Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Wat jammer boulou en animal :(

en Deni, knuffel en sterkte met alles!



Ik ben blij dat ik weer thuis ben na mn weekendje weg. Morgen naar de kliniek voor de eerste echo het is heel raar om daar naar toe te gaan nu, om een echo te krijgen van buik met inhoud ipv een lege buik.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, dank voor je begrip.

Ik snap de dochter van je man ook niet hoor. Ik denk dan altijd maar in dit soort situaties dat het twee redenen kan hebben: óf men is toch zelf niet zo heel tevreden met het leven (sommigen willen áltijd meer) óf men bezit een heel laag empatisch vermogen.

En ik heb toch ook gemerkt dat mensen een soort van jaloers kunnen zijn op de manier waarop ik leef (en zij hoe jij leeft, misschien?) Onafhankelijk en een vechtlust voor vijf. Ze snappen alleen niet dat ik wel móet, wil ik wat bereiken en dat ik ook liever iemand aan mijn zij had gehad en dat ik wat meer op een presenteerblaadje had gekregen in het leven. Maar doordat hun empathie te vragen over laat, zien ze niet dat ik op mijn tandvlees loop. Mijn vechtlust is toch ook niet eindeloos? Heb geen knopjes op mijn rug. Ik draai niet op Duracel, ook ik moet soms mijn batterijen vervangen.

Ben nu op het punt beland dat ik zelf niet eens meer boos kan worden op mensen die zich niet in kunnen leven of het 'nog steeds niet' snappen. Ben er gelaten onder. Doe meer dingen die ik zelf leuk vind of waar ik zelf meer energie van krijg. En tuurlijk doet het pijn, heb ook geen contact met mijn ouders op het moment, maar ik moet nu aan mijzelf denken. Kan niet steeds mezelf voorbij lopen omdat een ander alle aandacht opeist. Ik ben mijn hele leven altijd met anderen bezig geweest. Zorgen voor anderen, anderen blij maken, het naar hun zin maken. Dus trok ik ook steeds mensen aan die mijn zorg nodig hadden en waardoor ik continu mijzelf voorbij liep. Late leerling, maar beter laat dan nooit ;)

Ik hoop oprecht dat de dochter van je man in de toekomst inziet hoe moeilijk jij het hebt en dat ook jij inderdaad eierstokken en een baarmoeder hebt en hiermee een vurige wens.



Boulou & Animal, gatverdamme wat verdrietig weer. Bleh.
Alle reacties Link kopieren
Succes Rosings! Wel een leuk weekend gehad of te zenuwachtig?

Boule wat jammer meid. Eerst blij gemaakt en nu dit.. Maar ik hoop het niet!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de sterkte-wensen...



Vanmorgen contact gehad met de fertiliteitskliniek en ja ik ben wel, maar erg kort zwanger geweest. Nu stoppen met de uterogestan en bij de volgende (dus niet komende) menstruatie bellen om te kijken of alles rustig is. De terugplaatsting van onze cryo (hij heet onze andere topper) kan dan in een natuurlijk cyclus. Nog nooit overtijd geweest, nog nooit een positieve, ook geen lichte, test gehad (enkele keren getest ivm vakantie en feestje 1-2 dg voor NOD) en dus nu voor het eerst wel! Het geeft toch wel wat moed dat het waarschijnlijk wel kan innestelen. Nu nog blijven zitten... We weten natuurlijk niet waarom het de afgelopen 2 jaar niet gelukt is. Het was natuurlijk ook te mooi voor woorden om bij IVF 1.1 al zwanger te zijn.



Vanaf flink gesport, want dat had ik de afgelopen weken niet/voorzichtig gedaan. Laat de menstruatie nu maar snel komen en dan kunnen we verder.



Boulu, ik hoop voor je dat je het toch fout hebt..... Ik blijf voor je duimen.

Deni, richt al je aandacht en energie maar op jouw man en zijn herstel. Ik begrijp erg goed dat het erg moeilijk is om positief te blijven, maar probeer het wel. Ik denk aan je...



Rosing: heel veel succes!! En spannend zeg...



Pianokruk, denk je goed aan je zelf? Het klinkt of je al een tijdje op het puntje van je tenen loopt... Ik hoop dat ik het fout heb.
Alle reacties Link kopieren
Animal, ik denk dat het heel knap is als je na 4 jaar zwoegen niet enigszins op de tenen loopt

dus tjah... wat zal ik hierop zeggen? Haha. Ik moet zeggen dat ik vind dat ik het goed doe voor mij in deze situatie. Maar al die tegenslagen laten me natuurlijk niet in de koude kleren zitten.

Als mijn doel bereikt is, trek ik weer helemaal bij
Alle reacties Link kopieren
Animal wat klote zeg.. hoop.voor jullie dat de andere topper blijft plakken meid!!

Rosings hoop dat je een mooie echo hebt meid!!
Alle reacties Link kopieren
Boulu: heb jij nog een test gedaan? Vond de test die jij van het weekend had gedaan vrij duidelijk - ik hou dus nog even een slag om de arm. Te meer omdat ik het panieken wel "(her)ken" en soms uit zelfbescherming van het allerslechtste scenario uitga.



Tas: hoe gaat het met jou? Kwaaltjes?



Rosings: heel veel succes (en hopelijk ook plezier) bij de echo.



Duuf: ik denk nog steeds aan je. Morgen zal ongetwijfeld heel moeilijk zijn. Van de sublime naar de ridiculous zegt men in de UK nog wel eens. Hoop dat de fotograaf prachtige foto's van jullie Bobbi heeft kunnen maken afgelopen zondag.



Piano: het zou gek zijn als je de "strijd" niet af en toe als vermoeiend zou ervaren en dan met name het onbegrip van derden. Kost allemaal ontzettend veel energie die je juist nodig hebt in dit zware traject.

Ik begrijp de dochter van mijn man ergens wel overigens: dat ze het bizar vindt dat pa met een jongere vrouw getrouwd is vind ik best begrijpelijk hoor. Zou ik ook hebben als mijn vader een jongere vrouw zou hebben.

Liefde is echter niet altijd een volledig rationale keuze. En ik sta ook best open voor eventuele kritiek (geen vooroordelen). Tja, wij hebben na lang wikken/wegen uiteindelijk gemeend dat een leven samen ons gelukkiger maakt dan een leven zonder elkaar. En daar heeft een ander zich uiteindelijk toch bij neer te leggen (of niet). En opzich is het ook niet zo gek dat die jongere vrouw, net als zij zelf, een kinderwens heeft. Zij heeft alleen het geluk gevonden bij een partner die qua leeftijd beter bij haar past - dat is fijn voor haar (en ik had zelf ergens ook liever geen age-gap relatie gehad), maar wil niet zeggen dat je een ander daarom maar moet veroordelen, negeren of afwijzen. Te meer als je uitgesproken hebt dat je hoopt dat het lukt... Handel daar dan naar denk ik dan: niet dat halfslachtige gedoe. Ik kan niet zo goed tegen de "saying the one while doing the other" benadering. Te meer als die ander, ik, wel positief reageerde op haar zwangerschap ondanks mijn verdriet. Wees dan of supportive of in het geheel niet: kan niet tegen de inconsistentie

Indien je oprecht hoopt dat het lukt kun je m.i ook initiatief tonen door een keer een SMS te sturen o.i.d. De huidige situatie zorgt er toch voor dat haar vader toch ook minder belangstelling heeft voor haar en dat is zo zonde en is niemand bij gebaat. Het is alleen niet aan mij om dat op te lossen of tussen te gaan zitten, want ik ben er ergens klaar mee. Ga mijn man ook niet stimuleren om contact op te nemen, zoals ik dat in het verleden wel deed. Het werkt best bevrijdend om geen energie te steken in dat soort relaties: jammer is het wel, maar het is niet anders... Het is dan mijn verantwoordelijkheid mijn grenzen aan te geven, wat ik ook gedaan heb een paar weken terug.

Voor jouw zus geldt een beetje hetzelfde vind ik Piano. En just daarom vind ik het zo dapper dat je de moed niet hebt opgegeven en jij echt alles op alles zet om je wens te verwezenlijken. Aan je inzet ligt het iig niet en het zou mooi zijn als die beloond wordt met een kind in 2017.

Ik ga er zeker niet vanuit dat de cryo ronde slaagt, laat staan met beide embryo's. Twee VMK's kan botte pech zijn, maar ik heb ook het vertrouwen in de zaad kwaliteit van mijn man een beetje verloren...



Itsi: hoe is het met jou? En met Julia? Hoop dat je een gezellige kraamtijd hebt. Voor Noortje en Lilly geldt natuurlijk hetzelfde. Geniet!



Lux.: succes morgen!



Deni: jij hebt het ook niet cadeau gekregen de laatste maanden. Hoop dat het goed komt met je man en dat jullie na zijn herstel weer aan de slag kunnen met project nageslacht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds smaakt mijn avondeten niet en ben ook duidelijk afgevallen. Maar ja zal wel weer overgaan. Vandaag brak en geen energie en manlief wilt ook dat ik even thuis blijf en aan mezelf denk deze week. Maar ik kan dat zo moeilijk he. Met regelmaat moet ik me na te snelle bewegingen vast houden....

Straks intakegesprek ...
Alle reacties Link kopieren
net intake gehad ..

Er stond natuurlijk nog vanalles in de computer dus we waren snel klaar. En verraste ze me met een echo.. lekker aan het spartelen en met de armpjes aan het zwaaien. Ik ben verliefd .. alles zag er weer perfect uit!!
Alle reacties Link kopieren
Rosings hoe laat mag jij?
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Tasje! Dat is het nieuws waar we hier blij van worden!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Tasje: Dat is fijn nieuws!



Piano: Ik werd geraakt door je laatste berichten. Waar wij wonen wordt 1 IVF poging vergoed, en geen medicatie. Wij zitten ook bij een commercieel ingestelde prive kliniek, dus ik herken je verdriet dat blijkbaar de hoogte van je bankrekening uit gaat maken of je wel of niet moeder gaat worden. Met mijn man hebben we besloten om de weg van de minste spijt te kiezen. Als we meerdere pogingen nodig zijn, dan zullen we dat proberen financieel te dragen (eventueel met een lening), maar ergens moeten we ook de lijn trekken. Tijdens de stimulatiefase injecteerde ik voor $570 per dag, dus dat kunnen we natuurlijk niet oneindig doen. Ik vind het moeilijk om het te verwoorden wat ik nou precies wil zeggen, maar maak je beslissingen op een manier zodat er later geen spijt van krijgt. Geef jezelf de waardering voor alles wat je hebt ondernomen.
Ik had vanmiddag de echo, mét een kloppend hartje <3 zo opgelucht!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn meid.. hoever ben je?
Alle reacties Link kopieren
Tasje en Rosing wat ontzettend gaaf! Ik wordt helemaal blij van jullie berichten!



Skylark, ik snap je helemaal dat jullie er zo over denken, maar 570 per dag is wel even slikken...
Alle reacties Link kopieren
Animal dat had ik ook toen ik op de testdag"ongesteld" werd. Aan een kant teleurgesteld maar aan de andere kant opgelucht omdat ik eindelijk even een plakker had.. bij kreeg het verhaal alleeen een hele mooie wending...

Boule hoe is het met jou?
quote:tasje76 schreef op 20 december 2016 @ 19:54:

Dat is fijn meid.. hoever ben je?7 weken 4 dagen
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Rosings, na zon periode is het gewoon gelukt! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
En Tasje natuurlijk ook gefeliciteerd. Na dat spannende begin echt zo super!
Alle reacties Link kopieren
Dank je
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: Rosings en Tasje: gefeliciteerd! Klinkt super bij jullie. Heerlijk zwanger het nieuwe jaar in.



Flipje: is er al iets gekomen uit het onderzoek of is het daar nog te vroeg voor?



Sky: benieuwd wanneer jij de terugplaatsing hebt. Is dat in de natuurlijke cyclus?



Boulu: Ben heel benieuwd of het echt foute boel is bij jou. Te meer omdat je testen zo duidelijk waren.



Lux.: veel succes met de 20 weken echo!



Piano: heb jij al een nieuwe kliniek/ziekenhuis gevonden? Denk aan je.



Animal: wanneer ga je de cryo laten terug plaatsen? Moet je in jouw ziekenhuis een verplichte rustmaand inlassen? Anders gaan we misschien gelijk op in Januari.



Hier alles ok. Nog twee dagen werken en dan vakantie. Ben er erg aan toe moet ik zeggen. Ik ben overigens gisteren tante geworden van I. Mijn broer's vriendin is in het ziekenhuis bevallen van een kern gezond meisje. Kijk er nu toch wel naar uit om weer te beginnen. Vermoed rond 9/01/17 ongesteld te worden. Heb dan +/- 13 dagen later de ovulatie en 5 dagen later de TP mits het ondooien goed verloopt. Dus rond 27/01 kan ik hopelijk zeggen dat ik weer in de race ben... Nieuw jaar nieuwe kansen in het nieuwe topic dan maar..?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de echo's goed waren Tasje en Rosings



Hier: vanochtend 2e follikelecho gehad. Er zijn 5 follikels die groot genoeg zijn en 3 kleintjes (onder 12mm). Vrijdagochtend 900 uur heb ik de punctie, 1e Kerstdag hoor ik of er bevruchtingen zijn en 2e Kerstdag in principe terugplaatsing. Het gaat nu echt gebeuren (hoop ik)!
WTF?
Ik duim als een malle Abusu!!
Alle reacties Link kopieren
Abuse, dat wordt een bijzondere kerst! Succes met de punctie.



Baggal, ja een verplichte rustmaand. Vind ik zelf ook wel lekker hoor. Natuurlijk gaan we gewoon zelf proberen om zwanger te raken, aangezien alles top lijkt te zijn bij ons, maar hoop zal ik er niet van hebben. Vandaag eerste bloed gespot, iets meer dan 48 uur na de laatste uterogestan. Ik heb ook meerdere verhalen gelezen dat het wel 5 dagen kan duren, dus hier ben ik toch een beetje blij mee.

En gefeliciteerd met het tante worden! Bij ons weten alleen onze ouders het en degene die het ivm werk echt moeten weten (waarneming moet tenslotte doorgaan en personeel). Wij hebben het pas bij het starten van IVF vertelt. Daarvoor wist niemand het. Mijn zus heeft 1 kindje en heeft al meerdere malen hints gegeven dat ze voor een tweede gaan. Lijkt me heel erg leuk! Tante worden is ook heel erg bijzonder! Maar toch ook graag een kindje van ons zelf er bij...



Alle andere aanstaande tantes, gefeliciteerd! Het is en blijft bijzonder!



Heeft er iemand ervaring met een verstoorde natuurlijk cyclus door de uterogestan? Of kan ik er nu gewoon vanuit dat ik over ong 4 weken (dat is mijn natuurlijke cyclus) weer ga menstrueren en dan ook in de race ben voor de TP van een cryo?
Hee meiden,



@Rosings: wat fijn van je goede echo! En van jou ook natuurlijk Tas



@abusu: spannend voor jou! Ik zal voor je duimen vrijdag!



@Bag: ik ben ook toe aan vakantie!! Haha. Moet nog even. Werk vandaag en morgen nog en 26 en 27 dec nog een avondje, maar daarna hele week vrij en dan komt al bijna je laatste tp, want spannend!



@hier: vandaag 20 wekenecho gehad en ons zoontje lijkt helemaal gezond te zijn. Hartje zag er goed uit, hersentjes, geen klompvoetjes of andere skelet- of orgaanafwijkingen en hij was lekker druk aan het schoppen en we hebben hem zelfs zien drinken (mondje open, tongetje eruit en dan slikbeweginkjes), heel schattig het enige is dat hij wat voorligt qua groei (hoofdje 20+5, beentje 20+6, buikje 21+0), dus moet binnenkort een glucosetolerantietest om uit te sluiten dat ik zwangerschapsdiabetes heb, maar had niet teveel vruchtwater en ook geen obesitas ofzo, dus kan ook gewoon zijn door mijn man, die lang is, of dat hij net een groeispurt heeft gehad. Iig zei ik het mijn moeder en die zei: oh ja dat moest ik ook altijd, al mijn baby's waren 'te groot', maar er was nooit iets aan de hand.



Al met al blij dus, nieuws moet nog een beetje landen dat we gewoon echt een wss gezond jochie hier in huis hebben vanaf mei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven