Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief bericht Fietsertje :heart:. Jullie meisje zal altijd een plek hebben in jullie hart.
En fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat bij jullie.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
hey dames, hoe gaat het bij jullie?

Hier helaas slecht nieuws gehad. Bij de termijnecho zag de echoscopiste al dusdanige afwijkingen dat we een verwijzing voor verder onderzoek in het ziekenhuis hebben gekregen, in ieder geval nog een echo en een vlokkentest. Veel vocht rondom het hele lijfje, met name het hoofdje. Ze kon natuurlijk nog geen diagnose geven maar het ziet er niet goed uit. De afspraak in het ziekenhuis is pas over een week en daarna moeten we nog wachten op de uitslag. Onzekere tijd dus met grote kans op een diagnose die 'niet met het leven verenigbaar' is.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ohh nee Whoops.. wat ongelofelijk kak is dit zeg @( Wat vind ik het slecht dat jullie zo lang moeten wachten nog op de echo. Goed, een week is op zich niet lang, maar in een situatie als deze voelt dat natuurlijk wel zo.. Is er nog een kans dat het wel goed zit of kon de echoscopiste daar niets over zeggen? :hug:

Wat fijn om te lezen dat jullie er ook deels positief naar kunnen kijken Fietsertje. Ik hoop dat jullie snel een tweede kindje gegund is!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Bamboo.
Volgens mij moeten we vooral wachten omdat het deze week net te vroeg zou zijn voor een vlokkentest. Wel wou de verloskundige nog een echo doen deze week, dat is wel fijn, al verwachten we niet dat we dan beter nieuws krijgen. De verloskundige / echoscopiste kon niets zeggen over mogelijke diagnoses, dus ja, afwachten....
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Oh Shit whoops... :cry:
heel veel sterkte met deze situatie! :redrose:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
even een update. Inmiddels is duidelijk dat het in ieder geval geen trisonomie 13, 18 of 21 is, dat kwam gelukkig na 3 dagen al uit de vlokkentest. Daar zijn we opgelucht over, maar het is dus nog niet duidelijk wat de afwijkingen op de echo's kan verklaren. Komende week hebben we weer een afspraak, ook met een klinisch geneticus. Blijft dus wel onduidelijk en onzeker nog.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
:hug:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje whoops, wat een rot nieuws lees ik ineens! Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie die 3 alvast uit kunnen sluiten Whoops :hug: Spannende tijd nog even dus.. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest aan je denken Whoops, dus even een berichtje.. Hebben jullie de afspraak al gehad? Ik duim voor jullie.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Bamboo. En de rest ook bedankt voor de berichtjes en knuffels!!

We hebben inderdaad weer een afspraak gehad. Dit was meer om te plannen hoe we nu verder gaan dus we hebben weinig nieuws. We willen in ieder geval verder chromosoom-onderzoek laten doen (tot nu toe was alleen naar trisonomie 13, 18, 21 gekeken, die komen nu eenmaal het vaakst voor). Uitslag over 2 weken. Over 3 weken staat ook een echo in het academisch ziekenhuis gepland, dan zou ik zo'n 16 weken zwanger zijn. Dan kunnen ze alle organen beter bekijken, en, als er niks uit het chromosoom-onderzoek komt, ook kijken of en welke afwijkingen ze zien, en gebaseerd daarop eventueel DNA onderzoek doen.
Gisteren ook even een korte echo gehad, waarop te zien was dat het kindje in ieder geval niet achterblijft in groei, en er in het buikje amper nog vocht zat, eigenlijk alleen nog bij de nek / rug. En dat was ook niet erger geworden. Dus dat is goed nieuws, maar ja het kan nog steeds alle kanten op.

Hoe is het met jullie? Vind het echt niet erg om leuke / positieve nieuwtjes van jullie te lezen hoor!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze het zo goed op blijven volgen! Heel goed om te lezen dat het in ieder geval niet erger wordt en dat het zelfs de goede kant op lijkt te gaan. Dat geeft toch een beetje houdvast :)

Hier gaat alles goed! Man heeft van het weekend eindelijk ook de baby kunnen voelen. Nu 22 weken zwanger en gisteren bij de verloskundige weer even naar het hartje kunnen luisteren tijdens de controleafspraak. Ik begin mega last te krijgen van nesteldrang :rolling: Dus hard aan het aftellen tot ze het kamertje (eindelijk) komen bezorgen.

Omdat ik via ovulatie-inductie zwanger geworden ben, moet ik van de gyn nog testen op suiker.. Wij hebben thuis een geschikt apparaat daarvoor (want kat met suikerziekte). Ze vinden het niet spannend genoeg om me echt naar het ziekenhuis te sturen hiervoor, omdat mijn bmi dik in orde is. Dus ik mag dat zelf thuis doen - mits de waardes netjes zijn/ blijven uiteraard :yes:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo, wat fijn dat je man het kindje nu ook kan voelen! En 22 weken alweer, dan snap ik de nesteldrang wel :-). Hebben jullie ook al wandelwagen en kleertjes enzo gekocht / besteld? En succes met de suikertesten, hopelijk zijn die goed.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Het blijft spannend dus whoops. Ik denk veel aan je!
Bamboo wat gaat dat toch snel al 22 weken! Ik hoop dat je suikers goed zijn en het is zo leuk als je man het ook kan voelen. Hier werd het daardoor voor hem ook een stuk echter.
En die nesteldrang, geniet ervan haha ik heb die helaas gemist. Wanneer komt het kamertje?

Hier gaat het rustig. Hebben een blije meid van alweer 10 weken. Slapen overdag is alleen wel een dingetje wat ervoor zorgt dat ze aan het einde van de dag wat minder blij is. ;-)
Volgende week nog naar het ziekenhuis voor mijn suikers, geen idee wat ze gaan doen eigenlijk maar dan is dat ook eindelijk afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Hoe gaat het hier?

Whoops, hoe is het met jullie? Hebben jullie al meer duidelijkheid uit de onderzoeken?

Hier; alles goed! Kamertje is geverfd en de meubels staan. Buik groeit goed nu en de kleine man doet het ook allemaal goed :) Nu 25 weken zwanger en dat voelt toch als een opluchting, weer een mijlpaal bereikt.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn bamboo, dat is inderdaad een mijlpaal. En Snunnie hoe gaat het met slapen en de suikers?

Hier gaat het helaas niet goed. Kindje blijkt trisonomien te hebben op maar liefst 3 chromosomen. Twee daarvan zijn dusdanig ernstig dat we rekening moeten houden met sowieso verstandelijke beperkingen en waarschijnlijk ook lichamelijke afwijkingen. Vandaag nog wel een echo, wil toch wel zien hoe het er qua lichamelijke afwijkingen voor staat (ook al weten we dat misschien niet alles te zien is, en dat afwijkingen ook nog later kunnen ontstaan). Maar de artsen gaven al aan somber te zijn over de levensverwachting. Dus ja, kortom, erg slechte vooruitzichten.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ohh Whoops wat vreselijk verdrietig :O Goed dat er na al die weken wel een soort duidelijkheid is.. maar wat ongelofelijk kak dat de uitkomst niet wat positiever is :hug:

Hoe gaat het met jou/ jullie zelf? Succes vandaag bij de echo!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel Whoops :hug:
Wat een verdrietig nieuws. Veel sterkte de komende tijd, ook met eventuele beslissingen die jullie moeten maken voor jullie kindje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven