Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend kleinaapje! Als je op alles in je lichaam gaat letten voel je vanalles, hopelijk is het goed nieuws! Bij mij bijna m'n vruchtbare dagen....
Sommigen mensen kunnen inderdaad rare reacties geven, meestal uit dommigheid.. niet altijd kwetsend maar je hebt natuurlijk jaloerse mensen ertussen zitten.

Ik vind opmerkingen zoals je bent 30 en getrouwd zou je niet eens aan kinderen beginnen, ook zo irritant. Daar ben ik echt helemaal klaar mee. Of dat ze raar naar je kijken als je gewoon een ice tea neemt ipv een wijntje....

Haha sorry ff klaag berichtje
anoniem_639798e9be78a wijzigde dit bericht op 27-01-2020 22:57
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
September10 schreef:
26-01-2020 22:36
Sommigen mensen kunnen inderdaad rare reacties geven, meestal uit dommigheid.. niet altijd kwetsend maar je hebt natuurlijk jaloerse mensen ertussen zitten.

Ik vind opmerkingen zoals je bent 30 en getrouwd zou je niet eens aan kinderen beginnen, ook zo irritant. Daar ben ik echt helemaal klaar mee. Of dat ze raar naar je kijken als je gewoon een ice tea neemt ipv een wijntje....

Haha sorry ff klaar berichtje
Heel herkenbaar ja. Je ligt vanaf je 30e onder een vergrootglas. Vooral mensen bij wie het zwanger worden vanzelf is gelopen kunnen ondoordachte dingen zeggen lijkt het wel. Allemaal niet kwetsend bedoeld, maar kan het wel zijn... bv omdat het niet lukt of omdat je in een moeilijke fase zit of je (of je partner) wel kinderen wil
@kleinaapje Heel herkenbaar hoor! Volgens mij maak ik mezelf de hele week al gek, vreselijk :yum:

@september10 Ook dit is heel herkenbaar.. krijg ook regelmatig de opmerking: wordt het niet eens tijd? Meestal ga ik er maar niet te ver op in.

@mona87 Spannend! :-D
Alle reacties Link kopieren
September10 schreef:
26-01-2020 22:36
Sommigen mensen kunnen inderdaad rare reacties geven, meestal uit dommigheid.. niet altijd kwetsend maar je hebt natuurlijk jaloerse mensen ertussen zitten.

Ik vind opmerkingen zoals je bent 30 en getrouwd zou je niet eens aan kinderen beginnen, ook zo irritant. Daar ben ik echt helemaal klaar mee. Of dat ze raar naar je kijken als je gewoon een ice tea neemt ipv een wijntje....

Haha sorry ff klaar berichtje
Vreselijk is dat he? Sowieso wil niet iedereen kinderen, en om ze te mogen krijgen moet je ook maar gegund zijn. Echt zo ontzettend lomp als ik zulke dingen hoor :(

Toen ik 21 was zei mn schoonmoeder al : wordt het niet eens tijd? 🤨
Alle reacties Link kopieren
Haha Cimojo, schoonmoeder heeft wel zin in een kleinkind?! 😉 Maar heel herkenbaar hoor, die opmerkingen. Slechte nieuws is: die gaan tijdens je zwangerschap gewoon door! 😅 De een vindt je buik groot, de ander niet, de een zegt waaaaat wil je thuis bevallen?! De ander gruwelt van ziekenhuis en begint heel pleidooi voor thuisbevalling en snapt niet dat je ziekenhuis überhaupt overweegt (hoe ik het in m’n hoofd haalde!).. En ach, nu ons meisje er is: ik ga niet eens beginnen met het opschrijven van opmerkingen die je dan weer krijgt.... om dan nog maar niet te denken aan dat ik toen dochtertje zes maanden was (!!) alweer de eerste vraag over De Tweede kreeg. Kortom: oordopjes creëeren maar!

Spannend kleinaapje, jouw symptomen!

Hier net vanochtend bloed gespot... beetje vreemd want is wel erg vroeg, maar heb zelf eigenlijk geen hoop dat het van innesteling is. Op een of andere manier heb ik sinds begin al niet het gevoel dat dit onze ronde is. Misschien ook wel zelfbescherming hoor, maar ga er maar vanuit dat we doorgaan naar tweede ronde.
Alle reacties Link kopieren
@september10
Heel herkenbaar! Mijn man en ik zijn nu zo'n beetje 10 jaar samen, en mijn schoonouders zitten denk ik al zo'n 5 jaar te wachten op kleinkinderen. Om gek van te worden!
Ik denk dat ik de komende weken ook maar gewoon niet langs ga, want als ik geen wijntje neem kijken ze direct met een blik van "is het zover??".

@pimpelmusje
Aah balen. Maargoed je weet het nog niet zeker dus. Even afwachten of het doorzet...


Ik ben afgelopen weekend ziek geweest. Zelf verwacht ik er eigenlijk daarom ook niet zo veel van deze ronde.. M'n man geeft wel telkens aan dat hij wel een beetje teleurgesteld zou zijn als ik gewoon ongesteld wordt. Ik voel de druk :-P)
Alle reacties Link kopieren
@pimpelmusje waar bemoeien mensen zich mee zeg, laat ze lekker met zichzelf bezig houden. Spannend, dat afwachten. Wie weet is het wel in 1 keer raak! 😀

@eendje01 Haha wel leuk dat je man er zo bij betrokken is. Hopelijk goed nieuws binnenkort! Ben zo benieuwd wie hier als eerst een positief bericht achterlaat hihi
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
27-01-2020 09:41
Haha Cimojo, schoonmoeder heeft wel zin in een kleinkind?! 😉 Maar heel herkenbaar hoor, die opmerkingen. Slechte nieuws is: die gaan tijdens je zwangerschap gewoon door! 😅 De een vindt je buik groot, de ander niet, de een zegt waaaaat wil je thuis bevallen?! De ander gruwelt van ziekenhuis en begint heel pleidooi voor thuisbevalling en snapt niet dat je ziekenhuis überhaupt overweegt (hoe ik het in m’n hoofd haalde!).. En ach, nu ons meisje er is: ik ga niet eens beginnen met het opschrijven van opmerkingen die je dan weer krijgt.... om dan nog maar niet te denken aan dat ik toen dochtertje zes maanden was (!!) alweer de eerste vraag over De Tweede kreeg. Kortom: oordopjes creëeren maar!
Jep, zelfde ervaring hier. Mensen geven graag veel ongevraagd advies of commentaar. Ik luisterde er soms niet eens meer naar, ene oor in, andere oor uit..

Moet wel zeggen dat ik mijn tips/hacks wel graag met anderen deel hoor.. ;)
(Welke mama knipt haar boterhammen nog niet?)
@Kleinaapje, haha geeft niet, bedankt voor het aanpassen!

Maar ook wel herkenbaar hoor, over het vissen van naasten. Ondanks dat ik 25 ben, letten mensen er echt inderdaad wel op of je wel of niet dat wijntje neemt. Haha. Scheelt dat ik al jaren niet echt van de alcohol ben, dus valt ook niet enorm op. :applause:

Jullie al wat smoezen verzonnen (Dry January oid, haha)? Of houden jullie geen rekening met wat je eet/drinkt?
Alle reacties Link kopieren
@Pioenrozen Meh matig. Ik heb flauwe positieve vermoedens dus sinds 2 dagen hou ik er wel rekening mee qua voeding. En als ik dat gevoel niet zo hebben zou ik pas stoppen met voeding bij een positieve test.

Alcohol drink ik sinds we er actief mee bezig zijn niet meer. Nu drink ik sowieso nauwelijks dus dat is niet moeilijk.

Lastig he? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja heel lastig! Gelukkig heb je het qua eten meestal zelf redelijk in de hand. Maar toch moeilijk, maar heb de vorige keer ook maar gedacht, mensen moeten maar gewoon denken wat ze willen, want een of andere doorzichtige smoes valt volgens mij nog veel meer op..

Lief trouwens, eendje, jouw man! Mijn man wil het ook wel graag hoor, maar ik ben er veeeel meer mee bezig. Gisteravond nog gevraagd of hij niet benieuwd was. Antwoord: “ach, dat merken we vanzelf toch?!” Aaaargh! Tis echt een lieverd hoor, maar oh wat een typische man (denk ik?) in dit proces!

Hier bloedverlies gestopt, beetje bruinig was het. Normaal ook wel wat spotting voor menstruatie, maar dat houdt nooit weer op tussendoor, gaat altijd door tot menstruatie echt begint. En dit zou ook wel 2/3 dagen vroeger zijn dan normaal. Oef, toch wel heel spannend nu! Jammer dat we geen machines zijn, maar dat er af en toe wat van die flauwe onregelmatigheden tussendoor fietsen, waar dan ook nog eens geen gebruiksaanwijzing bij gegeven wordt! 🙈
Alle reacties Link kopieren
Aaah ik snap het hoor @Pimpelmusje!! Mijn man is gelukkig mega enthousiast en had het liefst al een week geleden willen testen. :bonk:

Mijn geduld, lieve dames, wordt énorm op de proef gesteld. Wel testen betekend (een grote) kans op een negatieve test, niet zwanger of te vroeg getest. Niet testen betekend wachten. Pfff.. :frusty:
Ja is ook helemaal waar hoor, mensen verwachten toch wel wat en als ze er wat in willen zien hou je ze ook niet tegen. Maar zou wel balen als ik blijk zwanger te zijn en heb nogal veel gekke dingen gegeten/gedronken. Dus toch wel een beetje rekening hou ik ermee.

@Pimpelmusje Hahah typische mannen reactie inderdaad. Jouw NOD komt wel echt dichterbij zeg, spannend!

@Kleinaapje Wat enorm leuk dat je man net zo enthousiast is! Dat maakt je zelf ook alleen meer meer enthousiast. Haha.
Pimpelmusje Wat spannend he! Hier blijft de opgeblazen buik maar aanhouden, veel plassen, ineens slecht slapen en hoofdpijn, wat normaal nooit zo lang aanhoudt, ben zo benieuwd!

Kleinaapje ons geduld wordt op de proef gesteld, ben benieuwd of ik me kan bedwingen om niet eerder te testen dan de NOD dag :-)
Alle reacties Link kopieren
@Molly66
Ja echt he.. we hebben nu afgesproken dat we de 31ste (mijn NOD) gaan testen. Als ie dan negatief is, wachten we gewoon weer eventjes. Verwacht dat dan gewoon ongesteld ga worden.

Ik ben bang dat ik mijzelf enorm voor de gek hou met die symptomen, heb jij dat ook?
@Kleinaapje ik wil ook proberen te wachten tot de NOD, ben al ruim 1.5 jaar regelmatig, maargoed je weet nooit. En ja ik kan mezelf zo lekker gek maken haha.. vooral door die opgeblazen buik wat ik nooit zo lang heb..ik kan niet tegen melk en heb daar heel streng op gelet afgelopen weken dus dat kan het niet zijn :sarcastic:
Verder is het natuurlijk het 1e kindje dus ik heb ook geen idee wat je allemaal kan voelen :-D
Alle reacties Link kopieren
Heeel herkenbaar hier ook hoor! Echt zo lastig die laatste dagen. In principe is donderdag mijn NOD, dus ik ga dan testen, ook al begint menstruatie ook wel eens in de loop van de dag pas. Echt zo benieuwd!

Ik ga voor minstens 1 positieve test hier de komende dagen! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal die NODS die in de buurt komen! Duim voor jullie :)

Hier weinig boeiends, nu 9 dagen gestopt met de pil en logischerwijs nog geen ovulatie of menstruatie te bekennen :P saai!
Oef, net een beetje bloed verloren leek het..NOD is pas over 4 a 5 dagen pff.. wat is dit eng/spannend zeg..
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo daar ben ik weer. Ik was even mopperig onder mijn deken verborgen gebleven. Ik had uiteraard wel meegelezen, maar ik reageer altijd met twee schermen op mijn computer zodat ik zo min mogelijk mis.

Mijn menstruatie is inderdaad nooit zo kort en ik bleef me niet lekker voelen. Uiteindelijk toch maar een testje gedaan en die was negatief. Niet onverwacht, maar toch wel jammer. Vervolgens kwamen er nog wat stomme dingen m.b.t. mijn huidige werksituatie bij en toen had ik helemaal het even helemaal gehad haha.

Kleinaapje onze lieve hostess wat superspannend! Dus je gaat de 31e pas testen, dat vind ik wel knap hee. Hoe voel je je nu? Je houdt jezelf vast niet voor de gek met je symptomen!!
En nog even over die uitspraken, dat is echt niet acceptabel en ik kan me voorstellen dat dat wel even blijft spoken ja! Soms kunnen mensen vanuit hun eigen bubbel zo akelig doen, en ook al wéét je wel dat ze het niet zo bedoelen, blijft het gewoon naar.

mama37003 een late eisprong moet het inderdaad sowieso zijn geweest met een uitblijvende menstruatie en witte test. Ik duim nog een stukje harder voor je!!

En jemig pimpelmusje jouw uithoudingsvermogen wordt ook op de proef gesteld zo te lezen. Ik wrijf al helemaal in mijn handjes.. zou het zou het zou het? Je man is wel een nuchtere hee met "dat merk je vanzelf wel toch". Kan soms ook wel fijn zijn trouwens.. Hoe komt het dat je je voelt alsof dit niet jullie ronde gaat zijn?

En molly bij jou begint het er ook wel op te lijken! Ga je afwachten tot NOD?

Voel jij je weer helemaal fit na je zieke weekend eendje?

Wat betreft de rare reacties, verbaast me dat altijd. Ik probeer er ook echt op te letten dat ik dat niet bij anderen doe. Mijn schoonmoeder kwam hier en vroeg terloops, als een reactie op iets maar geen idee meer wat "zeg hebben jullie me wat aan te kondigen?". Pas later realiseerde ik me dat het doosje van de zwangerschapstest in de badkamervuilnisbak lag :facepalm:. Zou ze die gezien hebben of was het toeval..?

Voor de mensen die ik niet speciaal heb genoemd, ik hoop dat jullie ook allemaal een fijn begin van de week hebben!

Liefs de immer Ruime, Regelmatige en vooral Relaxte (grapje) Cavia. (Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik had die inderdaad zelf bedacht toen ik mijn eigen goede voornemens aan het codificeren was!)
RRR
Cavia007 wat vervelend als er ineens allemaal dingen gebeuren en dat tegelijk komt, dan mag je best even mopperen :)

Ik wil proberen pas te testen op de NOD, maar ik weet niet of dat gaat lukken hihi. Uit zelfbescherming pas nu testen besteld, komen donderdag binnen!

mama37003 hoe is het nu met jou?
Ooohh spannende dagen voor sommigen! Ben benieuwd naar de eerste positieve test.

Mijn vruchtbare periode is sowieso voorbij dus ik zit op het zogeheten wachtbankje :p vind mijn cyclus veel te lang maar oke, moet het er maar mee doen. Testen doe ik echt niet voor NOD.
Alle reacties Link kopieren
Cavia: dank voor je post en het benoemen van de 3 r-en. Was voor het gemak even de derde van Relaxed vergeten! 🤣 Dus bedankt voor de herinnering daaraan 😃 Hopelijk voel je je intussen weer wat beter (en moest stiekem wel een klein beetje lachen om je zwangerschapstest doosje verhaal! Hier komen schoonouders morgen oppassen, dus foliumzuur maar even verstopt 😅).

Molly, spannend hoor! Met het oogeblazen gevoel dat je beschrijft en dan dat tussentijdse bloedverlies. Hoop voor je dat het echt symptomen van een zwangerschap zijn!

En mama: ook benieuwd naar jou, hoe zijn je afgelopen dagen geweest?

September: welkom op het wachtbankje! Hopelijk heb je de eerste twee R-en goed toegepast de afgelopen dagen, vergeet dan op het wachtbankje de derde niet! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
//

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven