Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Bedank gie gie
De reden dat mijn urine opnieuw word gecontroleerd is omat ze iets te veel eiwitten hadden gezien en ik in het verleden een nierbekken ontsteking heb gehad. Daar willen ze uitsluitsel over hebben
Alle reacties Link kopieren
@bagheera91 Tsja overdreven of niet, blijkbaar vindt mijn huisarts het nodig.. En aangezien ik er niet voor gestudeerd heb ga ik maar van zijn oordeel uit. Denk dat jullie exact hetzelfde zouden doen. Baat het niet dan schaadt het niet. Ergens vindt ik het een geruststellende gedachte, mijn oma, en mijn moeder hebben een historie met baarmoeder problemen en had mijn mam veel problemen met zwanger raken. Dus voor mijn gemoedsrust is het fijn dat er even door een gyn naar gekeken worden.

@Gie_Gie kleine historie, ik ben dus sinds september gestopt, en heb eigenlijk vrijwel direct een nette cyclus van 29 dagen te pakken. Inmiddels al ruim 2 weken last van vage klachten.. Medio december 1 dag een beetje bloedverlies gehad, met wat bruine afscheiding..

Dus ik ga maar uit van het oordeel van mijn huisarts. Hij zal het vast niet zonder reden doen..
*uhm geen idee waarom ik mijn enigszins aangevallen voel omdat het misschien onzin/overdreven zou zijn.. Zullen wel hormonen zijn*
Alle reacties Link kopieren
Beate, sorry het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Met die voorgeschiedenis in de familie vind ik het ook al veel logischer klinken dat je huisarts je wat sneller doorstuurt.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat ze geen problemen bij je vinden, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vandaag toch eens besloten een account aan te maken op dit gezellige forum.

Mijn vriend en ik zijn nu 2.5 jaar bezig om kinderen te krijgen, maar helaas...

Het lijkt mij fijn om hier mee te schrijven, om anderen een hart onder de riem te steken, maar ook om mijn eigen verhaal te doen. In mijn eigen omgeving kan ik hier niet goed over praten.

Groetjes,

Marina :rose:
Collect moments, not things...❤
Alle reacties Link kopieren
@Gie_Gie wat ik al schreef, ik reageer overal nogal verhit op. Sorry! Helaas weet ik van zowel mijn oma als mijn moeder niet alle issues in detail maar wel dat ze veel baarmoeder problemen hadden. Helaas is mijn moeder 2,5 jr geleden overleden, en mijn vader vorig jaar dus ik kan het niet echt meer navragen.

Het zal mij in ieder geval gemoedsrust brengen. Mocht er "iets" zijn, dan kunnen we er wat aan doen, is alles gezond hoef ik mij daar niet druk(ker) om te maken. Ik ben stiekem best nerveus en hoop op goed nieuws

@Marina welkom. Ik ken het gevoel vandaar dat ik hier ook de nodige steun zoek. Ben je inmiddels al wel in het ziekenhuis geweest o.i.d.?
Beate, miskraam met 1 dag bloed lijkt me wat karig, als ik zo eens zie wat er uit mij kwam de afgelopen dagen. Bij een eisprong vind ik je klachten inderdaad ook niet passen. Ontpillen ligt denk ik aan je lichaam. Ik had gelijk een regelmatige cyclus en allerlei klachten verdwenen toen ik stopte met de pil.

Gezien de historie met je oma als moeder lijkt me meer de reden om een gyn te zien, en het lijkt me dan ook goed om dingen uit te sluiten of te bevestigen. Liever nu dan dat het dalijk te laat is en zwanger worden lukt moeilijker. Maar of het hormonen zijn, vind ik een beetje bijzonder, gezien er in de bloed geen verhoogde hcg is gemeten. HCG blijft over het algemeen gesproken gemiddeld 4 tot 6 weken na het verlies van de placenta in je bloed.

Bagheera, fijn dat ze dingen proberen uit te sluiten. Lijken me hele vervelende klachten en ook niet echt libidoverhogend haha.

Leonier wat fijn dat het allemaal goed gaat met jou, afgezien van je vermoeidheid, er is het he XD. Hele dagen willen slapen terwijl dat niet kan haha.

Wauw Marina, 3.5 jaar. Dat is een lange tijd en ik snap dat je iemand zoekt om het mee te kunnen delen. In de omgeving is dat vaak toch wat lastiger. Er is hier op de zwangerschapspijler ook een topic voor dames die al langer aan de slag zijn. Je bent natuurlijk van harte welkom hier in dit topic, maar wij zijn allemaal nog vrij recent bezig dus misschien dat je hier wat aansluiting mist?

Hier alles rustig aan het worden. Bloeden is gestopt, op de echo zagen ze dat alles eruit is en dat we dus gewoon door kunnen. Vriend en ik laten heel binnenkort een tattoo zetten om deze kleine te blijven herdenken.
beate
Je hoeft je niet aangevallen te vieren hoor. Zo is het niet bedoeld. Als het jou gerust stelt prima
Maar net als wat springtouw zegt welke hormonen? Je bent niet zwanger

marina
Welkom, wat een lange weg hebben jullie al bewandelt zeg

springtouw
Fijn om te lezen dat alles er goed uitziet. Hoe voel jij je verder nu?

Mijn kwaaltjes vallen wel mee hoor, staat mijn sexleven niet in de weg haha
Maar ik ging ook niet naar huisarts ivm mijn kinderwens, maar voor de klachten je mijn onderbuik. Wat waarschijnlijk (weer) te maken heeft met mijn urinewegen. Zit toevallig ook in de buurt van de baarmoeder
Springtouw
Wat voor tatoeage laten jullie zetten? Echt een mooi gebaar
Haha, ik heb nooit zoveel zin in seks als ik m lichamelijk niet zo lekker voel. Zeker niet bij blaasontsteking of iets in die richting :P En bedoelde met uitsluiten meer een nierbekkenontsteking, wauw wat een pijn had ik toen zeg. Dan liever een simpele blaasontsteking ofzo. Heb je dat heel vaak dan?

Hier alles redelijk oke, lichamelijk dan. Nog een "vol" gevoel van binnen, weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven. Mentaal schommelt het. Ik ben onwijs blij dat wij niet zelf de keus hebben hoeven maken om de zwangerschap te beeindigen. Aan de andere kant heel teleurgesteld in mijn lijf, waarom die niet doorhad dat iets al 2 weken niet meer leefde. Maar ik heb morgen een afspraak bij de psych, dus dan gaat het hier ongetwijfeld over :)
bagheera91 schreef:
17-01-2018 16:27
Springtouw
Wat voor tatoeage laten jullie zetten? Echt een mooi gebaar

Ik laat een hartje zetten, en mijn vriend een engelvleugeltje :)
Wat een mooi idee die tatoeages en heel verstandig dat je er met je psycholoog over gaat praten

Toen ik die nierbekken ontsteking had toen wilde ik ook geen sex, maar zo erg is het gelukkig niet nu
Dat vind ik heel mooi Springtouw, dat jullie samen een tatoeage laten zetten!
Hoe voelt je vriend zich er nu onder? Hebben jullie er ondertussen beter over kunnen praten?

Ik volg wel wat mee, maar probeer het zeker die eerste weken (voor ovulatie) los te laten & dan helpt het niet om zo'n topic vol kwaaltjes te lezen ;)
Ik ga toch proberen om het wat kalmer aan te doen en er niet meer zo over te tobben, if it's meant to be it will happen, ik kan het toch niet forceren (al zou ik dat soms graag willen 😅)

Bagheera
Hopelijk krijg je snel uitsluitsel waarvan d de klachten komen.
Alle reacties Link kopieren
GieGie fijn dat je zo'n goed gevoel hebt deze ronde, hopelijk levert het ook iets op!

Balen Bagheera dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je vruchtbare dagen. Voelt zo als weggegooide tijd en het duurt dan allemaal weer zo lang... Maar ik doe denk ik met jou mee. Wij kunnen deze ronde ook afstrepen (als ik mijn lijf deze keer wel goed aanvoel). Ik heb volgens mij ook net mijn vruchtbare dagen gehad, maar mijn vriend had het heel druk afgelopen week, was gestrest en dan heeft hij geen zin in seks dus is er niet van gekomen, ondanks mijn inzet ;-) Jammer maar moet wel leuk blijven voor allebei. Op zich niet hele slechte timing, ik heb volgende week een onderzoek in het ziekenhuis en ik heb gelezen dat die de kans op een miskraam vergroot dus beter nu dan volgende maand...

Beate wat gek jouw klachten. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid waar het vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Leonier fijn dat alles goed gaat, maar wel vervelend dat je je zo naar voelt. Hopelijk gaat het snel weer beter :hug:

Springtouw, fijn dat alles er goed uit zoet. Willen jullie ook gelijk weer opnieuw proberen als ik vragen mag of eerst even rust voordat je verder gaan? Hopelijk kan je het goed met de psycholoog bespreken.

Marina, jullie hebben al een lang traject achter de rug. Lijkt me erg lastig om zo lang geduld te moeten hebben. Zijn jullie het nog steeds zelf aan het proberen?
Ideetje wat voor een onderzoek krijg jij als ik vragen mag. Volgens mij heb ik dat even gemist


Ik zou het soms kom wel willen kunnen forceren haha
Maar ja zo werkt het niet en nu zijn we er nog relaxed onder. Dat wil ik graag zo houden.
Ook al een roadtrip vakantie gepland voor in augustus. Mocht ik toch zwanger zijn en niet mee kunnen dan kan ik altijd nog afzeggen denk je dan maar
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi gebaar Springtouw! Heel lief en puur zo'n tattoo en voor altijd bij je! Mooi! En goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt bij de psych, vindt dat dat zeker gezegd mag worden!

Ja mijn lichaam houdt mij behoorlijk voor de gek heb ik zo'n idee, dus het idee dat er morgen even naar gekeken gaat worden geeft mij een enorm gerust gevoel. De "klachten" moeten ergens vandaan komen.. (Kleine sidenote, mijn mam is in aug 2015 overleden aan uitgezaaide darmkanker, en had vroeger veel problemen met het krijgen van een kind. Mijn broer kwam na 10 jaar huwelijk, ik na 18 jr huwelijk.. Ik maak geen grapje. Oma had ook veel issues en uiteindelijk rond haar 40e haar baarmoeder en eileiders laten verwijderen ivm K...)
De rust in mn koppie is welkom zullen we maar zeggen..
Uitslagen voor mijn urinewegen waren in principe goed, maar ik moet hier een maand weer even contact houden voor de zekerheid.
Niet echt heel duidelijk, maar ook geen aanleiding tut zorgen
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn bagheera

Ooh springtouw ik snap dat het allemaal moeilijk voor je is. Zeker als andere er zo makkelijk overheen stappen en je dit dan op willen leggen. Enige advies wat ik je kan geven is: kies voor jezelf en bepaal je eigen tempo. Zo snel als het gaat en zo langzaam als het moet.

[/Kleuterjufkeb] Hoe gaat het nu met jou? Nog altijd rustig. Ik probeer ook meer afstand te nemen en merk dat het lastiger wordt als ik dichter bij NOD ben. En eigenlijk ben ik er al op voorbereid dat het niks is deze maand maar toch iedere keer weer balen.

Ik zie dat er een aantal NOD's aankomen volgende week. Hoe voelen jullie je?
Ik voel niks bijzonders. Lichte krampen en gevoelige borsten zelfde als andere maanden.
Mijn NOD staat nu op 23 januari maar weet met zekerheid dat mijn ovu later was waardoor de NOD verplaats naar 25 januari (volgens app).
Echter is vanaf het begin de tijd tussen ovulatie en menstruatie bij mij vrij kort geweest de afgelopen maanden 9,9,10. Hoop wel dat deze wat langer is deze maand. Dus hoop zeker dat ik 25 januari niet ongesteld wordt want dan is het weer 10 dagen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
spa
Dat is inderdaad kort ik hoop voor je dat het wat langer word (of dat je zwanger bent natuurlijk haha)

Bij mast het steeds precies 14 dagen na wat spotting. Dat heb ik deze ronde nog niet gehad dus wie weet wat mijn lijf doet
Deze ronde toch weinig kans doordat vriend is weggeweest
Alle reacties Link kopieren
Spa11
De keren dat ik mijn ovulatie gemerkt heb zat er precies 14 dagen tussen ovulatie en menstruatie. Ga vanaf deze maand ovulatietesten gebruiken, dus dan krijg ik er meer zicht op.
Ik geloof wel dat een korte periode tussen ovulatie en menstruatie (ben de benaming daarvoor even kwijt) de kans op zwangerschap verkleint, omdat de bevruchte eicel dan niet genoeg tijd krijgt om in te nestelen of zoiets.
Ik zou het daarom wel even in de gaten houden (gebruiken jullie ook ovulatietesten, zodat je zeker weet wanneer de eisprong is?), en even uitzoeken hoe dit precies zit.
Alle reacties Link kopieren
mirmarr ja ik gebruik inderdaad ovulatietesten zodat ik zeker weet wanneer eisprong is. Daarom weet ik ook dat de periode tussen ovulatie en menstruatie wat kort is.
Op internet lees ik hier verschillende dingen over. Maar ik ga het zeker in de gaten houden en anders even huisarts raadplegen als het me te lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Spa11 schreef:
19-01-2018 20:33
mirmarr ja ik gebruik inderdaad ovulatietesten zodat ik zeker weet wanneer eisprong is. Daarom weet ik ook dat de periode tussen ovulatie en menstruatie wat kort is.
Op internet lees ik hier verschillende dingen over. Maar ik ga het zeker in de gaten houden en anders even huisarts raadplegen als het me te lang duurt.
Ja zou ik zeker doen! Toch zonde als je maanden aan het proberen bent zonder dat het 'zin' heeft.. Maar inderdaad is het lastige materie, volgens mij verschilt zoiets ook per persoon, of het de kans op zwangerschap verkleint of niet.
Alle reacties Link kopieren
Bagheera, je hebt het niet gemist hoor, ik had het nog niet genoemd. Maar ik moet naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek. Fijn dat bij jou de uitslagen goed waren, maar dan heb je dus nog geen verklaring voor je klachten. Heeft de huisarts daar nog iets over gezegd?

Beate, hoe was het bij de gynaecoloog?

Spa, ik voel mijn eisprong niet precies dus ik weet niet hoeveel tijd er bij mij tussen zit. Ik kan je dus niet helpen met ervaringen. Het is inderdaad lastige materie en als je op internet de verhalen leest, dan verschillen de meningen daar nogal over ook geloof ik.
Als de klachten over een maand (ongeveer) nog niet zijn verdwenen dan moet ik terugkomen
Spa
Ik herken wat je zegt, de eerste twee drie weken ben ik er echt niet zo mee bezig, maar die week voor NOD wordt het steeds moeilijker om gewoon rustig te blijven...

Hier alles zn gangetje, ik heb meestal een langere cyclus dus eisprong is hier voorlopig nog niet aan de orde.
Ik heb wel al dagen aan een stuk enorm veel waterige afscheiding, soms lijkt het net alsof ik in m’n broek plas. Dat is nieuw :’)

Bagheera
Had de arts geen idee waar de klachten vandaan komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven