Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sunny! Ben benieuwd naar morgen!

En okkie; apart he dat gezicht? Ik vond dat toen ook heel gek. Ook na m’n bevalling trouwens.. wel fijn dat alles leeg is. Op naar een nieuwe ronde!
Toch fijn dat alles weg is Okkie.. Je zit dan niet te wachten op nog weer extra gedoe hè? Het is allemaal al vervelend genoeg :(

Sunny, ik duim dat het morgen weer net zo'n goed nieuws zal zijn!

Vandaag is de eerste vrouw uit mijn zwangerschaps-appgroepje bevallen. Allemaal goed gegaan, dus superfijn! Alleen voor mij een beetje confronterend. Het dringt zo gewoon even extra tot me door dat ik echt nog minimaal 9 maanden ellende door moet voor ik ook een gezonde baby in mijn armen kan houden. En waarschijnlijk nog wel langer, want ik ga er niet vanuit dat het meteen lukt en al helemáál niet dat het dan goed gaat. Pfoe.
Alle reacties Link kopieren
Precies loes en maikiex
Loes och zo herkenbaar , zo confronterend. Heb je voor jezelf al bedacht of en wanneer je uit dat groepje wilt stappen?
Ik had vanuit hier viva forum een gesloten Facebook, uitgegaan toen alle baby’s waren geboren. Want daarna ging het over al die dingen, waar ik niets van weet en die ik nooit zou meemaken met zoonlief.

Nu knallende hoofdpijn en diarree. Nou dan hebben we dat ook maar weer gehad ;)
Alle reacties Link kopieren
Sunny succes zo!
Alle reacties Link kopieren
Super Maik!

Wat goed Sunny! En succes zo.

Heel fijn Okkie. Nu die cyclus terug.
@Okkie
Mja, ik weet het nog niet zo goed. Ik wil er denk ik wel in blijven, heb er ook veel steun aan. Die meiden hebben ons traject eigenlijk intensiever meebeleefd dan veel mensen in mijn omgeving. Ik heb ook vrijwel geen vriendinnen met kinderen en het is al lastig om je voor te stellen hoe het is om een kind te verliezen als je ooit zwanger bent geweest, laat stáán als je daar totaal nog niet mee bezig bent. Maar misschien is al het babygebabbel me over een poosje ook wel te veel... Ik hoop dat het helpt dat ik een (nog redelijk jonge) dochter heb, dus ik ben in elk geval niet helemaal blanco. Als ik maar niks hoef te horen over jongens-specifieke dilemma's ;) Dat lijkt me veel pijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
De gynaecoloog in Rotterdam was ook heel tevreden gelukkig! Placenta zit niet op het litteken en het litteken is keurig in orde qua dikte. Echt super fijn!

Ik merk dat ik er steeds wat meer vertrouwen in begin te krijgen dat dit goed af gaat lopen.

Knap dat je in het groepje blijft Loes! Ik zat toen ook met een groepje Viva dames in een appgroep maar daar ben ik na een paar dagen uitgestapt toen het gebeurd was. Het leek me erg confronterend allemaal. Maar als je er nog veel steun aan hebt kan ik me voorstellen dat je erin blijft.
Haa wat fijn om te horen Sunny!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Sunny! Hopelijk kan je steeds meer genieten.

En Loes, wat confronterend! Gelukkig heb je ook veel steun uit die groep.

Hier ook goed nieuws. Na een week vol frustratie ben ik teruggebeld en kan volgende week in de kliniek terecht. Waarschijnlijk net te laat om deze cyclus te benutten, maar wel een datum in zicht! We zijn al vanaf februari bezig en ‘pas’ vier kansen gehad. Dat begint me nu behoorlijk te frustreren. Gelukkig heb ik nu een datum in het vooruitzicht en kan ik hopelijk alles een beetje loslaten
Alle reacties Link kopieren
super Sunny! en wat fijn dat je vertrouwen krijgt :)
Pinot hè bah. Datum dan wel in zicht... terecht je frustratie lijkt me
susie hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sunny.

Wat goed dat je snel terecht kan Pinot.

Hier dacht ik moest eisprong te hebben maar ineens gister een pos ovu test.
Zaterdag wel seks gehad. Vanavond nog maar eens.
Alle reacties Link kopieren
vanes veel plezier! Hoe gaat met jou en je vriend? lukt het wat meer om hem de slaapkamer in te sleuren?

Hier buikgriep eindelijk klaar, vanochtend wat in huis gedaan. Snel moe. Vanaf morgen halve dagen werken, echt zin in. Vandaag op facebook iemand die aankondiging deed van mei 2020 baby. Dat was even slikken, anders hadden we woensdag termijn echo gehad en ook een mei 2020 baby... Vervolgens kwam er vanuit de buurt uitnodiging voor sinterklaas feest....ja dat was anders wel leuk geweest met zoontje, ook al was hij dan nog maar 7 maanden geweest (als ik uitga van de uitgerekende datum). December wordt hoe dan ook een confronterende maand, alle feesten en geboortedag van onze zoon.
Ik twijfel om van de week ook een zwangerschapstest te doen om te kijken of hormonen helemaal weg zijn, het lijkt me hoe dan ook confronterend, dus dat stel ik nog maar even uit ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je dan test Vanes! Weet je tenminste waar je aan toe bent. Veel plezier :) en hopelijk een super ei!

Ach confronterend is dat he Okkie :hug: laat december maar weer snel voorbij zijn... ik zie er ook echt tegenop! Zoontje zou nu bijna 11 maanden moeten zijn... pff wat gaat dat hard!
En mss is t dan indd wel verstandig om een test te doen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en hoef je straks niet te twijfelen als je hopelijk snel weer een positieve test hebt!
Gaan jullie nu een ronde overslaan of gelijk door?

Susie ik hoop dat alles goed gaat met jullie!! Ik denk aan je :heart:
Alle reacties Link kopieren
ja voor jou is die december maand ook dubbel k....samen onder dekentje verstoppen Sunny ? :flag:
ze adviseren om ronde over te slaan, omdat met pillen is opgewekt, die hormonen kunnen nog wat in je lichaam blijven. Voor hormonale balans en evt. werkingen van die pillen is beter om te wachten op eerstvolgende menstruatie en daarna door. Ene kant prima, andere kant...gaan we in 2020 praktiserende ouders worden? daar wil ik niet te lang over nadenken, want dan word ik verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
hier de pleister eraf getrokken... binnen 5 seconden een knaltest, zo knal had ik met eerste keer testen niet. Laten we erop houden dat er niets mis is met m’n hcg aanmaak :flag:
Alle reacties Link kopieren
Okkie vertel snap er helemaal niets van Knal test... uhhh???
@Okkie
Ik heb idd ook een paar keer getest tot ik zeker wist dat de hormonen weg waren. Want dan betekent een positieve test daarna ook weer wat. Maar wel elke keer echt zó confronterend.
Alle reacties Link kopieren
zwangerschapstest gedaan om te kijken of hormonen al weg waren, nou niet dus ;)
sowieso menstruatie afwachten voor we mogen proberen. Maar dacht kan ik beetje kijken hoe ervoor staat. Test volgende nog keer. Hoelang heeft bij jou geduurd Loes, weet je dat nog?

Ondertussen in nabije omgeving baby geboren, absoluut blij toen bericht kreeg en nog steeds. Toen appje kwam dat ze thuis waren, terug naar moment dat wij thuis kwamen met zoon, in een bak water.... Zij met een baby in een maxi cosi... wat een verschil. Nou dat was janken :flag:
Alle reacties Link kopieren
Okkie; blijft heftig zulke dingen he, bah. Heb dat ook nog steeds hoor. En stom van die knaltest, hoop dat de hormonen snel verdwijnen anders blijft je menstruatie ook nog uit neem ik aan.. bah.

Ik was oudjaarsdag zwanger geraakt van L*. Dus december is ook kut voor ons. Plus mijn man zn zoontje is hier dan een week en heb daar nog steeds veel moeite mee en ga het liefst die hele week weg. Bah. Kijk er nu al tegen op.

Hier nu 7 weekjes gezien we een week teruggezet waren. Volgende week woensdag weer echo, spannend. Mijn nieuwe baan is fysiek echt mega zwaar. Loop 20 km per dag en sjouw af en toe kratten van 30/40 kilo. Dat moet dus anders.. ook is 32 uur me nu al te veel. Wil dus de echo van volgende week woensdag afwachten en dan donderdag toch maar bespreken met werkgever over 24 uur en de fysiek zware dingen wat laten liggen zols sjouwen enzo. Heb een 3 maanden contract dus Nederland kennende lig ik er over 3 maanden ook meteen uit ben ik bang..
blijft kut.
Alle reacties Link kopieren
@ Okkie, confronterend is dat toch nog een streep terwijl je weet dat het niet kan.
Blijf je testen tot je geen hcg meer opspoort?

@ Sunny, hoe gaat het met jou nu?
Fijn dat je litteken geen probleem vormt.

@ Pinot, ben je inmiddels in de kliniek geweest?


@ Hier, ben ik weer terug opgenomen.
Vorige opname duurde een week, daarna een week thuis en nu dus weer terug.
Niet fijn, maar alles voor de beeb.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
maikiex och dat klinkt wel heel zwaar, goed om te bespreken inderdaad. Hopelijk word je er niet op afgerekend. December is gewoon rot maand, voor jou dus ook :hug: hoe oud is zoontje van je man?
Spannend naar de echo toe!

Susie Och jeetje inderdaad alles voor de beeb! Wat maakte dat je toch weer opgenomen bent? Hoe gaat met jullie spanning? succes daar :hug: en beeb lekker blijven zitten en groeien :heart:
@Susie
Pff, heftig hoor. Maar fijn dat jullie kleintje nog steeds lekker in je buik zit!

@Maikie
Spannend hoor die echo... Hoop dat je het met je werk allemaal goed geregeld krijgt :hug:

@Okkie
Ik heb het even terug gezocht. Duurde nadat alles weg was nog 3,5 week (en het duurde bij mij dus 1,5 week voordat dat het geval was). Best even dus alles bij elkaar. Kan me ook voorstellen dat het echt weer even janken was...

Ik had gisteren training op m'n werk, over work-life balance en moederschap. was als een na laatste aan de beurt bij t voorstelrondje en heb 10 minuten stress gehad om te bedenken wat ik zou antwoorden op de vraag hoeveel kinderen ik had. Janken dus ook.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor het opzoeken! pfff snap ik..moeilijke vragen.
Hoe heb je erop geantwoord?
Ik heb het maar wel meteen in de groep gegooid. Leek me wel handig omdat ik sowieso twijfelde of ik 2,5 uur over moederschap kon praten zonder tranen ;) Lieve collega's, dus geen probleem. Trainer ging er niet goed mee om vond ik, maar nouja. Ik ben gelukkig vanuit mijn functie in de positie om daar iets mee te doen (na een check bij andere deelnemers) en dat voelt stiekem wel goed :)
Alle reacties Link kopieren
knap gedaan!
en goed om haar feedback te gaan geven, dan kan het alleen maar beter worden ;)

ben inmiddels wel even alle nod's kwijt en zie ook niet in tabel staan. Hoe staat het ervoor? Vanes aan het wachten toch?

Susie hoe gaat met jou en beeb?
Sunny hoe is met jou?
Maikiex en jou?

Goede vragen wel :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven