Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Amber ik denk aan je vandaag! :hug:

Banaantje niet gek dat het meer als ‘verplichting’ voelt als je zo moe bent. Maar fijn dat jullie de eisprong wel goed konden benutten. Hopelijk tank je snel wat bij qua energie. Goed dat jullie erover kunnen praten.

Sanne Joy fijn dat het bloeden stopte. Vind het trouwens ook leuk idee van jullie dat jullie zelf de dag van inseminatie ook nog vrijen. Maakt het misschien ook wat persoonlijker.

Qua bezig zijn met innesteling bevorderen: ik doe wat jij/jullie ook zeggen. Gezond eten, lekker bewegen. Geen alcohol, op dit moment ook alleen als de menstruatie er is. Verder ben ik niet van plan er meer mee bezig te zijn.
Behalve dat ‘warm houden’ want dat had ik ook gelezen. Ik ben een echte koukleum dus ik ben daar nu wel wat bewuster mee bezig als in meer thee drinken, wat meer warme dingen eten. Maar heb verder altijd al dikke sokken aan en een vest/dekentje erbij als ik thuis ben haha.

Ik duim ook voor iedereen!! 🍀
Amber, ben benieuwd hoe je echo was! Of is dat later op de dag? Sterkte met de spanning!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee lieve allemaal ik heb bijna niet geslapen, maar vanochtend de echo gehad en dat lijkt gelukkig allemaal goed. Mooi kloppend hartje en beweging. Vandaag zou ik 6 weken en 6 dagen zijn, bijna 7 weken dus. De uitwendige echo had 6 weken en 3 dagen gemeten. De verloskundige zei dat het normaal was en dat je met een uitwendige echo niet heel precies kan meten. Daarnaast weten we ook niet zeker wanneer mijn eisprong is geweest, aangezien ik een onregelmatige cyclus had na de miskraam. Maar voor nu even gerustgesteld dus, maar het blijft heel spannend. Dit zijn natuurlijk wel de weken waarin er veel gebeurd.

De verloskundige gaf aan dat ik gerust iedere week mocht komen voor echo. Maar we hebben de volgende echo gepland op 4 mei, dan zou ik 8/9 weken moeten zijn. De vorige keer is het misgegaan met 9 weken en een paar dagen, dus dat is wel heel spannend nu.
_amber_ wijzigde dit bericht op 19-04-2021 11:03
Reden: Heel veel typfouten
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Amber! Snap dat het heel spannend blijft maar je bent weer een stapje verder!
Alle reacties Link kopieren Quote
_appelbloesem_ dankjewel! Jaa het is fijn om te weten dat het vruchtje in de baarmoeder zit en het hartje klopt
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Amber, een kloppend hartje! Op naar de volgende mijlpaal.
Aah super fijn Amber! Ik snap zeker dat het als nog spannend is en blijft, maar het is een fijn en goed begin!!

Hier net controle gehad en de eisprong is van het weekend in elk geval geweest. Heb flinke ovulatiepijn gehad zaterdagavond namelijk, dus ik voelde ‘m ook duidelijk aankomen.
Moet nu komende vrijdag en maandag bloed prikken. Twee keer omdat het net in het weekend valt en ze het zekere voor het onzekere wil nemen. Ze wil nu de puntjes op de i hebben dus dat is fijn. Ik ben heel benieuwd. Ook naar mijn LF dit keer. Al hoop ik natuurlijk liever dat het raak is!
anoniem_647341163f165 wijzigde dit bericht op 19-04-2021 13:33
68.02% gewijzigd
Hee Amber, fijn dat de eerste echo goed is! Nu de tijd snel doorspoelen naar het tweede trimester..

Afwachtertje, fijn dat je dan twee keer kan prikken! En inderdaad hopen dat die info niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
amber wat een goed nieuws! :heart: en fijn dat je elke week langs kunt komen voor een echo als je dat wil.

Sanne-joy zo dat is schrikken, als er ineens zoveel bloed aan te pas komt.

Banaantje spannend weer, op het wachtbankje.

afwachtertje fijn dat je twee keer bloed mag prikken en dat je zo goed in de gaten wordt gehouden nu.

Wat betreft je vraag, ik let op mijn eten en drinken. Ik ben wat zwaarder dan zou moeten dus ik let echt wel aardig goed op mijn snoepgedrag (lukt niet altijd hoor). Verder geen alcohol, en ben van 4 bakken koffie per dag naar 1 'echte' bak en 1 decaf gegaan. Ik ging al naar een acupuncturist voor mijn migraine, hij heeft aangeboden om ook te prikken om de zwangerschapskansen te vergroten. Bij de migraine heeft het ook geholpen dus baat het niet, dan schaadt het niet. Heel toevallig wel zwanger geraakt na de eerste cyclus met acupunctuur, dus zeg het maar. Verder houdt ik mijn voeten goed warm maar dat is vooral omdat ik een rothekel aan koude voeten heb. :-D
Lulu ja klopt! Het enige minpunt is dat mijn baarmoederslijmvlies zo dun blijft. Vandaar waarschijnlijk ook de lichte menstruatie. Nu ben ik er ondanks dat toch een keer zwanger mee geraakt, alleen ging dat natuurlijk wel mis. Vandaag was hij vlak na de eisprong 5mm. Maar ze heeft verder niet gezegd dat het dan slim is om andere medicatie te gaan proberen of iets. Als de progesteron hoog genoeg blijkt, krijg ik voor 4 maanden de Clomid mee naar huis.

Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
afwachtertje ja dat is vervelend en niet heel erg handig voor het zwanger worden. Clomid staat er om bekend dat het bms wat dunner kan blijven. Dat is de reden dat ik letrozol moest gaan gebruiken ipv clomid. Misschien kun je het toch eens bespreken met de gyn?

Hier gaat t oké trouwens, bedankt 😀 woensdag follikeltelling en -meting. Ben benieuwd hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber jeeeej!! wat fijn!!! En lief dat je elke week mag komen van de verloskundige. Nu even op adem komen! Hoe is het met de infectie?

Luluik heb ook al vaker naar accupuntuur gekeken, ik ben daar wel benieuwd naar, maar weet eerlijk niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Maar wil je er iets meer over vertellen of misschien via privé bericht?

Benieuwd naar je meting woensdag!

Hier vanochtend overleg gehad.. ze denken dat het bloed wel komt vanuit een contact bloeding in de baarmoedermond, vanwege het vrijen. Ook omdat het daarna stopte en verder geen last van gehad. En dat is ook te hopen dat het uit de baarmoedermond komt en niet uit de baarmoeder zelf, mocht dat zo zijn, dan is dat slecht nieuws voor de inseminatie. Omdat de zaadjes natuurlijk zo hoog worden ingespoten en dan met het bloed zo weg kunnen vloeien, maar goed dat zullen we nooit weten hopelijk waren ze al richting het eitje. Alleen als het over 2 weken een positief resultaat geeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga: wat balen dat je ziek bent en zo twijfelt over de kwaaltjes. Heel logisch ook hoor die onzekerheid. Hopelijk voel je je snel weer beter en helpt dat mentaal ook!

Sanne_joy: dat is schrikken inderdaad! Gelukkig was het waarschijnlijk een contactbloeding, net een verkeerd adertje geraakt blijkbaar.

Afwachtertje: vanwege mijn lichte menstruaties maak ik me ook vaak zorgen over de innesteling/dun baarmoederslijmvlies. Ik las veel over tarwekiemolie, maar daar las ik ook weer slechte dingen over. Het gaat daarbij vooral om vitamine E, dus voor de zekerheid ben ik dat extra gaan slikken (maar niet teveel, want dat is ook weer slecht, zucht). Zijn wel wat wetenschappelijke studies over te vinden, maar geen idee of het echt nut heeft...

Banaantje: Spannend weer de wachtbank, ik sluit over een paar dagen ook weer aan. Ik had trouwens ook dat het in de 2e ronde na de miskraam (chemical) raak was en zit net als jij ook weer in de 2e ronde. Merk wel dat ik daardoor weer extra hoop krijg en dat geeft toch een extra druk ofzo. Hoop iig dat het voor ons allebei weer raak mag zijn! En zo herkenbaar ook dat het als een moetje begint te voelen. Ik hoor mezelf soms denken: het moet echt nog gebeuren vanavond anders zijn de kansen lager. Zó stom.

Amber: wat fijn dat de echo goed was!! Kan me voorstellen dat het nog steeds heel spannend blijft, maar dit is in ieder geval een goed begin.

Lulu: fijn dat het goed gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar de acupunctuur. Je hoort daar zoveel goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er weer veel geschreven. Ik vind het lastig te reageren op iedereen die medische hulp krijgt om zwanger te worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb dan het gevoel dat ik weinig toe te voegen heb. Wel duim ik natuurlijk heel hard voor iedereen, dat ze snel, blijvend, zwanger mogen worden. Dat geldt natuurlijk ook voor degenen die zonder medische hulp zwanger proberen te worden.

Ikzelf ben echt super misselijk. Het is 24u per dag, maar savonds en snachts het ergste waardoor ik amper slaap. Daar voel je je dan overdag ook niet echt beter van. Ook is het natuurlijk allemaal gewoon hartstikke spannend. Als ik me slecht voel, dan hoop ik op betere momenten. Vandaag voel ik me redelijk oké en kan ik daar niet van genieten omdat er toch door mijn hoofd schiet dat er iets mis kan zijn. Een het duurt voor mijn gevoel nog zo lang tot de 12 weken echo.

Amber Wat fijn dat je een eerste positieve echo hebt gehad. Je hebt al heel veel reacties op je vorige berichtjes gehad, maar ik wil ook nog even zeggen dat je niet zo streng voor jezelf moet zijn. Het is ontzettend kut als een zwangerschap misgaat, maar dat is niet jou schuld. Je hoeft heus niet perfect gezond en sportief te leven. Je moet gewoon doen wat voor jou haalbaar is en hoe je je het beste voelt. Ik word minder misselijk van bepaalde ongezonde dingen, dan gezonde dingen, dus dan eet ik dat gewoon. Als ik moe en misselijk ben, hang ik af en toe maar wat op de bank, dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81 en Afwachtertje en Saga Dankjewel voor jullie lieve reacties en felicitaties :-)

Lulu dankjewel super lief inderdaad van de verloskundige dat ze dat zelf voorstelde :heart: succes alvast voor morgen bij de follikelmeting!

Afwachtertje Wat lastig dat je baarmoederslijmvlies zo dun blijft. Ik heb wel eens verhalen gehoord over tarwebloemolie na de eisprong, voor een betere opbouw van slijmvlies en het bevorderen van de innesteling. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij mag je dit middel nooit zomaar gebruik en alleen in overleg met de gynaecoloog. Zelf heb ik wel ervaring met teunisbloemolie ook gebruikt in overleg met de gynaecoloog en de huisarts, omdat ik steeds bloedingen had. Dat middel heeft bij mij wel goed gewerkt, maar alleen in overleg gebruikt met artsen en na de positieve zwangerschapstest meteen gestopt. Je zou eens tarwebloemolie kunnen voorstellen aan de gynaecoloog. Normaal ben ik niet zo van de homeopathische middelen, maar soms kan het net het juiste zetje geven. Of inderdaad voorstellen om een ander middel dan clomid te gaan gebruiken, zoals Lulu aangaf.

Sanne_joy: dankjewel :heart:. Qua infectie heb ik niet echt het idee dat het compleet is veranderd, maar ik had verder ook weinig vervelende symptomen. Wel duurt het me wat te lang voor het middel helemaal uit mijn lijf is. Ik verlies nog steeds veel medicijnresten. Klinkt trouwens inderdaad wel logischer dat de bloeding een contact bloeding is geweest. Hier ook wel bekend met bloeding na het vrijen, ik heb zelfs wel eens gehad dat ik een klein maandverbandje nodig had om het op te vangen. Maar ik bloed sowieso wel makkelijk en veel, het duurt ook altijd even voordat het stopt.

An790 dankjewel :heart: Wat vervelend zeg dat het soms zo'n 'moeten' wordt. Wel heel herkenbaar je wilt toch de kansen zo optimaal mogelijk benutten.

Morange wat ontzettend vervelend zeg dat je zo'n last hebt van misselijkheid. Is het ook vaak overgeven of blijft het bij de misselijkheid? Het is inderdaad ook gewoon super eng en spannend. Het zou al een hoop schelen als je straks de 12 weken voorbij bent.
Dankjewel voor je lieve advies!

Weten jullie trouwens of het normaal is dat ik nog steeds medicijn resten verlies van die canestan pil? Duurt wel echt mega lang voor mijn gevoel, terwijl ik deze zaterdagavond al heb ingebracht. Het was ook gewoon een gigantische pil, maar op internet las ik dat het na twee dagen toch wel een beetje eruit moet zijn...

Verder gaat het hier wel gewoon redelijk, vandaag op het werk gezegd dat ik zwanger ben, omdat de misselijkheid wel heel erg opviel. En ik wil niet wekenlang een poppenkast houden. De vorige keer heb ik het tot 11 weken stil gehouden terwijl iedereen het allang doorhad vanwege de misselijkheid en groeiende buik.
Alle reacties Link kopieren Quote
_Amber_ schreef:
20-04-2021 17:40

Morange wat ontzettend vervelend zeg dat je zo'n last hebt van misselijkheid. Is het ook vaak overgeven of blijft het bij de misselijkheid? Het is inderdaad ook gewoon super eng en spannend. Het zou al een hoop schelen als je straks de 12 weken voorbij bent.
Dankjewel voor je lieve advies!

Verder gaat het hier wel gewoon redelijk, vandaag op het werk gezegd dat ik zwanger ben, omdat de misselijkheid wel heel erg opviel. En ik wil niet wekenlang een poppenkast houden. De vorige keer heb ik het tot 11 weken stil gehouden terwijl iedereen het allang doorhad vanwege de misselijkheid en groeiende buik.
Goed dat je het op je werk hebt verteld. Bij mij is het ook gewoon bekend. Lijkt me heel lastig inderdaad om te moeten doen alsof er niets aan de hand is, als je je zo belabberd voelt.

Heb nu 2 keer overgegeven. Eigenlijk voelde ik me daarna beter, dan met het constante gevoel van over te moeten geven, maar dat het niet lukt. Al snap ik dat heel vaak overgeven ook heel kut is. Die misselijkheid met of zonder overgeven is gewoon echt ellende.
Alle reacties Link kopieren Quote
An790 en Sanne-joy de ins en outs van de acupunctuur weet ik ook niet hoor, het is een hele kunst om te kunnen snappen en ten uitvoer te brengen. Ik ga naar een hele aardige vent die niet zweverig is, en ik voel me daar erg op mijn gemak. Denk dat die klik heel belangrijk is omdat je toch een stukje van je ziel moet blootleggen. Maar jullie mogen mij pb'en hoor, met vragen. Ik weet alleen niet of ik overal antwoord op kan geven. 😉

Morange wat vervelend dat je zo misselijk bent! Zorg goed voor jezelf. Ik hoop dat het een beetje af neemt met de duur van de zwangerschap.

Amber goed dat je het op je werk hebt verteld. Dat geeft toch weer een stukje extra begrip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber :heart: :heart: hoera!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu thanks! Ik ga me er even in verdiepen mocht deze ronde niet lukken. Dan stuur ik je nog een berichtje mocht ik er voor gaan.

Morange jeetje echt vervelend dat je je zo belabberd voelt zeg. Hoever ben je nu? En wanneer is je echo gepland (sorry als ik er overheen heb gelezen)
En snap ik hoor dat je daar niet inhoudelijk op in kan gaan, het is ook allemaal ingewikkeld soms vind ik het zelf nog raar dat ik in deze medische wereld beland ben hahaha.

Amber ik heb echt geen ervaring met deze medicijnen dus geen idee wat normaal is? Heb je al met een arts gesproken? Wel fijn dat je het op werk heb verteld scheelt altijd weer in deze lastige tijd als je je zo rot voelt.

Wat fijn dat je het deelt van het bloeden, ja ik ben er ook wel mee bekend mee hoor maar niet in deze mate, maar als jij ook wel eens een maandverbandje moet gebruiken dat stelt me gerust. Het moet bijna wel een contact bloeding zijn omdat het daarna over was. Anders zou het wel door moeten gaan. Maar goed wie zal het zeggen.

Afwachtertje dit nog eens bij je arts aangeven dat je hierover twijfelt? Wat zeggen ze er zelf over? Bij mij controleren ze namelijk eerst altijd baarmoederslijmvlies en dan pas de follikels en geven ze ook aan nog even te gaan enz... Ik heb ook veel gelezen over tarwekiemolie, maar dit heeft idd ook veel nadelige effecten. Ik heb toen een keer een vlog gezien (long time ago) van Saar van Koningsbergerr??? die slikte ook clomid en daarbij nog een medicijn omdat het baarmoederslijmvlies te dun bleef. Dus wie weet?? Straks mag je dus zelf zonder controles de Clomid slikken en je eisprong meten? Best fijn haalt het medische er wel een beetje vanaf? Of sta je er anders in?

Zo veel vragen aan iedereen haha, hier niks nieuws ik wacht rustig af, maar sta er nog heerlijk relaxed in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber wat fijn een goede echo en verteld op je werk! Positieve flow zo! Mbt die resten medicatie die je verliest, zou ik me geen zorgen om maken. Die kleine zit hoog en beschermd door vliezen, en dat medicijn moet er toch vanzelf uitkomen. Hoe gaat t met de schimmelinfectie?

An970 voor jou ook spannend idd, ‘fijn’ om een lotgenoot te hebben deze ronde.

Sanne Joy goed dat ze overlegd hebben! En anatomisch lijkt me ook dat de bloeding laag was vanuit je baarmoeder mond ipv uit je baarmoeder zelf mr snap dat het zo extra spannend is komende tijd. Ga voor je duimen!

Afwachtertje wat irritant van je dunne bm slijmvlies. Er zijn massas vrouwen zwanger geworden met dun slijmvlies maar als je dan het eenmaal weet kan je het ook niet meer parkeren em blijft het knagen. Mijn medische kant zegt op de bespreeklijst zetten met de arts en vragen wat er medisch gezien kan helpen, omdat veel huistuinkeukenmiddelen en homeopathische middelen toch kunnen interfereren met andere medicatie of lichamelijke processen.

Morange: vervelend van de misselijkheid. Wanneer heb je idd een echo?

Lulu hoe was de follikelmeting?

Hier weer op de wachtbank met de bekende klachten. Dit x minder pijnlijke borsten maar weer meer brandend maagzuur. Omeprazol is mn vriend deze dagen. Verder lekker afwachten, nog ruim 1.5 week dus weinig nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje Lief dat je er naar vraagt. Er zat 1 mooie follikel, wat eigenlijk toch best wel een teleurstelling is aangezien ik had gehoopt op minimaal 2. Zonder medicatie had ik er ook altijd 1 dus voor mijn gevoel heb ik de medicatie nu voor niets gebruikt. Maar het is niet anders.

Spannend voor jou, op de wachtbank. Ik hoop dit weekend ook plaats te kunnen nemen.

Ik had vanochtend in het ziekenhuis een enorme breakdown. Ineens vloog het me enorm naar de strot allemaal. Sta je daar in je eentje, want ik was zo stoer om mijn vriend thuis te laten. Was blij dat ik weer thuis was
Hé wat naar voor je Lulu, dat je net alleen was gegaan. En ook 1 ei, net als Sanne Joy (toch?).. Dat is ook balen. Ik hoop dat dit toch je geluksei is!

Banaantje, spannend weer! Hopelijk niet weer zulke vervelende klachten verder. Maar dat is al een beetje begonnen?

Ik heb meegelezen, maar kan even niet overal op reageren. Ik begin wat last te krijgen van misselijkheid en hoofdpijn. Had met ziek zijn ook hoofdpijn en keelpijn, maar was over e nu weer, dus denk van de hormonen. M’n man is nu echt ziek en dat trek ik bijna niet, want heb het even echt heel druk met een onderzoek en zoontje natuurlijk ook thuis en rotzooi overal, verjaardagsvoorbereidingen etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het kader van loslaten lang niet meer meegeschreven hier. Inmiddels zie ik 3 dames die verhuisd zijn naar de onderste tabel. Gefeliciteerd!

Hier zijn we net 3 weken ziek geweest, geen corona, en sinds vorige week weer aan het werk. Wij werken allebei op locatie.
Ik had deze ronde de hoop dus opgegeven, maar tot mijn grote verbazing is het juist deze ronde raak.
Mijn uitgerekende datum is 24 december.

Behalve gevoelige borsten heb ik nog geen klachten.
Ik merk wel dat ik ontzettend onzeker ben en bang dat het deze keer weer niet goed gaat.
Gefeliciteerd Miesje! Jullie ook ziek! Wat hadden jullie? Wij dachten echt dit is typisch corona, maar alledrie negatief, dus een ander virus met dezelfde klachten! Ik kan me voorstellen dat je onzeker en bang bent, heb ik ook. Had jij de vorige keer een miskraam of missed abortion bij een echo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden ook typische corona klachten. Veel en echt diep hoesten, weinig eetlust, moe, keelpijn, snotteren.

Bij mij begon het met 7+1 met licht bloedverlies uiteindelijk met 7+4 een extra echo gehad en daar bleek het hartje te traag te kloppen en de groei werd toen op 6+2 geschat. Met 7+5 heeft het doorgezet en kwam het eruit. Alsof mijn hoofd eerst moest zien dat het niet goed was voordat mijn lichaam het los kon laten.

Nu afspraak voor de eerste echo met 6+6 dus als die goed is, zijn we al verder dan toen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven