Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooh Molly, ik weet ook niet zo goed wat te zeggen, wat erg! Dan vallen alle kwaaltjes in het niet inderdaad. Hele dikke knuffel voor jou :hug:

Hier gaat alles zijn gangetje, morgen 27 weken ondertussen. Al een mooie buik! Ik merk wel dat ik gestresst raak door de hele Corona situatie (in combinatie met 3e trimester zeker) en werk is ook stressvol dus ik betwijfel of ik mijn verlof ga halen of eerder minder ga werken. We zullen zien... baby gaat voor!

Kleinaapje, wat rot dat jij Covid hebt opgelopen! Hopelijk kan je nog een beetje conditie opbouwen voordat baby zich aandient. Er is verder niks bekend over de impact van covid op baby en zwangere he?
.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 23:32
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas ook minder nieuws. Baby heeft een grote groeiachterstand. Echo gehad op 27 weken, maar baby was 23-25 weken qua groei. Niet goed!

Dus afgelopen dagen hele emotionele dagen gehad en nu bij het ziekenhuis op controle. Ze gaan proberen dmv uitsluiting erachter te komen wat het dan wel is. In de tussentijd ben ik maar gestopt met werken zodat al mijn energie naar de kleine meid kan.

Maar man, wat een zorgen en emoties! Ik ben een emotioneel wrak (geweest), zo bang dat er iets mis is met de kleine. Ik kan alleen maar afwachten nu maar dat voelt zo machteloos. En ben zo moe... hopelijk snel meer duidelijkheid of goed nieuws :(
Ah Pijnboompitje meid wat een rot nieuws. Wat is dat toch ineens met al de mindere berichten pff. Kan het niet zijn dat het gewoon een wat kleinere baby is? Ik lees dat best vaak. Wanneer weet je nu meer of gaan ze verder dingen onderzoeken? Snap heel goed dat het emotioneel is en daar kun je ook heel moe van worden, ik weet er alles van. Hopelijk heb je snel duidelijkheid ik duim voor je :hug:
Weet je al wat meer Pijnboompitje?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelend nieuws allemaal ineens. :redrose:
Hoe gaat het met de onderzoeken Pijnboompitje?
Alle reacties Link kopieren
We hebben alle onderzoeken gehad nu en baby is en blijft veel te klein. We moeten ook niet hopen op een groeispurt (dat gaat het verschil niet maken).

Dus ik sta nu op wekelijkse controle in het ziekenhuis. Verwachting is dat met de tijd de placenta niet meer kan voldoen aan de vraag van de baby: dan krijgen we nog meer controles en op een bepaald moment gaat de gynaecoloog beslissen dat de baby beter af is buiten de buik. Voor nu lijkt alles goed (bijna 29 weken) en we hopen dus de 34 weken te halen, liefst de 37 weken. Bekijken het week voor week...

Ik ben zelf echt controlefreak en vind het heel lastig om het nu week voor week te bekijken zonder uitzicht of plan. Maar ik kan weinig anders. Dus nu rust houden, afleiding zoeken en contact blijven maken met de kleine meid. Het komt vast goed
:@@:
Jeetje meiden wat een nieuws. @Molly, wie had dat gedacht... dat is wel het laatste waar je hoofd naar staat tijdens een zwangerschap. Ik voel ontzettend met je mee. Hoe gaat het met je? Wanneer hoor je iets over resultaten? Kun je de zorgen een beetje in bedwang houden?

Ppfft, wat een rotnieuws over de groeiachterstand @Pijnboompitje. Ik kan me goed voorstellen dat je je veel zorgen maakt en dat het een emotioneel heftige periode is. Maar inderdaad, je kunt alleen maar proberen rust te houden en met haar te blijven praten. Neem geen voorschot op je zorgen. Voor nu gaat het nog goed. Misschien helpt het om daarop te concentreren. Weten ze iets over een oorzaak?

@Kleinaapje, wat een pech ook! Is de vermoeidheid inmiddels minder geworden? De kleine komt er nu echt bijna aan, zou toch fijn zijn als je een beetje hebt kunnen bijtanken de afgelopen weken. Gelukkig zijn er geen negatieve effecten bekend op de baby, ziet alles er goed uit?

Hoe gaat het met de andere meiden? De eerste baby's komen eraan! Lieve @Cavia, hoe gaat het met jou? Ben je nu aan het verhuizen? Hoe is het om ineens in een nieuwe stad te wonen, kende je die al een beetje? Hoe gaat het met de bebe en weet je het geslacht al?

Met mij gaat het goed. De termijnecho was perfect. Nu bijna 14 weken! De buik begint eindelijk te groeien, denk ik (hoop ik). Ik was moe en misselijk maar het gaat wel wat beter en kijk erg uit naar wat er komen gaat. Ontzettend leuk steeds om het goede nieuws te vertellen, echt een bijzondere tijd.
Wat fijn dat het beter gaat @Daisy! En ja leuk is dat he de aankondigingen hihi.

Hoe is het nu met jou pijnboompitje? Heb je nog verdere onderzoeken gehad of is er meer duidelijkheid?

En hoe gaat het met de andere dames? De tijd gaat inmiddels snel, eind november alweer bijna!!

Hier gaat het zn gangetje. Wel heel erg moe maar dat past ook wel weer bij de ruim 34 weken. Vind het wel spannend worden hoor, nog maar max. zoveel weekjes!
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,
Ik heb nieuws! Afgelopen zaterdag ochtend zijn wij opnieuw papa en mama geworden van onze tweede zoon!

Na een periode van Corona (zoals jullie weten) was het gedoe voor ons nog niet voorbij. De kleine man bleek in stuit te liggen. Ondanks 2 draaipogingen bleef hij zo liggen en moest ik dus in het ziekenhuis bevallen en vanwege mijn eerste goede bevalling besloten we voor een vaginale bevalling te gaan.
Lang verhaal even kort; na een korte maar krachtige bevalling van 3u en 24min is de kleine man in de vroege ochtend geboren! We mochten voor de lunch al naar huis en liggen nu al 3 dagen te genieten van dit kleine baby’tje. Wat een wolk.

Ik voel me overreden (ondanks twee mini hechtingen is het toch allemaal behoorlijk beurs) en ben helemaal leeggetrokken na de enorme inspanning. De corona restverschijnselen zijn serieus, maar merk elke dag vooruitgang.

De baby (hou zijn naam even lekker anoniem ;) ) doet het fantastisch. Zijn grote broer is supertrots en geeft hem de hele dag kusjes.

Ik lees nog steeds mee, maar ben qua concentratie heel moe. Dus weet dat ik enorm aan jullie denk, en met jullie meeleef!! :heart:

Dikke vette knuffel voor jullie allemaal!!
:monkey:
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ook hier babynieuws!

16 november zijn wij trotse papa en mama geworden van een enorm lief mooi meisje!

Ze doet het heel goed en groeit en verandert al enorm!

De bevalling was vrij heftig, en ik ben behoorlijk uh aangetast van onderen. Maar dat lijkt allemaal weer goed te komen en ik word steeds een stukje mobieler!


kleinaapje gefeliciteerd!!

Voor de rest, succes nog even! En sterkte :heart:
Wat een fijn nieuws gefeliciteerd @kleinaapje en @Eendje!! Wat bizar dat de eerste kindjes er nu zijn hihi. Ik wens jullie een goed herstel en geniet van jullie mooie gezinnetje :heart: ben erg benieuwd ook hoe het met de andere dames gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, zo begin je samen een topic, en zo worden de eerste kindjes " zomaar" al geboren! Gefeliciteerd Klein Aapje en Eendje, en veel geluk gewenst! Hopelijk voel je je gauw weer een beetje energieker, Klein Aapje. Vervelende combi zo voor jou, herstellen van Corona en van de bevalling.. en dan gebroken nachten erbij. Goed gebruikmaken van hulptroepen in elk geval, voor in hoeverre dat nu kan :) En Eendje, vervelend dat je niet geheel onbeschadigd uit de strijd gekomen bent... Helaas hier ervaring daarmee en 1 tip: wacht, als je last blijft houden, niet te lang met aan de bel trekken bij een goede bekkenbodemfysio. Bij mij knapte het wel redelijk op, maar achteraf duurde het veel te lang allemaal en had het echt beter en makkelijker kunnen gaan met wat sneller begeleiding.

Lieve Molly, hoe gaat het met jou? Ik moet nog regelmatig aan je denken. Hopelijk doorsta je de chemo's nog goed en vooral: hebben ze het effect dat ze zouden moeten hebben. Hoever ben jij nu? Ook al een heel eind he?

En alle andere dames ook benieuwd hoe het is!

Hier gaat het goed, intussen alweer ruim 27 weken onderweg. Voel me nog goed gelukkig, dus dat is heel fijn. Verheug me enorm op de komst van ons tweede meisje!
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nieuws, 15 november is onze dochter al geboren! 2 maanden te vroeg, en te klein dus ze wordt nog verzorgd in het ziekenhuis zodat ze kan groeien. Hele heftige periode voor ons, ik bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben en ben lang opgenomen geweest in het ziekenhuis en uiteindelijk is de kleine gehaald via een keizersnede omdat ze het in de buik niet meer zo goed had. Ik ben nog herstellende en ondertussen wel weer mobiel, onze dochter doet het goed maar is dus nog wel te klein en afhankelijk van de couveuse.

Ik rij nu 2x per dag naar het ziekenhuis. Op het moment ligt de kleine meid heerlijk op mijn borst te slapen :)
Jeetje @Pijnboompitje gefeliciteerd! Goed om te horen dat ze goed verzorgd wordt, je schrikt dan toch even als ze zo vroeg zijn. Hoe merkte je dat je zwangerschapsvergiftiging had? Wat heftig allemaal. Hopelijk kun je toch genieten en sterken jullie allebei goed aan :heart:

Hier gaat het zn gangetje. Ik heb nu 4 kuren gehad en nu is het wachten op de kleine. Erg spannend allemaal. Ik ben erg moe dus zie wel tegen de bevalling op, als ie zich niet zelf aandient wordt het uiteindelijk een inleiding en ook dat vind ik maar spannend..

Hoe gaat het met de andere dames? Inmiddels al meer kindjes geboren? :-D en Kleinaapje en Eendje hoe is het nu met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Molly66 en succes :heart:


Hier gaat het best goed! Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau, heel benieuwd hoeveel ze gegroeid is! Vind het ook wel spannend, geen idee wat ik van zo'n afspraak kan verwachten eigenlijk. Maar we gaan het zien.

Verder redelijk wat slaapgebrek en behoorlijk gebroken nachten/dagen... Die lockdown waar we vanaf vandaag ingaan is in dat opzich hier niet zo erg. Ver kom ik momenteel toch niet :')
Wat fijn dat het verder goed gaat @Eendje!

Hier ook babynieuws, vandaag is ons zoontje geboren, ik zou eigenlijk volgende week ingeleid worden maar hij besloot om zelf eerder te komen :) het was hard werken, maar het gaat nu gelukkig redelijk. Veel hechtingen dus dat wordt herstellen.

Hopelijk gaat het met de rest ook goed :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Molly66[/]! :heart: :heart:
Ha dames,

Wat fijn om jullie verhalen allemaal te lezen zeg.
Op 2 december zijn wij ouders geworden van ons zoontje door inleiden in het ziekenhuis (hij was aan de grote kant). Hij doet het super en is hartstikke tevreden. Volop genieten dus.

Hoe ver zijn de andere dames nu? Ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Even bijgelezen. Wat een leuk babynieuws allemaal!!!! Heel erg gefeliciteerd meiden 🌷

Inmiddels ben ik ook mama geworden van een mooie dochter. Te vroeg en met allerlei toeters en bellen maar uiteindelijk gaat het naar omstandigheden goed.

💗
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven