corona..

Eilean hoe was jouw echo?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven