Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 14:34
@Vlammetje ik heb er toevallig pas iets over gelezen, kwam iets over voorbij op Facebook. Ik vind het ook lastig want no way dat ik mijn zoontje geen kusjes ga geven. En dat gaat vaak gepaard met een hele hoop speeksel van zijn kant haha. Handen wassen na het verschonen doe ik altijd. Ik vraag me ook af hoe je het dan kan voorkomen in een eventuele zwangerschap maar tegelijkertijd wel op een gezonde manier met je kind om kan gaan!

vrijdag 5 januari 2018 om 14:44
@roffa, haha inderdaad een hechtingsprobleem willen we niet! Bovendien zijn ze veel te lekker, die natte kusjes 
@merl0t, ik las erover heen, maar voor jou dus ook nog steeds spannend..! Volgens mij zei jij dat, over rond je nod willen testen soms tegen beter weten in? Of was dat iemand anders? Ik maak me daar ook schuldig aan
maar omdat ik nu het zicht op mijn cyclus een beetje kwijt ben, heb ik me voorgenomen pas volgende week donderdag voor het eerst te testen.
@cmv, ik denk dat als het echt een groot en veelvoorkomend risico zou zijn, er hier in Nederland ook wel meer aandacht aan zou worden besteed. Of is dat naïef? Maar gewoon wat beter opletten als ze ziek zijn, goed handen wassen etc lijkt me toch voldoende..
@merl0t, ik las erover heen, maar voor jou dus ook nog steeds spannend..! Volgens mij zei jij dat, over rond je nod willen testen soms tegen beter weten in? Of was dat iemand anders? Ik maak me daar ook schuldig aan

@cmv, ik denk dat als het echt een groot en veelvoorkomend risico zou zijn, er hier in Nederland ook wel meer aandacht aan zou worden besteed. Of is dat naïef? Maar gewoon wat beter opletten als ze ziek zijn, goed handen wassen etc lijkt me toch voldoende..
vrijdag 5 januari 2018 om 15:03
Nog geen nieuwe test gedaan, symptomen lijken volledig weg; durf dus eigenlijk gewoon niet zo goed. Ik kijk het nog even aan...
cmv zegt mij ook helemaal niets, gelukkig nog nooit last gehad van koortslip of dergelijke..
Hier qua frequentie seks gebied; 5/6x per week. Gewoon omdat we het samen heerlijk vinden en niet omdat het moet.
Ik test normaal met de 2v 5 van Kruidvat, juist omdat deze zo gevoelig zijn!
Morgen heb ik een familiedag, ben in twijfel of ik morgenochtend ga testen of niet.
Heb tevens geen menstruatie gevoel ofzo, dus wellicht dat de streep toch is opgelopen, maar ik durf gewoon niet!
Ik vind het zo knap hoe de gene waarvan hun menstruatie toch is doorgebroken er mee omgaan.. Je kunt er natuurlijk ook vrij weinig aan doen, maar toch. Petje af!
cmv zegt mij ook helemaal niets, gelukkig nog nooit last gehad van koortslip of dergelijke..
Hier qua frequentie seks gebied; 5/6x per week. Gewoon omdat we het samen heerlijk vinden en niet omdat het moet.
Ik test normaal met de 2v 5 van Kruidvat, juist omdat deze zo gevoelig zijn!
Morgen heb ik een familiedag, ben in twijfel of ik morgenochtend ga testen of niet.
Heb tevens geen menstruatie gevoel ofzo, dus wellicht dat de streep toch is opgelopen, maar ik durf gewoon niet!
Ik vind het zo knap hoe de gene waarvan hun menstruatie toch is doorgebroken er mee omgaan.. Je kunt er natuurlijk ook vrij weinig aan doen, maar toch. Petje af!
vrijdag 5 januari 2018 om 19:40
@Femme ik snap het heel goed, je wilt natuurlijk niet teleurgesteld worden. Misschien zondagochtend testen? Veel plezier!
Vandaag eigenlijk weinig klachten gehad, vanmorgen toen ik bij m’n ouders kwam lopen kokhalzen vanwege de geur van koffie. M’n vader zet koffie met een soort klein pruttelpannetje, die geur vind ik al niet prettig maar nog nooit gehad dat ik moest kokhalzen haha. Geen krampjes of iets gehad vandaag, alleen zo nu en dan last van warmte..
Eigenlijk een hele gekke vraag.. sinds vandaag wel last van dikke witte cremige afscheiding.. iemand hier last van of een signaal wat dit kan betekenen?
Vandaag eigenlijk weinig klachten gehad, vanmorgen toen ik bij m’n ouders kwam lopen kokhalzen vanwege de geur van koffie. M’n vader zet koffie met een soort klein pruttelpannetje, die geur vind ik al niet prettig maar nog nooit gehad dat ik moest kokhalzen haha. Geen krampjes of iets gehad vandaag, alleen zo nu en dan last van warmte..
Eigenlijk een hele gekke vraag.. sinds vandaag wel last van dikke witte cremige afscheiding.. iemand hier last van of een signaal wat dit kan betekenen?
vrijdag 5 januari 2018 om 19:55
vrijdag 5 januari 2018 om 20:02
Jes, dat was ik. Heb zo rond dag 28/29 geen geduld meerElle_86 schreef: ↑05-01-2018 14:44
@merl0t, ik las erover heen, maar voor jou dus ook nog steeds spannend..! Volgens mij zei jij dat, over rond je nod willen testen soms tegen beter weten in? Of was dat iemand anders? Ik maak me daar ook schuldig aanmaar omdat ik nu het zicht op mijn cyclus een beetje kwijt ben, heb ik me voorgenomen pas volgende week donderdag voor het eerst te testen.

Deze ronde nu dag 31. Heb dag 29 getest, was negatief. Denk dat ik zondagochtend nog eens test. (Dan heb ik mijn persoonlijke nieuwjaarsdag

Hips, hopsakee en pierlala.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:03
Extra afscheiding kan een zwangerschapssymptoom zijn dames!Vlammetje-1 schreef: ↑05-01-2018 19:55@penneloppeee, ja die afscheiding heb ik ook. Geen idee wat het kan betekenen, misschien kan ik dat zondag zeggen.
Hier nog geen bloed! En ik begin altijd met bruinverlies een dag voor de echte menstruatie en dat heb ik ook nog niet gehad. Dus ik heb nog goeie hoop!
Superspannend, ga voor je duimen Vlam, zondag.
Hips, hopsakee en pierlala.

vrijdag 5 januari 2018 om 20:07
@Pennelopeeeee en vlammetje, die afscheiding kan goed te maken hebben met een zwangerschap. Heb dat wel eens gehoord. Zelf had ik ook meer afscheiding tijdens mijn eerste zwangerschap, maar dat kwam wel pas wat later. Of het viel me pas later op dat kan natuurlijk ook.
@merl0t, hier precies hetzelfde haha ik dacht al dat ik de enige ongeduldige was
hopelijk zondag een positieve test!
@merl0t, hier precies hetzelfde haha ik dacht al dat ik de enige ongeduldige was

vrijdag 5 januari 2018 om 20:13
Heel spannend Vlammetje! Ik zou morgen ongesteld moeten worden maar tot nu toe nog geen krampen of iets, normaal indd ook altijd licht bruin bloedverlies een dag voor m’n menstruatie.. vind het zo spannend.. ik wil zondag of maandag gaan testen als ik nog niet ongesteld ben gewordenVlammetje-1 schreef: ↑05-01-2018 19:55@penneloppeee, ja die afscheiding heb ik ook. Geen idee wat het kan betekenen, misschien kan ik dat zondag zeggen.
Hier nog geen bloed! En ik begin altijd met bruinverlies een dag voor de echte menstruatie en dat heb ik ook nog niet gehad. Dus ik heb nog goeie hoop!
vrijdag 5 januari 2018 om 20:44
Ik heb wel de hele dag krampen maar of dat nou darmen of menstruatiekrampen zijn weet ik niet zo goed. Ik weet wel dat ik bij mijn eerste zwangerschap na de positieve test ook veel krampen had en steeds naar de wc ging omdat ik verwachtte bloed te zien. Dus dat kan ook bij een zwangerschap passen. Ik ben zo druk nu met mijn man en dochter en erg moe dus ben er niet eens meer zoveel mee bezig gek genoeg. Dat was een week geleden wel anders.
vrijdag 5 januari 2018 om 20:48
Heerlijk om jullie verhalen te lezen!
Zelf ook sinds kort bezig met zwanger worden. Van de derde. We hebben twee jongens.
Helaas sta ik er niet zo onbevangen in als de meesten van jullie. Door middel van iui moet ik zwanger worden. Sinds een paar dagen prik ik weer hormonen en vandaag had ik de eerste echo om te kijken hoe de eitjes het doen. Er waren twee iets grotere. Hopelijk gaat er eentje doorgroeien en kan er volgende week een behandeling gepland worden.
Mag ik zo nu en dan eens met jullie meeschrijven?
Zelf ook sinds kort bezig met zwanger worden. Van de derde. We hebben twee jongens.
Helaas sta ik er niet zo onbevangen in als de meesten van jullie. Door middel van iui moet ik zwanger worden. Sinds een paar dagen prik ik weer hormonen en vandaag had ik de eerste echo om te kijken hoe de eitjes het doen. Er waren twee iets grotere. Hopelijk gaat er eentje doorgroeien en kan er volgende week een behandeling gepland worden.
Mag ik zo nu en dan eens met jullie meeschrijven?
vrijdag 5 januari 2018 om 21:44
Ohhh vlam wat rot voor je vent! Hopelijk gaat t net als bij haoshi haar man voorspoedig en kan ie snel weer uit t gips.
Klussen, seksen, vrijen, ik vind t eigenlijk allemaal stomme woorden haha. T is hier wel beter geworden sinds t stoppen met de ac.
Theemonster is op eierjacht, al een streepje gekregen inmiddels?
Stippels ook veel plezier de komende dagen!
Femme kan me voorstellen dat je wat terughoudend bent nu met testen, spannend hoor.
Merlot ook aan t wachten, slechte gewoonte hoor elke maand testen
moet zeggen dat ik daar helemaal geen last van heb gelukkig.
Vievie begrijpelijk toch dat je met zo'n kleintje de rest even op een wat lager pitje hebt.
Cmv nog nooit van gehoord, ook weinig kleine kids hier in de omgeving dus geen 'last' van. Toxoplasmose is alleen als je ontlasting langer in de bak laat liggen Roffa. Als je m gewoon dagelijks uit schept is er niets aan de hand.
Hier vandaag cyclusdag 27 en nog geen bloed te bekennen. Wel ook wat meer afscheiding, soms zelfs zo dat t voelt alsof je ongesteld bent geworden maar dan is t dus geen bloed maar afscheiding. Proberen maar rustig af te wachten!
Klussen, seksen, vrijen, ik vind t eigenlijk allemaal stomme woorden haha. T is hier wel beter geworden sinds t stoppen met de ac.
Theemonster is op eierjacht, al een streepje gekregen inmiddels?
Stippels ook veel plezier de komende dagen!
Femme kan me voorstellen dat je wat terughoudend bent nu met testen, spannend hoor.
Merlot ook aan t wachten, slechte gewoonte hoor elke maand testen

Vievie begrijpelijk toch dat je met zo'n kleintje de rest even op een wat lager pitje hebt.
Cmv nog nooit van gehoord, ook weinig kleine kids hier in de omgeving dus geen 'last' van. Toxoplasmose is alleen als je ontlasting langer in de bak laat liggen Roffa. Als je m gewoon dagelijks uit schept is er niets aan de hand.
Hier vandaag cyclusdag 27 en nog geen bloed te bekennen. Wel ook wat meer afscheiding, soms zelfs zo dat t voelt alsof je ongesteld bent geworden maar dan is t dus geen bloed maar afscheiding. Proberen maar rustig af te wachten!
vrijdag 5 januari 2018 om 22:26
Cmv, heb ik wel wat van gehoord bij de vorige zwangerschap. De vk deed er toen ook niet zo spastisch over, maar je moet misschien wat meer oppassen met zieke kinderen. Overigens kunnen ze het met een bloedtest nazien en je zonodig extra in de gaten te houden.
Kattenbak doe ik ook niet meer, goed excuus om mijn man dat te laten doen haha
Hier kramp en lichte obstipatie. Ben ook moe en soms wat licht in het hoofd. Heb tijdens de zwangerschap altijd een erg lage bloeddruk. Heb dan ook nog steeds het gevoel dat het raak is. Echt, die laatste week wachten.... Pffd
Duim voor diegenen die binnenkort mogen testen!
Kattenbak doe ik ook niet meer, goed excuus om mijn man dat te laten doen haha
Hier kramp en lichte obstipatie. Ben ook moe en soms wat licht in het hoofd. Heb tijdens de zwangerschap altijd een erg lage bloeddruk. Heb dan ook nog steeds het gevoel dat het raak is. Echt, die laatste week wachten.... Pffd
Duim voor diegenen die binnenkort mogen testen!
vrijdag 5 januari 2018 om 22:34
@Roos, veel afscheiding is een goed teken zeggen ze! Het kan een symptoom zijn van zwangerschap..
@Theepoes, welkom! Lastig en spannend, zwanger raken via iui. Dan ‘klagen’ wij erover dat we er teveel mee bezig zijn… Dat is bij jullie nog veel extremer! Laten we hopen dat er een eitje goed gaat groeien en dat er snel een behandeling gepland kan worden!
@Vlammetje, lastig he die krampen… Het zit zoveel in dezelfde regio dat je soms niet weet waar het vandaan komt. Laten we hopen dat het geen menstruatiepijn is en dat je zondag of maandag kan testen!
@Penelopeee, het blijft spannend he! Hopelijk ook voor jou een test zondag of maandag! Sterke geur en veel afscheiding kan beide een heel goed teken zijn!
@Merlot, ik duim voor een positieve test zondag!
@Femme, ik zou toch nog eens testen hoor! Geen menstruatie is een goed teken he!
Wb CMV, ik had hier ook nooit van gehoord in combinatie met mijn werk met jonge kinderen (4-8 jr). Tijdens mijn vorige zwangerschap hier ook niet voor gewaarschuwd. Overigens wel ivm kattenpoep.
Wb de sexfrequentie… Wij hebben, sinds dochter er is, niet meer zo’n frequent sexleven. Het eerste jaar was ik echt moe en moest ik echt zoeken naar zin. Het tweede jaar kwam de zin steeds meer terug, maar gooide dochter regelmatig roet in het eten…. Nu houden we er rekening mee wat de vruchtbare dagen, dan zoeken we echt een moment. Ik merk dat het wel lastig is, ’s avonds ligt vaak een van ons te slapen en ’s ochtends is dochter vaak om 6 uur wakker. Dat in combinatie met het onregelmatige werk van m’n vriend maakt dat het niet zo gemakkelijk is……
@Theepoes, welkom! Lastig en spannend, zwanger raken via iui. Dan ‘klagen’ wij erover dat we er teveel mee bezig zijn… Dat is bij jullie nog veel extremer! Laten we hopen dat er een eitje goed gaat groeien en dat er snel een behandeling gepland kan worden!
@Vlammetje, lastig he die krampen… Het zit zoveel in dezelfde regio dat je soms niet weet waar het vandaan komt. Laten we hopen dat het geen menstruatiepijn is en dat je zondag of maandag kan testen!
@Penelopeee, het blijft spannend he! Hopelijk ook voor jou een test zondag of maandag! Sterke geur en veel afscheiding kan beide een heel goed teken zijn!
@Merlot, ik duim voor een positieve test zondag!
@Femme, ik zou toch nog eens testen hoor! Geen menstruatie is een goed teken he!
Wb CMV, ik had hier ook nooit van gehoord in combinatie met mijn werk met jonge kinderen (4-8 jr). Tijdens mijn vorige zwangerschap hier ook niet voor gewaarschuwd. Overigens wel ivm kattenpoep.
Wb de sexfrequentie… Wij hebben, sinds dochter er is, niet meer zo’n frequent sexleven. Het eerste jaar was ik echt moe en moest ik echt zoeken naar zin. Het tweede jaar kwam de zin steeds meer terug, maar gooide dochter regelmatig roet in het eten…. Nu houden we er rekening mee wat de vruchtbare dagen, dan zoeken we echt een moment. Ik merk dat het wel lastig is, ’s avonds ligt vaak een van ons te slapen en ’s ochtends is dochter vaak om 6 uur wakker. Dat in combinatie met het onregelmatige werk van m’n vriend maakt dat het niet zo gemakkelijk is……

zaterdag 6 januari 2018 om 09:04
@roffa, wij doen het ook niet elke dag schoonmaken hoor. Dus ik blijf er gewoon vanaf
@elle jammer dat je je lijf dan te goed kent hè... Maar zolang het er nog niet is...
Ik heb vanacht sinds weken weer doorgeslapen. De jongste was steeds aan het spoken en nu we haar onder een dekbed hebben gelegd ipv slaapzak, slaapt ze ineens weer door. Dus ik heb heerlijk liggen dromen. Schrok wel wakker toen ik droomde over een drieling hahaha
@elle jammer dat je je lijf dan te goed kent hè... Maar zolang het er nog niet is...

Ik heb vanacht sinds weken weer doorgeslapen. De jongste was steeds aan het spoken en nu we haar onder een dekbed hebben gelegd ipv slaapzak, slaapt ze ineens weer door. Dus ik heb heerlijk liggen dromen. Schrok wel wakker toen ik droomde over een drieling hahaha
zaterdag 6 januari 2018 om 09:29
@Theepoes welkom! Jeetje, wat een weg heb jij dan afgelegd, snap dat je dan wat minder onbevangen bent. Maar voor jou dus nu wel duidelijk dat je kindjes krijgen kan, gelukkig maar! Hopelijk snel in verwachting van de derde
Spannend voor zoveel meiden nu! De komende dagen ga ik extra vaak kijken of ik mee mag juichen met iemand
@Groenegeitensok check bij al jouw kwaaltjes. Kan niet naar de wc, kramp, moe en ook erg duizelig. Nu heb ik sowieso een lage bloeddruk dus dat hoeft niets te zeggen.
Daarnaast ook veel meer last van pukkeltjes zoals jij @Elle en dat wijst meestal op een menstruatie bij mij. Nog een week en een dag geduld
@Groenegeitensok lekker zo’n nachtje! Hoe oud is jouw dochter ook alweer? Want weet nooit precies vanaf wanneer een dekbed mag, wij moeten er voor die tijd ook nog 1 aanschaffen.

Spannend voor zoveel meiden nu! De komende dagen ga ik extra vaak kijken of ik mee mag juichen met iemand

@Groenegeitensok check bij al jouw kwaaltjes. Kan niet naar de wc, kramp, moe en ook erg duizelig. Nu heb ik sowieso een lage bloeddruk dus dat hoeft niets te zeggen.
Daarnaast ook veel meer last van pukkeltjes zoals jij @Elle en dat wijst meestal op een menstruatie bij mij. Nog een week en een dag geduld

@Groenegeitensok lekker zo’n nachtje! Hoe oud is jouw dochter ook alweer? Want weet nooit precies vanaf wanneer een dekbed mag, wij moeten er voor die tijd ook nog 1 aanschaffen.
zaterdag 6 januari 2018 om 09:48
Vievie, idd, wel duidelijk dat we zo toch kinderen kunnen krijgen
heel fijn!
Bedankt voor je welkom!
Kaatje, jij ook bedankt! Ik vind het juist leuk om te lezen hoe onbevangen de meesten van jullie erin staan. En ik lees ook veel veelbelovende kwaaltjes. Ik ben benieuwd!
Voor degenen die al bijna gaam testen: succes met wachten nog even!! Spannend!!

Bedankt voor je welkom!
Kaatje, jij ook bedankt! Ik vind het juist leuk om te lezen hoe onbevangen de meesten van jullie erin staan. En ik lees ook veel veelbelovende kwaaltjes. Ik ben benieuwd!
Voor degenen die al bijna gaam testen: succes met wachten nog even!! Spannend!!