Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we zeker voor Susie! Maar wel heel spannend allemaal... en als ze merken dat de kleine er last van gaat krijgen dan gaan ze je bevalling inleiden neem ik aan?
En is het de bedoeling dat je tot die tijd in het ziekenhuis blijft?
Jeetje meis. Ik duim dat ie nog even blijft zitten!
Goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden en de longrijpings prikjes gehad hebt.
Iets meer dan 20 maanden Sunny.

Susie wat spannend allemaal. Hoop zo dat ze er een beetje naast zitten met meten. Scheelde hier 500 gr. Gelukkig is 29 al n mooi aantal weken. Hopelijk komt er een groei spurt. Anders over 2 weken weer longrijping vragen als jullie dat gaan halen.

Yess Okkie waar je al blij mee kan zijn. Maar fijn dat t toch vanzelf is gekomen met wat pillen.

Zet m op Loes!!
Hier nog 2 nachtjes slapen tot de verlossende echo. Vind het best wel spannend. Hoop toch echt op goed nieuws.

Aan de andere kant heb ik een nieuwe baan, eerst een 3 maanden contract, dat is wel lastig. Ben vrijdag aangenomen en moet volgende week beginnen. Heb uiteraard nog niks verteld omdat het nog alle kanten op kan. Hoop alleen dat ze me er niet dus na die 3 maanden uitgooien vanwege de zwangerschap..
Susie: och ik heb zo veel aan jullie gedacht dit weekend, hoop dat kleine nog lekker warm bij je zit.
Maikiex kan voorstellen dat je hoopt op goed nieuws, dat mag ook! Mega spannend!
En je baan, als je over 3 maand en zwanger bij loopt, zal die baan je ook een rotzorg zijn... Maar snap helemaal dat je er druk om maakt.
Vanes jeetje wat een tijd ook al :hug: hoe gaat met jullie?
Sunny hoe gaat met jou?

Nou een jankweekend gehad, die leegte en het haalde zo de wonden rondom zoonlief open. Het was pittig. Nu echt lichamelijk aan het herstellen, zo moe! Druk in de weer met bieten, spinazie smoothies, kom maar door met ijzer.
Donderdag echo om te kijken of echt weg is allemaal, vloei nog wel wat. En dan wachten op menstruatie en dat kan wel even duren na cytotec (6-8 weken) :popcorn: iemand ervaring ermee?
@Okkie
Ik heb even opgezocht hoe lang t bij mij duurde na de cytotec. Ik heb na het nemen van de eerste dosis cytotec 3 weken gevloeid (was wel gewoon schoon verder, dus even vloeien is niet per se erg). Daarna na 3,5 week weer opnieuw ongesteld. Dus 6,5 week in totaal vanaf de eerste dosis.

Ik snap heel goed dat je een jankweekend hebt gehad :hug: Lijkt me volkomen logisch. Ben maar heel lief voor jezelf! En goed bezig met je eten, fijn als je het lichamelijke herstel zo wat kunt helpen. Dat is allemaal ook maar extra gedoe waar je niet op zit te wachten he :(

Sterkte lieve Okkie.
@Susie
O jemig wat een spanning zeg :( Gelukkig ben je nu op de best mogelijke plek en houden ze je goed in de gaten. Ik duim dat jullie kleintje nog lekker lang kan blijven zitten!

Ik krijg volgens mij morgen al mijn eisprong. Wordt een cyclus van 28 dagen dan - heerlijk, weer een keer wat korter dan die bijna 6 weken de afgelopen twee keer. Ook handig dat we dan weten of 't gelukt is als we een trouwdatum moeten kiezen :) Ben benieuwd...
Spannend Loes. Zet m op.
Nouja Okkie, ik ben verplicht 36 uur te werken wegens helaas financiele omstandigheden. Maar dat red ik uberhaupt al niet lichamelijk & geestelijk. Dus ga 32 uur werken, woensdags vrij. Maar als ik die baan kwijt raak ben ik dus best wel f*cked. En het is best wel een beetje een droom die uit komt. Hoop dat ze er begrip voor hebben! Dit kwam zo onverwachts op mn pad.

Okkie, ik had na de cytotec meteen flink vloeien voor een dikke week, en toen na 4 weken weer menstruatie.

Spannend Loes, veel plezier met klussen!
Wat is er veel gebeurd!

Susie; ik hoop dat hij jullie alles nog rustig is..
Okkie; logisch dat je je zo voelt. Hopelijk vinden jullie veel steun bij elkaar, het is ook zo veel allemaal :hug:
Vanessa; wat zijn jullie al lang aan het wachten en wat knap dat je er zo rustig onder blijft. Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie niet verder worden geholpen.

Maikie; voor jou duim ik voor een goede echo! Wat zal het een spannende dag zijn vandaag.
Lies; succes! Hopelijk een succesvolle ronde en zwanger de bruiloft vieren :)

Zelf heb ik een maand ‘pauze’ gehad en ben ik op vakantie naar de zon geweest. Dit heeft mij erg goed gedaan. Ik zou graag volgende week weer starten met een nieuwe poging, maar het is nog onduidelijk of er plek is in de kliniek. Erg frustrerend! Probeer het maar los te laten, maar dat gaat niet altijd even makkelijk.
Ik hoop voor je dat er snel plek is!

Hier best last van de progesteron. Na het slikken altijd een uur echt wel even van m’n padje en een ‘high’ gevoel. Heel vervelend.
Spannend vandaag Maikiex! Ik duim voor je! Hoelaat mag je?

Loes, heb je je eisprong goed kunnen benutten? Hopelijk een super ei :cheer2:

Heerlijk zeg dat jullie op vakantie zijn geweest Pinot! Dan heb je een goede invulling gegeven aan je pauze. Wel heel frustrerend dat je niet weet of ze deze maand plek hebben... stom eigenlijk toch dat je daar vanaf afhankelijk bent! Ik ga voor je duimen dat er plek is!

Ach Okkie ik snap heel goed dat je je zo voelt... :hug: het is ook zo oneerlijk allemaal... hoe gaat t nu met je? Je zorgt iig goed voor jezelf met je gezonde smoothies! En hier geen ervaring met cytotec... bij mij kwam het er toen na een tijdje vanzelf uit en daarna weer een normale cyclus. Hopelijk kan je snel verder!

Ik heb morgen de 20 weken echo in mn eigen ziekenhuis en vrijdag een extra controle in Rotterdam. Ik vind het behoorlijk spannend... hoop zo dat er geen gekke dingen uit gaan komen! In Rotterdam gaan ze vooral naar mn litteken en placenta kijken als het goed is en daar ben ik bijna nog t meest gespannen voor... ik heb er op de een of andere manier wel vertrouwen in dat met ons meisje alles goed is maar we gaan t zien morgen!
Sunny, ik mag 10.45. Meestal ietsje uitloop dus daar houden we rekening mee. Vind het heel erg spannend.

Ik snap jou spanning ook! Waarom de placenta? Is er iets mis geweest met jou placenta? De reden dat ik hier naar vraag is dat mijn placenta ook onderzocht is, en daaruit bleek dat de doorbloeding niet goed geweest is in de placenta waardoor ie afbrokkelde.
Maikiex en hoe is het gegaan? Veel aan jullie gedacht

Loesje gebruikt gemaakt van de eisprong?
Susie hoe is het bij jou?
Pinot heerlijk, klinkt als echt even uit! Wat suf van die plekken, hopelijk is er nog plek!
Sunny ohhh de 20 weken echo alweer! Wat goed zeg! En ook super spannend de meerdere echo’s. Duimen draaien, heb er alle vertrouwen in :flirting:

Bedankt dames voor vragen en alles :) Mentaal gaat het hier best goed, het is vooral m’n lijf wat niet mee werkt. Ik vermoed dat progesteron zo goed als uit m’n lijf is verdwenen, want ik voel echte endo pijn. Manlief wist me eraan te herinneren dat ik dat na bevalling zoonlief ook een week had en dat toen afzakte, echt verschuiving in hormonen. Denk dat me daarom ook zo moe voel. Plus, bloedverlies natuurlijk.
Morgen ziekenhuis om te zien of alles weg is, heb het idee dat meeste echt wel weg is. We gaan het zien
Ik ben ook heel benieuwd Maikiex!! We wachten op goed nieuws :heart:

Er is gelukkig nooit was mis geweest met mn placenta. Ze moeten nu alleen goed in de gaten gaan houden of mn placenta niet in mn litteken gaat groeien... dat zou een hele vervelende complicatie zijn. Tijdens de vorige echo had de gynaecoloog gezien dat mn placenta wel op mn litteken zat maar dit kan nog wel verschuiven.

Hopelijk voel je je snel weer beter Okkie! Je lichaam heeft ook weer een flinke klap gehad :hug: rustig aan jij...
Hier een kloppend hartje! 6w+2d volgens zh. Komt overeen met echo van vorige week en ik zit er dus een dikke week naast!

Maar goed nieuws voor nu! Baarmoeder was nog schoon. (Nog) geen zicht op hematomen. Jeej!

Hoop dat je lichamelijk snel op knapt okkie!

Ah Sunny vandaar, dan snap ik het even. Hoop voor je dat dat nog verandert, maar wel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt en extra gecheckt!

Over 2 weken weer echo hier :)
Jaa wat super fijn Maikiex!! Das een hele opluchting :flirting: gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Maikie! En wat fijn dat er geen hematomen te zien zijn!
Oh wauw Maikie wat een fijn nieuws!!!!

En spannend hoor Sunny. Veel succes!

Wij hebben denk ik m’n eisprong inderdaad benut, dus nu 2 weken geduld :-) Spannend, want ik ben dus nog nooit niet zwanger geweest bij de eerste poging (kan vorige ronde moeilijk meetellen want zonder seks word je niet zwanger.)
Maarja, de kans is natuurlijk veel groter dat het niet lukt dan wel, dus dat moet ik mezelf echt blijven vertellen...
Maikiex super!!! je was gewoon nog heel vroeg. Heb je al bedacht hoe dat kan volgens je eigen berekeningen?
loes spannend! Snap het helemaal, hier was van zoonlief in 2e ronde zwanger terwijl eerste ronde eigenlijk niet telde. Met deze laatste duurde het 4 rondes, valt dan toch tegen ofzo, je bent het op een bepaalde manier gewend en daardoor verwacht je het ook op die manier. Duimen draaien!
Vanes hoe is met jullie?
sunny ik doe rustig :) stiekem wel grappig dat iedereen dat tegen me zegt hihi!
@Okkie
Ja, zeker omdat ik dus 4x de eerste ronde zwanger was :-P Maar ja, ik ben ergens ook weer als de dood dat het wel weer meteen lukt en dan begint voor mijn gevoel alle ellende weer opnieuw.
Okkie; nou waarschijnlijk gewoon echt een hele late innesteling gehad. Vandaar de lichte streepjes rond NOD, en de goeie knaller test een week na NOD. Een andere verklaring heb ik niet haha!

Ik ben ook altijd vrij rap zwanger, en eng blijft het toch hoor. Dit is voor mij ook zwangerschap nummer 4 in 2 jaar tijd. Tot we die 23 weken voorbij zijn durf ik nergens vanuit te gaan. Probeer wel te genieten. Kijk nu eerst uit naar 10 weken, dat is de redelijk eerste termijn voorbij, dan op naar 15 voor geslacht, dan op naar 20, en dan die 23 eerst maar eens voorbij.. zover zijn we als laatst geweest.
We hebben een goede 20 weken echo gehad gelukkig! :cheer2:
Maikiex klinkt logisch :)

Sunny :high5: :yes: top! En dan morgen Rotterdam?

Echo gehad alles weg, heel opgelucht. Beetje gek zo'n lege baarmoeder, maar zag er allemaal weer netjes uit. Wachten op volgende menstruatie en dan mogen we weer proberen.
Morgen indd nog een extra controle in Rotterdam. Ik ben benieuwd!

Fijn dat alles goed leeg was Okkie! Hopelijk gelijk weer een normale cyclus zodat je weer verder kunt.

Stapje voor stapje Maikiex :hug: dit is een goed begin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven