Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fish hoe gaat t? Trek je de verlengde wachtweken nog een beetje? Volgende week weer echo toch?

Lulu! Hoe is t met de kindjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Banaan,

Nee het duurt laaaang, nog een hele week wachten. Ik doe veel aan symptoom speuren, ik ben niet misselijk alleen af en toe een beetje weeïg, in de avond vaak wel gevoelige borsten. En om de zoveel dagen heb ik nog steeds een heel klein beetje rood bloed verlies gevolgd door bruinverlies. Ik ben wel heel moe.
Maar dan vertel ik mijzelf dat er niks veranderd is sinds vorige keer, en toen had ik een goede echo, dus daar hou ik mij maar aan vast.
Het helpt ook niet dat het heel rustig is op werk, dus ik zit mij een beetje te vervelen.
Ik heb al wel bijna drie keer een apotheekmedewerker moeten vermoorden om mijn utrogestan te krijgen, echt heel erg vervelend. Ik krijg elke keer voor twee weken mee, maar elke keer is er weer iets anders waardoor ik het niet mee zou krijgen. Terwijl het recept gewoon is aangevraagd door mijn arts.

Hoe gaat het met jouw kleine Banaan? En met jullie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu hoe gaat het met jou en de kleintjes? Hoe is het inmiddels op de opvang? Geeft het jou wat lucht?

Ik voel me oké fysiek gezien zoveel minder zwaar dan een tweeling. Mentaal vind ik het pittig. Maar elke dag zo dankbaar voor dit wonder. We krijgen een meisje. Volgende week is de eerste controle voor de cerclage. Ik neem geen bedrust maar doe wel echt rustig aan weinig inspanning. Sowieso niks tillen etc. Het is een strijd met mezelf artsen adviseren geen bed rust maar rustig aan, vooral geen harde buiken. Ik lees van veel lotgenoten die echt bedrust nemen gewooon meer voor het geval dat. Ik vind het lastig waar ik goed aan doe.. maar hopelijk geeft de controle me wat rust.

Fishie spannend!! Wanneer is je echo weer. Houdt het bloedverlies aan of is het wel minder aan het worden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah een meisje Sanne! Fijn dat t fysiek minder zwaar is, misschien geeft dat ook weer vertrouwen vr je lijf de komende tijd. Snap ook wel dat je liever te weinig doet dan te veel, en wat is dan ook ‘rustig aan doen’ als t geen bedrust moet zijn? Kan me zeer goed voorstellen dat de komende weken extra spannend zijn en dat je liever niet van je bank af komt.

Wat een gedoe met die uterogestan Fish! En die onzekerheden zijn ook zo herkenbaar, zeker met af en toe bloedverlies. Je hebt alleen nog maar negativiteit meegemaakt rondom zwanger worden en zijn dus ook niet zo gek dat het moeilijk is er vertrouwen in te hebben. Nog een paar daagjes tot de echo!
Met de kleine banaan gaat het super! Ze groeit hard, en waar ik vorige week nog dacht dat je duidelijk kon merken dat ze 4 wkn achter loopt tov andere 3mnd oude kindjes, tikt ze nu opeens een paar mijlpalen af, met als belangrijkste voor mij lachen! Toch leuker om vr iets te zorgen dat af en toe lacht ipv neutraal kijkt of huilt 🤪
Alle reacties Link kopieren Quote
Het hartje klopte niet meer, ergens bij 7,5e week gestopt met groeien.
Nu wachten of t vanzelf op gang komt na stoppen utro. En over 2 weken een afspraak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach nee, fishie...💔

Geen woorden voor. Wat ontzettend oneerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hè shit, wat onwijs oneerlijk :hug: wat hebben jullie ook een pech zeg. Geen woorden voor verder
Alle reacties Link kopieren Quote
Neee Fishie wat verschrikkelijk! En zo oneerlijk!! Geen woorden voor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fishie ah nee toch!! Wat een verdrietig nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voelt nu een beetje stom na het bericht van Fishie, maar ik wil jou toch graag feliciteren Sanne, met het feit dat jullie een dochter krijgen.

Hier gaat alles goed met de kinderen, ze hebben het erg naar hun zin op de opvang. Ze worden echt steeds leuker naarmate ze groter worden, we zien steeds meer van hun karakter ontvouwen. Ook qua vaardigheden maken ze sprongen vooruit. We zijn nog steeds veel met ze onderweg naar het ziekenhuis en revalidatiecentrum maar dat zal nog wel even zo blijven.

Banaantje wat heerlijk he, dat eerste gerichte tandenloze lachje :heart: Ze komt er echt wel hoor, op haar tijd. Bij premature baby's werkt het toch net effe iets anders. En dat geeft helemaal niks. De mijne doen ook alles niet volgens het boekje. Ik was er heel onzeker over maar ik heb het losgelaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach nee Fishie! Wat een klap moet dit zijn :cry:. Lukt het een beetje om het verloop nu af te wachten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fischie ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen want alles is K met een hoofdletter.
Wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Hier zijn weer weer op o.

7 mooie follikels, het aanprikken ging voor geen meter.
Ze zullen t nooooit toegeven maar volgens mij deed de aparatuur t gewoon WEER niet goed. Ze moesten zelfs halverwege nog van arts wisselen want t lukte allemaal niet ofzo?! Nou ik had iig nergens last van.
2 eicellen, 1 3-daagse en de andere stopte die ochtend met delen.
Helaas op 5-1 (mn verjaardag) al ongesteld geworden ipv 11-1 kunnen testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fish hoe gaat het? Ik moet vaak aan je denken…

Vanessa heh nee wat gek weer! En wat balen van je menstruatie voor je überhaupt kon testen… en nu? Vertrouw je t daar wel genoeg vr nieuwe poging?
Alle reacties Link kopieren Quote
nu gaan we nog 1 laatste poging doen alleen weten we nog niet wanneer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne, hoe is het met jou? Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine :redrose:
En hoe gaat het nu met jou Fishie?
Vanessa, ik kan mij niet voorstellen hoe het is om aan je laatste poging te moeten beginnen, hopelijk hebben jullie eindelijk een keer wel geluk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Lang afwezig geweest. Fishie hoe gaat het met jou? Kan je een beetje door? Zijn er nog eventuele onderzoeken?

Dankje Lulu! Fijn dat de kindjes het zo goed doen. En leuk dat ze ouder worden en je ervan geniet. Hoe gaat het met jou zelf?

Banaan hoe is het bij jullie?

Vanessa wat een verhaal zeg! En bizar de laatste poging. Zal die dan in die zelfde ziekenhuis zijn?

Appelbloesem lief dat je komt inchecken. Hoe is het met jou?

Hier goed, bijna 26 weken en alles stabiel.
Baarmoederhals mooi lang en eigenlijk alles volgens het boekje. Ik durf ook steeds meer en geniet van die kleine in m’n buik. De weken rond de 21/22/23 vond ik echt zo zwaar. Eenmaal de 24 behaald viel er een last van m’n schouders. Niet dat ze mag komen absoluut niet maar wetende dat er alles ook aan gedaan wordt om de baby binnen te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Het is bijna een jaar na het laatste bericht in dit topic, maar ik wil toch graag een update geven. Ik hoop dat jullie nog komen lezen!
In 2023 had ik voor het eerst een echo met een kloppend hartje. Dit heb ik ook op het forum gedeeld en ik had hoop want volgens de bronnen is dit een van de belangrijkste kenmerken voor succes. De keer daarop bleek het hartje echter niet meer te kloppen. Dit was mijn 7e miskraam, maar ook het meest traumatisch. Ik denk dat ik best depressief was en ik heb sindsdien ook niet meer op dit forum geschreven. Inmiddels had ik een afspraak gemaakt in Gent, hoewel ik deels ook klaar was met het hele proces.

In juni had ik weer een positieve test.. elke week kreeg ik een echo en er was weer een kloppend hartje. Er was ook veel bloedverlies en zelfs verlies van vrij veel stolsels dus ik had weer geen hoop. Ik was boos en heb 'gerebelleerd' door koffie te drinken en fysiek zwaar werk te doen in de tuin etc. Want ik wilde niet weer mijn leven on hold zetten. Echter bleef elke echo goed gaan. Door het bloedverlies mocht ik wel progesteron van het ziekenhuis en ik heb mijn afspraak in Gent afgezegd. De hele zwangerschap was eng en ik was obsessief met het voelen van beweging, ook heb ik zo lang mogelijk uitgesteld om het mensen te vertellen. Ik slikte ook elke ochtend op eigen gebruik ascal.

Een aantal weken geleden ben ik bevallen van een meisje :heart: het is moeilijk te beschrijven hoe ik mij voel, maar ik ben erg dankbaar dat ik deze ervaring mag hebben. Mijn man is ook helemaal verliefd en zorgt erg goed voor ons.

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat! En met de dochter van Banaantje! En dat jullie ook succesvol zwanger mogen raken mocht het nog niet gelukt zijn :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Fishie, wat heb je veel mee gemaakt. Wel prachtig om te lezen dat je nu inmiddels een mooi dochtertje hebt. Gefeliciteerd! Ik wens jullie heel veel geluk.

Ons dochtertje is inmiddels alweer twee en een lieve vrolijke kwebbelkont. Wij zijn sinds september 2023 weer gestart/ aan het proberen om weer zwanger te worden. Het blijft spannend, maar doordat ik mijn dochtertje heb, weet ik dat mijn lichaam in staat is om een zwangerschap goed te laten verlopen. Dat geeft veel rust.

Hoe gaat het met de anderen hier?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Amber. En veel geluk voor de tweede! Als artsen zeiden dat het echt mogelijk was om succesvol zwanger te worden geloofde ik het na een tijdje niet meer, maar nu zou ik er misschien ook anders in staam voor een tweede.

Ben ook benieuwd hoe het met anderen gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Fishie! Wat een weg hebben jullie moeten afleggen… en verdrietig (en begrijpelijk ook) om te lezen dat al die miskramen zo’n impact hebben op je zwangerschap, en ik meen te lezen nu nog?

Hier gaat het goed, de jongste is hier al twee jaar. Ik heb die miskramen wel redelijk achter mij kunnen laten, de herinneringen blijven verdrietig, maar het speelt geen rol meer in mijn dagelijks leven. Ik heb trouwens tijdens mijn laatste zwangerschap het eerste trimester ook veel stress in de tuin weggewerkt :-)

Ik wens jullie veel geluk en gezondheid samen! En jullie ook Amber, ik hoop dat je snel opnieuw (blijvend) zwanger mag worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was Banaantje, maar kom m’n account niet meer in.

Oh Fish gefeliciteerd! Nog veel aan je gedacht, hoe het je zou zijn begaan. Dit is na al het nare wat je hebt moeten doormaken wel heel mooi nieuws. Ondanks zo’n mega turbulent begin, daar was ik ook helemaal gek van geworden denk ik. En wat fijn een meisje en helemaal gezond, Zo fijn! Bijzonder al die dochters hier!

Hier nu dochter van 15mnd, ze doet het nu super. En is zo’n leuk kind, echt een cadeautje. Nu alweer 13 wkn zwanger van de tweede, geen miskraam gehad deze keer en heel vlot zwanger geraakt. Het kan gek lopen… veel spanningen de eerste weken, ook door ontbreken van kwaaltjes en wat bloedverlies, maar nu ‘gelukkig’ hondsberoerd haha. Dat zwanger zijn is niets voor mij, hoeveel ik ook van zo’n guppie in mn buik kan genieten, fysiek is het maar zwaar.

Wat leuk appelbloesem om van je t horen.

Amber jou zag ik al in het zwanger worden topic met Mathilde natuurlijk. Hopelijk snel 2 strepen en een plakker.

Ben ook benieuwd nr Sanne!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk van jullie te horen! Ik heb ook vaak aan je gedacht banaantje. Grappig dat we allemaal dochters hebben gekregen. Toevallig binnen mijn familie zijn ook alleen meisjes geboren.
Ik had ook gelezen dat je lichaam soms opeens kan 'snappen' hoe het moet na een bevalling, misschien is dat bij jou ook zo. Heb je deze zwangerschap nog progesteron en ascal gebruikt? Gefeliciteerd!

@appelbloesem; het heeft tijdens mijn zwangerschap wel een rol gespeeld, maar het was wel te doen hoor. Ik kreeg ook oefeningen van het ziekenhuis zoals dat ik iets voor de baby moest kopen. Ik vond mijlpalen wel eng zoals de 20 weken echo, en het vertellen aan mensen. Misschien dat ik er nog eens met iemand over ga praten, maar niet op dit moment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw meiden wat goed. Gefeliciteerd en lekker van genieten.
Hier helaas nog steeds geen gelukkig nieuws. Tis helaas niet anders. Wie weet ooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fishie: ja dat we een gezond dochtertje hebben gekregen, geeft echt veel vertrouwen. Een tweede zou wel heel mooi zijn, maar als dat echt niet zou lukken dan verwacht ik dat we niet een medisch traject ingaan, althans zo staan we er nu in.

Appelbloesen: wat fijn om te horen. En wat goed dat je zoveel stress hebt weggewerkt in de tuin. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik wel heel veel vergeleken. Het eerste trimester liep precies hetzelfde qua misselijkheid en positieve echo's. Dus de termijnecho was toen extra spannend. Zelfs met de bevalling 40 +5 vergeleek ik het automatisch met de zwangerschap die niet goed was afgelopen. De gebroken vliezen en de frequentie van de weeën kwamen overeen. Het grote verschil was alleen dat de persfase die keer 20 minuten duurde, dat was echt langer, want dat ging bij de vorige heel snel omdat persen niet nodig was. En natuurlijk het feit dat ze gezond en al er is. De rest maakt niet meer uit. :heart:

Delphina: ontzettend mooi dat het zo goed gaat en dat je steeds meer vertrouwen krijgt :heart: En inmiddels lekker uit dat eerste trimester dat helpt ook.

Fishie: inderdaad heel toevallig allemaal meisjes!

Vanessakusje: oh jeetje wat verdrietig, jij zit er al een hele poos in. Ik hoop dat jij ook snel een positieve test mag krijgen en dat zowel de zwangerschap als bevalling helemaal goed gaat verlopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw soms lees je berichten terug en dan was t helemaal zo slecht nog niet, in tegenstelling tot nu.

Nou ja wie weet.

1 posietief ding waar ik heel blij mee ben, de zom komt eraan!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven