Zwanger worden na een miskraam lente/zomer 2017

05-06-2017 11:52 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om bij een lopend topic nu nog aan te sluiten is lastig. Ik ben helaas vast niet de enige die deze lente een miskraam heeft gehad en graag weer zwanger wil raken.

Zal me kort voorstellen: ben 32, getrouwd, en heb een dochtertje van 1,5 jaar.
Vorige week een mk gehad, een hele prille bij ruim 5 weken, maar het maakt best wat indruk op me.

Wie heeft er zin om mee te kletsen en de goede en minder goede berichten met elkaar te delen?

Poging tot het maken van een tabel. Graag iets dikgedrukt posten als het in de tabel moet anders kan ik het niet bijhouden ;)
Naam hoeveelste kindje wanneer mk/vroeggeboorte nod uitgerekend echo's Bijzonderheden
Rachel maart, 21 wk
Appelflappie mei, 4 wk
Mama april, 20 wk 24 feb 2018 7 juli
Elleanne 1e april, 8,5 wk 24 juli
Lawtist april, 10 wk zwanger
Snowy 2e* april, 23 wk PCOS, Gonal F+IUI, cerclage bij volg zw
Kreukel mei, 8 wk
Nala mei, 6 wk
Puck 1e mei, 7,5 wk 8 juli
Susieflower juni, 12,5 wk
Appeltje 2e juni, 5 wk 1 juli 7 maart 2018 21 juli
anoniem_348164 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 10:25
61.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mama18, gefeliciteerd!! De eerste stap is gezet. Het is nu een kwestie van afwachten helaas. Veel sterkte de komende weken!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me graag in dit topic aansluiten.
Begin juni heb ik na een lang vruchtbaarheidstraject met ovulatie inductie een miskraam gehad bij 12,5 week.
Met de termijnecho werd gezien dat het niet goed was, verdikte nekplooi en vocht rond het kindje.
Helaas bleef dit toenemen. Ik heb een vlokkentest gehad, en een paar dagen later op de reguliere controle bleek ons kindje overleden te zijn. Ik ben in het ziekenhuis bevallen met Cytotec, dit is me 100% meegevallen. Helaas kwam de placenta niet los en moest ik de volgende dag gecurreteerd worden. Uit de vlokkentest en bloedonderzoeken zijn geen genetische oorzaken gekomen, dit was "gewoon stomme pech".
Over drie weken krijg ik een nacontrole of ik "schoon" ben. Het bloedverlies is bijna gestopt, alleen wat bruinig slijm.

Is het heel raar dat ik nu al een beetje kriebels heb om weer te starten? Voel me er een beetje schuldig eronder.
Herkennen jullie dit?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Mama18, heel logisch je zorgen. Ik denk dat we die allemaal zullen herkennen als het weer zo ver is. Is je eerste echo ook met 7/8 weken? Zorgeloos genieten zal er (vooral in het begin) niet meer bij zijn na ieders verleden. Maar de eerste stap naar een (hopelijk kerngezond mensje) in 2018 is al gezet :hug:

Ik ga met kruidvat 2v5 testen, heb ik de vorige keer erg duidelijk mee getest. Pas als daar een streep op staat ga ik voor de cb digitaal :)

Welkom Susieflower, wat verdrietig wat ook jij mee hebt moeten maken. Hopelijk is de controle straks goed. En een schuldgevoel is echt niet nodig, ik kan me wel heel goed voorstellen dat je dit zo voelt.
Ik zeg zelf steeds. Het is geen vervanging voor ons kindje maar de wens is er niet minder op geworden. Ik zal maar een keer voor het eerst zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die zorgen lijken me ook meer dan logisch. Helaas voor ons allemaal een onbezorgde zwangerschap er niet meer bij en is voor sommigen de eerste drie maanden vooral spannend maar voor anderen de gehele zwangerschap.

Kruidvat 2v5 zijn fijne testen! Ik wacht ook die eerst af idd voordat ik zo'n dure cb ga halen.

Welkom Sundlower, en jammer dat ook jij je bij ons aan kan sluiten. Jullie hebben echt in een achtbaan gezeten volgens mij. Dat schuldgevoel begrijp ik wel maar dat hoeft helemaal niet. De wens is immers helaas nog niet vervuld.
Alle reacties Link kopieren
Mama18, gefeliciteerd!! En tegelijkertijd ontzettend spannende tijd breekt er voor jullie aan. Niet gek dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat je het vertrouwen gaat krijgen op den duur en wat meer kunt gaan genieten, maar snap dat het moeilijk is.

Welkom SusieFlower. Heel herkenbaar dat je gelijk na de miskraam weer verder wilt. Ik had dit ook, hierover hoef je je niet schuldig te voelen. De wens voor een kindje is zo sterk.

Eleanna, wat spannend, morgen testen? Kun je je nog inhouden om niet vandaag al te testen?

Ik zit denk ik weer op het wachtbankje. Ik vind het maar moeilijk om er een pijl op te trekken na de miskraam. Voordien kon ik mijn eisprong goed voelen, maar nu is het lastiger. Had de afgelopen dagen wel steken in mijn baarmoeder, die redelijk in de buurt kwamen van het gevoel van een eisprong. En in principe zou dat logisch zijn van die heb ik meestal rond dag 15/16. Vandaag is dag 17. We hebben goed ons best gedaan en blijven dit nog doen de komende tijd. Ergens durf ik niet goed te hopen dat het raak kan zijn deze maand, maar tegelijkertijd hoop ik natuurlijk van harte dat het wel zo is. De vorige zwangerschap voelde ik al na een week na bevruchting dat mijn borsten gespannen raakten en even later ontstonden ook andere symptomen, afgelopen maand dacht ik ook van alles te voelen, maar bleek dat toch niets te zijn. Ergens helpt me dat juist om deze maand niet teveel te gaan voelen en denken dat het zo kan zijn, maar tegelijkertijd weet ik dat ik volgende week toch ga denken: wat voel ik, etc :P Ik vind het jammer om te zeggen, maar het hele zwanger worden heeft niet meer de positieve en leuke lading die het had voor de eerste keer dat ik zwanger werd. Herkennen jullie dit? Ik probeer het wel los te laten en dat lukt gelukkig deze week ook goed, maar de eerste keer zwanger worden was anders, onbezorgder. Tegelijkertijd probeer ik mezelf maar voor te houden dat ik maar moet genieten van de periode dat ik nog niet zwanger ben, omdat ik weet dat als ik weer zwanger ben er gelijk ook weer zorgen komen (ook al zou ik willen van niet). Gelukkig heb ik veel te doen momenteel, super druk met werk en studie, dat helpt!
Alle reacties Link kopieren
Puck, herkenbaar dat je dat zegt. Ik was tijdens het wachten ook erg bezorgd en dacht aan allerlei doemscenario's.
Na NOD begon bloedverlies en toen ook 2 weken bezorgd geweest. Inmiddels een goede echo later en volop zwangerschapssymptomen kan ik het alweer een beetje los laten. Echt genieten doe ik niet, maar zo vroeg in de zwangerschap kan dat ook niet. Je bent vooral bezig met de misselijkheid en vermoeidheid en het opletten dat je je mond niet voorbij praat.
Ik weet echter zeker dat op het moment je de bewegingen in je buik voelt en je buik groeit, dat wel kunt genieten van de zwangerschap. Juist omdat je bewust bent van het feit dat het niet vanzelfsprekend is. De bezorgdheid komt en gaat, maar genieten zul je op de lange termijn zeker! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed is daar Lawtist. En ik geloof idd dat het genieten pas later komt. Ik kon in mijn vorige zwangerschap ook niet echt goed genieten, ergens zei mijn onderbuikgevoel al dat het niet goed zat en was ik best bezorgd. Nu ik niet meer zwanger ben maakt het me soms verdrietig: ik had anders nu een buik gehad en daar zag ik zo naar uit. Maar dat komt, het is nu nog even niet mijn tijd, maar die komt vanzelf. Ik hoop dat bij jou alles goed blijft gaan je je over een tijdje je baby mag gaan voelen in je buik:)
.................
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:30
98.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vooral heel bang dat het nooit meer gaat lukken. En als het wel mag lukken zal een volgende zwangerschap echt niet meer onbezorgd zijn. Ik had deze zwangerschap bijna wekelijks bloedverlies, na week 9 zei de gynaecoloog dat ik wat vertrouwen mocht gaan krijgen, en vervolgens bleek de termijnecho niet goed en ging alles heel snel.

@Puck, snap wat je bedoeld. Denk ook regelmatig ik zou nu zo ver zijn... en heb van de week de zwangerschapsapps van mijn telefoon gehaald, bleef updates krijgen.

@Lawtist, fijn dat alles goed gaat.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ja, Susie, die app heb ik ook direct van mijn telefoon gehaald, vond dat vrij confronterend. Hoe gaat het nu verder bij jou, kun je weer starten met een volgend traject als de nacontrole goed is? Of stel ik dan een heel domme vraag?

Ik had gister een positieve ovulatietest. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die dingen bij mij niet werkten ofzo, ik testte al dagen negatief en dacht: misschien werkt dat gewoon niet optimaal ofzo. Toen opeens gister die positieve test, dus gisteravond gesekst. Op dit moment voel ik inderdaad dat mijn eisprong gaande is. Ik hoop dat vriendlief vanavond nog tijd heeft om te seksen vanuit werk, hij heeft maar 4 uurtjes voor hij weer de nachtdienst in moet en zelf heb ik dienst tot 21u, dus hopelijk kan hij in die korte tijd de energie vinden. Aan mij zal het niet liggen;) In ieder geval hebben we gisteravond goed ons best gedaan en de dagen ervoor ook.
Het wachten gaat na vandaag weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen had ik tijdens mijn eerste zwangerschap (dochter nu dus 1,5) ook. Bij de eerste echo kneep ik hem maar stond er toch anders in dat nu denk ik. Alle andere echo's bleven spannend maar gezond spannend. Je weet immers nooit wat er allemaal in je buik gebeurt en je bent afhankelijk van de controles. Nu ik heb gevoeld hoe makkelijk het mis kan gaan, denk ik dat ik veel behoefte heb aan de bevestiging dat het wel goed gaat, als het eenmaal weer zo ver is. Durf niet te hopen dat het goed gaat, bang dat het alsnog mis gaat.

Ik zit inmiddels 6 dagen voor mijn vermoedelijke NOD en heb sinds vanmorgen een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Er is absoluut weer iets gaande maar je weet nooit of je lijf je fopt of niet. Ik wil op zijn vroegst 1 juli testen en hoop dat me dat gaat lukken, dat is 3 dagen na mijn NOD.

Edit: vandaag wat licht roze verlies. Wat mij betreft was gisteren de innesteling dus :-D
Alle reacties Link kopieren
Puck fijn dat je een positieve ovulatie test had, hopelijk de dagen goed benut :)

Appeltje, succes nog op het wachtbankje, nog heel even, hopelijk was het inderdaad een innesteling.

@Hier gisteren dan ongesteld geworden. Even confronterend zo de eerste menstruatie na de miskraam, voel me op dit moment erg leeg. Had eigenlijk net als alle andere zwangeren lekker moeten klagen over hoe het niet uit de houden is met dit weer... maar goed, het is niet anders.

Het is ook wel prima, over 2 weekjes jarig, week erna lekker 13 dagen op vakantie. Dus lekker een wijntje drinken en van de zon genieten :) ook fijn. Ik probeer nu extra te genieten van de dingen die ik wel kan, wat niet zo kunnen als zwanger was of een kleintje zou hebben.
Succes op het wachtbankje appeltje!

Eleanna herkenbaar hoor!
Idd nu nog even lekker genieten van de vakantie die eraan gaat komen! Slaan jullie nu dan ook een ronde over of wel gewoon proberen?
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:44
11.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel succes op het wachtbankje Appeltje.

@ Hier; vandaag zou mijn 16-weken GUO gepland staan, toch een dag dat je er weer extra aan denkt.
Nog twee weken tot mijn nacontrole na de bevalling en curretage, ik kan eerlijk gezegd niet wachten.
Ben benieuwd of alles "schoon" is en we door zouden mogen. Al denken we er ook over nog even van de zomer te genieten zonder hormonen en daarna weer te starten. We zullen zien...
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ah balen Elleanna, de eerste menstruatie na mijn bevalling was ook zeer confronterend. Maar toch ergens blij dat ie geweest is, had ik toch meer het idee dat je lichaam weer klaar is voor een volgende zwangerschap.

Hier gaat het nog goed. Heb wel zo mijn twijfels. Bij de vorige zwangerschap was ik zo ontzettend misselijk dat ik tot 3 keer toe opgenomen moest worden ivm uitdroging. Nu ben ik alleen maar een beetje duizelig. En dat was ik de vorige keer niet.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik nog niks merk maar aan de andere kant vind ik het vreemd. Volgende week vrijdag de eerste echo met 7 weken( was mijn laatste week geweest voor mijn verlof....)Ik hoop zo dat het nu goed zit. Hebben besloten het dan pas aan de ouders en schoonzus te vertellen. Mijn zus weet het wel al.

Spannend appeltje, hoop dat je eind deze week een positieve test in handen mag hebben.

En fijn dat het goed gaat Lawtwist. Was je de vorige keer ook zo misselijk?

Hoe gaat de behandeling snowy?



En alle anderen op het wachtbankje succes!
Susie, voor jou dus ook niet zo'n leuke dag vandaag!
Duim echt voor je dat je helemaal schoon bent! En je iig weer groen licht krijgt om zwanger te mogen worden. En dan is het aan jullie wanneer jullie er weer klaar voor zijn. :)

Mama18, iedere zwangerschap is anders he qua kwalen. ;-) Ik ben echt nooit 1 dag misselijk geweest

Lief dat je na me vraagt. Ik ben nu nog bezig met de kuur om een menstruatie op te wekken, nog 2 dagen te gaan en dan vermoedelijk zaterdag ongesteld. En dan mag ik maandag beginnen met spuiten dan begint het echte werk weer haha!
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 03-12-2017 15:43
9.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alweer een aantal zwanger gefeliciteerd!
Hier net weer ongesteld geworden dus op na de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Elleanna, ik herken de leegte en het verdrietige gevoel zo'n eerste cyclus na de miskraam. Nu ik in de tweede cyclus na de miskraam zit is het gevoel gelukkig iets minder pijnlijk. Ik heb vooral wel nieuwe hoop en ik merk ook dat 'het gewone leven' verder gaat en ik de focus iets meer daar kan houden. Natuurlijk elke dag bezig met 'hopelijk is het snel weer raak' en soms nog wel verdrietig, maar het wordt wel beter.

Appeltje, je had gister je NOD, hopelijk een positieve test in handen gehad?

Ik zit op het wachtbankje. Nog ruim 9 dagen wachten. Ik heb maar even mijn langste luteale fase aangehouden van 18 dagen dus pas volgende week zaterdag op z'n vroegst testen terwijl ik vorige week al mijn eisprong heb gehad. Ik doe niet meer aan speculeren, heb mezelf daar zo gek mee gemaakt de afgelopen maand. Ga ook niet eerder testen, ik wil echt proberen zelfs later te testen, maar dat zei ik de vorige keer ook;)
Wel zie ik op tegen zondag en dinsdag, we hebben twee familie-activiteiten waar ook een aantal nichtjes zwanger zijn en met wie ik anders bijna gelijk op had gelopen. Zij weten allemaal niet van mijn miskraam en ik ben zo bang dat het me zo verdrietig gaat maken, dat ik zo jaloers ga zijn op de aandacht die zij krijgen met hun mooie buikjes en de vragen die ze krijgen over hoe het gaat, etc. Ook mijn schoonzusje en broertje zijn mogelijk weer zwanger (waren er weer mee bezig) en dat idee maakt me ergens natuurlijk super blij voor ze, maar het gevoel van 'ik ben nu eerst aan de beurt' (hoe egoïstisch ook) is erg sterk. Verder gaat het goed met me. Ben lekker druk met studie en werk en dat geeft veel afleiding. Ook het besef dat ik wel kan gaan speculeren over alles wat ik voel, maar dat het toch niets zegt helpt me om wat rustiger te blijven.

Hoe gaat het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Snowy, nog even en het is zaterdag! Hopelijk kun je dan vol goede moed verder. Kan het ook zijn dat je niet ongesteld word, en al zwanger bent of kan dat nog niet?

Rachel, jammer dat je menstruatie doorgebroken is!

Puck, dankjewel voor jouw ervaring, ik hoop dat ik me ook met de maanden beter ga voelen, maar verwacht het eerder andersom denk ik, elke maand is er voor mij weer een te lang.
Wat knap als je zo lang je kunt inhouden met testen, en in principe als je weet wanneer je eisprong is en na 18 dagen nog niet ongesteld bent weet je ook genoeg he. Mijn luteale fase is maar 9-10 dagen en zelfs zo kort kan ik niet wachten haha.
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update: zit idd 1 dag na mijn nod maar de test vandaag was omowit helaas. Heb niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden een deze dagen en volgens mij zijn mijn borsten sinds gisterenavond wat gevoeliger maar ik kan het me ook inbeelden natuurlijk. Zou eigenlijk pas op zaterdag voor het eerst testen maar kon het niet laten. Heb ergens een idee dat het echt weer raak is maar ja, alleen een tweede streepje kan dat bevestigen!

Succes op het wachtbankje. Ik wacht nog met je mee!
Alle reacties Link kopieren
elleanna7 schreef:
29-06-2017 13:32
Puck, dankjewel voor jouw ervaring, ik hoop dat ik me ook met de maanden beter ga voelen, maar verwacht het eerder andersom denk ik, elke maand is er voor mij weer een te lang.
Wat knap als je zo lang je kunt inhouden met testen, en in principe als je weet wanneer je eisprong is en na 18 dagen nog niet ongesteld bent weet je ook genoeg he. Mijn luteale fase is maar 9-10 dagen en zelfs zo kort kan ik niet wachten haha.
Ook dat is herkenbaar, iedere maand die het duurt is een maand te lang. Gelukkig merk ik dat die twee dingen ook naast elkaar kunnen bestaan: terug focussen op het dagelijkse leven en heel erg graag weer zwanger willen worden. Ik ga zeker weer super teleurgesteld zijn als het deze maand niet raak is. Maar ik zei van de week tegen een vriendin: "stel nou dat ik een jaar erover ga doen om zwanger te worden, dat trek ik niet". Gelijk daar achteraan zei ik: "ja, dat trek ik wel, want het leven gaat door, er is geen andere optie dan de tijd doorkomen." En zo is het. Hoe zuur het ook is, iedere maand die je niet zwanger bent, je komt de tijd weer door. En iedere maand is er weer nieuwe hoop en dat geeft moed.

Mijn luteale fase is altijd vrij lang. 15-17 dagen. Dus ja als ik na die tijd nog niet ongesteld ben weet ik inderdaad genoeg. Hopelijk hou ik het vol niet eerder te testen.

@Appeltje wat spannend nog! Witte test kan nog voor je NOD, ik duim voor je!
Yes ik ben ongesteld een dag eerder als verwacht! Dus zondag beginnen met spuiten! Yeah ben echt blij weer aan de slag te kunnen gaan.

Eleanna ik heb eigenlijk geen kans om spontaan zwanger te raken. Kans dat ik een eisprong krijg is heel erg klein vandaar dat ik ook weer ga spuiten.

Appeltje spannend nog hoor!
Alle reacties Link kopieren
Appeltje, je houdt ons in spanning, wanneer ga je weer testen?

Puck, dat zijn wijze woorden, en helemaal gelijk in. Ik probeer me daar ook maar aan vast te houden, uiteindelijk komt het goed, zeker weten.

Snowy, oké, wat fijn dat je nu ook weer kunt beginnen! Have fun! :)
Alle reacties Link kopieren
Jippie Snowy, jij hebt ook PCOS toch? Heb je een cyclus van jezelf gehad tussendoor of niet?

@ Puck, kan me heel goed voorstellen dat die familieactiviteiten confronterend zijn. Veel succes!
En inderdaad wat je zegt als het een jaar duurt trek je dat ook want je hebt niet echt een andere keus.
Zo werkt het ook in een vruchtbaarheidstraject van tevoren denk je nee, ik ga dat hormonen spuiten niet durven, als je ervoor staat durf je opeens alles.

@ Appeltje, enorm spannend zeg.


Na hoeveel tijd hadden jullie de eerste menstruatie na een miskraam / curretage?
Ik heb PCOS en dus een hele lange en onregelmatige cyclus, dus zal waarschijnlijk weer hormonen moeten gaan starten om te kunnen beginnen met zwanger worden.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susieflower, lijkt me erg zwaar die hormonen, maar ik geloof wat je zegt, dat je het "gewoon" doet op dat moment. Ik was 38 dagen na curretage ongesteld. Tussen het verliezen van het vruchtje en eerste menstruatie zat 11 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven