Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Gefeliciteerd Gie Gie!
Hier toen hetzelfde, even wat boos met wat maak je me vroeg wakker maar toen hij hoorde waarom stopte hij ook.

En inderdaad dat er nog maar veel mogen volgen! Er komen weer wat nods aan zie ik
anoniem_6541f06a576df wijzigde dit bericht op 26-01-2018 19:41
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd gie gie!!!!!
Be happy and smile!
Gefeliciteerd GG :duckie:
Ik zit even in een dipje
Wij zijn dus aan het kijken naar een vakantie voor eind maart.
Vriend geeft nu alleen erg de indruk nogal teleurgesteld te zijn dat we niet naar de fijnste maart bestemmingen kunnen qua weer. (Ivm zika zijn wens voor de ABC eilanden. Ik zie het niet zitten om voor een vakantie te stoppen met proberen)
Voorpret is voor mij nu echt weg, in weet niet wat ik nu qua vakantie nog kan kan en wil. Voel me nu zo onbegrepen door hem, wat me best verdrietig maakt
Bagheera wat naar! Dubai schijnt wel oké te zijn voor zwangeren/toekomstig zwangeren, is zoiets geen optie? Wil vriend wel minimaal 2 maanden stoppen dan? Hopelijk kunnen jullie er toch over praten samen.

Wij hebben vandaag onze tattoos laten zetten en zijn verliefd erop. Zo mooi en subtiel. Was alleen die irritante pijn vergeten hahaha.. Recht op 'n botje, auwie.
Alle reacties Link kopieren
Bagheera
Misschien anders naar het zuiden van de Verenigde staten, Florida bijvoorbeeld? Of Zuid-Afrika? Daar is het nu (na)zomer dus heerlijk weer, en geen jetlag, al kent Zuid Afrika ongetwijfeld andere risico's met betrekking tot zwangerschap..

Springtouw
Ik vind het zo'n mooi gebaar van jullie, die tattoo's! Ik zou bijna zeggen post eens een foto, maar dat is natuurlijk niet handig ivm herkenbaarheid ;-D
Bagheera
Niet fijn. Het lijkt me idd wel balen om voor een vakantie enkele maanden te moeten stoppen, terwijl je nog niet lang bezig bent en er ook nog wel andere bestemmingen zijn.

Springtouw
Wat vind ik het toch mooi van die tattoos. Ik ben net als mimarr erg benieuwd, maar dat is dan het nadeel van een anoniem forum ;)
Hoe voel je je nu? En je vriend?

Even ego-post
Woensdag had ik pijn bij het vrijen - nog nooit gebeurd.
Donderdag tijdens de dag ook krampen (blaas, bekken, baarmoeder?). Iets in me doet me denken dat dat misschien m’n ovulatie was. Dag 19 dus zou wel kunnen.
In dat geval is deze ronde verloren, want we hebben enkel woensdag seks gehad, lijkt me niet dat we dat lucky shot krijgen.

Anderzijds denk ik: misschien moet m’n eisprong toch nog komen? Maar manlief en ik maken hebben deze maand geen goeie bedmaand 😅 ik wil het ook allemaal niet forceren omdat ‘m’n eisprong er misschien nog aankomt’ dus dan is het ook mis. Pf. :flag:
Alle reacties Link kopieren
Bagheera, ik snap wel dat je ervan baalt. Nu zorgt iets waar je normaal gesproken al veel plezier aan beleeft alleen maar voor spanning. Hopelijk kunnen jullie erover praten en krijg je wat meer begrip van hem. Ik snap van vanuit de mannenkant ook wel, voor hen is het allemaal nog abstracter dan voor ons. Mijn vriend zou precies hetzelfde kunnen reageren.

Springtouw, fijn dat jullie zo blij zijn met de tatoos. Hopelijk helpt het jullie ook om verder te kunnen. Ik ben net al de andere dames best nieuwsgierig.

Kleuterjufke, ik herken het wel hoor dat het gevoelig kan zijn tijdens de vruchtbare dagen. Ik heb dan vaak sneller het gevoel dat het te diep komt en eerder je baarmoedermond raakt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke
Een dag voor je eisprong, beter dan niets toch? Zo klein is die kans dan niet volgens mij?
Ik heb rondom mijn eisprong ook sneller pijn, net wat Ideetje zegt alsof die baarmoedermond dieper hangt ofzo. Hier ook iets te wild gedaan een paar dagen terug en nu al 2 dagen een zeurende pijn onder in mijn buik. Hoop dat het snel voorbij is, want mijn ei komt eraan en ik wil er deze ronde wel echt even goed gebruik van maken voor de verandering!

Wat een gedoe trouwens zeg, met die ovulatietesten! Wat zijn die dingen klein en wat een gepriegel af en toe, ik ben hier echt te lomp voor :P Hoop dat ik ze niet teveel nodig ga hebben :)
vakantie
Voor vriend is het inderdaad nog vrij abstract. Hij had ook niet het idee dat we al bijna drie maanden bezig zijn. Best schattig eigenlijk haha.
We hebben er vandaag goed en fijn over kunnen praten. Word waarschijnlijk Egypte

tatoeages
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie tatoeages, maar dat helpt niet voor het anoniem zijn hier

eisprong
Ik heb ook wat meer gevoeligheid gehad rondom mijn vruchtbare dagen. Niet echt pijn, maar ik heb een vrij hoge pijngrens.
Ik kan dan ook voelen dat mijn baarmoederhals wat lager ligt

ovulatie testen
Ik was van plan om daar ook vanaf ronde vier ook mee te beginnen.
Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk. Zo een gedoe.
Welke moet ik in huis halen? hoeveel? Wanneer begin je met testen pfff

Misschien hebben jullie wat inzichten?
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
28-01-2018 18:05

ovulatie testen
Ik was van plan om daar ook vanaf ronde vier ook mee te beginnen.
Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk. Zo een gedoe.
Welke moet ik in huis halen? hoeveel? Wanneer begin je met testen pfff

Misschien hebben jullie wat inzichten?
Ik las hier overal over de sensitest dipsticks, dus die heb ik ook maar besteld (bij bol.com). Andere waren ook gelijk een stuk duurder, dus dat maakte de keuze ook een stuk makkelijker ;). Je hebt ze per 12 of 24 stuks. Ik ben begonnen met de kleine verpakking, zodat ik eerst kan kijken of ik daar 1 of 2 cycli mee doe. In de gebruiksaanwijzing staat een handig schemaatje wanneer je moet beginnen met testen. Ik schat een dag of 4 voor je verwachte eisprong (op basis van je cyclus).
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie felicitaties dames! :heart:

Kleuterjufke op basis van je verhaal klinkt het ook best hoopvol hoor! Als je een dag voor je eisprong seks hebt gehad zit je volgens mij juist helemaal goed. Ik heb ergens gelezen dat dat zelfs het beste zou zijn, want dan zijn er al zaadcellen paraat zodra het eitje springt. Daar duim ik voor! :cheer:

Fijn dat je erover hebt kunnen praten Bagheera! Moeilijk als je zo op een andere golflengte zit, maar onze mannelijke wederhelften staan er soms echt heel anders in he... Ik hoop dat je een fijne vakantie tegemoet gaat!

Mimarr, ik heb laatst 'gewoon' de Kruidvat ovutesten gekocht. Heb er maar 2 of 3 gebruikt, wilde gewoon weten of mijn ovulatie was wanneer ik dacht dat hij was. De ene dag een lichte streep, de dag erna een donkerdere... Toen wist ik genoeg. Ik vond ze heel duidelijk en ook best praktisch in gebruik. 7 stuks voor 13 euro trouwens. Niet goedkoop, maar ik zou ook zeker geen heel doosje verbruiken in één maand ;)
Alle reacties Link kopieren
Die van sensitest waren geloof ik 16 euro voor 12 stuks. Als je op het juiste moment test zou je daar 2 (of misschien zelfs 3) cycli mee kunnen doen. Ik heb inmiddels 4 testen gedaan en nog steeds wordt het lijntje niet donkerder, dus ik heb er wel wat meer dan 6 nodig vrees ik. Maar mijn cyclus is dan ook niet regelmatig genoeg daarvoor (33-36 dagen).
Ik heb die van sensitest gehad, maar dat doe ik volgende keer niet meer. Ik ben er ook te lomp voor :P en vind het zon vreselijk gedoe om elke keer met een bekertje naar de wc te moeten lopen, goed te mikken en dan nog te wachten tot dat ding zich heeft volgezogen.

Ik zag laats bij de action ook ovulatietesten liggen en hoorde dat die ook fijn zijn. Die ga ik misschien proberen als het langer duurt. Ik heb ook een langere cyclus dus verbruik er iets meer dan een ander denk ik :P Action zijn 5 voor 2.49 dacht ik.

Oh, jeej! Ik had vanmorgen een negatieve zwangerschapstest. Met andere woorden, eindelijk de hormonen uit mn lijf en klaar voor nieuwe babymaak praktijken. Tijdens de zwangerschap had ik geen zin in gepulk aan mn lijf maar nu kan vriend niet eens zn jas uitdoen van t werk voor ik m half bespring. :P Whoops!

Ik zal zo even een foto maken van mijn tattoo, die is vrij algemeen, haal ik hem morgen ofzo weer weg. Die van vriend is vrij specifiek en uit de hand getekend dus die post ik niet :P
Poof.. Aaand its gone..

:heart:
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 16:37
72.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi springtouw, ook met die schaduw erin! :heart:
Wat een mooie subtiele afbeelding springtouw
Ook fijn om te lezen dat het weer iets beter met je lijkt te gaan
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi springtouw! :heart:
En kan me inderdaad voorstellen dat dat een pijnlijke plek was ;-D Nu maar hopen voor jullie dat het snel weer raak is!
Alle reacties Link kopieren
Mooi Springtouw!

En Gie Gie: Gefeliciteerd!!
Heel mooi Springtouw!
Fijn dat de zwangerschapshormonen weer uit je lijf zijn, hop naar een nieuwe ronde! Ik gun het je heel erg!

Ach ovulatietesten... Als je cyclus onregelmatig is, vind ik het nog steeds een gedoe. Heb echt geen zin om 10 dagen achter elkaar op zo'n stokje te plassen - haha. Dus ik doe er enkele op goed geluk & dan houd ik het ook weer voor bekeken :)
Alle reacties Link kopieren
Gie Gie gefeliciteerd! En mooie tattoo Springtouw!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd gie gie :cheer: wat een fijn nieuws is dat!


Ik lees 1x in de zoveel tijd hier.. bewust ook om even niet met zwanger zijn bezig te houden. Op naar de volgende eendjes dames! :duckie:
anoniem_258455 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 00:05
Reden: N.v.t hier
64.67% gewijzigd
Bam!!!!
Als ik aankomend weekend nog niet ongesteld ben geworden dan ga ik testen.
Deze ronde weinig kans, dus ik word liever gewoon snel ongesteld en dan door. Die laatste week ik toch lastig

kleuterjuf
Mijn cyclus is nog niet regelmatig. Ergens wil ik duidelijkheid qua testen omdat in deze maand mijn eisprong ook niet heb herkend. Maar ik zie ook op tegen het gedoe

ycjoo
Fijn om weer van je van je te lezen.
Ik vind het juist fijn om hier vaak te lezen en schrijven. Zorgt ervoor dat ik daarna mijn gedachten goed ken verzetten

Net als jij wil ik meer focus gaan leggen op gezonder koken en leven. Kan alleen maar meehelpen en was eigenlijk al een tijdje nodig
Dank lieve dames :) liefde met een rauw randje, zo voelt 't.

Beetje intieme vraag, hebben jullie tijdens/rondom je eisprong ook dat het tijdens de seks gevoeliger is? en minder diep kan.. Volgens mij heb ik nl vandaag m'n eisprong gehad, veel eerder m'n bmm raken en pijnscheuten rondom m'n rechter eierstok.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel Springtouw! Heb zelfs 1x echt heftige kramp gehad tijdens de seks, dat was pijnlijk o_o

Wat de ovulatietesten betreft: ik had steeds spotting een paar dagen voor mijn menstruatie echt doorbrak. Die ovulatietesten hielpen wel om te bepalen vanaf welke dag ik nou moest tellen, vanaf de eerste spotting of vanaf de echte bloeding (het bleek dat laatste trouwens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven