Zwanger worden februari 2020 met tabel

31-01-2020 22:46 442 berichten
Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:



Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
Kees-je9-4127/331e kindje
konijntje777. 3-42322e kindje
Grenade24-3231/31 2e kindje
Roo93 27-3226 2e kindje
Suzan-J 8-3 229/321e kindje
Nature2020 18-032252e kindje
MolligPaard nb 0-1302e kindje
D0ris30-3 2 (sinds groen licht na pauze)291e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest
Sha198829-022312e kindje
Suuteke34 1271e kindje
Lullaby- 20-3 1 30 1e kindje. Heel lange cyclus
Pina_colada 22-3??1331e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus
Makaloly 24-03230zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling


:cheer2: Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite.
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mag ik bij jullie meeschrijven?

Ik ben al eerder bij een groep aangesloten vorig jaar juni, maar omdat ik in de zomer van baan gewisseld ben en we de zwangerschapswens even op pauze hadden gezet sluit ik me nu liever bij een actieve groep aan als jullie dat goed vinden.

We waren sinds december/januari weer aan het proberen, en in januari met ovulatie testen er achter gekomen dat ik mijn cyclus dus helemaal niet goed had berekend :bonk: en dat mijn ovulatie veel later was dan gedacht. Daar gebruik van gemaakt en in eerste instantie vorige week ongesteld geworden, maar dat zette niet door.

Omdat ik helemaal geen symptomen van een zwangerschap had, dacht ik dat het weer een gekke cyclus was, maar afgelopen dinsdag ochtend toch maar een test gedaan. En daar was een mini streepje op te zien! Een dag later weer getest, en nog steeds zo’n vaag streepje dus toen wist ik nog niks :confused:

Maar vanmorgen 3 verschillende testen gedaan, en volgens sensitest, clearblue en Kruidvat (ik had gisterenmiddag even de drogist leeggekocht :rolling: ) ben ik gewoon zwanger!

Ik kan het nog niet helemaal bevatten, en vind het ook spannend, want ik heb veel vriendinnen waarbij het niet in 1 keer goed is gegaan.

En dan nu even een nieuwe post om op al jullie berichtjes te reageren :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@molligpaard ik had ook een hormoonspiraal, en werd nauwelijks ongesteld. Heeft bij mij ongeveer 3 maanden geduurd voordat alles een beetje normaal was. Ovulatietesten kan ik alleen maar aanraden, was voor mij echt de manier om dat gouden ei te vinden. Mijn app waarop ik alles bij hield had het helemaal fout namelijk.

Verder slik ik vit d, foliumzuur ivm vit b12 omdat ik daar een tekort van heb. En ik dronk geen alcohol tussen eisprong en nod.

@okkie wat fijn dat je bijna de echo hebt, echt iets om naar uit te kijken!

@keesje ik was inderdaad ook steeds echt gefocust op alles wat je maar voelt, maar juist nu ik niks voel bleek het raak!

@konijntje wij maakten het iedere dag gezellig rond de eisprong, maar na een paar dagen was het een beetje een verplichting dus toen om de dag want het moet wel leuk blijven.

@nature ik voel nu nog steeds echt helemaal niks en toch een positieve test, het kan raar lopen. Hopelijk is het bij jou de volgende ronde raak!

@suuteke spannend hoor, wij gaan ook voor de eerste. Vit d was bij mij vooral omdat ik een binnen baan heb en in de winter snel een tekort heb.

@doris wat heftig allemaal! Ik duim heel hard voor je dat het jullie gegund is, heel knap hoe je het van je af kan schrijven.

@grenade, een vriendin van mij heeft het ook heel erg, zwangerschaps dementie, en bij haar hielp visolie heel goed, gaf duidelijk verbetering.
Alle reacties Link kopieren
@zuid87 welkom!
En gefeliciteerd dat je zwanger bent wat geweldig🤗🤗
Dus nog geen symptomen nu?

Ik ben gister ongesteld geworden, perfect op schema👍🧘‍♀️
Alle reacties Link kopieren
@nature nee ik voel me echt kiplekker. Heel af en toe het idee dat ik een beetje “kramp” heb in mijn onderbuik maar dat is echt niet noemenswaardig.

Fijn dat je zo op schema zit, dan is het voor de volgende ronde goed uit te rekenen :)
Welkom @zuid87
En gefeliciteerd! Heel spannend.
Wat leuk, al 2 zwangeren in dit topic :-)

Even iets bekennen, want het houdt me best wel bezig; ik heb enorme twijfels of het wel verstandig is om het proberen door te zetten. Het doet me pijn als ik baby’s/kinderen/zwangere vrouwen zie en bedenk dat ik dit moet uitstellen, maar wij zitten nu net verwikkeld in een rechtszaak met de buren (lang verhaal :biggrin:) wat ons ontzettend veel geld kost en gaat kosten & in combinatie met net hebben verbouwd (wat ook heel veel duurder is geworden), ben ik bang dat het onverstandig is omdat we nu financieel niet echt lekker zitten.
Misschien maak ik me te veel zorgen, want uiteindelijk komen we hier wel uit. We hebben beiden een goede baan, dus die potentie is er. Maar er is nu zoveel om me zorgen om te maken... Zou ik me er niet beter bij voelen om nog een paar maanden te wachten, totdat dit allemaal achter de rug is?

Hebben jullie tips, adviezen? Is het verstandig of maak ik me te veel zorgen?
Alle reacties Link kopieren
@Keesje, wat een vervelende situatie :hug:
Ik kan niet voor jou spreken natuurlijk maar als ik vanuit mijzelf kijk, ben ik nooit gefocussed op geld, geld komt wel. Natuurlijk weet ik niet in hoeverre de kosten oplopen wat betreft de rechtsspraak maar als je voor je zelf duidelijk kan hebben dat jullie over 9 maanden wel weer wat schade hebben ingehaald. Dan zal ik het zeker om het geld niet laten.

Wel moet je kijken naar je stress niveaus, in verwachting zijn terwijl je veeel stress ervaart is niet goed voor de kleine.

Ik hoop dat je er uit komt en dat je deze moeilijke tijd snel achter je kan laten.
Probeer lekker te ontspannen hoe gestressed de situatie ook is.
En probeer luchtig te kijken naar dingen ze niet zwaarder te maken in je hoofd (daar heb ik zelf nogal is een handje van )

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Doris en succes! En gefeliciteerd Zuid, wat een fijne binnenkomer :)

@keesje, ik snap je twijfel goed, maar tegelijkertijd weet je natuurlijk nooit hoe lang het gaat duren voordat je zwanger bent. Vanuit mijn eigen perspectief ben ik altijd bang dat ik spijt ga krijgen van het uitstellen, als het heel lang heeft geduurd voordat het lukte. Maar inderdaad, stress is ook niet goed. Ik denk dus wel dat je moet kijken naar hoeveel deze lastige situatie met je doet en of het veel stress geeft.

@nature, niet fijn dat je ongesteld bent, tegelijkertijd wel de start van een nieuwe ronde en mooi op schema :)

@okkie wat een spannende tijd zit je in! Hopelijk heb je een goede echo binnenkort en geeft dat je rust!


Ik heb vanmorgen getest en helaas negatief. Was totaal niet zenuwachtig en de teleurstelling viel me ook nog mee, ik ging hier echt al vanuit dus had er rekening mee gehouden. Ik wacht nu op mijn menstruatie. Na het stoppen met de pil duurde dit 38 dagen. Ik zit nu op dag 29 van deze cyclus. Ik wacht rustig af, logisch dat alles ook nog steeds in de war is na meer dan 10 jaar pil gebruik.
Alle reacties Link kopieren
@suuteke wat fijn dat je er zo rustig onder blijft! Dat is denk ik het allerbelangrijkst, dat je je niet gek laat maken bij het proberen.

@keesje ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties, teveel stress is niet goed als je zwanger probeert te worden, maar als je onrustig wordt van het uitstellen is dat ook niet goed. En wat de financiën betreft, geld is maar geld. Als jullie allebei een goede baan hebben dan komt dat uiteindelijk wel goed, en zeker qua kinderspullen kan je het echt zo duur maken als je zelf wilt.

Ik zag dat bij vriendinnen, die hebben heel veel tweedehands gekocht en dan valt het echt mee wat je kwijt bent.

Maar rust in je hoofd is het allerbelangrijkst, dus als even wachten je helpt dan zou ik dat zeker doen.

Als ik kijk bij mezelf, dan had ik een soortgelijk stress moment vorig jaar. Bij jou klinkt het wel heftiger met een rechtszaak! Net toen we 2 maanden bezig waren om te proberen, kreeg ik een aanbod voor een nieuwe baan. En dat was wel met een tijdelijk contract, dus toen heb ik zelfs voor ik definitief besloot over te stappen nog een zwangerschapstest gedaan. Met de nieuwe baan toen afgesproken dat ik graag zekerheid wil, en dat ik dan na een half jaar bij goed functioneren een vast contract wilde. Daar gingen ze mee akkoord dus ik heb toen gewacht tot ik dat vaste contract getekend heb en toen was het in 2 rondes raak! De rust die ik had heeft blijkbaar wel iets goed gedaan denk ik dan.

Moet wel zeggen dat ik ook best onzeker was over of ik zwanger zou kunnen worden, ik ben 32 en heb in mijn omgeving best veel vriendinnen die lange trajecten hebben gehad. Dus dat uitstellen was ergens ook wel eng.

En heel toevallig vertelde mijn zusje me dat ze ook zwanger is! Ze is in september uitgerekend. Als het bij mij allemaal goed mag gaan, dan schelen onze kindjes maar 1-2 maanden!

Ik vind het wel lastig wanneer ik het wil gaan vertellen. Mijn vriend zou het het liefst nu al aan iedereen vertellen, want hij zegt ze weten ook wel dat het nog heel pril is en er een kleine kans is dat het alsnog misgaat. Mijn vriend is ook heel optimistisch, ik ben zelf wat voorzichtiger. Wat zouden jullie doen?
Bedankt voor jullie adviezen! Het is ook vooral de stress waar ik tegenop zie. We hebben er beiden nu al veel stress van en het liefst wil ik er op een positieve manier mee bezig zijn, en kunnen genieten wanneer het zover mag zijn. Er is momenteel zoveel onzekerheid rondom dit gebeuren, dat is ontzettend vervelend en vermoeiend. Het is ook niet hoe ik deze periode voor me zag, maar dan moet ik wel toegeven dat ik misschien te veel “perfectie” verwacht en dat dit nou eenmaal het leven is.

@nature2020, dat van het zwaarder maken herken ik! Iets met hoge verwachtingen hebben :-D

M’n vriend zou er trouwens wel voor willen gaan, maar alleen als ik me er ook helemaal goed en zeker bij voel.

In een maand kan al veel veranderen. Ik denk dat ik het maar per maand moet bekijken, hoe het gaat en hoe ik me erbij voel.

@suuteke34, jammer van je negatieve test! Wel fijn dat je er op deze manier mee om kan gaan :)

@zuid87, wat leuk dat jij en je zusje bijna tegelijkertijd zijn uitgerekend! Heel leuk straks als de neefjes/nichtjes met elkaar kunnen spelen :)
Ik denk dat ik het zelf ook snel zou willen vertellen, maar dan wel alleen aan m’n ouders en beste vrienden. Op werk en bij kennissen zou ik wel wachten, mocht het dan toch misgaan, zou ik het niet prettig vinden als zo’n grote groep het weet. Maar hopelijk komt dit helemaal niet aan de orde bij jullie :)
Als jij er nog niet klaar voor bent om het te vertellen, zou ik er gewoon nog even mee wachten totdat je je er iets zekerder bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
@zuid87 welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap :-) !

@kees-je belangrijk inderdaad dat je niet te veel stress moet hebben op dat moment. Een maandje wachten kan nooit kwaad toch. Hopelijk is de situatie snel achter de rug voor jullie!

Hier is het gouden ei volgens mij vandaag. Gister had ik een positieve ovulatie test. Gister avond gezellig gemaakt.
Dus ik mag nu op het wachtbankje plaats nemen en hard duimen :-D
Graag zou ik ook willen meeschrijven.

Ik ben Sha1988 we zitten in onze 2e ronde en mijn nod is op 29 februari.
Ik zit dus ook nog even op het wachtbankje. :-D
Zuid87 schreef:
20-02-2020 17:31
@molligpaard ik had ook een hormoonspiraal, en werd nauwelijks ongesteld. Heeft bij mij ongeveer 3 maanden geduurd voordat alles een beetje normaal was. Ovulatietesten kan ik alleen maar aanraden, was voor mij echt de manier om dat gouden ei te vinden. Mijn app waarop ik alles bij hield had het helemaal fout namelijk.
Ben wel benieuwd, had je dan later of eerder een ei dan verwacht? ik heb t vermoeden dat mijn ei later komt dan ik denk. Maar eerst maar eens weer ongesteld worden. Enne, voorzichtige gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Keesje het ideale moment bestaat niet, En het is al helemaal niet te plannen :)
Wat betreft stress, er zijn ook heel wat baby’s geboren in de oorlog en nog steeds in oorlogsgebieden.... en ook stress is niet te plannen. Beetje dooddoener misschien, vond het voor mezelf wel relativerende gedachte.
Grenade herken het wel hoor, ik gooi alles door elkaar en kan in 5 minuten dezelfde vraag 3x stellen. Aldus manlief. Ik geloof het nog steeds niet :flag:
Zuidas gefeliciteerd! Misschien leuk om mee te schrijven het udoktober2020 topic?
Hier gisteravond enorm emotioneel, spanning die er even uit moest... pfff vandaag wat stabieler. Al moest ik vanochtend in overleg op werk bijna huilen Om iets wat niets met mij te maken had :facepalm:
beetje misselijk, beetje duizelig, verloor vanochtend bijna evenwicht (oeps) , stemmingswisselingen, een enorm speekseloverschot
voel me flink zwanger....
Gefeliciteerd Zuid!

Spannend Knonijntje! Nu echt op het wachtbankje.

Jammer van de witte test Suuteke. Hopelijk wordt je snel ongesteld en kun je weer door.

Lastig Keesje. Net wat Okkie zegt, wanneer is het wel een ideaal moment. Je kunt nu wachten, maar je weet nooit of het over een half jaar een beter moment is. Bij onze eerste hebben wij vanwege een vakantie naar zika gebied nog wat langer gewacht met proberen. Toen ik eenmaal in m'n hoofd had dat we ervoor wilden gaan vond ik dat echt lastig. Dus denk dat je bij jezelf goed moet kijken wat voor jou goed voelt.

Klinkt lekker zwanger Okkie! Fijn!

Welkom Sha!

Hier vanmorgen het gevoel ongesteld te worden, maar tot nu toe nog niks. Ik verwacht wel dat ik dit weekend ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed nieuws dat er al een aantal van jullie zwanger zijn! Heel erg fijn!

Wij willen deze maand (opnieuw) beginnen. Maar ben net gestart met een nieuwe baan en vind het zo lastig of we er toch voor gaan of dat we nog een maandje wachten. Je weet nooit wanneer het je gegeven is. Het ideale moment bestaat niet... maar ik kan het niet zo goed loslaten. Vind het zo’n spannend iets en zo lastig dat je er geen invloed op kan uitoefenen. Voelt echt als een soort lot uit een loterij... echt heel lastig allemaal.
@okkiepetite, dat klinkt goed zwanger inderdaad :)

@grenade, spannend. Zou toch mooi zijn als je ongesteldheid uitblijft!

@darkangelbaby, ik herken je gevoel helemaal. Wij hebben het nu al een tijdje uitgesteld omdat er baanonzekerheden waren en we nog middenin de verbouwing zaten. Nu volgende maand allebei vast contract, maar is er weer iets wat de situatie onzeker maakt... Het is lastig in te schatten wat voor invloed het echt op je leven gaat hebben, het is wat dat betreft toch een sprong in het diepe :-D En dan denk ik ook, misschien blijft dit wel zo. Iedere paar maanden weer een nieuwe reden om het uit te stellen. Ik zou ik jou geval zeggen, ga er voor, maar dat geldt dan voor mezelf dan ook haha :hihi:
Succes met je beslissing! Een maandje eerder of later als dat je rust geeft maakt ook niet veel uit natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe dames!!

Even snel weer bij gelezen, telefoon was stuk laatste dagen :-?

voor alle dames met twijfels
Ik snap de redenen heel goed, maar wanneer is een goed moment? Het kan over een paar weken/maanden zo anders zijn, en er kan altijd van alles gebeuren. Ik herken de twijfels wel, hier in huis eigenlijk geen extra kamertje meer dus de nieuwe beeb zal even bij zn broertje moeten of gezellig bij ons... soms denk ik dan ook kan het wel, is het een goed moment, is het niet raar?
Maar denk dat als je er als partners helemaal klaar voor bent het een goed moment is. Geld is handig maar liefde is voor die kleintjes zoveel belangrijker :heart:
Voor ons komt een nieuw huisje wel, en we groeien daar als gezin wel in mee.

Onze eerste kleine hadden we alles voor in huis gehaald, en zoals vele die als eerste keer ouders worden ook teveel in huis gehaald. Uiteindelijk is de garde uit de keuken en de wc rol uit het toilet het allerleukste speeltje, en kunnen we een half uur lachen om snottebellen, dingen die bijna of geheel gratis zijn :lol: en tuurlijk een babykamertje, kinderwagen en de rest is best veel geld maar doe je ook heel lang mee ;-)
Vooral geleerd dat je niets in het leven kan plannen en alles loopt zoals het loopt, een nieuwe baan krijgen of er één verliezen kan ook als de kleine er net is, en dan vind je altijd een oplossing.

wachtbankje
Voorlopig nog op het wachtbankje, nog 4 dagen tot NOD.
Spannend konijntje dat je nu ook echt mag afwachten of het gelukt is!
En grenade hopelijk blujft de menstruatie uit!

@okkie klinkt heerlijk zwanger :lol:
Hier een witte test vanmorgen. En ook wel het gevoel ongesteld te worden. (of het is het buikgriep virus die mijn zoontje ook heeft). Hopelijk breekt mijn menstruatie snel door.

Hoe is het bij jou Roo? Jouw nod schiet ook op.
Alle reacties Link kopieren
@grenade jammer :-(

Zitten er nog meer op het wachtbankje nu ?
Hier nog 5 dagen tot nod dus nog even op het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
Grenade ah balen, toch naar zo’n witte test. :hug:
Grenade, jammer zo'n witte test!
Wij hebben het nog even veilig gedaan, mijn vriend en ik twijfelden ineens ivbm onzekerheden op het werk en dat ik in juni waarschijnlijk een vast contract krijg. Dus ik kan weer uit de februaritabel en ga hopelijk voor maart of april.
Alle reacties Link kopieren
Jammer grenade :-( hopelijk volgende ronde wel raak :heart:

Hier nog geen voortekenen van een menstruatie, normaal wat opgezet buikje nu niet...en wel wat rare steekjes onder in de buik. Maar het zegt allemaal nog zo weinig!

In de tussentijd wel een early test gedaan, die was wit maar was op 6 dagen voor nod, daarna besloten om echt af te wachten tot donderdag....

We gaan het zien durf niets te hopen!

Voor iedereen die nog even op t wachtbankje zit, succes nog deze dagen :heart: het blijft zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik schreef eerder bij een andere groep, maar ben nu pril zwanger na de 4de inseminatie. Morgen mag ik bloedprikken, maar al een paar dagen positieve testen die oplopen en een digitale test van clearblue die + 1-2 aangeeft.. Dus voor degenen die ook via medische molen zwanger proberen te worden, zeg ik je moed niet verliezen..
Alle reacties Link kopieren
Sinds gister steeds meer steken en zo'n sterk voorgevoel dat ik vandaag toch nog maar een test heb gedaan en ja hoor 2 testen en 2 lichte strepen :yes: nog even voorzichtig blij.....soort ontkennings fase :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven