Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Mijn temp is vandaag flink gedaald. Maar zover gedaald dat ik me afvraag of het wel klopt. Mijn temp is nog geen 1x onder de 36.3 geweest sinds oktober en nu was hij om 5.30 uur 35.9 O_O en ik heb nu net nog even gemeten en dan is hij 36.5. Ik denk wel dat mijn menstruatie eraan komt. Dus op naar de volgende ronde. Hopelijk is die ook weer rond de 30 dagen 🙂.

@elle, Spannend hoor. Hopelijk heb je je eisprong vorige week gehad.

@ggs, bij jou ook zo spannend. Ik hoop dat je gevoel het goed heeft. Wij willen eigenlijk een 2de voordat onze dochter naar school gaat. Maar dat gaat krap worden 😔. Ik wil niet dat ze denkt dat ze door dr broertje of zusje naar school moet. Maar helaas heb je het inderdaad niet voor het zeggen.
Nog steeds geen oplopend ovulatiestreepje hier. Ik vermoed dat het lichte streepje het van nature aanwezige hormoon weergeeft dus een soort vals (licht)positief. Wel heb ik sinds gisteren veel slijm en wat hoofdpijn, dus hopelijk duurt het nu niet lang meer.
Ik las trouwens dat je ovulatietesten nooit met ochtendurine moet doen. Ik had er niet eens bij stilgestaan. Weten jullie hoe dit zit? Wanneer is het beste moment?

@Bella oei 35,9 is inderdaad wel erg laag... Hopen dat de thermometer het mis had en je nog niet ongesteld wordt..

Qua planning.. tja.. Als het nu raak zou zijn bij ons, krijgen we een kindje midden in een verhuizing. Ideaal is het niet, maar we wilden niet nog een half jaar wachten met proberen, omdat de kans toch zo groot is dat het een paar maanden duurt.

Voor de wachtbankdames: duimen duimen duimen :cheer:
Ovulatietesten kunnen met ochtendurine fout-positief zijn. Die van clear blue met smiley kunnen wel. Beste tijd is tussen 11 en 17. Welke heb je? Mijn action testen liepen mooi op deze week. Heel duidelijk!
Als het bij ons raak is, is er een kleine kans dat de kleine op de verjaardag van onze andere kleine geboden wordt. Niet ideaal en ik wilde deze maand ook overslaan. Wilde eigenlijk nu een andere periode zwanger zijn. Maar ik vond (en vind) dat achteraf eigenlijk onzin want je weet gewoon niet of het je überhaupt wel gegeven is dus hij/zij is welkom, ook in september.

@theemonster, ovulatietesten heb ik geen verstand van. Dacht eigenlijk ook dat het met ochtendurine moest. Wat lastig dat je nog niet weet hoe en wat.

Hier qua symptomen nog steeds dat menstruatie achtige gevoel in mijn buik en lage rugpijn. Heb ik normaal pas als het los komt met bloed. Ik herken dit ook van mijn vorige zwangerschap. Mijn borsten zijn groter en steviger en de tepels en tepelhoven donkerder. Ik begin nu echt wel te denken dat het raak is eigenlijk maar durf het niet te hopen. Testdrang is enorm maar ik blijf bij mijn plan van zondag testen. Als ik vrijdag en zaterdag niet ongesteld word is de kans ook best groot dat de test positief zal zijn.
@bella, betekent een lage temperatuur dat de menstruatie eraan komt dan? Ik heb er geen verstand van hoor, vroeg het me af.
Ok bedankt Roffa. Dat verklaart waarschijnlijk het altijd aanwezige streepje.

Ik heb een eerste pakje van testpoint gekocht, maar die zijn nu bijna op. Gisteren een set online besteld van sensitest en die zou ik vandaag binnenkrijgen. Ze waren ook goedkoper. Ben benieuwd :)
@Vlammetje, in principe zou het daar wel op kunnen wijzen. Mijn temp is na mijn menstruatie meestal tussen de 36.3 en 36.5 met wat uitschieters naar boven. Maar na mijn eisprong gaat mijn temp omhoog tussen de 36.6 en 36.8 met ook uitschieters. En als mijn menstruatie eraan komt gaat hij weer omlaag. Bij een zwangerschap blijft je temperatuur hoog. Dus dat zou de eerste symptoom zijn. Maar vorige maand had ik ook 1 dag een lage temp dus ik wacht het nog even af.

Het voelt nog niet alsof ik ongesteld wordt dus we zien het wel.

@theemonster, ik heb 1 maand testen gebruikt maar ik had toen een hele late eisprong waardoor ik een stuk of 25 testen had gebruikt en geen 1x een streep heb gezien. Toen vond ik het een beetje zonde worden van mijn geld dus ben ik gestopt. Maar ik deed het ook met ochtend urine en zag daarna inderdaad dat dat niet goed is. Ik had eerst die van cd en daarna van de action. Volgens mij kun je het beste in de middag testen. Maar dan mag je niet te veel drinken.
Ik wil ook wel graag meeschrijven als het mag.
Ik ben 26 en we gaan voor een eerste kindje.
Ben al eens eerder gestopt met de pil maar was echt de hele tijd bezig met
de agenda in de gaten houden wanneer we "moesten".

Nu besloten mij nergens meer druk om te maken en we zien wel wat er gebeurd.
Dat andere gaf mij teveel druk.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
@Merl0t weet je al meer? Spannend!

@Vlammetje wat goed dat je zo netjes op gewicht bent gebleven zeg. En hou je het wachten nog een beetje vol? Hoe voel je je nu?

@Koekie wat leuk om dat te vertellen tijdens de kerst, blijft een magisch iets :heart:
Leuk dat je ons op de hoogte houdt na de echo.

@Elle ik had toen ik in verwachting was van mijn zoontje ook nergens last van, was in de volle overtuiging dat het niet raak was. En inderdaad wat jij zegt, ik lees veel over kwaaltjes zelfs al voor testen, dus was erg benieuwd vanaf wanneer dat dan mogelijk is. Maar ik denk dat als ik er teveel op ga letten ik dingen ga voelen die er eigenlijk niet zijn. Dus misschien maar beter op er gewoon niet op te letten :)

@eneriirene heerlijk, heb je ervan genoten? Veel plezier bij het sushirestaurant het weekend!

@Bella spannend voor jou ook!

@Groenegeitensok lukt het een beetje met geduld houden?

@Theemonster ik gebruik zelf geen ovulatietesten maar toevallig las ik er pas iets over. Het hormoon (lh?) loopt vaak in de loop van de dag op, waardoor je dus ‘s morgens negatief kunt testen en ‘s middags wel degelijk positief. Daarom kan je beter in de middag testen. Ik dacht dat dat het was, heb het niet helemaal onthouden.

@Highonlife welkom! Goed dat je het nu wat meer gaat proberen los te laten, ik kan me voorstellen dat ‘moeten’ niet fijn is.

Hier niet veel nieuws, zit nu 4 of 5 dagen na mijn eisprong en voel niks :biggrin: Ik ga denk ik de 14e testen als ik dan nog niet ongesteld ben, dus nog 10 dagen te gaan.
Wel even benieuwd, hebben jullie nou allemaal een voorraad
aan ovulatietesten en zwangerschapstesten dan?

Ik merkte de vorige keer toen ik stopte met de pil wel wanneer
ik ovulatie had, dus dan is een ovulatietest overbodig lijkt mij?
Hoi dames,

Ooooh spannend allemaal, veel al richting hun NOD.

Zelf heb ik gisterochtend een hele licht positieve test in mijn handen gehad.
Echt super licht, maar zoals in een ander topic werd gezegd.
Een streep is een streep.
Mijn exacte NOD weet ik niet, dacht 5/1 of 7/1 dus ga zaterdagochtend nogmaals testen en hoop ik op een duidelijke streep.
Vanmorgen wel mijn eerste braakmoment gehad, snel!
Voel me al een week iedere ochtend misselijk, maar het is voor een goed doel.

Wel raar gevoel hoor, ik voelde me echt al zwanger vanaf het moment dat ik bruinbloed had. Dit was vorige week en heeft 2 dagen geduurd. af en toe een beetje (innesteling denk ik) sinds dien kwamen ook de symptomen.

Wie gaat er allemaal dit weekend testen?

@Vlammetje, als de onderste tabel groeit blijven we dan hier kletsen of gaan we dan over naar een uitgerekend... topic?
Ook voor jou zal ik duimen, jouw symptomen komen wel overeen met die van mij, dus wie weet!
@Femme jeeeee gefeliciteerd! Logisch dat je een lichte streep hebt als je nog voor je verwachte menstruatie test. Hopen op een knaltest zaterdag!

@Highonlife Ik gebruik geen ovulatietesten en heb 1 zwangerschapstest liggen, geen voorraad dus ;)
@femme wat fijn, gefeliciteerd!! Inderdaad, een streep is een streep:) wat fijn eindelijk weer baby nieuws hier!

@highonlife, welkom! Als je je eisprong voelt dan zijn ovulatietesten zonde van je geld. Volgens mij werkt lang niet iedereen hier met ovulatietesten. Gewoon doen wat voor jou werkt en fijn is!

@vievie, oh gelukkig ben ik dus niet de enige ;) herkenbaar hoor niet zoveel overal op willen letten, maar zo moeilijk! Ik heb dat ook een maand gehad, voelde van alles maar werd gewoon ongesteld helaas.

@vlammetje, hoop het zo voor je!! Hopelijk zelfde voorteken als bij femme!
Wat spannend om te lezen dat veel zitten te wachten op hun NOD!

Zoals ik al had geschreven had ik dinsdag een dag met paar klachten, gisteren was er niets aan de hand.. nergens last van en voelde me enorm vrolijk. Gisterenavond lichte krampjes gehad maar dat was al snel weer over. Vandaag ook nergens last van, maar ben ook druk bezig met de "nieuwjaarsschoonmaak" haha. Enige waar ik net last van had was m'n hormonen, na een kleine confrontatie uit het niets met m'n vriend. En m'n reuk is anders merk ik, kon wel kokhalzen toen ik de koelkast opendeed..

M'n menstruatie verwacht ik zaterdag, als ik zondagochtend nog niet ongesteld ben ga ik testen. Vind het zo spannend! Ik heb al een test van de kruidvat gehaald, het schijnt dat deze het gevoeligste is. Raden jullie aan om te testen met ochtendurine?
Femme_ Wat goed! Hopen dat je streep mooi oploopt de komende dagen!

Hier vandaag de eerste echo gehad. Zooooo spannend. Maar alles is goed. Qua meting kwam ze nu uit op 7 weken. Zelf 7 weken en 2 dagen berekend. Exacte termijn volgt natuurlijk nog met 11 a 12 weken.
En dat hartje...zo klein...maar het blijft magisch!

Hopelijk word de onderste tabel snel een stuk voller. :-)
@Femme, jaaaa! Gefeliciteerd! :D Hopelijk dit weekend een duidelijkere streep!

@Highonlife, welkom! Ik heb wel standaard een zwangerschapstest liggen, aangezien ik (met dochtertje) niet te pas en onpas naar de winkel kan rennen. En mijn moeder ook altijd in die winkel komt haha. Ik gebruik momenteel geen ovulatietesten, omdat ik redelijk goed merk wanneer ik vruchtbaar ben. Toen ik zwanger wilde raken van mijn eerste kindje heb ik ze na een poos wel gebruikt (miskraam gehad, wilde checken of cyclus terug was en stabiel). Toen bestelde ik aan het begin van iedere maand een of twee sets (of kocht ze bij Action).

@Vievie, welkom op het wachtbankje… Pomtiedomtiedom

@Bella, afwachten….duurt lang! Spannend he, zeker nu je temp omlaag is! Ja, heel vreemd he, van die bandenpijn! Laten we hopen op een goed teken! Hihi.

@Theemonster, ik had ze ook van sensitest en later die van de action. Werken beiden goed. Een streepje is er inderdaad altijd, maar je teststreepje moet echt net zo donker of donkerder zijn als de controlestreep. Oh, een kleine tijdens een verhuizing is niet ideaal! Maar zoals je zegt….het kan zomaar 1 of 2 maanden later zijn!

@Vlammetje, spannend! Hetzelfde gevoel als bij je andere zwangerschap is altijd extra spannend he! Ergens weet je dat het niet hoeft te betekenen, maar toch krijg je er extra zenuwen van!

@Groenegeitensok, Oh, een week duurt zo lang! Pff…. Haha

@eneriirene, heerlijk! Genieten van het niet zwanger zijn! Al had je liever anders gezien natuurlijk…

@Koekie, spannend he! Wachten tot de echo!

@Haoshi, balen! Lastig als je vriend weg is…! En moeilijke keuze om een maand over te slaan denk ik…

@Merlot, hoe gaat het nu met jou? Al ongesteld geworden? Positieve test?

@Pennelopeeee, oh so spannend ook voor jou! Vooral die versterkte geur is wel een heel goed teken! Ik zou zeker testen met ochtendurine! Dan is de concentratie wat hoger en is de kans op een duidelijk streepje groter. Volgens mij staat het zo ook in de gebruiksaanwijzing.

Ik ben de afgelopen dagen zo moe! Als dochter op bed ligt en ik ga op de bank zitten, dan lig ik zo te slapen. Al 2 keer om 8 uur in slaap gevallen en geslapen tot 11 uur. Vervolgens in bed zo weer in slaap gevallen. Daarnaast geen enkele energie om ook maar iets in huis te doen. Dit herken ik beiden heel erg van mijn vorige zwangerschap, toen lag ik ook hele avonden te slapen en kwam ik nergens aan toe. Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat her raak zou zijn, aangezien dochter ontzettend ziek was tijdens mijn vruchtbare dagen en daarna vriend zelf. We hebben dus bijna geen seks gehad deze ronde…..
Ik heb 9 januari mijn NOD, als ik eerder niet ongesteld wordt, dan wil ik die ochtend gewoon testen. Het is de verjaardag van mijn dochtertje en ik zou heel graag die dag de test in handen hebben en niet een dag later…. Hihi. (Beetje gestoord he…….)
@femme voorzichtig van harte!
Testende dames dit weekend succes :)
@femme van harte gefeliciteerd met je streep!
Hips, hopsakee en pierlala.
Femme gefeliciteerd!

Rose-87 goed om te lezen dat de echo goed was! Gefeliciteerd

Net tijdens het eten werd ik enorm misselijk.. kriebels brrr
Dames jullie gaan hard! Ik zie nog wat nieuwe namen, welkom!
Rose mooi dat jullie een goede echo hadden! Bijzonder zeg om dat zo'n klein knipperlichtje te zien bonzen.
Hoe is t met mijn mede wachtbankers? Merlot bij jou al iets te bespeuren na je witte test gister? Jammer haoshi en van je ongesteldheid en dat jullie t deze maand waarschijnlijk niet goed kunnen benutten.
Irene begrijpelijk hoor dat je toch even baalt.
Hihi roffa haar vent mag uitrusten en nu hopen dat ie goed genoeg z'n best heeft gedaan ;-)
Koekie lekker rustig aan doen hoor, leuk dat jullie nog wat mensen op de hoogte hebben gebracht met oud en nieuw!
Femme een voorzichtige gefeliciteerd! hopelijk gaat t vanaf nu mooi oplopen.
Kaatje hier ook ontzettend moe!
Vanaf kerst dus hartstikke ziek geworden en eigenlijk nog steeds niet beter, gaat me ook veel te langzaam allemaal maargoed. 1e ronde was 25 dagen, dus als ik dat aanhoud zou mijn nod vandaag zijn, maar voor t gemak tel ik er wat dagen bij op. Eigenlijk wil ik ook pas volgend weekend testen, als ik niet ongesteld wordt, maar ik weet niet of ik dat vol kan houden.. Voel verder nog niets, geen symptomen maar ook geen aankomende menstruatie dus dat is lekker rustig. We wachten ongeduldig af!
Ik zit bij de spoed in het ziekenhuis. Man heeft hand gebroken.. heel erg balen.

Ben ik in elk geval met iets anders bezig dan afwachten. Dat is dan weer een klein voordeel :facepalm:
@Femme wat leuk voor je! Hopen dat het streepje na een paar dagen helderder word! Voor nu in ieder geval al gefeliciteerd :yes:
@vlammetje, O jeetje dat is balen. Wat is er gebeurd? Hopelijk hoeft hij niet te lang in het gips. Je hebt nu inderdaad wel wat afleiding. Sterkte!

@femme, gefeliciteerd!! Hopelijk snel een duidelijke streep.

Mijn menstruatie is net begonnen 😔. Toch best wel weer teleurgesteld. We willen het allebei zo graag. Maar ik merk dat ik er veel te veel mee bezig ben. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik daar vanaf kom 😔. Iemand tips?

Mijn nieuwe nod is 1 februari
@Femme gefeliciteerd!!
@Vlammetje aaaaah neeeee!! Wat balen zeg... beterschap voor hem
@Highonlife Ovulatietesten gebruik ik niet. Ik voel mijn eisprong tot nu toe ook niet. Maar er zijn heel veel vrouwen die daar niks van merken. Maak mij er geen zorgen om. Wil er ook niet teveel mee bezig zijn en we hebben sowieso vrij regelmatig seks.
Mocht het over een paar maanden nog niet zijn gelukt, kan het altijd nog.
Ik heb 1 zwangerschapstest van Kruidvat in huis. Misschien dat ik tegen de tijd dat mijn NOD is, nog een nieuw pakje in huis haal voor de zekerheid.

Hier verder niet veel spannends te melden. Nou ja eigenlijk wel genoeg spannends want ik zit in mijn vruchtbare dagen. Maar daar zal ik jullie niet mee belasten :P
@vlammetje wat heeft ie gedaan dan? Balen zeg.
@bella minder op het forum kijken? Haha nee hoor ;) ik ben er ook mee bezig, maar we zijn natuurlijk allemaal net begonnen dus dat maakt het extra spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven